Krookukset

"ei viherpeukalo"

Mikähän mun istutuksessa meni vikaa kun krookukset ei kuki lainkaan? Vihreää "kiharaa" ja suoraa lehteä tulee, vaan ei lainkaan kukkia. Onhan ne lehtitupsutkin kivoja, mutta odottelin kyllä kukkiakin näkeväni. Nyt ne tupsut on noin 5-10 senttiä korkeita ja kukkasista ei tietoakaan, viereisessä talossa on kukat jo kohta loppuun kukkineet, joten ei se ilmoistakaan voi olla kiinni

4

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös tällä tontilla

      Minulla ei ole noussut mitään maasta :( Mietin nyt, laitoinko sipulit liian myöhään maahan - jos jäätyivät tai jotain. Voiko joku auttaa?

    • garlic*

      kaksi mahdollista syytä. Ensmäisestä en ole aivan varma toimiiko kuin tulppaaneilla, mutta jos leikkaat kukinnot pois niin ei tee uutta kukintaa enää sen jälkeen...? taikka maa on liian typpipitoinen, jolloin kasvi kasvattaa paljon lehtivihreää, mutta saattaa jättää kukinnan väliin. Et kertonut oletko vasta istuttanut sipulit syksyllä vai ovatko ne kasvaneet pitkään samalla paikalla?
      Miten nirso krookus on, pitääkö sitä jakaa tietyn väliajoin? Jotkut perennat ainakin tekevät sitä että lopettavat kukkimasta tai kukinta vähenee jos kasvia ei jaeta tarpeeksi usein. Tähän voisin pyytää muita enemmän asiasta tietäviä vastaamaan.

    • sahramisantra

      yksi mahdollisuus on, että olet istuttanut syyssahrameita, jotka kukkivat syys-lokakuussa ja kasvattavat keväällä vain lehdet.

    • Samoin

      Minä istutin syksyllä myös krookuksia, mutta niille kävi samoin: eivät kukkineet. Aiemmin istutetut krookukset kyllä kukkivat komeasti, mutta uudet eivät. Syynä on mitä todennäköisemmin se, että uudet krookukset (olivat varmasti kevätkrookuksia)ehtivät hyvin lämpimän syksyn vuoksi kukkia jo syksyllä (taisipa jopa olla marras-joulukuun vaihde) ja siksi ne eivät nyt jaksaneet tehdä kukkaa näin keväällä vaan työnsivät vain "lehteä". Ehkä ensi vuonna!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe