Hei! Olemme kesällä lähdössä Unkariin. Tyttärelleni hankittiin 10 vuoden passi v. 2003, jolloin hän oli 12-vuotias. Tyttö on kovasti aikuistunut ja nykyään ihan eri näköinen kuin passia hankittaessa. Nyt olen kuullut, että voivat käännyttää rajalta, jos ihminen ei ole kuvansa näköinen. Onko siis hankittava tytölle uusi passi, vaikka tämä nykyinen olisi voimassa vuoteen 2013?
passikuva ei näköinen enää...
3
1591
Vastaukset
- Tsaa
Meillä vähän sama tilanne lähes!
Olemme kesällä lähdössä matkoille.
Teen niin, että menen meidän Poliisilaitoksen
tiskille hyvissä ajoin ennen matkaa tyttäreni ja passin kanssa.
Ne osaavat kyllä neuvoa. Se on varmin tapa välttyä kurjilta tilanteilta passijonoissa jossain päin maailmaa. Tosin vaara on, että joudutte uusimaan passin tyttärenne osalta.- _Carita
Passikuva on passissa vain ja ainoastaan tunnistamista varten. Jos siitä ei tunnista, niin kuinka sitten pääset passintarkastuksesta läpi?
Lapset ovat asia erikseen, hehän kasvavat ja muuttuvat, mutta aikuisilla on aina ollut hauska ominaisuus: laitetaan passiin mieluummin kaunis kun näköinen kuva. Kun 10 vuotta vanha kuva ei kelpaakkaan ja joutuu hankkimaan uuden, niin sitten surraan kun tää on niin ruma! Mutta minkäs voi kun ihminen vanhenee! Eli kokemusta aiheesta on (28 vuotta ao. tiskissä). - Korppi
_Carita kirjoitti:
Passikuva on passissa vain ja ainoastaan tunnistamista varten. Jos siitä ei tunnista, niin kuinka sitten pääset passintarkastuksesta läpi?
Lapset ovat asia erikseen, hehän kasvavat ja muuttuvat, mutta aikuisilla on aina ollut hauska ominaisuus: laitetaan passiin mieluummin kaunis kun näköinen kuva. Kun 10 vuotta vanha kuva ei kelpaakkaan ja joutuu hankkimaan uuden, niin sitten surraan kun tää on niin ruma! Mutta minkäs voi kun ihminen vanhenee! Eli kokemusta aiheesta on (28 vuotta ao. tiskissä).Minua ei olla vielä kertaakaan käännytetty takaisin, vaikka kuva on noin 9v. vanha, enkä muistuta pätkääkään sitä. Kuva on juuri lapsena otettu. Nyt siis olen aikuinen. En sit tiedä onko mulla ollut vain hyvä tuuri, vai onko tuo käännyttäminen hyvin, hyvin harvinaista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759