Ongelmanani on jalkapohjien ja paikoin myös muutenkin jalkaterien kutina ja kihelmöivä ja kiristävä tunne. Kutina on välillä ihan sietämätöntä. Olen käynyt terveyskeskuslääkärissä, joka epäili mahdollista sientä siis ns. kuivasilsaa, joka oireilee vain kuivuutena. Kehoitti laittamaan viikon ajan aamuin ja illoin lamisilia. Tein tämän. Helpotti hieman, mutta ei tuonut lopullista apua. Sittemmin olen käynyt kahdella ihotautilääkärillä. Kummankaan mielestä kyse ei ole sienestä. Itseä tämä välillä epäilyttää, sillä minulla on kynsisieni ja aika ajoin ollut jalkasilsaakin. Toinen lääkäri lähinnä sitä mietä että kuvittelen asian ja toinen sanoi että olen atoopikko ja että minulla atopia on lähinnä jaloissa. Atoopikko luultavasti olenkin tai ainakin iho on kuiva, on siitepölyallergiaa ja lapsena oli maitorupea. Tuntuu vain hassulta kun muu iho on aika lailla kunnossa eikä kutise, mutta jalkapohjia kutittaa alituiseen. Lisäksi jalkani ovat alkaneet hikoilla valtavasti, sekin tietysti kutittaa. Pesen ja rasvaan aamuin illoin. Päällisin puolin iho on kunnossa. Toki on kuiva ja hilseilevä. Mutta kutina tekee hulluksi. Onko kohtalotovereita?
Jalkapohjien kutina
10
33619
Vastaukset
- antaa vinkkiä
jos sinulla ei ole iho rikki jalkapohjissa kokeile tätä:pese jalat illalla,kuivaa huolella,sivele jalkapohjiin puristettua sitruunanmehua ja anna kuivua sen jälkeen perusvoidetta ja sukat jalkaan mieluiten yöksi.
- hulluksi tuleva
Mielelläni vielä kuulisin, mikä on sitruunan taika? Kokeilen huomenna, nyt ei ole sitruunaa kotona.
- se tappaa
hulluksi tuleva kirjoitti:
Mielelläni vielä kuulisin, mikä on sitruunan taika? Kokeilen huomenna, nyt ei ole sitruunaa kotona.
hajut,ja jopa pikkaisen bakteerikantaa.sitruunalla on jonkilainen puhdistava vaikutus siis.usko tai älä kokeilin tuota konstia jalkahikeen,ja eipä tuoksahtele enää.viikossa kolme kertaa tein tuon "hoidon".
- ei talvikenkiä joka paikkaan
No meikäläiselläkin oli ihan jumalaton kutina jaloissa/jalkapohjissa eikä mitään ihottumaa eikä muutakaan, syyksi paljastui liian lämpimät kengät, joissa jalat hautuivat/hikoilivat urakalla, lääkkeeksi riitti kenkien vaihto.
Eikä menny kun vuosi kun tuttava valitti samaa ongelmaa joka myös korjautui kenkien vaihtamisella.- jalkahiki
Onkohan mitään tehtävissä kun joutuu työssä pitämään turvakenkiä jotka ovat todella kuumat ja hiostavat. Jalat hikoilevat ja kutisevat koko päivän..
- mulla sama juttu
Jalkapohjat terveen näköiset eikä mitään näppyjä tai ihottumaa. Aina iltasin alkaa kutittaa ihan mielettömästi eikä saa unta. Pitääkin koittaa tota kenkien vaihtoa kun muuten tulee hulluksi.
- yasse
Minulla on ajoittain ollut jaloissa kutinaa, joka alkaa ennen nukkumaanmenoa. Tänä kesänä se paheni ja on ollut joka öistä. Sitten eräänä iltana jalat kutisivat, kun makoilin sohvalla, ja kun katsoin tarkemmin, niin jalkapohjani olivat täynnä valkoisia laikkuja tai näppylöitä, jotka ovat ihonalaisia. Dexem voide on auttanut, mutta olen myös menossa lääkäriin kysymään, mistä on kyse.
- :Kutiava:
Ennen,kun minulla oli syntymäpäivät ja menin töihini kaikki työkaverini hyppäsivät päälleni, 4 piti käsista ja 4 jaloista ja minut kannettiin pöydälle ja laitettiin käsiraudoin kiinni.Sittenhän yksi alkoi kutitaa sulalla lajanpohjista ja olin kuolemaisillani sitä kesti varmaan tunnin! minua ei kutitettu rajusti vaan hellästi ja kutiavasti joka paikasta Epämukavaa!Nykyään kun näen sulan tai ihmisen joka menee ohitseni hymyilee minulle jalkapohjani alkavat kutiamaan.Ennen sitä ei käynyt.Kun menen nukkumaan alkaa kutittaa aivan kauheasti ja kiemurtelen vain paikoillani! Olen myös käynyt lääkäreillä ja kaikkialla mutta ei auta.
- Urakoitsija Arto
Minulla kutiaa etenkin iltapäivällä. Varmaan pitää paikkansa kengät ja jalkapohjat kostuu. Olen koittanut monenlaisia sukkia ja metsäkonekuskina olen paljain jaloin joka helpottaa. Nyt sain neuvon merisuolavedessä pitää hautoa jalkoja, joka nyt tuntuisi helpottavan kutinaa tiedä sitten pitemmän päälle miten käy.
Arto
- syf
Jalkapohjien näppylät ja kutina voi olla myös merkki syfiliksestä. Taudilla ei sitä ennen välttämättä ole mitään oireita jopa vuoteen tai pariin. Varsinkin jos niitä näppylöitä esiintyy myös kämmenissä, kannattaa hakeutua syfilistestiin. Kupasta (=syfilis) pääsee onneksi eroon antibioottiruiskukuurilla jo kymmenessä päivässä, eli sitä ei kannata pelätä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872