Rautalääkkeet

f123ly

Vähän menee hankalaksi kun rautalääkkeet aiheuttavat pahat vatsavaivat ja vatsa tyhjentyy samantein.

Käytössä on Spartocine 250 mg ja ohjeena on laatikon mukaan 1-3 kertaa päivässä yksi tapletti aterian yhteydessä.

Ateria vain keskeytyy suht nopeasti kun kapselin on ottanut. Ja tämä lääke pitäisi olla hyvin siedetty, Obsidan teki mulle samoja ongelmia siksi yrittelin nyt tätä lääkettä.

Lisäksi otan Kräuterblut-Saft nimistä ravintolisää yhden korkillisen päivässä, sekä aloitin Cevi-Tabs C-vitamiinivalmisteen käytön 1-2 taplettia päivässä, eli noiden rautalääkkeiden kanssa ottelen C-vitamiinia.

Nyt en vain tiedä imeytyykö tuo lääke ollenkaan? Onko vatsavaivat merkki siitä, että homma ei pelitä, vaiko vain lievä ongelma noin muutoin.

Anemian ongelmia hoidetaan minulla myös hormoonikierukalla, eikä tarvise nyt sitten miettiä noita kuukautisia ollenkaan, ne kun ovat päällä koko ajan. Netistä luin, että tilanne voi kestää puolisen vuotta, vuoden. Tänä aikana kuukautiset voivat sitten tasaantua, tai joillakin ei. Mulla olikin jo aika kiva tilanne, ennen tuota kierukkaa, nyt sitten olen lähtöruuduissa senkin osalta.

Onko hyviä ohjeita muista rautavalmisteista, joita voisi huoletta näiden lisäksi ja/tai sijastakin käyttää. Tuo rautapitoinen mehuvalmiste, ehkä pysyykin vatsassa, ihan varma en ole siitäkään.

Kesää kohden olisi kiva saada tämä tajuton väsymys pois, eikä vain näillä hoidoilla lisätäkin sitä vielä entisestään. Mitään kontrollia minulla ei tilanteelle ole, tapaan tietty lääkärini, mutta uskoisin että kertoo tilanteen tasaantuvan tästä ajan kanssa, niin mulle sanottiin tuon Obsidaninkin kohdalla. Ei se vain sitten koskaan tasaantunut, mutta veriarvot paranivat ylimmillään luvusta 77-126. Vähän tilannetta auttoi veritiputus, joka nosti arvot tasolle 103, josta ne nopeasti laskivat tasolle 97, nousten sitten tasolle 126, nyt ovat taas menossa alaspäin ja tilanne oli viimeksi 106.

Ei siis kovin paha, mutta näillä eväillä tilanne ei taida kovin nopeasti parantua nyt kuitenkaan. Parhaita neuvoja olen tältä palstalta itselleni saanut, joten siksi taas kyselen. Vatsani ei kovin ihmeellisiä ruokia tai mausteita enää kestä. Pinaattikeitto yms. keitot, riisi, kana, vihannekset käy kyllä. Raakojen vihannesten kanssa onkin jo ongelmia, samoin punainen liha väsyttää entistä enemmän, joten sitä en juurikaan syö. ...

52

13036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoksi

hivenaineanalyysissä ja hoitajalla ,hän sanoi minulle (minulla oli päinvastoin,hb158)että rautavarastot eivät ole kunnossa vaikka hb on korkea.Ei suositellut rautatabletteja vaan B6,B12 ja C-vitamiinia,sekä kuparia ja mangaania.fosforin ja kalsium ylimäärä (pastoroidun maidon juomisen lopettaminen nostanut hb:ta 10 yksikk.,kalkin ylimäärä veressä sitoo ravinnosta vapaut.magnes.sinkkiä,kromia,seleeniä ja rautaa sekä muodost niiden kans liukeamattomia yhdist ,jotka ovat allergisoivia:ote Puttaan kartanon lääkekaappi kirjasta.)Kahvi ja tee haittaa imeytymistä.

• f123ly

B12 arvot olivat, joten sen syönnistä ei kait haittaa olisi. Ehkä täytyy tilatakin aika jollekin asiantuntijalle, jospa sitten saisinkin oikeat valmisteet käyttööni. En oikein usko, että minulla on kovin paljon aikaa haeskella oikeaa lääkitystä omin päin. Luin juuri, että hyvälläkin lääkityksellä rautavarastojen täyttymiseen menee aikaa.

Kuntosaliaikoina käytin noita poretapletteina otettavia kalsium yms. valmisteita, mun vatsani ei niistäkään hyvää tykännyt. ... Lahdessa on kuulemma joku hyvä alan lääkäri... tietääkö kukaan henkilöä. Kuulin sen sivullisena, enkä silloin kiinnittänyt asiaan niin kovin huomiota, joten nimi ei jäänyt mieleeni.

• f123ly

Suojalääkitys on mulla pysyvä, nyt käytän Zolt nimistä lääkettä päivittäin. Haittaako tämä lääkitys tuota raudan imeytymistä? Nyt mulla on alkanut närästää aika paljon näiden rautalääkkeiden jälkeen, Zoltsista huolimattakin.

En siis uskalla jättää suojalääkitystä pois, ehkä sitä pitäisi tuplatakin ... mutta imeytyykö rauta sitten ollenkaan.

• aneeminen homesairas
        f123ly kirjoitti:

B12 arvot olivat, joten sen syönnistä ei kait haittaa olisi. Ehkä täytyy tilatakin aika jollekin asiantuntijalle, jospa sitten saisinkin oikeat valmisteet käyttööni. En oikein usko, että minulla on kovin paljon aikaa haeskella oikeaa lääkitystä omin päin. Luin juuri, että hyvälläkin lääkityksellä rautavarastojen täyttymiseen menee aikaa.

Kuntosaliaikoina käytin noita poretapletteina otettavia kalsium yms. valmisteita, mun vatsani ei niistäkään hyvää tykännyt. ... Lahdessa on kuulemma joku hyvä alan lääkäri... tietääkö kukaan henkilöä. Kuulin sen sivullisena, enkä silloin kiinnittänyt asiaan niin kovin huomiota, joten nimi ei jäänyt mieleeni.

Minä olen saanut B12-vitamiinia pistoksina. Auttoi heti väsymykseen ja hb nousi myös. Eivätkä arvoni olleet ihan alarajoilla. Tabletteina eivät kait oikein imeydy. Ehkä Sinunkin pitäisi saada sitä pistoksina aluksi muutama pistos tiheästi niin varmasti huomaisit olossasi. B12-vitamiinin puutos voi olla yleisempi kuin osataan arvatakaan, eihän sitä juuri mitata. Yhdellä tutullani meni ihan nolliin ja sai mm. vakavia hermosto-ongelmia.

• f123ly
        aneeminen homesairas kirjoitti:

Minä olen saanut B12-vitamiinia pistoksina. Auttoi heti väsymykseen ja hb nousi myös. Eivätkä arvoni olleet ihan alarajoilla. Tabletteina eivät kait oikein imeydy. Ehkä Sinunkin pitäisi saada sitä pistoksina aluksi muutama pistos tiheästi niin varmasti huomaisit olossasi. B12-vitamiinin puutos voi olla yleisempi kuin osataan arvatakaan, eihän sitä juuri mitata. Yhdellä tutullani meni ihan nolliin ja sai mm. vakavia hermosto-ongelmia.

kun tutkineen labran tasot olivat 180 - 700. Lääkärin mielestä ei ole B12 vitamiinin puutosta kuitenkaan. Puutteeseen viittaavia oireita mulla kyllä on, mutta eivät lääkärini mielestä voi johtua näistä arvoista kuitenkaan.

Mikä sulla oli labran viitearvot ja oma tuloksesi?

• viitearvot
        f123ly kirjoitti:

kun tutkineen labran tasot olivat 180 - 700. Lääkärin mielestä ei ole B12 vitamiinin puutosta kuitenkaan. Puutteeseen viittaavia oireita mulla kyllä on, mutta eivät lääkärini mielestä voi johtua näistä arvoista kuitenkaan.

eivät aina kerro koko totuutta. Eihän tästä olisi haittaa antaa sitä Sinulle, vain hyötyä. Minulla arvo oli 231 (viitearvo 165-835). Olenkin hivenainehoitoihin erikoistuneen lääkärin hoidossa tämän "tautini" vuoksi ja hänen mukaansa arvon pitäisi olla noin 500. Minulla ainakin olo koheni aivan uskomattomasti jo heti ekan piikin jälkeen. Nyt on varastot täynnä viideksi vuodeksi.

• neuvoksi
        f123ly kirjoitti:

Suojalääkitys on mulla pysyvä, nyt käytän Zolt nimistä lääkettä päivittäin. Haittaako tämä lääkitys tuota raudan imeytymistä? Nyt mulla on alkanut närästää aika paljon näiden rautalääkkeiden jälkeen, Zoltsista huolimattakin.

En siis uskalla jättää suojalääkitystä pois, ehkä sitä pitäisi tuplatakin ... mutta imeytyykö rauta sitten ollenkaan.

että syöt suojalääkitystä.Ainakin suojalääkitys aiheuttaa kalsiuminpuutosta ja sinulle on tullut hapoton maha etkä sen takia kestä raakoja vihanneksia ja paljon muutakaan.Itse kun olen käyttänyt vitamiini-ja hivenainehoitoa, olen voinut jättää 10 vuoden käytön jälkeen mahalääkkeet pois.Ja kaikki muutkin lääkkeet.Kannattaa hakeutua vitamiinihoitoon.Omalla kohdalla se on tehonnut täydellisesti.

• f123ly
        neuvoksi kirjoitti:

että syöt suojalääkitystä.Ainakin suojalääkitys aiheuttaa kalsiuminpuutosta ja sinulle on tullut hapoton maha etkä sen takia kestä raakoja vihanneksia ja paljon muutakaan.Itse kun olen käyttänyt vitamiini-ja hivenainehoitoa, olen voinut jättää 10 vuoden käytön jälkeen mahalääkkeet pois.Ja kaikki muutkin lääkkeet.Kannattaa hakeutua vitamiinihoitoon.Omalla kohdalla se on tehonnut täydellisesti.

hivenainelääkärin hoitoon. Eipä tullut mieleenikään, että se olisi nähtävästi mulle se oikea reitti nyt tähän ongelmaan.

Laitan laskun Valtiokonttoriin, vaikka eihän ne sitä maksa. Sikäli tämä ammattitautihässäkkä on naurettavaa, että hoidetaan jotakin ihan tavan astmaa, vaikka tavallisuudesta ei ole tietoakaan. Astmalääkkeet aiheuttavat mulle ongelmia, joiden hoitoon tarvitsen muita lääkkeitä, mutta ne eivät ole ammattitautini mukaan korvattavia ollenkaan. Ja nähtävästi nyt tuo vatsasuojalääkitys aiheutta omat ongelmansa, josta minulla ei ollut aavistustakaan. Siihen sitten rautalääkkeitä muita ja ongelma senkun syvenee.

No onneksi on tämä palsta, lääkäreistä kun ei ihan hirveästi ole apua ollut kuitenkaan.

• f123ly
        viitearvot kirjoitti:

eivät aina kerro koko totuutta. Eihän tästä olisi haittaa antaa sitä Sinulle, vain hyötyä. Minulla arvo oli 231 (viitearvo 165-835). Olenkin hivenainehoitoihin erikoistuneen lääkärin hoidossa tämän "tautini" vuoksi ja hänen mukaansa arvon pitäisi olla noin 500. Minulla ainakin olo koheni aivan uskomattomasti jo heti ekan piikin jälkeen. Nyt on varastot täynnä viideksi vuodeksi.

kirjoittelen miten homma etenee, kunhan löydän jostakin sopivan lääkärin. Olisikin mukava, jos tästä olotilasta pääsisi nopeasti eroon. Tuo rautavarastojen täyttyminen pitkän ajan kuluessa, hoidon onnistumisenkin kohdalla ei hirveästi ilahduttanut.

• ja se tarkoittaa, ettei
        f123ly kirjoitti:

se kykene tuottamaan luontaisesti elimistössä valmistuvaa B12-vitamiinia.

• puutos joka sinullakin

on,hapoton maha ja väsymys liittyvät yhteen. B12-vitamiinin imeytymättömyys ja hapoton maha johtavat jossakin vaiheessa pahempiin ongelmiin joten suosittelen B12-vitamiinia pistoksena.
      Kuten moni muukin täällä. Olo muuttuu huomattavasti ja kaikenlaiset hermostolliset oireet tai hermostuneisuus jäävät pois.

• f123ly

koska tt-lääkärini mukaan minulla ei mitään häikkää näissä B12 tasoissa ollut, eikä vaivani niistä johtuisi. On jotenkin parempi selvitellä tämä nyt sitten jonkun ao. lääkärin kanssa. Luin tuosta B12 vitamiinin puutteesta ja eihän se kovin kevyesti otettava ole, joten selvittelen asian kyllä. Ei kait noita pistoksiakaan nyt kovin helposti anneta, niissäkin oli omat ongelmansa. Oireet kyllä sopi aika yks yhteen, eikä tilanteen paheneminen enää houkuttele yhtään.

• Ming Men
        f123ly kirjoitti:

koska tt-lääkärini mukaan minulla ei mitään häikkää näissä B12 tasoissa ollut, eikä vaivani niistä johtuisi. On jotenkin parempi selvitellä tämä nyt sitten jonkun ao. lääkärin kanssa. Luin tuosta B12 vitamiinin puutteesta ja eihän se kovin kevyesti otettava ole, joten selvittelen asian kyllä. Ei kait noita pistoksiakaan nyt kovin helposti anneta, niissäkin oli omat ongelmansa. Oireet kyllä sopi aika yks yhteen, eikä tilanteen paheneminen enää houkuttele yhtään.

http://www.antioxidant.fi/art_hapotonm.html

Siinä käydään läpi hapoton maha, B12 jne.

Löytyy myös itsehoito ohjeita!

Piigeeli on hyvä, samoin Molkosan.

Mutta varmasti helpoin on aloittaa B12 vitamiinin arvon seuraamisella. Siitähän ollaan kovin eri mieltä, mutta jos arvo on alarajoilla, niin ehkä se alarajatilanne aiheuttaa sinulle jo oireita (on aiheuttanut monelle muullekin).

• T...

Minullekaan eivät apteekin rautavalmisteet sovi. Luontaistuotekaupasta ostin sellaista kuin Solgar Gentle Iron ja se sopii vastalle.

Oletko muuten saanut rautatiputusta (Venofer)?

• f123ly

Silloin kun sain, sain verta tai mitä plasmaa se nyt sitten onkin. Tätä rauta-arvoa ei nähtävästi nyt kovin pahana pidetä. Oma olo on vain sellainen, että jotakin enemmän pitäisi tehdä. Ja lisäksi luulen, että astmanikin voisi olla paremmin tasapainossa jos saan veriarvot kohdalleen ja helpottaisihan se tätä tajutonta väsymystäkin. Jotenkin on niin turhauttavaa vetää astmalääkkeitä ja jättää muut asiat sitten huomiotta. Mulla tuntuu nyt menevän vain heikommin ja heikommin tuon astmankin kanssa, uskon että se johtuu kokonaistilanteesta, ei enää vain siitä että astma yksistään temppuilee ...

Mutta soittelen maanantaina lääkäriaikaa, katsotaan nyt milloin sen saan. MM kertoi, että kovasti ollaan eri mieltä tuosta B12 vitamiinistakin... joten aika ymmällä tässä olen. Mutta josko löytyisi joku kultainen keskitie ... Lähinnä sitä on niin vihainen siitä, että lääkäri sanoo "ei näillä arvoilla mitään oireita tule" ... ja mulla puutuu jalat ja kipuilee sormet ja varpaat, olen tajuttoman väsynyt, mutta oireita ei voi olla. Just joo, kiitos ja näkemiin.

• T...
        f123ly kirjoitti:

Silloin kun sain, sain verta tai mitä plasmaa se nyt sitten onkin. Tätä rauta-arvoa ei nähtävästi nyt kovin pahana pidetä. Oma olo on vain sellainen, että jotakin enemmän pitäisi tehdä. Ja lisäksi luulen, että astmanikin voisi olla paremmin tasapainossa jos saan veriarvot kohdalleen ja helpottaisihan se tätä tajutonta väsymystäkin. Jotenkin on niin turhauttavaa vetää astmalääkkeitä ja jättää muut asiat sitten huomiotta. Mulla tuntuu nyt menevän vain heikommin ja heikommin tuon astmankin kanssa, uskon että se johtuu kokonaistilanteesta, ei enää vain siitä että astma yksistään temppuilee ...

Mutta soittelen maanantaina lääkäriaikaa, katsotaan nyt milloin sen saan. MM kertoi, että kovasti ollaan eri mieltä tuosta B12 vitamiinistakin... joten aika ymmällä tässä olen. Mutta josko löytyisi joku kultainen keskitie ... Lähinnä sitä on niin vihainen siitä, että lääkäri sanoo "ei näillä arvoilla mitään oireita tule" ... ja mulla puutuu jalat ja kipuilee sormet ja varpaat, olen tajuttoman väsynyt, mutta oireita ei voi olla. Just joo, kiitos ja näkemiin.

Minäkin sain ensin punasoluja pari pussia (hb 67) ja sen jälkeen vielä kymmenisen kertaa Venoferiä. Punasolut vain hetkellisesti korjaavat tilannetta, vasta rautatankkaus täyttää elimistön rautavarastoja.

• tarjotaan kuin...

itsekin syön niitä, ovat kyllä keskivertoa kalliimpia, mutta tehokkaita ja turvallisia, koska eivät ole synteettisiä (tietääkseni).

• f123ly
        T... kirjoitti:

Minäkin sain ensin punasoluja pari pussia (hb 67) ja sen jälkeen vielä kymmenisen kertaa Venoferiä. Punasolut vain hetkellisesti korjaavat tilannetta, vasta rautatankkaus täyttää elimistön rautavarastoja.

eka tiputukseen johtanut diagnoosi oli vatsahaavat, niitä oli 5 joista 2 vuotavaa, tihkuvaa tai mitä lie.

D50 on myös vuotoanemian diagnoosi, joten siitä on taas lähdetty liikkeelle, vaikka nyt syynä arvellaankin olevan kuukautiset.

Alimmat arvot olivat 77, joten sulla oli heikommat ja syykin lienee ollut joku muu kuin mulla. Hoidot sitten sen mukaiset. Väsynyt olen ollut jo pitkään, nyt tosi väsynyt. Mutta kortisonikuurit ovat valvoittaneet, astmani ei ole tasapainossa, joten on vaikea tietää mikä johtuu mistäkin.

Käsittääkseni aika harvoin tarvitaan veritiputuksia, rautalääkitystä piikittämällä, joten aina ensin haetaan apua lievemmin konstein. Noita rautavarastoja ei tutkita, ja vaikka ne nyt on mulla aivan alarajoilla, sekin tulkitaan normaaliksi. Uskoisin, että lääkärit kuitenkin tietävät mitä se epänormaali tilanne olisi ja siihen olisi sitten järeämmät avut.

Käyn varmistamassa tilanteen jossakin hivenaine tms. klinikalla, koska näin ei tilanne voi jatkua pitkään. Viestit tällä palstalla herättivät ajattelemaan, että huonompaankin sitä rahaansa laittaa kun tarkastaakseen kunnolla elimistönsä hivenaineet ja vitamiinit, varsinkin kun ongelmia on ja nykyiset ohjeet eivät näytä kovin tehoavilta minulle nyt kuitenkaan.

Rautapiikityksestä olen lukenut, enkä mene siihen mukaan ellei se ole tosiaankin se oikea tie. Erikoislääkäreihin luotan kyllä, joten sellainen on nyt löydettävä kertomaan mikä minun kohdallani on oikea tapa hoitaa elimistöni tasapainoon.

• samaa mieltä
        tarjotaan kuin... kirjoitti:

itsekin syön niitä, ovat kyllä keskivertoa kalliimpia, mutta tehokkaita ja turvallisia, koska eivät ole synteettisiä (tietääkseni).

Kokeilin vaikka mitä kalkkivlamisteita .Mutta eivät passaneet.Solgarin kalkki D-vitamiini on sopinut.

• luontaistuotekaupoistako?
        samaa mieltä kirjoitti:

Kokeilin vaikka mitä kalkkivlamisteita .Mutta eivät passaneet.Solgarin kalkki D-vitamiini on sopinut.

vai ovatko kuitenkin apteekkitavaraa?

• ..tarjotaan kuin..
        luontaistuotekaupoistako? kirjoitti:

mutta luontaistuotekaupoista kuitenkin.

Solgarin aata ja eetä ja kalkkia syön minäkin.
        Iho on hyvässä kunnossa,silmät eivät enää arista ja aasta ei ole tullut nokkosrokkoa kuten tuli apteekin aasta.

• T...
        f123ly kirjoitti:

eka tiputukseen johtanut diagnoosi oli vatsahaavat, niitä oli 5 joista 2 vuotavaa, tihkuvaa tai mitä lie.

D50 on myös vuotoanemian diagnoosi, joten siitä on taas lähdetty liikkeelle, vaikka nyt syynä arvellaankin olevan kuukautiset.

Alimmat arvot olivat 77, joten sulla oli heikommat ja syykin lienee ollut joku muu kuin mulla. Hoidot sitten sen mukaiset. Väsynyt olen ollut jo pitkään, nyt tosi väsynyt. Mutta kortisonikuurit ovat valvoittaneet, astmani ei ole tasapainossa, joten on vaikea tietää mikä johtuu mistäkin.

Käsittääkseni aika harvoin tarvitaan veritiputuksia, rautalääkitystä piikittämällä, joten aina ensin haetaan apua lievemmin konstein. Noita rautavarastoja ei tutkita, ja vaikka ne nyt on mulla aivan alarajoilla, sekin tulkitaan normaaliksi. Uskoisin, että lääkärit kuitenkin tietävät mitä se epänormaali tilanne olisi ja siihen olisi sitten järeämmät avut.

Käyn varmistamassa tilanteen jossakin hivenaine tms. klinikalla, koska näin ei tilanne voi jatkua pitkään. Viestit tällä palstalla herättivät ajattelemaan, että huonompaankin sitä rahaansa laittaa kun tarkastaakseen kunnolla elimistönsä hivenaineet ja vitamiinit, varsinkin kun ongelmia on ja nykyiset ohjeet eivät näytä kovin tehoavilta minulle nyt kuitenkaan.

Rautapiikityksestä olen lukenut, enkä mene siihen mukaan ellei se ole tosiaankin se oikea tie. Erikoislääkäreihin luotan kyllä, joten sellainen on nyt löydettävä kertomaan mikä minun kohdallani on oikea tapa hoitaa elimistöni tasapainoon.

Nykyään rautaa ei einää piikitetä vaan tiputetaan. Ihan samalla tavalla kuin punasolujakin.

• T...
        luontaistuotekaupoistako? kirjoitti:

Helsingissä Solgarin tuotteita myy ainakin NaturaZone.

NaturaZone, Lönnrotinkatu 4, 00120 Helsinki, (09) 647 308.

• ruokaongelmiesi

kanssa. Jokin ratkaisu pitää saada. Kirjoitat kysyväsi lääkäriltä. Olisiko aika kysellä jostain muualta, sillä ongelmasi ovat ravitsemuksenkin osalta jo melko hankalia.

• f123ly

niin paha ole. Kyllä se tästä vielä paremmaksi muutuu. Ja yritän löytää nyt jonkun hivenaine/vitamiini... mikälie lääkärin. En siis mene tt-lääkärilleni kuulemaan, että kyllä se siitä.

Lisäksi saunomme joka ilta, vesipullo on aina mukana, vettä juon tosi paljon jo tuon nielemisenkin vuoksi... mielikin on aika virkeä ja piristyy vain kun lapsenlapsen kanssa piirtelee ja muovailee... Siis puolittain hoidettu tapaus jo ;-)

• Homeherkkä

Tuon rautalääkkeesi sijaan voisit kokeilla apteekista saatavaa valmistetta RaMaVit.

Äitini sairastui liki kolmikymmenvuotisen reumansa seurauksena myös munuaisten toiminnanvajavuuteen, jonka yksi seuraus parina viimeisenä vuotena oli paha anemia, jonka korjaamiseen käytettiin muutaman kerran veritiputusta. Kun häneltä katosivat ruokahalutkin lisänä paha väsymys, hain hänelle apteekista RaMaViT:tiä ja kas kummaa ruokahalu palasi ja muutenkin energisyys lisääntyi. RaMaVitiä meni monta pulloa ja suhteellinen energisyys ja ruokahalu pysyivät hyvinä. Toki munuaisten toimintavajavuus eteni pikkuhiljaa (siihen liittyvästä tiukasta ruokavaliosta huolimatta) johtaen hänen kuolemaansa kolmisen vuotta sitten.

Sinuna jättäisin Spartocinen pois. Ottaisin tilalle RaMaVit:n ja käyttäisin Kräuterblut-Saftia edelleen.

• f123ly

Ostan tuon RaMaVit:in, lääkärin etsiminen onkin työläämpää kuin arvasin. Eikä paljon naurata tuo rahastaminenkaan. Jos jotkut labrat maksaa jo satoja euroja, ja niiden jälkeen lääkäristä ei kuulu mitään... ihan v...n samaa skeidaa tämä on.

Ehkä käväisen tuossa läheisessä lääkärikeskuksessa yleislääkärin pakeilla. Oli vanhempi naispuolinen henkilö, ehkä häneltä saan jotakin neuvoa tilanteeseeni. Millekään ihme gurulle en kyllä hakeudu rahastettavaksi. Varmasti sitä sitten löytyisi puolen maailman ongelmat kättelyssä, jos hivenaine ja vitamiinipuolella työskentelevät lääkärit ovat noin epäluotettavia.

• "vinkki"
        f123ly kirjoitti:

Ostan tuon RaMaVit:in, lääkärin etsiminen onkin työläämpää kuin arvasin. Eikä paljon naurata tuo rahastaminenkaan. Jos jotkut labrat maksaa jo satoja euroja, ja niiden jälkeen lääkäristä ei kuulu mitään... ihan v...n samaa skeidaa tämä on.

Ehkä käväisen tuossa läheisessä lääkärikeskuksessa yleislääkärin pakeilla. Oli vanhempi naispuolinen henkilö, ehkä häneltä saan jotakin neuvoa tilanteeseeni. Millekään ihme gurulle en kyllä hakeudu rahastettavaksi. Varmasti sitä sitten löytyisi puolen maailman ongelmat kättelyssä, jos hivenaine ja vitamiinipuolella työskentelevät lääkärit ovat noin epäluotettavia.

Luontaisterveys -lehteä.Sieltä saat paljon hyviä neuvoja.Siellä hivenaineneuvoja palstaa pitää M.W.Olen saanut häneltä paljon hyviä neuvoja.
        Itse kun olin huonossa kunnossa,päätin että jokin keino täytyy olla parantua sillä elämä oli vielä edessä.
        Jostakin syystä kirjastosta tarttui sellaisten henkilöiden kuin KOSSILA,RAUTAVAARA,VOGEL,JAAKKOLA -teoksia.Niistä sain paljon tietoa ja aloin omatoimisesti niitä toteuttaa.
        kYLLÄ.Lääkkeet ovat jääneet ja voin tuhat kertaa paremmin.Kannattaa .

• f123ly
        "vinkki" kirjoitti:

Luontaisterveys -lehteä.Sieltä saat paljon hyviä neuvoja.Siellä hivenaineneuvoja palstaa pitää M.W.Olen saanut häneltä paljon hyviä neuvoja.
        Itse kun olin huonossa kunnossa,päätin että jokin keino täytyy olla parantua sillä elämä oli vielä edessä.
        Jostakin syystä kirjastosta tarttui sellaisten henkilöiden kuin KOSSILA,RAUTAVAARA,VOGEL,JAAKKOLA -teoksia.Niistä sain paljon tietoa ja aloin omatoimisesti niitä toteuttaa.
        kYLLÄ.Lääkkeet ovat jääneet ja voin tuhat kertaa paremmin.Kannattaa .

Äitini oli Thomas Thalbergin hoidossa (en tiedä onko nimi oikein kirjoitettu), eikä hän kyllä rahastanut mitenkään. Silloiset hoidot auttoivat äitini jaloilleen, enkä ole ikinä tavannut toista lääkäriä jonka läsnäolo olisi ollut niin tajuttoman hyvän tuntuinen.

Mutta nuo muut lääkärit nyt eivät ihan puhtaita papereita taida saada. TT hoidot jatkuivat ja hän oli tosiaan läsnä kun häntä äitini kanssa tapasimme. Nyt äiti on kuulemma lääketieteellinen ihme. Uskon sen kyllä ja se on TT:n hoitojen ansiota 100%.

Jotenkin en vain osannut yhdistää näitä asioita, äitini 15-20 vuoden takaisia hoitoja ja omaa tilannettani. En koskaan ajatellut TT:tä minään vitamiini/hivenainetohtorina, vaan mielettömän karismaattisena lääkärinä, luotettavana sellaisena.

Mutta nyt näyttää siltä, että rahastus on astunut kuvioihin ja pahasti. Tosin uskon, että jos TT on vielä elossa, hänellä on puhtaat paperit kaikesta tekemisistään.

• "vinkki"
        f123ly kirjoitti:

Äitini oli Thomas Thalbergin hoidossa (en tiedä onko nimi oikein kirjoitettu), eikä hän kyllä rahastanut mitenkään. Silloiset hoidot auttoivat äitini jaloilleen, enkä ole ikinä tavannut toista lääkäriä jonka läsnäolo olisi ollut niin tajuttoman hyvän tuntuinen.

Mutta nuo muut lääkärit nyt eivät ihan puhtaita papereita taida saada. TT hoidot jatkuivat ja hän oli tosiaan läsnä kun häntä äitini kanssa tapasimme. Nyt äiti on kuulemma lääketieteellinen ihme. Uskon sen kyllä ja se on TT:n hoitojen ansiota 100%.

Jotenkin en vain osannut yhdistää näitä asioita, äitini 15-20 vuoden takaisia hoitoja ja omaa tilannettani. En koskaan ajatellut TT:tä minään vitamiini/hivenainetohtorina, vaan mielettömän karismaattisena lääkärinä, luotettavana sellaisena.

Mutta nyt näyttää siltä, että rahastus on astunut kuvioihin ja pahasti. Tosin uskon, että jos TT on vielä elossa, hänellä on puhtaat paperit kaikesta tekemisistään.

Ota itse selvää .Lue.Kirjoja ja oppaita kyllä on.Esim hiusanalyysi oli omalla kohdallani ainut mistä maksoin eikä sekään ollut paljon.Sitä tulosta vasten aloin lisäämään puuttuvat vitamiinit ja hivenaineet(kirjoista saa kyllä hyvää tietoa mitä kannattaa syödä)Ja pikkuhiljaa lääkkeiden tarve väheni ja huomasin että en tarvitse niitä enää.
        Paljon mollataan vitamiinihoitoa.Minullekin monet sanovat suoraan että rahanhaaskausta.Mutta omalla kohdallani se kyllä toimii.Esim jos jätän B-vitamiinin pois herpes saa heti vallan elimistössäni.Olen tämän kokeillut monta kertaa.
        Tietoisesti olen ollut aina välillä ilman vitamiineja mutta entiset oireet alkavat pikkuhiljaa tulla takaisin.En syö mitään jättiannoksia.Ihan vain normaalit päivätarpeet.Mutta katson että saan kaikkia vitamiineja.Eivätkä ole synteettisiä.
        Ja minullakin on sentään ollut todella "raskas lääkitys"monenlaiseen vaivaan.

• f123ly
        "vinkki" kirjoitti:

Ota itse selvää .Lue.Kirjoja ja oppaita kyllä on.Esim hiusanalyysi oli omalla kohdallani ainut mistä maksoin eikä sekään ollut paljon.Sitä tulosta vasten aloin lisäämään puuttuvat vitamiinit ja hivenaineet(kirjoista saa kyllä hyvää tietoa mitä kannattaa syödä)Ja pikkuhiljaa lääkkeiden tarve väheni ja huomasin että en tarvitse niitä enää.
        Paljon mollataan vitamiinihoitoa.Minullekin monet sanovat suoraan että rahanhaaskausta.Mutta omalla kohdallani se kyllä toimii.Esim jos jätän B-vitamiinin pois herpes saa heti vallan elimistössäni.Olen tämän kokeillut monta kertaa.
        Tietoisesti olen ollut aina välillä ilman vitamiineja mutta entiset oireet alkavat pikkuhiljaa tulla takaisin.En syö mitään jättiannoksia.Ihan vain normaalit päivätarpeet.Mutta katson että saan kaikkia vitamiineja.Eivätkä ole synteettisiä.

onhan mulla tuossa pino paperia mitä googletin, mutta kun vatsa on nyt jo tosi kovilla, en haluaisi enää lapata naamaan mitään ylimääräistä. Siis tähän hätään vain ne ääritärkeimmät, jotta vatsa kestäisi. Noiden papereiden mukaan mulla olisi ainakin kymmenen ellei kaksikymmentä eri purkkia, joista pitäisi syödä eri määrä pillereitä. Ei innosta ihan hirveästi kuitenkaan.

Kuitenkin jossakin lukee, että tämä ei imeydy jos tämä ei ole kunnossa, eli tosi tuskaa tulkita missä olisi se minulle sopiva juttu just nyt kun vatsa sanoo itseään irti jatkuvasti.

• niihin on rahojaan
        f123ly kirjoitti:

onhan mulla tuossa pino paperia mitä googletin, mutta kun vatsa on nyt jo tosi kovilla, en haluaisi enää lapata naamaan mitään ylimääräistä. Siis tähän hätään vain ne ääritärkeimmät, jotta vatsa kestäisi. Noiden papereiden mukaan mulla olisi ainakin kymmenen ellei kaksikymmentä eri purkkia, joista pitäisi syödä eri määrä pillereitä. Ei innosta ihan hirveästi kuitenkaan.

Kuitenkin jossakin lukee, että tämä ei imeydy jos tämä ei ole kunnossa, eli tosi tuskaa tulkita missä olisi se minulle sopiva juttu just nyt kun vatsa sanoo itseään irti jatkuvasti.

turha lappaa. Suusta sisään ja sellaisenaan toisesta päästä ulos, muut ei hyödy kuin lääkefirmat.

• aina löytyy syy
        f123ly kirjoitti:

Lopeta jo valitus. Sinulle annetaan hyviä vinkkejä kun niitä olet kerran pyytänyt. Sitten mikään,ei mikään niistä sinulle kelpaa. Kaikkein vähiten se että itse ottaisit asioista selvää. Aina löydät syyn miksi et tee ITSE asian eteen mitään ja nyt se on kova vatsa.

Vedät kyllä lääkkeet ja ramavitit naamaan mutta aktivoiduhan nyt ihan itse tai lopeta valittaminen.

Mene vaikka ulos, edes rappusille ja hengitä ulkoilmaa keuhkoihisi. No, ei sekään varmasti onnistu, siihenkin löytyy syy.

• homeahdistus1
        aina löytyy syy kirjoitti:

Lopeta jo valitus. Sinulle annetaan hyviä vinkkejä kun niitä olet kerran pyytänyt. Sitten mikään,ei mikään niistä sinulle kelpaa. Kaikkein vähiten se että itse ottaisit asioista selvää. Aina löydät syyn miksi et tee ITSE asian eteen mitään ja nyt se on kova vatsa.

Vedät kyllä lääkkeet ja ramavitit naamaan mutta aktivoiduhan nyt ihan itse tai lopeta valittaminen.

Mene vaikka ulos, edes rappusille ja hengitä ulkoilmaa keuhkoihisi. No, ei sekään varmasti onnistu, siihenkin löytyy syy.

se kun mahahaavasta kärsivä kertoo vatsansa olevan huonossa kunnossa se tuskin tarkoittaa kovaa vatsaa...

Jos jatkuvasti roikut tällä palstalla, niin lienet huomannut senkin että kaikki homesairaat eivät nyt voi vetää raikasta ulkoilmaa keuhkoihinsa yhtään tähän vuodenaikaan.

F123ly.n omakohtaiset ja värikkäät kertomukset sairaudestaan ovat kiinnostavaa luettavaa monille samoista ongelmista kärsiville. Jos sinua ei kiinnosta, älä lue, so simple.

• f123ly

ei muutesin tee sydämelle hyvää, että hermostuu jostakin homepalstan kirjoituksista ihan tajuttomasti. Auttaisiko tässä nyt se mielen hallinta. Koetappa sitä.

• typykkä..

Hurjaa miten sun kirjoittelu on joka paikassa samaa negaa. Missä sun elämäsi on? Älä käy kiihkoon jos joku viitsii kirjoitella. Mene nyt itse sinne ulos ja vedä ne keuhkos täyteen ilmaan ja laske miljoonaan. Auttaa varmasti sun verenpaineeseen myös. Älä enää kirjoittele noita ohjeitasi siitä, että ei saa kirjoitella ne on ihan typeriä. Ota sydän haltuun typykkä.

• masokismia
        homeahdistus1 kirjoitti:

se kun mahahaavasta kärsivä kertoo vatsansa olevan huonossa kunnossa se tuskin tarkoittaa kovaa vatsaa...

Jos jatkuvasti roikut tällä palstalla, niin lienet huomannut senkin että kaikki homesairaat eivät nyt voi vetää raikasta ulkoilmaa keuhkoihinsa yhtään tähän vuodenaikaan.

F123ly.n omakohtaiset ja värikkäät kertomukset sairaudestaan ovat kiinnostavaa luettavaa monille samoista ongelmista kärsiville. Jos sinua ei kiinnosta, älä lue, so simple.

Homeahdistus ihan kylpee sairauksissa ja kirjoittaa:

F123ly.n omakohtaiset ja värikkäät kertomukset sairaudestaan ovat kiinnostavaa luettavaa..

Ootteko ihan kajahtaneita. Toiset lukee päivälehtiä ja te toistenne sairaskertomuksia kiinnostavina?

• mee vessaan
        f123ly kirjoitti:

ei muutesin tee sydämelle hyvää, että hermostuu jostakin homepalstan kirjoituksista ihan tajuttomasti. Auttaisiko tässä nyt se mielen hallinta. Koetappa sitä.

ja purista pökäle ulos. Aivotkin saavat happea kun tulppa lähtee.

• f123ly
        masokismia kirjoitti:

F123ly.n omakohtaiset ja värikkäät kertomukset sairaudestaan ovat kiinnostavaa luettavaa..

Ootteko ihan kajahtaneita. Toiset lukee päivälehtiä ja te toistenne sairaskertomuksia kiinnostavina?

etkä sinäkään nyt ihan terve ole kun teet ihan samaa!

• mielen hallintaa
        typykkä.. kirjoitti:

Hurjaa miten sun kirjoittelu on joka paikassa samaa negaa. Missä sun elämäsi on? Älä käy kiihkoon jos joku viitsii kirjoitella. Mene nyt itse sinne ulos ja vedä ne keuhkos täyteen ilmaan ja laske miljoonaan. Auttaa varmasti sun verenpaineeseen myös. Älä enää kirjoittele noita ohjeitasi siitä, että ei saa kirjoitella ne on ihan typeriä. Ota sydän haltuun typykkä.

jos et erota positiivista ja negatiivista viestiä, niin hapenpuute on sumentanut aivosi.

On teillä otsaa valittaa vaivojanne ja kun joku antaa hyviä vinkkejä, vedetään heti herneet nenään.

Anna mun olla rauhassa sairas ja valittaa siitä kaikille.En halua parantua - näitä te hoette täällä päivästä toiseen, paitsi silloin kun olette lääkärillä. Hävetkää, aikuiset narisijat.

• homma toimii
        mee vessaan kirjoitti:

ja purista pökäle ulos. Aivotkin saavat happea kun tulppa lähtee.

ja kaikki saa taas relata miten haluavat, nämä typeriä viestejäkin kirjoittavat saavat purkaa paineitaan
        on se elämä niin antoisaa

ja nyt mieli haltuun ja eikun saunomaan

• DDD:
        mielen hallintaa kirjoitti:

jos et erota positiivista ja negatiivista viestiä, niin hapenpuute on sumentanut aivosi.

On teillä otsaa valittaa vaivojanne ja kun joku antaa hyviä vinkkejä, vedetään heti herneet nenään.

Anna mun olla rauhassa sairas ja valittaa siitä kaikille.En halua parantua - näitä te hoette täällä päivästä toiseen, paitsi silloin kun olette lääkärillä. Hävetkää, aikuiset narisijat.

miksi ihmeessä sinäkin täällä kirjoittelet, alkaako olla pipo tiukalla. häpeä nyt itse sitä, että luet palstaa, joka ei sinulle kuulu. mene nyt eksymään jollekin toiselle palstalle ja häpeä sitä sitten siellä ja.

• jos peräpukamasi sen
        homma toimii kirjoitti:

ja kaikki saa taas relata miten haluavat, nämä typeriä viestejäkin kirjoittavat saavat purkaa paineitaan
        on se elämä niin antoisaa

ja nyt mieli haltuun ja eikun saunomaan

kestävät. Helpottaa tuskasi.

Sauna on ihan hyvä idea, sinne vaan, rentoudut.

• kuin heikot hermot?
        jos peräpukamasi sen kirjoitti:

kestävät. Helpottaa tuskasi.

Sauna on ihan hyvä idea, sinne vaan, rentoudut.

verkostomarkkinoinnista löytyy kuule joka lähtöön, on vaikka mitä apua noinkin pahaan hermovammaan. auta itseäsi auttamaan.

• sääli en
        DDD: kirjoitti:

miksi ihmeessä sinäkin täällä kirjoittelet, alkaako olla pipo tiukalla. häpeä nyt itse sitä, että luet palstaa, joka ei sinulle kuulu. mene nyt eksymään jollekin toiselle palstalle ja häpeä sitä sitten siellä ja.

ei voi kuin nauraa teidän vikinöitänne ja tekstistä päätellen kaikkine vaivoinnenne teidän pipot ne tiukalla on.
        Vatsa on kovalla,huimaa,ahdistaa,tykyttää,ei voi mennä ulos,töihin voi mennä,täällä voi kirjoittaa. Kuviteltujen vaivojenne määrä ylittää lääkärikirjankin kannet, ei siis ihme että heti pimahdatte kun mielestä puhutaan.

Eihän alkoholistikaan myönnä viinaongelmaansa.

• f123ly
        sääli en kirjoitti:

ei voi kuin nauraa teidän vikinöitänne ja tekstistä päätellen kaikkine vaivoinnenne teidän pipot ne tiukalla on.
        Vatsa on kovalla,huimaa,ahdistaa,tykyttää,ei voi mennä ulos,töihin voi mennä,täällä voi kirjoittaa. Kuviteltujen vaivojenne määrä ylittää lääkärikirjankin kannet, ei siis ihme että heti pimahdatte kun mielestä puhutaan.

olisi nyt kaikkien syytä käytää näissä viesteissä. Eihän maailma siihen kaadu, että joku on eri mieltä asioista. Siitähän pitäisi syntyä keskustelua, ei näitä haukkumisia. Pärjätkää nyt kaikki kaikkien kanssa.

Itse olen huomannut, että samaa tekstiä niskaan tulee riippumatta siitä mitä kirjoittaa. Matkailu ja elämän hyvien puolien esittely saa aikaan hirmuisen älämölön, ei niin saa tehdä, pitää sairastaa sairastaa sairastaa. Pahinta on tietysti se, että haluaisi mennä töihin. Se riipii joitakin täällä kirjoittavia ja palstaa lukevia todella pahasti. Sehän onkin se synneistä pahin tuo työnteko.

Jos vähänkään antaa viestiä siitä, että ihan meillä kaikilla sairaus ei mene pelkästään positiivisia ajatuksia ajatellen ohi, ei edes juuri helpotu, on se kamalaa. Ja sellainen tarkoittaa ehdottomasti sitä, että ihminen kieriskelee sairaudessa, eikä sillä ole yhtään positiivista ajatusta mistään asiasta.

Näillä kirjoittajilla on aina sama tavoite, olla eri mieltä maksoi mitä maksoi. Tuoda julki se, että kyllä homeopatialla astmaa voi hoitaa, eikä kroonista astmaa ole olemassakaan. Positiivisiin kirjoituksiin vastataan negatiivisesti ja päin vastoin. Kunhan on vain jotakin kirjoittamista ja saan potkia sanoilla, kun jalat eivät yletä.

• minä jatkan
        sääli en kirjoitti:

ja olen kiitollinen, että joku viitsii kirjoitellakin. Itse en osaa kirjoittaa nopeasti, joten kirjoittaminen on tuskaa, lukeminen onnistuu kyllä ja lukukertojen määrästä päätellen kuulun kyllä enemmistöön. Vähemmistö väistyköön.

• "vinkki"
        "vinkki" kirjoitti:

uskallanpa vielä vähän antaa vinkkejä.Älkää kukaan ottako hernettä nenään.Haluan vain auttaa kun tiedän että tämä on keino päästä parempaan kuntooon.Ei nyt miksikään huippu-urheilijaksi vaan ihan tavalliseksi eläväksi olennoksi.
        Eli ehdottomasti mitä jokaisen sairaan pitää lisätä on D-vitamiini.Alat säännölliseti käyttämään (itse käytin alussa kaksinkertaiset annokset)sitä.Tärinät ja vapinat helpottuu ja autoimmuunisiraudet ovat ainakin siedettävämpiä.
        MUTTA tervehtyminen on otettava omiin käsiin.Kukaan lääkäri mikään lääke ei pysty auttamaan vaan tervehtyminen on jokaisen omissa käsissä.Nykyään on menty aivan liikaa siihen että jokaiseen vaivaan pitää olla lääke,pilleri.Mutta ihan varmasti pysyy paremmassa kunnossa kun etsii sen lääkkeettömän tien.Puhdasta ruokaa,positiivista ajattelua,vitamiineja,hivenaineita.Ehkä koko sopassa on ruokavalio tärkein.Tämä on vain minun näkemykseni asiasta.

• lukemaan niitä
        masokismia kirjoitti:

päivälehtiä, jos ei totuutta kestä lukea. Pitkäänhän täällä saikin hyvää vertaistukea nauttia!

• f123ly
        "vinkki" kirjoitti:

uskallanpa vielä vähän antaa vinkkejä.Älkää kukaan ottako hernettä nenään.Haluan vain auttaa kun tiedän että tämä on keino päästä parempaan kuntooon.Ei nyt miksikään huippu-urheilijaksi vaan ihan tavalliseksi eläväksi olennoksi.
        Eli ehdottomasti mitä jokaisen sairaan pitää lisätä on D-vitamiini.Alat säännölliseti käyttämään (itse käytin alussa kaksinkertaiset annokset)sitä.Tärinät ja vapinat helpottuu ja autoimmuunisiraudet ovat ainakin siedettävämpiä.
        MUTTA tervehtyminen on otettava omiin käsiin.Kukaan lääkäri mikään lääke ei pysty auttamaan vaan tervehtyminen on jokaisen omissa käsissä.Nykyään on menty aivan liikaa siihen että jokaiseen vaivaan pitää olla lääke,pilleri.Mutta ihan varmasti pysyy paremmassa kunnossa kun etsii sen lääkkeettömän tien.Puhdasta ruokaa,positiivista ajattelua,vitamiineja,hivenaineita.Ehkä koko sopassa on ruokavalio tärkein.Tämä on vain minun näkemykseni asiasta.

ei noista kommenteista kannata huolta kantaa, jos kantais ei vois kirjoitella ollenkaan. Mua ei heilauta suuntaan ei toiseen.

Tänään kokeilin sitä, että juon vain noita ravintolisiä, en syö kiinteää ruokaa ollenkaan. Rautalääkkeen otin tyhjään mahaan, ja siellähän se pysyi. Ei ehkä kovin hyvä noiden vatsahaavojen vuoksi, mutta mitä järkeä on syödä saadakseen vain järjettömät vatsakivut.

Noita luontaistuotekaupan lääkkeitä en vielä ole hakenut, koska mulla on paha päänsärky päällä. Silloin en mene auton rattiin jos ei ole pakko, eli en mene. Kunhan mieheni tulee jumpasta, lähdemme yhdessä katsomaan noita vitamiineja.

Nyt pärjäilen näillä neuvoilla kyllä, kiitos niistä tosi paljon. Ihan hyvä, että uskaltaa auttaa. Meitä on niin moneen junaan ja aina osa jää asemalle. ;-)

• so simple
        homeahdistus1 kirjoitti:

Vaihda "vapaalle".

• sinulle outo käsite
        minä jatkan kirjoitti:

ja olen kiitollinen, että joku viitsii kirjoitellakin. Itse en osaa kirjoittaa nopeasti, joten kirjoittaminen on tuskaa, lukeminen onnistuu kyllä ja lukukertojen määrästä päätellen kuulun kyllä enemmistöön. Vähemmistö väistyköön.

siinä hyväksytään myös vähemmistön mukanaolo.

Erilaiset mielipiteet, niiden pitäisi olla rikkaus eikä jotain jota yritetään ilkeilyllä vaientaa.

Ei asioista vaikeneminen hävitä mihinkään sitä tosiasiaa, että olemme kokonaisuus johon kuuluu psyyke ja fysiikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe