http://www.iltalehti.fi/uutiset/200704226010655_uu.shtml
saihan tuon arvata.
nyt vaan pyssyjä ostaan kaikki.
autisti massamurhaaja
16
3132
Vastaukset
- niksu
se on syyllinen näihin hirmutekoihin.
Tiedän itse mikä helvetti on elää jatkuvan kiusaaminen kanssa. Mielessäni kidutin ja tapoin kiusaajani moneen kertaan. Ongelma lienee siinä, että joillakin se ei pysy enää mielikuvassa. Omalla kohdallani liiallinen kileetys lienee syy siihen, miksi tappaminen jäi vain mielikuva-asteella, onneksi. Myöhemmin olen käsitellyt tuota terapiassa. Terapeuttini on sitä mieltä, että mielikuvatapot ym. on ihan ok, koska kukaan ei oikeasti menetä henkeään ja ne kuitenkin usein helpottaa katkeruutta kiusaajia kohtaan.
Opettajat ovat vastuussa siitä mitä kouluissa tapahtuu. Omassa tapauksessani opettajat yhtä lukuunottamatta sulkivat silmänsä tylysti kiusaamiseltani. Jaksoin vain sillä, etten halunnut tuottaa pettymystä vanhemmilleni, joita rakastin ja rakastan edelleen.
Opettajien pitäisi tarttua kiusaamistilanteisiin kunnolla. Kiusatut ovat yhteiskunnan aikapommi. Suurin osa jää kärsimään hiljaa ja osa heistä ajautuu yhteiskunnan elätettäviksi mielesterveysongelmien, alkoholismin ym. ongelmien takia. Se pieni osa voi kuitenkin ottaa aseen käteen ja täräyttää avoit pellolle ties kuinka monelta ja lopulta itsensä. Ei ne koskaan jää tuomittavaksi.
Itse olen nyt sinut elämän ja itseni kanssa. Saan myös nykyisin suuni auki tarvittaessa. Kiusaamiseen en enää alistu, vaan osaan pitää puoleni ihan normaalisti.- autistinen mies
Näille vuosia kiusanneille minun on vaikea antaa anteeksi. koulukiusaajallekin vielä jäynää.
Moni on uinut "tyvi edellä" ollessani merellä ongella.
En tunne yhtään ymmärtämystä näille; hyvä että poistuivat elämästä.
En kuitenkaan ala fyysisesti vahingoittamaan ketään, koska alentuisin kiusaajan tasolle.
-Tätä surutyötä riittää niin kauan kuin elämääkin. - Marilla_
Tämä Cho Seung-Huinin tapaus on äärimmäinen esimerkki elämän pituisen, näin oletan, syrjinnän ja kiusaamisen seurauksista. Ei ole ihme, jos ainaisen väärinymmärtämisen ja epäoikeudenmukaisuuden kohteeksi joutuminen aiheuttaa hallitsematonta vihaa, kostonhimoa, harhaluuloja jne. Totta kai teko on tuomittava, mutta se on samalla myös ymmärrettävissä.
Yhteiskunta viestittää, että jos et ole "normaali" ihminen (tai vastaavasti oikealla ja hyväksyttävällä tavalla erilainen), olet huonompi, vähemmän arvokas, vähemmän hyödyllinen ja sopiva syntipukiksi. Ei mikään ihme, jos tästä määritelmästä ajan mittaan tulee keskeinen osa syrjityn henkilön identiteettiä , tai "sisäistä dialogia", dr Philin ilmausta käyttääkseni...
- Eräsvain
Surullistahan tuo on kaikkien kannalta.Kyllä on ampujallakin täytynyt olla h.elvetillinen elämä, kun tuohon ratkaisuun on ajautunut.
- ritalin
Tuossa aiemmin tuli juttua siitä, että assilta puuttuu minuus. Käsittääkseni sarjamurhaajia yhdistäväksi tekijäksi on todettu laajalti minuuden puuttuminen.
Aiemmin on As-palstalla tullut juttua, että mm. Dahmer oli ja Kaczynski on assi.
Se, mitä itse uskon, on että jossain tietynlaisessa tapauksessa assi saattaa kyetä murhaan.
Nyt, kun luin tuon lehtiartikkelinkin tässä välissä, niin huomasin aika käsittämättömän piirteen; äiti selvästi ei hyväksnyt lastaan ja halusi hänestä toisenlaista, myöskään ymmärrystä poikaa kohtaan ei lähipiirissä ilmeisesti ollut. Lehdessä puhuttiin mielenterveysongelmasta.
Kuten jo olen aiemmin todennut, ihminen on kasvuympäristönsä kaltainen.
Se, että hän teki tällaisen teon, heijastaa sitä, mitä häntä kohtaan oli tehty.
Syyt murhaan ovat melko selvät.
En kuitenkaan hyväksy hänen tekoaan, eikä tekoa mielestäni pidä hyväksyä vain siksi, että hän oli autistinen, eikä siksi, että häntä olisi kohdeltu epäterveellä tavalla.
Jokaisella on vastuu omista teoistaan ja se, että kokee huonoa kohtelua muilta, pitäisi kasvattaa itseä ja opettaa toimimaan muita kohtaan paremmin.
Autismin yhteydessä on kuitenkin kaikenlaisia piirteitä, joita en ymmärrä, enkä pidä hyvinä. Puhun niistä myöhemmin.
Mielestäni se, että tuo korealainen autisti päätti tehdä tuollaisen tempun kuvaa sitä, että hän oli ainoastaan hyvin tyypillinen ihminen. Suurin osa ihmisistä on tällaisia traumaattisesti toimivia ja itsenäiseen ajatteluun kykenemättömiä.
Heidän mielensä on heidän kokemisensa toisten mielten traumojen heijastuksien traumojen heijastuksia.
Näin ollen luonkin uuden käsitteen: "alkutrauma". Alkutrauma on kaikkien traumojen äiti, joka heijastuu tavallisista ihmisistä.
Kaikilla on kuitenkin kaikenaikaa valinnanvapaus, eikä ketään pakoteta noudattamaan trauman perintöä.
Muistutan vielä, että Suomessa on 50 000-100 000 psykopaattia, jotka elävät teoriassa jokaisen hetken, kuten tuo massamurhaaja eli yhden päivän. Mutta nämä suomalaiset eivät jää toimistaan kiinni, puhumattakaan siitä, että kuolisivat sen takia."Suomessa on 50.000-100.000 psykopaattia"!
Uskon tässä olevan hiukan 'Lapinlisää'.
Yks pappi tässä hiljan lohkaisi hienosti "sitten on meitä vähemmän tutkittuja"!
Vangeille tehdyissä tutkimuksissa heistä on moni osoittautunut autismikirjoon kuuluviksi.
Mielenterveysasiakkaita heistä tulee ympäristöön sopeutumattomuutensa takia.
Omaa diagnoosiani epäilen turhan kohteliaaksi. Neurologit saavat määrittää oireeni tarkemmin.
Olen mielestäni lähempänä syvää autismia. Laitokseen joutuneena kasvaisin jo horsmaa.- ja hyvä muistaa
"Heidän mielensä on heidän kokemisensa toisten mielten traumojen heijastuksien traumojen heijastuksia.
Näin ollen luonkin uuden käsitteen: "alkutrauma". Alkutrauma on kaikkien traumojen äiti, joka heijastuu tavallisista ihmisistä.
Kaikilla on kuitenkin kaikenaikaa valinnanvapaus, eikä ketään pakoteta noudattamaan trauman perintöä."
Tuo on ihan totta ja tosi hyvin sanottu. Valinnanvapaus on olemassa koko ajan ja hänelläkin olisi ollut toisenlainen tie. On vaan niin surullista, että päätyi tuohon, koki, ettei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Mutta sotaa käyvässä maassa väkivalta on varmaan ilmeinen asia joka tulee mieleen jo uutisia katsellessa. JOs taas olisi Gandhi-tyyppisiä rauhan rakastajia enemmän, voisi löytyä parempia malleja toimia umpikujassa. - hoidossa
Mitä sanot, kun nämä psykopaatit hoitajina kiduttavat lastasi? Eräskin otti ensin selvää asioista, joista en pitänyt. Hänen hoitomenetelmä oli hyödyntää näitä tekijöitä, joilla sai minut raivon valtaan ja syyn kiinnipitoon ja eristykseen. Kuinka hän hymyilikään tyytyväisenä, kun onnistui juonessaan. Eikä hän toiminut yksin - aina oli niitä, jotka liittyivät kiusaan. Tätä lääkäri kehui täsmähoidoksi. Piti saada reagoimaan, jotta voitaisiin hoitaa!
- ritalin
capt.cöpenick kirjoitti:
"Suomessa on 50.000-100.000 psykopaattia"!
Uskon tässä olevan hiukan 'Lapinlisää'.
Yks pappi tässä hiljan lohkaisi hienosti "sitten on meitä vähemmän tutkittuja"!
Vangeille tehdyissä tutkimuksissa heistä on moni osoittautunut autismikirjoon kuuluviksi.
Mielenterveysasiakkaita heistä tulee ympäristöön sopeutumattomuutensa takia.
Omaa diagnoosiani epäilen turhan kohteliaaksi. Neurologit saavat määrittää oireeni tarkemmin.
Olen mielestäni lähempänä syvää autismia. Laitokseen joutuneena kasvaisin jo horsmaa."Uskon tässä olevan hiukan 'Lapinlisää'."
Taitaa olla. Haren mukaan 2% amerikkalaisista olisi psykopaatteja. Ns. viralliset arviot ovat prosentin luokkaa. Määrä olisi Suomessa tällöin 50000-100000.
Määrä on kieltämättä korkea, kun otetaan huomioon, että mukana on vain psykopaatit.
Kaikenkaikkiaan persoonallisuushäiriöisiä on niin paljon, yli 10% väestöstä, että jokainen on tällaisten ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin ja jokaisen lähipiiriin näitä kuuluu.
Mäkelä kirjoitti kirjansa käsittääkseni Haren juttujen pohjalta. Taisin haukkua Mäkelää joskus aiemmin, mutta vedän sanojani takaisin. Hän ehkä kirjoittikin ihan asiaa, vaikkeivat taannoin mainitsemasi keittiöpsykologit sisältöä ymmärrääkkään.
"Vangeille tehdyissä tutkimuksissa heistä on moni osoittautunut autismikirjoon kuuluviksi."
Olen lukenut, että jopa 60% vangeista olisi ADHD-tapauksia. Asseista olen lukenut, että näitä olisi linnassa suunnilleen saman verran, kuin terveitä ännäreitä, mutta assien tekemät rikokset olisivat laadultaan erikoisia, kuten vaikkapa tuhopolttoja.
Pystyn melko hyvin ymmärtämään tätä Chota. Häntä oli kiusattu todella ilkeästi, eikä hän saanut elää arvoistaan elämää. Kiusaaminen autisteja kohtaan saattaa olla aivan kohtuutonta ja todella sadistista. Joissain tapauksissa tulee mieleen, että mitä lait oikeastaan ovat?
Lait eivät luo moraalia. Tällainen yhteiskunta, jonka moraali perustuu pinnallisiin lakeihin, hyväksyy ja ehdollistaakin ihmisiä kilpailemaan siitä, kuinka rikkoa lakeja parhaiten, niin ettei jää kiinni.
Kiusaaminen saatetaan hyväksyä ja sitä saatetaan jopa ruokkia opettajien taholta.
Alkutraumaa ei kenenkään tarvitse noudattaa. Mielestäni ihminen tulee ihmiseksi vasta, kun pääsee irti alkutrauman orjuutuksesta.
Minä näen, että Cho ja hänen kiusaajansa ovat ikään kuin samaa porukkaa. He kaikki noudattavat alkutrauman perintöä.
Siinä voimme nähdä, kuinka ristiriitaista on traumaattinen ajattelu. Se on niin sanoakseni itsensä nollaavaa. Tässä Chon tapauksessa se näkyy konkreettisesti, kun traumaa seuranneet(Cho mukaan lukien) tekivät monimutkaisen joukkoitsemurhan Chon kautta.
Täten voimme todeta, että alkutraumalle antautuminen on tekninen itsemurha. - ritalin
hoidossa kirjoitti:
Mitä sanot, kun nämä psykopaatit hoitajina kiduttavat lastasi? Eräskin otti ensin selvää asioista, joista en pitänyt. Hänen hoitomenetelmä oli hyödyntää näitä tekijöitä, joilla sai minut raivon valtaan ja syyn kiinnipitoon ja eristykseen. Kuinka hän hymyilikään tyytyväisenä, kun onnistui juonessaan. Eikä hän toiminut yksin - aina oli niitä, jotka liittyivät kiusaan. Tätä lääkäri kehui täsmähoidoksi. Piti saada reagoimaan, jotta voitaisiin hoitaa!
En tunne näitä tapauksia hoitohenkilökunnan suhteen kovin tarkkaan.
Siellä on kuitenkin varmasti melko heikko tilanne tietojen suhteen. Eivät tunne niitä asioita, joita heidän pitäisi tuntea.
Varmasti jotkut myös asennoituvat potilaisiin väärin. Eivät niinkään välitä potilaan reagoinnista, kuin omasta aina varmasti oikeassa olevasta tahdostaan.
Kyllä joskus luin täältä palstoilta, kun joku hoitaja kertoi, kuinka hänen kollegoinaan on todella sairasta porukkaa. Hoitajien joukossa sadisteja, jotka kiduttavat potilaita tarkoituksella ja saavat siitä tyydytystä. - täsmähoitoa
hoidossa kirjoitti:
Jos olisin joutunut hoitoon, ja yliherkkyyttäni äänille olisi yritetty hoitaa pakottamalla minua kuuntelemaan ryystämistä ja jatkuvaa popmusiikkia, olisin tullut hulluksi.
Mutta yritän nyt, silloin tällöin, karaista itseäni yrittämällä pysyä rauhallisena häiritsevien äänien parissa. Uskon, että on mahdollista parantaa luonnettaan käyttämällä tuollaisia ärsykkeitä rakentavalla tavalla. Minun tulokseni eivät kuitenkaan toistaiseksi ole olleet kovin rohkaisevia.
- kiusaamista
itsekin. Amerikasta tulevissa reportaaseissa se mainitaan vain ohimennen, ja enimmäkseen siltä kannalta, että tuo nuori mies oli niin outo, että häntä kiusattiin. Kiusaamisesta ei puhuta ongelmana.
Minuakin on kiusattu elämäni ensimmäiset kolemekymmentä vuotta. Nyt alan olla puolustuskykyisempi, nelikymppisenä. Opiskeluaikoina kiusaaminen oli muka-hienovaraista; minua ei kutsuttu mukaan, minulle ei kerrottu aikataulun muutoksista, minun kuulteni lausuttiin pilkallisia kommentteja, jotka oli tarkoitettu minulle, mutta joihin en osannut vastata. Ymmärrän, miksi tämä tapahtui. Aluksi oltiin ystävällisiä, mutta se, etten osannut puhua ja että karttelin juttelua parhaani mukaan teki minusta oudostelun kohteen. Kehittelin noihin aikoihin mielikuvan, jossa vedin pistoolin taskustani ja ammuin pilkkaajan. En tosiaan koskaan tekisi sellaista, mutta ymmärrän, miksi joku sortuu siihen.
Osaammeko vain me autistiset tuntea myötätuntoa kanssakärsijää kohtaan? - Maalaisjärki hoi
Milloin aletaan tajuta, että koulukiusaaminen todellakin ON vakavaa? Varsinkin vuosia kestänyt sellainen. Jokainen varmaan tietää, että väkivaltaisesti kohdeltu eläinkin on aggressiivinen.
- Maalaisjärki hoi
...Ja että on ihan odotettavaa, että kiusattu ihminen muuttuu vähitellen tavalla tai toisella väkivaltaiseksi kun saa jatkuvasti kokea vääryyttä. Onneksi tosin ne väkivaltaiset ajatukset kohdistuu useimmiten kiusaajiin, ei viattomiin.
- PiparminttuPirkko
En tiedä mitään em. henkilöstä, mutta ammattilaisten analyysien mukaan suurin osa amerikkalaisista kouluampujista on ollut narsisteja. Tällä tavalla sairailla ihmisillä ei ole valinnanvaraa samalla tavalla kuin terveillä. He lähinnä reagoivat ympäristöön omilla vääristyneillä ajatuskuvioillaan.
Eli vaikka kiusaaminen loppuisi, he löytävät aina jonkin syyn silmittömälle väkivallalle.- adsddrg
Saattaa jäädä katos aika pahat traumat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001