Bulgariaan

lasten kanssa

Suunnitelmissa viikon matka joko Sunny Beachille tai Nessebariin. Kumpi on 6-12 v. sopivampi paikka?
Onko kokemusta Detur matkatoimistosta? On ilmeisesti halvin matkantarjoaja.

34

4105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuisten kanssa

      mistä jotkut ovat saaneet päähänsä, että Bulgaria olisi hyvä paikka lapsille? Se on aikuisille hyvä ja halpa maa, lapsille voisi kyllä tarjota jotain parempaa...

      • "halvin matka" -

        kysely, kaikilla matkanjärjestäjillä on sekä edullisia että kalliimpia matkoja/hotelleja. laatu ja hinta kulkevat aika paljon käsi kädessä.
        Itse vertailen matkatoimistojen antia, mitä milläkin hinnalla saa missäkin paikassa - olkoon hintaluokka edullinen tai vähän hintavampi.
        Bulgaria on sentapainen maa, ettei sinne viimeisillä senteillä voi lähteäkään. "Kaiken varalta"-rahaa on oltava matkalla mukana tai nostettavissa, lapsien kanssa varsinkin. Tai sellainen matkavakuutus, että kortti kelpaa maksuun siellä, esimerkiksi sairastumisen varalta. Tikun poisto jalasta maksoi pari vuotta sitten 120€ Kultahieikon poliklinikalla.


      • aikuisten kanssa
        "halvin matka" - kirjoitti:

        kysely, kaikilla matkanjärjestäjillä on sekä edullisia että kalliimpia matkoja/hotelleja. laatu ja hinta kulkevat aika paljon käsi kädessä.
        Itse vertailen matkatoimistojen antia, mitä milläkin hinnalla saa missäkin paikassa - olkoon hintaluokka edullinen tai vähän hintavampi.
        Bulgaria on sentapainen maa, ettei sinne viimeisillä senteillä voi lähteäkään. "Kaiken varalta"-rahaa on oltava matkalla mukana tai nostettavissa, lapsien kanssa varsinkin. Tai sellainen matkavakuutus, että kortti kelpaa maksuun siellä, esimerkiksi sairastumisen varalta. Tikun poisto jalasta maksoi pari vuotta sitten 120€ Kultahieikon poliklinikalla.

        Bulgarian on kaikkein halvin mahdollinen lomakohde!


      • Juhani &Liisi
        "halvin matka" - kirjoitti:

        kysely, kaikilla matkanjärjestäjillä on sekä edullisia että kalliimpia matkoja/hotelleja. laatu ja hinta kulkevat aika paljon käsi kädessä.
        Itse vertailen matkatoimistojen antia, mitä milläkin hinnalla saa missäkin paikassa - olkoon hintaluokka edullinen tai vähän hintavampi.
        Bulgaria on sentapainen maa, ettei sinne viimeisillä senteillä voi lähteäkään. "Kaiken varalta"-rahaa on oltava matkalla mukana tai nostettavissa, lapsien kanssa varsinkin. Tai sellainen matkavakuutus, että kortti kelpaa maksuun siellä, esimerkiksi sairastumisen varalta. Tikun poisto jalasta maksoi pari vuotta sitten 120€ Kultahieikon poliklinikalla.

        Tuo , mitä kirjoitit pitää paikkanasa. Aina pitää varautua kaikkeen, eikä ilman voimassa olevaa vakuutusta pidä matkaan lähteä, varsinkaan Bulgariaan. Olemme itse kokeneet mitä maksaa poliklinikka hoito lomakohteessa. Viime kesänä mieheni korva lukkiutui merivedestä ( sukellus )ja jouduimme turvautumaan lääkärin apuun. Voimassaolevasta vakuutuksesta huolimatta jouduimme maksamaan kustannukset käteisellä rahalla yht. n. 100 euroa jotka sitten saimme Suomeen palattuamme vakuutuksesta takaisin. Eli, ÄLÄ LÄHDE ILMAN RAHAA JA VAKUUTUSTA MATKALLE. Sama varmaan koskee kaikkia matkoja eikä vain Bulgariaa


      • kukaan pöljä
        Juhani &Liisi kirjoitti:

        Tuo , mitä kirjoitit pitää paikkanasa. Aina pitää varautua kaikkeen, eikä ilman voimassa olevaa vakuutusta pidä matkaan lähteä, varsinkaan Bulgariaan. Olemme itse kokeneet mitä maksaa poliklinikka hoito lomakohteessa. Viime kesänä mieheni korva lukkiutui merivedestä ( sukellus )ja jouduimme turvautumaan lääkärin apuun. Voimassaolevasta vakuutuksesta huolimatta jouduimme maksamaan kustannukset käteisellä rahalla yht. n. 100 euroa jotka sitten saimme Suomeen palattuamme vakuutuksesta takaisin. Eli, ÄLÄ LÄHDE ILMAN RAHAA JA VAKUUTUSTA MATKALLE. Sama varmaan koskee kaikkia matkoja eikä vain Bulgariaa

        ilman rahaa matkalle lähdekään? Matkavakuutus on Bulgariassa ihan ehdoton, sairastumisia sattuu huomattavasti enemmän kuin muualla etelän lomakohteissa. Etenkin ripuli ja vatsasairaudet yleisiä...


      • Juhani&Liisi
        kukaan pöljä kirjoitti:

        ilman rahaa matkalle lähdekään? Matkavakuutus on Bulgariassa ihan ehdoton, sairastumisia sattuu huomattavasti enemmän kuin muualla etelän lomakohteissa. Etenkin ripuli ja vatsasairaudet yleisiä...

        Minusta sama riski sairastumiseen on kaikissa lomakohteissa, olkoon sitten Kreikka , Espanja, Turkki tai Bulgaria. Paljon matkaava tietää, että " Savetti " takataskussa hoitaa monta ennalta ehkäisevää ongelmaa. Esim. saniteettitilat vaihtelevat joka puolella Euroopaa ja itseasiassa koko maailmassa. Terve suhtautuminen omaan käsihygieniaan ja silmät auki ympäristön suhteen. Usein käynti WC:ssä kertoo mikä on puhtaustaso.


      • viimeisillä
        kukaan pöljä kirjoitti:

        ilman rahaa matkalle lähdekään? Matkavakuutus on Bulgariassa ihan ehdoton, sairastumisia sattuu huomattavasti enemmän kuin muualla etelän lomakohteissa. Etenkin ripuli ja vatsasairaudet yleisiä...

        rahoilla mennään, kun matka pitää olla laihialaishinnalla, eli mieluummin ilmainen.
        Matkavakuutus on pakollinen Bulgariaan, vaikkei sitä missään tarkisteta, siihen perustuva huikeat hinnat lääkärikäynneillä, vakuutushan maksaa.


      • kummoinen
        "halvin matka" - kirjoitti:

        kysely, kaikilla matkanjärjestäjillä on sekä edullisia että kalliimpia matkoja/hotelleja. laatu ja hinta kulkevat aika paljon käsi kädessä.
        Itse vertailen matkatoimistojen antia, mitä milläkin hinnalla saa missäkin paikassa - olkoon hintaluokka edullinen tai vähän hintavampi.
        Bulgaria on sentapainen maa, ettei sinne viimeisillä senteillä voi lähteäkään. "Kaiken varalta"-rahaa on oltava matkalla mukana tai nostettavissa, lapsien kanssa varsinkin. Tai sellainen matkavakuutus, että kortti kelpaa maksuun siellä, esimerkiksi sairastumisen varalta. Tikun poisto jalasta maksoi pari vuotta sitten 120€ Kultahieikon poliklinikalla.

        Bulgaria ei halpa, jos puhutaan kultahietikosta ja sunny beachista joiden hintataso on kymmenkertainen muuhun Bulgariaan verrattuna. Thaimaa on myös paljon halvempi...


    • ..........

      Siellä rauhallista lapsien kanssa. Esim. Finnmatkojen kanssa pääsee edullisesti, eikä tosiaan tarvitse mitään sattua.

    • ei ole

      sopiva paikka 6-12 v!

    • mimoosa13

      Joo, Detur on kyllä paras ja halvin matkan järjestäjä

    • Seuraavakin loma Deturilta

      Olin Deturin matkalla Turkissa 2006, kaikki sujui ongelmitta ja oppaat tosi mukavia. 2005 olin Bulgarian Golden Sandsilla itse tykkäsin, kävin myös retkellä Nessebarissa... luulisin, että enemmän tekemistä lapsille löytyy Golden Sansilta.

    • anlisa

      Bulgariassa ei ole mitään vikaa. Asenteessa se vika on. Jos menette Deturilla. Älkää valitko Prastige City hotellia!! Bulgiksessa kun tuppaa tulemaan niitä "pieniä" sadekuuroja.....niin, vedet valuu hotelli Prestige cityn sisälle!!!! Asustelimme ko. hotellia vastapäätä ja ihmettelimme, mitä ne oikein siellä touhuaa....kantelivat vettä ulos ämpäreissä :)

    • sivustakatsoja -

      On oltu ja nähty. Ei kiinnosta Bulgaria.

      Voisi olla sitä mieltä, että se on Balkanin Pohjois-Korea.

      Ei vaikka mikä matkatoimisto olisi.

    • lomaa odottava

      Oltiin viime kesänä miehen kanssa Sunny Beachillä ja kateltiin paljon menoa ja meininkiä ajatuksena lähteä seuraavaksi lomalle lasten kanssa ko. mestaan. Ja nyt sitten ollaan kesällä menossa koko porukka. Eli tekemistä löytyy Sunny Beachissa lapsillekin, hotelli kannattaa kuitenkin valita hieman kauempaa keskustasta (keskustassa enemmän mökää iltaisin/öisin). Meistä ei kumpikaan sairastunut mihinkään viime reissulla ja toivotaan että säästymme nytkin. Matkavakuutus kuitenkin ehdoton ja terve järki käsihygieniaan. Hyvää matkaa vain teillekin!

      • tämä keskustelu

        Bulgaria on ihan sopiva ja kiva paikka lapsiperheille. Asenteestahan kaikki on kiinni. Olen paljon maassa lasten kanssa reissannut, enkä edes turistikohteissa vaan ympäri maata. Lapsiin suhtaudutaan hienosti, sopivaa ruokaa löytyy kaiken ikäisille. Pieni käsidesipullo on hyvä olla aina mukana, vessat monesti aika rähjäisiä, eikä kunnon käsienpesu mahdollisuutta ole. Oikein kivaa ja ihanaa matkaa ja paljon uusia kokemuksia!


      • ihmeessä
        tämä keskustelu kirjoitti:

        Bulgaria on ihan sopiva ja kiva paikka lapsiperheille. Asenteestahan kaikki on kiinni. Olen paljon maassa lasten kanssa reissannut, enkä edes turistikohteissa vaan ympäri maata. Lapsiin suhtaudutaan hienosti, sopivaa ruokaa löytyy kaiken ikäisille. Pieni käsidesipullo on hyvä olla aina mukana, vessat monesti aika rähjäisiä, eikä kunnon käsienpesu mahdollisuutta ole. Oikein kivaa ja ihanaa matkaa ja paljon uusia kokemuksia!

        pitää matkustaa maahan, jossa on rähjäistä? Ei tarvitse leikkiä käsidesien kanssa välimerellä!


      • rannat
        ihmeessä kirjoitti:

        pitää matkustaa maahan, jossa on rähjäistä? Ei tarvitse leikkiä käsidesien kanssa välimerellä!

        ja vesi on puhtaampia ja siistimpiä kuin Välimerellä ja ihmiset ystävällisiä enkä ymmärrä käsidesivouhotusta. Lomapaikoissa missä olen ollut on aina ollut vettä ja saippuaa. Mitään käsidesejä en ole tarvinnut enkä ole sairastunut kertaakaan.


      • mutta älä luota
        rannat kirjoitti:

        ja vesi on puhtaampia ja siistimpiä kuin Välimerellä ja ihmiset ystävällisiä enkä ymmärrä käsidesivouhotusta. Lomapaikoissa missä olen ollut on aina ollut vettä ja saippuaa. Mitään käsidesejä en ole tarvinnut enkä ole sairastunut kertaakaan.

        käsittämättömään tuuriisi liikaa? Aika paskaläävä tuo Bulgaria kokonaisuutena on!


      • halpamatkaaja
        mutta älä luota kirjoitti:

        käsittämättömään tuuriisi liikaa? Aika paskaläävä tuo Bulgaria kokonaisuutena on!

        Viidellä sadalla egellä saa asua sviitissä ja hotelli on hienompi kuin mitä Suomesta löytyy...


      • vaikka se
        halpamatkaaja kirjoitti:

        Viidellä sadalla egellä saa asua sviitissä ja hotelli on hienompi kuin mitä Suomesta löytyy...

        sinun sviittisi olisi kuinka hienossa hotellissa tahansa, ei se estä sitä HAJUA...


      • mä luulen
        vaikka se kirjoitti:

        sinun sviittisi olisi kuinka hienossa hotellissa tahansa, ei se estä sitä HAJUA...

        ole Bulgariassa käynyt tai tokko koskaan missään ulkomailla. Luulenpa et edes kotomaassa hotellissa asunna.
        Suomessa on hienoja hotelleja ja niin monessa muussa ´maassakin, mutta puhuttaessa etelän rantaloma kohteista, niin kyllä olen kokemukseen pohjautuen vankasti sitä mieltä, että Bulgariassa on paras hinta/laatusuhde hotellien tasossa ja ennenkaikkea ko. hotellien ruuissa. Eikä siellä todellakaan haise! Olen aina asunnut 4-tähden hotelleissa, losteliaita. Samalla rahalla saat esim. Kreikasta, Espanjasta lääviä tosi surkeita.


      • tiedoksi sinulle,
        mä luulen kirjoitti:

        ole Bulgariassa käynyt tai tokko koskaan missään ulkomailla. Luulenpa et edes kotomaassa hotellissa asunna.
        Suomessa on hienoja hotelleja ja niin monessa muussa ´maassakin, mutta puhuttaessa etelän rantaloma kohteista, niin kyllä olen kokemukseen pohjautuen vankasti sitä mieltä, että Bulgariassa on paras hinta/laatusuhde hotellien tasossa ja ennenkaikkea ko. hotellien ruuissa. Eikä siellä todellakaan haise! Olen aina asunnut 4-tähden hotelleissa, losteliaita. Samalla rahalla saat esim. Kreikasta, Espanjasta lääviä tosi surkeita.

        että minä en ole mikään poju. Huonosta kirjoitustaidostasi havaitsee sinun kuuluvan köyhimpään väestöryhmään. Ei rahaa, ei sivistystä!

        Bulgarian puutteellinen hygienia aiheuttaa sen HAJUN. Samoin ripulit ja vatsasairaudet...


      • säälittävää
        mä luulen kirjoitti:

        ole Bulgariassa käynyt tai tokko koskaan missään ulkomailla. Luulenpa et edes kotomaassa hotellissa asunna.
        Suomessa on hienoja hotelleja ja niin monessa muussa ´maassakin, mutta puhuttaessa etelän rantaloma kohteista, niin kyllä olen kokemukseen pohjautuen vankasti sitä mieltä, että Bulgariassa on paras hinta/laatusuhde hotellien tasossa ja ennenkaikkea ko. hotellien ruuissa. Eikä siellä todellakaan haise! Olen aina asunnut 4-tähden hotelleissa, losteliaita. Samalla rahalla saat esim. Kreikasta, Espanjasta lääviä tosi surkeita.

        jos erehtyy sanomaan Bulgariasta jotain negatiivista, saa heti kauhean syytösryöpyn niskaansa. Useimmiten juuri jotain peräkammarin poika juttuja...

        Tosiasiassa Bulgaria on hygienia tasoltaan Euroopan surkeimpia ja bulgaarit tosiaan haisevat, hielle!!!


      • kat
        ihmeessä kirjoitti:

        pitää matkustaa maahan, jossa on rähjäistä? Ei tarvitse leikkiä käsidesien kanssa välimerellä!

        olen ollut kahdesti bulgariassa.. vuonna 91 ja 03! nyt lähdössä ekaa kertaa lasten kanssa albeenaan ja odotetaan innolla matkaa! bulgaria on hieno maa ja ihmiset ihania! rikokset,ryöstöt ja huijaukset yms. on arki päivää missä päin maailmaa tahansa.. jopa meillä niin turvallisessa suomessa!murhia,raiskauksia ja ryöstöjä ,, niistä saa lukea joka päivä lehdistä! ja täällä eletään normaalia arkea kuitenkin! maassa maan tavalla ja mitä vatsatauteihin tulee niin en ole sellaista saanut muualta kuin suomesta!!! turvallista matkaa kaikille


    • todellakaan ..

      katsele halvinta!!
      Kultahietikko lapsille ja muillekin paras!
      Ja hotelliksi neljätähteä! Muista neuvoni perillä!

    • aloittajalta

      En tosiaankaan halvinta vaihtoehtoa hae, mutta jos on tarjolla samassa paikassa kallis/halpa, valitsen halvemman.Matkatoimistot myyvät samaa hotellia suurillakin hinnaneroilla. Kokemuksia kannanottoja hain ja sain. Kiitos.

      • näköjään

        oikeaa tietoa anna kukaan.
        Kummallisia agressioita on ihmisillä !
        - Bulgariassa EI haise
        - kolmenkin tähden hotellit ovat ihan hyviä
        - rannat ovat ihanat
        - ruoka on edullista (edullisuus ei kai ole huono puoli?)
        - Bulgaria on lapsiystävällinen maa ja yleensäkin on erittäin ystävällinen palvelu, kaikki toiveet pyritään toteuttamaan

        Bulgariassa pitää huomioida esimerkiksi:
        - paikalliset ihmiset ovat järjestään paljon kohteliaampia jaa hienovaraisempia kuin ihmiset Suomessa
        - tervehdi kaikkia hotellissasi, jos et muuta osaa sano vaikka iloisesti "helou", se on pieni, mutta merkityksellinen ele, joka kertoo, että arvostat heidänkin panostaan ja ammattitaitoaan, etkä pidä heitä pelkkinä "piikoina", hyvät tavat ja kohteliasuus poikii sinulle vastavuoroisesti hyvää ja ystävällistä palvelua
        - tarjoilijasi/siivojasi saa palkkaa ehkä 100€ kuussa (työskennellen 7 päivää viikossa) vaikka hintaso Bulgariassa on alhainen, sillä ei elä, ystävällinen palvelu kannattaa kannattaa kiittää tipeillä, monen palkka koostuu 50 %:sti tipeistä


      • voi jumankauta
        näköjään kirjoitti:

        oikeaa tietoa anna kukaan.
        Kummallisia agressioita on ihmisillä !
        - Bulgariassa EI haise
        - kolmenkin tähden hotellit ovat ihan hyviä
        - rannat ovat ihanat
        - ruoka on edullista (edullisuus ei kai ole huono puoli?)
        - Bulgaria on lapsiystävällinen maa ja yleensäkin on erittäin ystävällinen palvelu, kaikki toiveet pyritään toteuttamaan

        Bulgariassa pitää huomioida esimerkiksi:
        - paikalliset ihmiset ovat järjestään paljon kohteliaampia jaa hienovaraisempia kuin ihmiset Suomessa
        - tervehdi kaikkia hotellissasi, jos et muuta osaa sano vaikka iloisesti "helou", se on pieni, mutta merkityksellinen ele, joka kertoo, että arvostat heidänkin panostaan ja ammattitaitoaan, etkä pidä heitä pelkkinä "piikoina", hyvät tavat ja kohteliasuus poikii sinulle vastavuoroisesti hyvää ja ystävällistä palvelua
        - tarjoilijasi/siivojasi saa palkkaa ehkä 100€ kuussa (työskennellen 7 päivää viikossa) vaikka hintaso Bulgariassa on alhainen, sillä ei elä, ystävällinen palvelu kannattaa kannattaa kiittää tipeillä, monen palkka koostuu 50 %:sti tipeistä

        kuvitteletko sinä bulgaarien haluavan sääliä, joltain köyhiltä suomalaisturisteilta, jotka tulevat bulgariaan juomaan halpaa viinaa?

        Kuvittelet varmaan tosiaan olevasi suurempikin maailmanmatkaaja ohjeinesi ja neuvoinesi?


      • tuli hyvä mieli
        voi jumankauta kirjoitti:

        kuvitteletko sinä bulgaarien haluavan sääliä, joltain köyhiltä suomalaisturisteilta, jotka tulevat bulgariaan juomaan halpaa viinaa?

        Kuvittelet varmaan tosiaan olevasi suurempikin maailmanmatkaaja ohjeinesi ja neuvoinesi?

        Maassa maan tavalla !
        Mistähän "sfääreistä" edellisen vastaajan ajatukset ovat ?


      • Kii-tos vaan
        tuli hyvä mieli kirjoitti:

        Maassa maan tavalla !
        Mistähän "sfääreistä" edellisen vastaajan ajatukset ovat ?

        on kiva kun joku joku kirjoittaa jotain todellista maan tavoista -
        joillekin sekin on ihan liikaa, miksi ihmeessä???


      • meitä muita
        voi jumankauta kirjoitti:

        kuvitteletko sinä bulgaarien haluavan sääliä, joltain köyhiltä suomalaisturisteilta, jotka tulevat bulgariaan juomaan halpaa viinaa?

        Kuvittelet varmaan tosiaan olevasi suurempikin maailmanmatkaaja ohjeinesi ja neuvoinesi?

        itseesi !


      • sentään
        voi jumankauta kirjoitti:

        kuvitteletko sinä bulgaarien haluavan sääliä, joltain köyhiltä suomalaisturisteilta, jotka tulevat bulgariaan juomaan halpaa viinaa?

        Kuvittelet varmaan tosiaan olevasi suurempikin maailmanmatkaaja ohjeinesi ja neuvoinesi?

        pitääköhän minun perua Bulgarian matkani,kun en juo viinaa,,hmmm,,


      • vai et
        sentään kirjoitti:

        pitääköhän minun perua Bulgarian matkani,kun en juo viinaa,,hmmm,,

        ei kiinnosta ketään !
        tee ihan niinkuin haluat.
        EVVK.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe