Muita menijöitä, ja neuvojakin :)?

msad

hei!

olen lähössä usaan nyt toukokuun puolessa välissä ja en ole siellä koskaan aikaisemmin käynyt niin kuinka paljon vaatii aikaa koneen vaihtaminen esim new yorkin, chigagon, detroitin, mischiganin kentillä.. riittääkö 2 tuntia hiukan vajaa? Tai minkä nuista edellä mainittujen kenttien kautta kannattis lentää? Oon yksin menossa niin matkaseurakin kelpais jos muilla on suunnitelmia tuollon 10-15.5 ajalta lippuja ostaa.. 750 olen katsonut että halvimmat lennot saa, kuhan ensiviikolla ne ostan. Vähän jännittää kyllä tuommonen 19 tunnin matkustus tai kun on nuita koneen vaihtoja melkolailla. Thaimaassa olen joskus käyny, mutta sinnehän tuli mentyä finnairin-koneella suoraa, hi

No mutta vinkit kelpaavat ja ihan hyvin voisin kuulla siitä maahantulokäytännöstäkin, että mitä kyselevät jne..

jeps kivaa alkavaa viikkoa ja mahtavaa reissua meille menijöille ;)

14

1249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntia...

...riittaa hyvin ainakin Chicagossa ja Detroitissa, New Yorkin kentista en osaa mitaan sanoa mutta kylla luulisin etta 2 tuntia vaihtoaikaa olis tarpeeks melkeen missa vaan. Chicagon O'Hare on aika iso mutta kuitenkin helppo kentta suunnistaa. Detroitin kentta on taas pieni eika siella paase eksymaan mutta jos terminaalia joutuu vaihtamaan niin siihen kannattaa varata aikaa. Terminaalit ovat kaukana toisistaan ja ainut vaihtoehto on ottaa terminaalien valia kulkeva pikkubussi, jota saa valilla odotella...

Mihin pain USA:a olet tulossa?

• msad

heips, tuo detroitin kenttähän kuulostas sitten aika hyvältä :D tai chigagonkin kenttä. Houstoniin päin matkalla.

• matkalle myös
        msad kirjoitti:

heips, tuo detroitin kenttähän kuulostas sitten aika hyvältä :D tai chigagonkin kenttä. Houstoniin päin matkalla.

täällä ollaan lähdössä kesäkuun alussa. Laitanpa nyt törkeästi tähän ketjuun omankin kysymykseni koskien kenttiä, jos jollakulla on tietoa, eli olisi "mahdollisuus" valita koneen vaihto usa:ssa näillä kentillä: Atlanta, Minneapolis, Memphis ja Detroita. Olisi kiva kuulla millaisia kenttiä, aiemmassa luinkin jo Detroitissa, pieni kenttä siis, joten 9h vaihtoaika taitaa olla pitkä kuin nälkävuosi...? vai onko siellä mitään tekemistä?

• houstoniin
        matkalle myös kirjoitti:

täällä ollaan lähdössä kesäkuun alussa. Laitanpa nyt törkeästi tähän ketjuun omankin kysymykseni koskien kenttiä, jos jollakulla on tietoa, eli olisi "mahdollisuus" valita koneen vaihto usa:ssa näillä kentillä: Atlanta, Minneapolis, Memphis ja Detroita. Olisi kiva kuulla millaisia kenttiä, aiemmassa luinkin jo Detroitissa, pieni kenttä siis, joten 9h vaihtoaika taitaa olla pitkä kuin nälkävuosi...? vai onko siellä mitään tekemistä?

lento helsinki-amsterdam-houston-denver. Olisiko mahdollista silloin lentää? Yksin ja olen matkassa :)

• msad
        houstoniin kirjoitti:

lento helsinki-amsterdam-houston-denver. Olisiko mahdollista silloin lentää? Yksin ja olen matkassa :)

Harmillista, kun itse en opiskelukiireiden takia pysty vielä tuolloin lähtemään. Matkaseura kun olisi ollutkin niin kivaa etenkin kun tuohon matkustamiseen saa menemään kohtuu paljon aikaa. Tuohon viikonlopulle olen ajatellut lennot ottaa varmaankin lauantaille 12.5. Katsoin tänään, että 650 eurolla löytys :D

Kamala matkakuume jo, hi!

• Pieni on
        matkalle myös kirjoitti:

Minneapoliksen kautta oon lentanyt useamman kerran ja se on helppo suunnistettava ja ihan kohtuullisesti viihdykettakin on, tosin oon aina kulkenut kahden mieheni kanssa ja matkaseura aina hamartaa tuon tylsyyden. :)

• Chr300
        Pieni on kirjoitti:

Minneapoliksen kautta oon lentanyt useamman kerran ja se on helppo suunnistettava ja ihan kohtuullisesti viihdykettakin on, tosin oon aina kulkenut kahden mieheni kanssa ja matkaseura aina hamartaa tuon tylsyyden. :)

Minneapolikseen ollaan menossa 25.5 eli oli kiva kuulla että kenttä "toimii". Hotelli onkin heti Mall of American vieressä ja hotellista vastattiin meiliinkin ystävällisesti kun tiedustelin onko varaus ok kaikinpuolin. Toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi. Hotelli ilmoitti että heillä on "complimentary shuttle from the airport", mitäköhän tuo tarkoittaa käytännössä? Joku hotellin oma minibussi kentältä hotellille?

• pääsispä mukaan
        Chr300 kirjoitti:

Minneapolikseen ollaan menossa 25.5 eli oli kiva kuulla että kenttä "toimii". Hotelli onkin heti Mall of American vieressä ja hotellista vastattiin meiliinkin ystävällisesti kun tiedustelin onko varaus ok kaikinpuolin. Toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi. Hotelli ilmoitti että heillä on "complimentary shuttle from the airport", mitäköhän tuo tarkoittaa käytännössä? Joku hotellin oma minibussi kentältä hotellille?

Minneapoliksesta on meilläkin tosi positiiviset kokemukset - ystävällisin maahantulotarkastus ja helppo ja selkeä terminaali. JFK taas on eurooppalaisessa töykeydessään hyvinkin kotoinen. JFK:ssa kahden tunnin vaihto kyllä onnistuu, mutta kannattaa olla hyvin valmistautunut eli maahantulo- ja tullilomakkeet täytetty ja jatkolentojen lähtoportti tsekattu etukäteen. Detroit, Atlanta ja Cincinnati ovat peruskenttiä, joiden kautta kulkee paljon maan sisäistä liikennettä.

Complimentary shuttle on ainakin periaatteessa maksuton palvelu, mutta kannattaa tarkistaa kulkeeko bussi aikataulun mukaan vai tilataanko se hotellista.

• Chr300
        pääsispä mukaan kirjoitti:

Minneapoliksesta on meilläkin tosi positiiviset kokemukset - ystävällisin maahantulotarkastus ja helppo ja selkeä terminaali. JFK taas on eurooppalaisessa töykeydessään hyvinkin kotoinen. JFK:ssa kahden tunnin vaihto kyllä onnistuu, mutta kannattaa olla hyvin valmistautunut eli maahantulo- ja tullilomakkeet täytetty ja jatkolentojen lähtoportti tsekattu etukäteen. Detroit, Atlanta ja Cincinnati ovat peruskenttiä, joiden kautta kulkee paljon maan sisäistä liikennettä.

Complimentary shuttle on ainakin periaatteessa maksuton palvelu, mutta kannattaa tarkistaa kulkeeko bussi aikataulun mukaan vai tilataanko se hotellista.

Kiitos tiedosta.
        Eli tällälaisen viestin hotelli lähetti:
        "We do have a complimentary shuttle from the airport. You can call us on the kiosk at the baggage claim"

Jos ei ne nouda, niin taxi vaan, kyllä se perille vie :)

Seuraavana päivänä sitten miniväni ja suunta kohti Black Hillsiä ja Mount Rushmorea.

• Leap
        Chr300 kirjoitti:

Kiitos tiedosta.
        Eli tällälaisen viestin hotelli lähetti:
        "We do have a complimentary shuttle from the airport. You can call us on the kiosk at the baggage claim"

Jos ei ne nouda, niin taxi vaan, kyllä se perille vie :)

Seuraavana päivänä sitten miniväni ja suunta kohti Black Hillsiä ja Mount Rushmorea.

Hei vaan! Rushmorella on kiva kayda ja siella suunnalla on muutenkin muutama kiva kohde, ootte varmaan tsekanneetkin oppaat. Missa aiotte majailla yota pressojen paiden liepeilla? Siella on kokonainen pikku turistikyla, vaikka itse kaupunki on muuten todella piskuinen. :) Black Hills-kultakorut on tosi kauniita ja kenties hyva mutta kalliihko tuliaislahja.

• Chr300
        Leap kirjoitti:

Hei vaan! Rushmorella on kiva kayda ja siella suunnalla on muutenkin muutama kiva kohde, ootte varmaan tsekanneetkin oppaat. Missa aiotte majailla yota pressojen paiden liepeilla? Siella on kokonainen pikku turistikyla, vaikka itse kaupunki on muuten todella piskuinen. :) Black Hills-kultakorut on tosi kauniita ja kenties hyva mutta kalliihko tuliaislahja.

Moikka! Ei olla vielä päätetty yöpymispaikoista, vinkkejä otetaan vastaan ;)
        Itseasiassa juuri pienissä kaupungeissa vieraillaan alueella, kuten Deadwoodissa.
        Tilasin South Dakota tourist informationista materiaalia ja sainkin erittäin hyvin tietoutta ja esitteitä. Jotenkin kiinnostaisi yöpyminen leirintäalueen mökissäkin... Mitään 5 tähden hotelleja ei edes etsitäkään.
        Jos Sinulla Leap on jotain nettiosoitteita, viestitä ihmeessä!
        Ai niin, ajateltiin yöpyä intiaanien Pine Ridge reservaati, motellissa 1 yö... :)

• erilaisia kokemuksia

Moips, O'Hare on tosiaankin yksi vilkkaimmista kentista Jenkkilassa mutta se on tosi selkea ja siella minulla oli kaikkein ystavallisin maahantuloselvityskokemus immigrationissa. Itsellani on ollut muutama erilainen kokemus joista yksi oli aika inhottava... Sattui ikava ihminen tiskille ja lopulta ponnahtelin kolmen eri virkailijan valilla. Paasin kuitenkin lopulta maahan ihan kunnialla. :) Mitas ne kyselivat, perusasiat, mika on matkan tarkoitus, missa majoitun, olenko tulossa tapaamaan tuttuja jne. Kannattaa vastata yksinkertaisesti ja lyhyesti eika laverrella omiaan. Se oli ikavan kokemukseni opetus, silla olin ns. liiankin rehellinen ja avoin, myoskin pitkan matkan jalkeen vasynyt ja hermostunut virkailijan edessa.

• kerrankäynytt

vuosi sitten kävin ja usan päässä kannattaa varautua kohtuu tarkkaan turvatarkastukseen. Ne ottaa valokuvan sekä sormenjäljet, ja jos kysyy matkan tarkoitusta vastaa vaan että lomamatka.

Lisäksi jenkkipäässä älä jätä laukkuja lentokentälle vartioimatta, terroriuhan takia vartioimattomat tavarat viedään pois nimittäin.

mitähän muuta.. öö no kun laskeudut jenkkeihin kannattaa varautua jonottamaan, siellä jonotettiin muistaaksen 2-3 tuntia ennenkuin päästiin lentokentältä maihin. Välilaskuilla ei tarvinnut kamalasti odotella lennot oli aikataulussa jne.

lisäksi lennon aikana sinulle jaetaan lomake täytettäväksi jossa kysytään missä asut usassa, siihen laitat vaan sen hotellin osoitteen johon menet ensiksi.

Eikai tässä muuta hälyttävää, ihana maa, ihana sää ,ihania ihmisiä...

Kerro minkälaista oli kun tuut pois (*kateellinen*) Hyvää matkaa =)

• noita neuvoja

Olipa sulla helppo maahantulokaavake, ja turvatarkastuskin ennen immigrationia.
        No onneksi olet pari- kolmeviikkoa myöhässä.

n. 50 kertaa käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      23
      874
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      821
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      117
      816
    8. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe