Krookukset

"ei viherpeukalo"

Mikähän mun istutuksessa meni vikaa kun krookukset ei kuki lainkaan? Vihreää "kiharaa" ja suoraa lehteä tulee, vaan ei lainkaan kukkia. Onhan ne lehtitupsutkin kivoja, mutta odottelin kyllä kukkiakin näkeväni. Nyt ne tupsut on noin 5-10 senttiä korkeita ja kukkasista ei tietoakaan, viereisessä talossa on kukat jo kohta loppuun kukkineet, joten ei se ilmoistakaan voi olla kiinni

4

2837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös tällä tontilla

Minulla ei ole noussut mitään maasta :( Mietin nyt, laitoinko sipulit liian myöhään maahan - jos jäätyivät tai jotain. Voiko joku auttaa?

• garlic*

kaksi mahdollista syytä. Ensmäisestä en ole aivan varma toimiiko kuin tulppaaneilla, mutta jos leikkaat kukinnot pois niin ei tee uutta kukintaa enää sen jälkeen...? taikka maa on liian typpipitoinen, jolloin kasvi kasvattaa paljon lehtivihreää, mutta saattaa jättää kukinnan väliin. Et kertonut oletko vasta istuttanut sipulit syksyllä vai ovatko ne kasvaneet pitkään samalla paikalla?
      Miten nirso krookus on, pitääkö sitä jakaa tietyn väliajoin? Jotkut perennat ainakin tekevät sitä että lopettavat kukkimasta tai kukinta vähenee jos kasvia ei jaeta tarpeeksi usein. Tähän voisin pyytää muita enemmän asiasta tietäviä vastaamaan.

• sahramisantra

yksi mahdollisuus on, että olet istuttanut syyssahrameita, jotka kukkivat syys-lokakuussa ja kasvattavat keväällä vain lehdet.

• Samoin

Minä istutin syksyllä myös krookuksia, mutta niille kävi samoin: eivät kukkineet. Aiemmin istutetut krookukset kyllä kukkivat komeasti, mutta uudet eivät. Syynä on mitä todennäköisemmin se, että uudet krookukset (olivat varmasti kevätkrookuksia)ehtivät hyvin lämpimän syksyn vuoksi kukkia jo syksyllä (taisipa jopa olla marras-joulukuun vaihde) ja siksi ne eivät nyt jaksaneet tehdä kukkaa näin keväällä vaan työnsivät vain "lehteä". Ehkä ensi vuonna!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe