Olemme menossa opiskeluryhmämme kanssa Berliiniin neljäksi päiväksi, alkaen ensi viikon torstaista. Olemme aika kokemattomia Berliinin-matkaajia, meistä vain muutama on ollut kaupungissa aiemmin. Luultavasti käymme ainakin eläitarhassa katsomassa Knutia ja Checkpoint Charlie on toinen varma vierailukohde. Mitä muuta kaupungissa kannattaisi ehdottomasti kokea? Parhaat ostoskadut/keskukset/kaupat? Muut nähtävyydet? Mitä itse suosittelisitte?
Berliinin must-kohteet?
3
1628
Vastaukset
- kohteita
Zoo ja Aqaurium keskustassa hyvä ja sen lähellä hieno tavaratalo KaDeWe. Checkpoint Chareliella ennen muuta "pakomuseo". Museot museosaarella, ehkä Charlottenburgin linna. Näkötorni, vaikkapa Funkturm. Osta joku opaskirjanen ennakoon. Hieno kaupunki!
- on surkea
Aquariumiin en rahojani tuhlaisi toista kertaa, on todella surkea. Parempi on itäpuolen Sea Life, lähellä Alexander Platzia.
Brandenburgin portti kuuluu must-nähtävyyksiin. Siitä on kiva käppäillä etelään ohi juutalaisten holokausti-muistomerkin Potsdamer platzille asti. Potsdamer platzilla on pieni pätkä vanhaa berliinin muuria.
- samaan aikaan
Meidän kansainvälisyyskurssi on myös lähdössä Saksaan tämän viikon torstaina. Ja nähtävyyslistassa on juuri edellä mainittuja kohteita. Toivottavasti kaikille tulee hyvä matka ja paljon uusia kokemuksia! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214