Jakamaton kuolinpesä

riitanen

Meillä riitainen perikunta ja erään riitelijän asianajaja vie juttuja käräjille nimikkeellä-jakamaton kuolinpesä-
Mitähän tuo tarkoittaa ja mitähän tuo tulee maksamaan ja kuka maksaa jaon.

Tarkoittaako tuo sitä että asianajajat jakaa kuolinpesän varat keskenään ja erotus perikunnalle.
Kuullut vaan joitain juttuja pesänselvittäjien veloituksista kuten taannoin oli Karpon ohjelmassa jossa riitaisen kuolinpesän kaikki varat meni asianajajien palkkioihin ja riitelevä perikunta jäi puille paljaille.

10

2821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käymään

Näin siinä usein tuppaa käymään. Mutta suomalainenhan ei anna periksi, vaikka henki menisi.

• perikunta maksaa

Jakamaton kuolinpesä= omaisuutta ei ole jaettu.
      Jos menee käräjille, on se kaikkien osuudesta pois. Pesänselvittäjä/jakaja ottaa pesän laajuudesta riippuen "kohtuullisen" korvauksen kuluistaan.
      Tähän se perintö yleensä hupenee. Sopikaa, niin ei harmita myöhemmin

• riitanen

Sopujakoa ei tule,yksikään osakas perikunnasta ei anna periksi omille vaateilleen toisen eduksi joten jaoksi menee.

Olisi vaan kiva tietää ennakolta miten tuo jako tapahtuu käytännössä ja montako prossaa vetää siitä ulkopuolinen selvittäjä/jakaja.

Otetaan kuolinpesän arvoksi noin 50.000€ ja kolme osakasta joista kaksi on erimieltä yhden kanssa.

Paljonko jää jäljelle ulkopuolisen jakajan jälkeen,siis mitä epäsopu maksaa.

• määrästä
        riitanen kirjoitti:

Sopujakoa ei tule,yksikään osakas perikunnasta ei anna periksi omille vaateilleen toisen eduksi joten jaoksi menee.

Olisi vaan kiva tietää ennakolta miten tuo jako tapahtuu käytännössä ja montako prossaa vetää siitä ulkopuolinen selvittäjä/jakaja.

Otetaan kuolinpesän arvoksi noin 50.000€ ja kolme osakasta joista kaksi on erimieltä yhden kanssa.

Pesän selvittäjät/jakajat ovat yleensä asianajotoimiston juristeja, jotka eivät ole halpoja.
        Juristin kirjoittama lasku riipppuu tietysti tehdyn työn määrästä. Mitä riitaisampi, sitä suurempi työ ja lasku.
        Tuo 50.000 euroa on melko pieni omaisuus jaettavaksi. Luulen kuitenkin, että vain sen verran jää, että kahville voitte jaon jälkeen poiketa.

• kyllä maksaa!
        määrästä kirjoitti:

Pesän selvittäjät/jakajat ovat yleensä asianajotoimiston juristeja, jotka eivät ole halpoja.
        Juristin kirjoittama lasku riipppuu tietysti tehdyn työn määrästä. Mitä riitaisampi, sitä suurempi työ ja lasku.
        Tuo 50.000 euroa on melko pieni omaisuus jaettavaksi. Luulen kuitenkin, että vain sen verran jää, että kahville voitte jaon jälkeen poiketa.

Jos asianajotoimisto tai vastaava ulkopuolinen otetaan jakamaan pesää kyllä rahaa kuluu, mutta jos pesän jakaminen tapahtuu esim. kuolleen henkilön pankin kautta, voihan toiset ottaa asianajan hoitamaan omia saataviaan, niin tällöin maksaja on asianajajan ottaja. Eipä rahan jakamisesta pitäisi riitaa tulla laki on sama kaikille, toinen juttu on sitten kaapit, kupit ja tupperit ja sillilusikat, siihen ei taida auttaa asianajatkaan. Jos yksi haluaa myydä esim. kuolleen omaisen talon, on se sitten toisten maksettava ulos tai laitettava pirtti myyntiin. Uskottu mies hoitamaan asiaa ja lukot vaihtoon voi kyllä olla paras vaihtoehto.

• itsestänne
        riitanen kirjoitti:

täysin siis siitä, miten kauan riitelette. Jos pesänselvittäjä saa teidät yhteisymmärrkyseen ensikäynnillä niin hyvä ja pesä jaetaan.
        Jos ei saa, hän panee kamat kolmeen nippuun ja rahat päälle, ottaa palkkion ja pesee kätensä. Sen jälkeen tulee pesänjakaja joka ottaa palkkion ja jos olette onnekkaita, teille jää ehkä jotain.

• Kirottu anoppi

Anopin idea oli ettei perilliset saa mitään muuta kuin perintöverot.
      Esitettiin ositusta ihan vapaaehtoiselta pohjalta, eipä sopinut.
      Reilu puoli vuotta jaapattiin ja kävi ilmi että kuolinpesän varoja katosi lesken sijoituksiin.
      Otin yhteyttä asianajajaan ja päätimme hakea käräjäoikeudesta pesänselvittäjää.
      Eihän sekään esitys ollut hyvä anopille vaan hän esitti omaa ehdokasta, sitten se hänen ehdokas perui suostumuksen ja hän esitti uutta jonka olen hyväksynyt. Nyt vain odotellaan käräjäoikeuden päätöstä.
      Minähän olen tietenkin saanut haukut kun olen se hankala tyyppi joka halusi lasten perinnön lasteni käyttöön enkä suostunut siihen että anoppi tuhlaa kaiken.
      Käsittääkseni kun on kyse osituksesta niin anoppi on mukana kustannuksissa ja sen jälkeen perilliset sopivat perinnön jaon ilman anoppia eli käy se anopin lompakonkin päälle tuo tappeleminen

• åprotep

Miksi sinä miniänä/vävynä olet sekaantumassa ilmeisesti puolisosi isän perinnönjakoon? Eikö puolisosi osaa itse huolehtia asioistaan... Mua niin ottaa päähän nämä puolisot, jotka hääräävät perinnönjaossa, joka ei kuuluisi heille pätkääkään.

• ovat....
        åprotep kirjoitti:

Miksi sinä miniänä/vävynä olet sekaantumassa ilmeisesti puolisosi isän perinnönjakoon? Eikö puolisosi osaa itse huolehtia asioistaan... Mua niin ottaa päähän nämä puolisot, jotka hääräävät perinnönjaossa, joka ei kuuluisi heille pätkääkään.

juuri niitä jotka sen riidan saavat perinnönjaossa aikaan.
        Meillä vävypoika teetti testamentin dementoituneella vanhuksella ja määräsi siinä kaiken omaisuuden vaimolleen.
        Helppoa kuin mikä, on mielinkielin ja tuo sitten paperin allekirjoitettavaksi.

• Kirottu anoppi
        åprotep kirjoitti:

Katos kun vaimo ei pysty asiaa hoitamaan kun on pari metriä multaa pään päällä, ollut jo 3 vuotta. Kukas muu tämän asian hoitaa, alaikäiset lapset vai?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe