Ruusufinni/hoitoaineet APUA!

punanaama

Mulla on todettu ruusufinni. Hoitoon oricyklin-kuuri ja joku geelivoide.

Mitä olette käyttänyt sitten ihon puhdistukseen? Entä kostutukseen.

Mä ihan repeen kun en enää tiedä mistää mitää. Lääkärit puhuu apteekkituotteiden puolesta, kosmetologit kauhistelevat lääkärien suosituksia... Esim. ihotautilääkäri suositteli pesuun SebeMedia ja kosmetologilta ja monilta kavereilta kuulin että ei missään nimessä, kuivattaa liikaa.

Mä olen ihan pihalla. Ja mitä enemmän lukee aiheesta niin sitä enemmän masentaa ja pää on sekasi.

Eli te samasta ongelmasta kärsivät, suositelkaa jotain tuotteita. Ja ottakaa kantaa siihen, pitäiskö käyttää ennemmin apteekin vai kosmetologin tuotteita.

12

6593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeen mukaan

ja lakkaa höpöttämästä. Kuukauden päästä homma on hanskassa, mutta jos lopetat hoidon siihen, voit käännellä peilit valmiiksi nurin, ettet ala taas vauhkota. Jos haluat sekoittaa pääsi lopullisesti, lue lisää netistä , joka paikasta, ja kysy lisäksi kosmetologilta.

• punanaama

Pikkasen asiallisempia vastauksia kiitos.

Jos luit viestini kunnolla, kysyin neuvoa puhdistukseen ja kostutukseen.

Ilman muuta käytän lääkärin määrämät lääkkeet ja geelin. Kyse on siitä millä puhdistan ihon koska kai sinäkin sen tajuat ettei mitään lääkegeeliä voi läntätä meikin päälle. Ja lääkäri sanoi että jotain kosteusvoidetta voi käyttää.

Kyse on siitä että ristiriita nimenomaa noilla puhdistus- ja kostutustuotteilla on lääkärin ja kosmetologin välillä. Esim. lääkäri määräs puhdistukseen SebaMedia. Enkä pelkästään kosmetologilta kuullu että älä missää nimessä käytä sitä koska se kuivattaa ihon ihan korpuksi.

• punanaama
        punanaama kirjoitti:

Pikkasen asiallisempia vastauksia kiitos.

Jos luit viestini kunnolla, kysyin neuvoa puhdistukseen ja kostutukseen.

Ilman muuta käytän lääkärin määrämät lääkkeet ja geelin. Kyse on siitä millä puhdistan ihon koska kai sinäkin sen tajuat ettei mitään lääkegeeliä voi läntätä meikin päälle. Ja lääkäri sanoi että jotain kosteusvoidetta voi käyttää.

Kyse on siitä että ristiriita nimenomaa noilla puhdistus- ja kostutustuotteilla on lääkärin ja kosmetologin välillä. Esim. lääkäri määräs puhdistukseen SebaMedia. Enkä pelkästään kosmetologilta kuullu että älä missää nimessä käytä sitä koska se kuivattaa ihon ihan korpuksi.

Vielä lisäksi toivoisin, että jos teillä ei ole antaa neuvoja ja vastauksia, niin jättäkää nuo typerät kommenttinne kirjoittamatta.

Täällä ihmiset hakee apua ongelmiinsa, ei me mitään moitteita ja mollauksia haluta.

• kati l hmlsta

olen 34 ja mul todettu todel paha naama punanen ei kestä saunaa ei kesähellet eik kovaa pakkast ja kesäl syön i kk lääkekuurin joka väsyttää ikäväst ja iltasin käyt rosazol 25g voidet yöksi.kärsin täst naamast tän takii meikil päiv peitän et voin ihm ilmoil men ku aina naamastani huomautellaan.apteeki perusvoiteet puhdistusa kaupan ei sa käyttää meikkiki valittava huolel ei voi ostaa enää mit sattuu.onneks en o ainoo ongelmani kans.terv kati hämeenlinnasta

• Samassa veneessä

Moi,
      itselläni on ollut ruusufinnin muutaman vuoden. Sen kanssa pystyy elämään kunhan hoitaa ihonsa kunnolla. Olen syönyt pari antibioottikuuria silloin kun iho jostain syystä ärtyy, mutta muutoin tulen toimeen Rozex - voiteella ( 2 krt /pvä). Kosmetiikka kannattaa hankkia apteekista, Rocilla on hyvä Enydrial puhdistusvoide, joka on hajusteeton. Yö-ja päivävoiteina käytän Witmerin hajusteettomia voiteita (päivävoiteessa sk8).
      Meikkinä käytän Lumenen meikkipuuteria, joka on hajusteeton, ja iho sietää sitä hyvin. Oikeastaan kaikki muut päivävoiteet on sellaisia, että iho ei niitä kestä.
      Apteekista kannattaa kysellä myös Youg Blood-meikkejä jotka tarkoitettu tälle ihotyypille.
      Tsemppiä ja varo kevätaurinkoa kasvoille (muutoinhan sitä voi kyllä nauttia).

• PUNA12

Pystyktö siis olemaan kuitenkin vähän auringossa
        ettei naama ole heti patteja täys ja nenä punanen....Entä mites saunominen....Itsellä niin uusi vaiva ettei tiedä ees mitä uskaltais kokeilla..????? Kuuma kesä vielä tulossa niin pelottaa mitä tästä tulee??

• Punanaama

...sen kosteusvoiteen Rozax-voiteen päälle?

Kyllä mulla vetää aurinko punaiseksi ja eilen kävin istumassa saunan alalauteilla muutaman minuutin niin johan oli taas petteripunakuono tuijottamassa peilistä...

Ihanaa kun on kohtalotovereita ja saa kunnon vinkkejä!

• Samassa veneessä
        Punanaama kirjoitti:

...sen kosteusvoiteen Rozax-voiteen päälle?

Kyllä mulla vetää aurinko punaiseksi ja eilen kävin istumassa saunan alalauteilla muutaman minuutin niin johan oli taas petteripunakuono tuijottamassa peilistä...

Ihanaa kun on kohtalotovereita ja saa kunnon vinkkejä!

Moi,
        anteeksi, en ole käynyt täällä vähään aikaan, joten vastaukset tulee vasta nyt.
        Kyllä, laitan päivävoiteen Rozexin päälle, ohjeessakin muistaakseni neuvotaan näin tekemään. Käytän suojakertoimella olevaa päivävoidetta juuri tuon aurinko-ongelman vuoksi.
        Kevätaurinko on pahinta, kun iho ei ole siihen tottunut, myöhemmin ongelma ei ole niin paha.
        Aurinkoa ei kuitenkaan kannata kasvoille erityisesti ottaa (lippis päähän rannalle!) mutta muulle kropalle sillä ei ole vaikutusta, joten kyllä ainakin mulla iho kestää rantalöhöilyn. Jos ihosi sietää Rozexia, niin sitä sitten vaan illalla kasvoille ongelma-alueille ohuesti (ei kannata lötjätä).
        Rozixilla on, muuten, antabus-vaikutus apteekin tietojen mukaan. Itse en ole vaikutusta huomannut (no, enpä taida suuresti juopotellakaan), mutta kannattaa sekin huomioida.

• Sieppi
        Samassa veneessä kirjoitti:

Moi,
        anteeksi, en ole käynyt täällä vähään aikaan, joten vastaukset tulee vasta nyt.
        Kyllä, laitan päivävoiteen Rozexin päälle, ohjeessakin muistaakseni neuvotaan näin tekemään. Käytän suojakertoimella olevaa päivävoidetta juuri tuon aurinko-ongelman vuoksi.
        Kevätaurinko on pahinta, kun iho ei ole siihen tottunut, myöhemmin ongelma ei ole niin paha.
        Aurinkoa ei kuitenkaan kannata kasvoille erityisesti ottaa (lippis päähän rannalle!) mutta muulle kropalle sillä ei ole vaikutusta, joten kyllä ainakin mulla iho kestää rantalöhöilyn. Jos ihosi sietää Rozexia, niin sitä sitten vaan illalla kasvoille ongelma-alueille ohuesti (ei kannata lötjätä).
        Rozixilla on, muuten, antabus-vaikutus apteekin tietojen mukaan. Itse en ole vaikutusta huomannut (no, enpä taida suuresti juopotellakaan), mutta kannattaa sekin huomioida.

Moiks!

Juu täällä kanssa on punakuono :)Ruusufinni todettiin viime syksynä. Olen kuullut miljoonia eri vaihtoehtoja hoitoon, mutta mikä on toiselle hyvä, voi olla itselle täysin tehoton. Söin Apocyclin 500 mg kuurin - auttoi vain hetkeksi. Yksi hyvä voide on Avene antiredness-voide, joka tehty couperosa ja ruusufinni iholle. Saa apteekeista. Muutenkin on ollut hyvä sarja tuo Avene. Olen kuullut jostain, että Tahitian Noni-niminen luontaistuote on auttanut jollakin ruusufinniin. Tiedä sitten. Mutta on tämä tosi kurjaa ja vielä naamassa...kukkisi vaikka persus, mutta naama! Pah...

• ghhj

mullekin määräs ihotautilääkäri Sebamedia ruusufinnin pesuun, poistaa bakteereita.

• coon

ruokavalio kuntoon! iho-oireet kertoo siitä, että elimistön toiminnassa on häiriötila joka rasitta immuunijärjestelmää. iho-oireet tämän seurausta. kokeilkaa jättää viljatuotteet kokonaan pois. sillä tavalla moni on saanut ihonsa rauhoittumaan. varsinkin jos teillä on myös maha/suoisto-oireita olisi syytä epäillä ttä ongelman syyn on ravintoperäinen. ei auta, että hoidetaan oiretta, pitää hoitaa ongelman syytä! kannattaa googlettaa asiasta kaikki mahdollinen. löytyy yllättävää tietoa mitä lääkärit eivät koskaan kerro tai suorastaan edes usko

• dfdfdf

Löytyykö tuoreita kokemuksia kasvojen puhdistusaineista ja päivävoiteista ruusufinnipotilaalle. Ajattelin kokeilla tuota apteekin Avene sarjaa vai onko jollakin muita hyviä kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3940
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2933
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2223
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      30
      1860
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1760
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      23
      1742
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      50
      1587
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1527
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      8
      1475
    Aihe