elokuva..?

jupiter68

Nyt puhutaan Mikasta ja uudesta levystä..!
Mutta, onkohan kukaan kuullut Freddie-leffasta uutisia? Se olisi kyllä minun mielestä kyllä kaikkein jännittävintä tämän hetken Queenin ympärillä pyörivistä jutuista..!

23

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • Memento89

      Mikä yhdistelmä se olisi, jos Johnny Depp ottaisi Freddien roolin. Lempi laulaja ja näyttelijä yhdessä pakkauksessa. Toivottavasti elokuvan roolitus on pian selvä, että itse elokuvaa alettaisiin tekemään.

      • My Fairy King

        ... Johnny Depp on kyllä hyvä näyttelijä, mutta empä tiedä miten hyvin hän suoriutuisi Freddien roolista. Olisi ainakin hyvä jos näyttelijä olisi britti.


      • Soul Brother
        My Fairy King kirjoitti:

        ... Johnny Depp on kyllä hyvä näyttelijä, mutta empä tiedä miten hyvin hän suoriutuisi Freddien roolista. Olisi ainakin hyvä jos näyttelijä olisi britti.

        "Olisi ainakin hyvä jos näyttelijä olisi britti."

        Miksi ihmeessä pitäisi olla britti?? Eihän Freddiekään ollut.

        Leffa on kyllä ilmeisesti vielä ihan alkutekijöissään. Edes käsikirjoitus ei ole valmiina, mutta näyttelijöillä spekuloinnista on tullut hauska harrastus fanien keskuudessa jo tässä vaiheessa.

        Itseäni kiinnostaisi kyllä eniten tietää se, miten pitkälle leffa tulee keskittymään Freddieen ja mikä on muun bändin osuus. Esim. tuossa Brian Jonesista kertovassa Stoned-leffassa ei Jaggerille ja Richardsille oltu montaa vuorosanaa annettu, vaikka kyse on sentään aika suurista "rock-jumalista". Itse veikkaisin, että tässä leffassa tulee käymään samoin, sen verran mielenkiintoinen hahmo Freddie on. Tosin jos Brian saa sanansa sanotuksi, niin enpä usko että hän ihan statistin rooliin suostuu omaa hahmoaan leffassa jättämään.

        Muutenkin käsikirjoitus tulee aika pitkälle ratkaisemaan sen, miten mielenkiintoinen leffasta tulee: eli meneekö täysin meneekö täysin Freddien hedonistisella elämäntyylillä mässäilyksi, vai onko keskiössä enemmän miehen taide & ura. Toivottavasti molempia puolia tuodaan mukavasti esiin ja leffassa edes yritettäisiin luoda jonkinlainen psykologisesti uskottava hahmo miehestä.


      • Myöhäisherännäinen
        Soul Brother kirjoitti:

        "Olisi ainakin hyvä jos näyttelijä olisi britti."

        Miksi ihmeessä pitäisi olla britti?? Eihän Freddiekään ollut.

        Leffa on kyllä ilmeisesti vielä ihan alkutekijöissään. Edes käsikirjoitus ei ole valmiina, mutta näyttelijöillä spekuloinnista on tullut hauska harrastus fanien keskuudessa jo tässä vaiheessa.

        Itseäni kiinnostaisi kyllä eniten tietää se, miten pitkälle leffa tulee keskittymään Freddieen ja mikä on muun bändin osuus. Esim. tuossa Brian Jonesista kertovassa Stoned-leffassa ei Jaggerille ja Richardsille oltu montaa vuorosanaa annettu, vaikka kyse on sentään aika suurista "rock-jumalista". Itse veikkaisin, että tässä leffassa tulee käymään samoin, sen verran mielenkiintoinen hahmo Freddie on. Tosin jos Brian saa sanansa sanotuksi, niin enpä usko että hän ihan statistin rooliin suostuu omaa hahmoaan leffassa jättämään.

        Muutenkin käsikirjoitus tulee aika pitkälle ratkaisemaan sen, miten mielenkiintoinen leffasta tulee: eli meneekö täysin meneekö täysin Freddien hedonistisella elämäntyylillä mässäilyksi, vai onko keskiössä enemmän miehen taide & ura. Toivottavasti molempia puolia tuodaan mukavasti esiin ja leffassa edes yritettäisiin luoda jonkinlainen psykologisesti uskottava hahmo miehestä.

        Freddien brittiläisyys riippuu määritelmästä: onko britti vain Brittein saarilla syntynyt, vai katsotaanko sellaisiksi kaikki kansainyhteisön silloiset kansalaiset. Freddien isä oli kuitenkin brittihallinnon palveluksessa ja Freddie kävi koulunsa englanniksi (osan aikaa vieläpä sisäoppilaitoksessa), joten hänen puheestaan ei kaukainen alkuperä kuulunut. Perheen kotikielikin taisi olla englanti (tosin tästä en ole ihan varma).

        Amerikkalaiset näyttelijät ovat yleisesti ottaen surkeita muuntamaan ääntämystään. Karmeimpana esimerkkinä tulee mieleen Robert Redford englantilaisylimyksenä elokuvassa "Minun Afrikkani" - puhui kuin cowboy. Ainoat minun tietämäni jenkkinäyttelijät, jotka osaavat kuulostaa aidosti briteiltä, ovat Meryl Streep ja Gwyneth Paltrow. Aksentti on minusta pätevä syy vaatia brittinäyttelijää.


      • My Fairy King
        Myöhäisherännäinen kirjoitti:

        Freddien brittiläisyys riippuu määritelmästä: onko britti vain Brittein saarilla syntynyt, vai katsotaanko sellaisiksi kaikki kansainyhteisön silloiset kansalaiset. Freddien isä oli kuitenkin brittihallinnon palveluksessa ja Freddie kävi koulunsa englanniksi (osan aikaa vieläpä sisäoppilaitoksessa), joten hänen puheestaan ei kaukainen alkuperä kuulunut. Perheen kotikielikin taisi olla englanti (tosin tästä en ole ihan varma).

        Amerikkalaiset näyttelijät ovat yleisesti ottaen surkeita muuntamaan ääntämystään. Karmeimpana esimerkkinä tulee mieleen Robert Redford englantilaisylimyksenä elokuvassa "Minun Afrikkani" - puhui kuin cowboy. Ainoat minun tietämäni jenkkinäyttelijät, jotka osaavat kuulostaa aidosti briteiltä, ovat Meryl Streep ja Gwyneth Paltrow. Aksentti on minusta pätevä syy vaatia brittinäyttelijää.

        ... Tarkoitinkin! Sinäpä sen sanoit aika tyhjentävästi.


      • Soul Brother
        Myöhäisherännäinen kirjoitti:

        Freddien brittiläisyys riippuu määritelmästä: onko britti vain Brittein saarilla syntynyt, vai katsotaanko sellaisiksi kaikki kansainyhteisön silloiset kansalaiset. Freddien isä oli kuitenkin brittihallinnon palveluksessa ja Freddie kävi koulunsa englanniksi (osan aikaa vieläpä sisäoppilaitoksessa), joten hänen puheestaan ei kaukainen alkuperä kuulunut. Perheen kotikielikin taisi olla englanti (tosin tästä en ole ihan varma).

        Amerikkalaiset näyttelijät ovat yleisesti ottaen surkeita muuntamaan ääntämystään. Karmeimpana esimerkkinä tulee mieleen Robert Redford englantilaisylimyksenä elokuvassa "Minun Afrikkani" - puhui kuin cowboy. Ainoat minun tietämäni jenkkinäyttelijät, jotka osaavat kuulostaa aidosti briteiltä, ovat Meryl Streep ja Gwyneth Paltrow. Aksentti on minusta pätevä syy vaatia brittinäyttelijää.

        Itsekin mietin tuota Freddien kotikieli-asiaa edellistä viestiäni kirjoittaessani. Vastausta en tiedä minäkään, mutta kyllähän Freddie suomalaiseen korvaan brittiaksentilla puhuu. Se on sitten eri asia, kuulivatko britit itse Freddien aksentissa jotain mikä paljasti miehen taustan. Mene ja tiedä...

        Tuo on kyllä tottta että "yleisesti ottaen" amerikkalaiset ovat surkeita matkimaan brittiaksentita. Mutta tässä avainsanoja olivat nimenomaan "yleisesti" ja "ottaen" :) Kaikki USA:laiset näyttelijät eivät suinkaan ole surkeita aksentin jäljittelyssään. Kyse on näyttelijästä, ja hänen yksilöllisistä kyvyistään. Siksi lähinnä älähdin, että miksi ihmeessä brittiläisyys olisi joku keskeinen kriteeri näyttelijän valinnassa. Mielestäni "oikea mies" voi löytyä aivan yhtä hyvin USA:sta tai Australiasta (mutta toivottavasti ei sentään Itävallasta). ;)


      • Myöhäisherännäinen
        Soul Brother kirjoitti:

        Itsekin mietin tuota Freddien kotikieli-asiaa edellistä viestiäni kirjoittaessani. Vastausta en tiedä minäkään, mutta kyllähän Freddie suomalaiseen korvaan brittiaksentilla puhuu. Se on sitten eri asia, kuulivatko britit itse Freddien aksentissa jotain mikä paljasti miehen taustan. Mene ja tiedä...

        Tuo on kyllä tottta että "yleisesti ottaen" amerikkalaiset ovat surkeita matkimaan brittiaksentita. Mutta tässä avainsanoja olivat nimenomaan "yleisesti" ja "ottaen" :) Kaikki USA:laiset näyttelijät eivät suinkaan ole surkeita aksentin jäljittelyssään. Kyse on näyttelijästä, ja hänen yksilöllisistä kyvyistään. Siksi lähinnä älähdin, että miksi ihmeessä brittiläisyys olisi joku keskeinen kriteeri näyttelijän valinnassa. Mielestäni "oikea mies" voi löytyä aivan yhtä hyvin USA:sta tai Australiasta (mutta toivottavasti ei sentään Itävallasta). ;)

        Tämä keskustelu rönsyää nyt vähän aiheesta sivuun, mutta ei se mitään. Nämä aksenttiasiat kiinnostavat kaltaistani kieliharrastajaa kovasti.

        Olen usein ihmetellyt, miksi vierasmaalaiseksi muuntautuminen tuntuu jenkeille olevan niin vaikeaa, että ulkomaalaisten rooleihin palkataan hyvin usein britti. Brittinäyttelijät kun tuntuvat osaavan muuttaa ääntämistään melkein miten päin vain (ellei oma aksentti ole kovin vahva: onko kukaan esimerkiksi koskaan nähnyt Robert Carlyleä esittämässä muuta kuin skottia?).

        Britin muuntautumisesta jenkiksi on lukuisia esimerkkejä, tuoreimpana tulee mieleen House, jonka Hugh Laurie kuulosti ainakin minun korviini ihan aidolta amerikkalaiselta.


      • Memento89
        Myöhäisherännäinen kirjoitti:

        Tämä keskustelu rönsyää nyt vähän aiheesta sivuun, mutta ei se mitään. Nämä aksenttiasiat kiinnostavat kaltaistani kieliharrastajaa kovasti.

        Olen usein ihmetellyt, miksi vierasmaalaiseksi muuntautuminen tuntuu jenkeille olevan niin vaikeaa, että ulkomaalaisten rooleihin palkataan hyvin usein britti. Brittinäyttelijät kun tuntuvat osaavan muuttaa ääntämistään melkein miten päin vain (ellei oma aksentti ole kovin vahva: onko kukaan esimerkiksi koskaan nähnyt Robert Carlyleä esittämässä muuta kuin skottia?).

        Britin muuntautumisesta jenkiksi on lukuisia esimerkkejä, tuoreimpana tulee mieleen House, jonka Hugh Laurie kuulosti ainakin minun korviini ihan aidolta amerikkalaiselta.

        Mitä ihmettä!. Sasha Baron Cohenin on huhuttu esittävän suunnitteilla olevassa elokuvassa Queenin nokkamiestä
        http://www.yle.fi/ylex/index.php?id=20


      • Soul Brother
        Memento89 kirjoitti:

        Mitä ihmettä!. Sasha Baron Cohenin on huhuttu esittävän suunnitteilla olevassa elokuvassa Queenin nokkamiestä
        http://www.yle.fi/ylex/index.php?id=20

        Huhun alkuperä näyttäisi olevan The Daily Mirror, joten hirveästi en antaisi painoarvoa tälle huhulle. Varsinkin kun edes käsikirjoitusta ei olla vielä tehty, niin tämä näyttelijöillä spekulointi on nyt jokseenkin ennenaikaista... Mutta mitäpä totuusarvosta, jos jutulla saadaan palstatilaa täytettyä ja lehti myy :)

        Mutta onhan Cohenissa kieltämättä jonkin verran samaa näköä kuin Freddiessä. Miehen näyttelijänlahjoista en sitten kyllä ole aivan vakuuttunut. Lisäksi miehen imago on aika voimakkaasti pelle-osastoa, joten vähän arvelluttaa, pääseekö Cohen imagostaan irti. Vaikka mies tekisi hyvänkin roolisuorituksen, niin en haluaisi leffaa, jonka jäljiltä Freddie muistetaan vain Boratin kaksoisolentona. :)


      • on oikea naama
        Soul Brother kirjoitti:

        Huhun alkuperä näyttäisi olevan The Daily Mirror, joten hirveästi en antaisi painoarvoa tälle huhulle. Varsinkin kun edes käsikirjoitusta ei olla vielä tehty, niin tämä näyttelijöillä spekulointi on nyt jokseenkin ennenaikaista... Mutta mitäpä totuusarvosta, jos jutulla saadaan palstatilaa täytettyä ja lehti myy :)

        Mutta onhan Cohenissa kieltämättä jonkin verran samaa näköä kuin Freddiessä. Miehen näyttelijänlahjoista en sitten kyllä ole aivan vakuuttunut. Lisäksi miehen imago on aika voimakkaasti pelle-osastoa, joten vähän arvelluttaa, pääseekö Cohen imagostaan irti. Vaikka mies tekisi hyvänkin roolisuorituksen, niin en haluaisi leffaa, jonka jäljiltä Freddie muistetaan vain Boratin kaksoisolentona. :)

        "Mercury died of an Aids-related illness in 1991 at 45. The biopic will portray his legendary partying." kertoo Daily Mirror.

        Borat on oikea naama kuvaan jos keskitytään juhlimiseen.


      • Soul Brother
        on oikea naama kirjoitti:

        "Mercury died of an Aids-related illness in 1991 at 45. The biopic will portray his legendary partying." kertoo Daily Mirror.

        Borat on oikea naama kuvaan jos keskitytään juhlimiseen.

        Ja ennen kuin tämä huhu leviää taas yhtään enempää, niin herra Cohenin oma tiedottaja on näköjään jo kieltänyt Daily Mirrorin levittämät juorut huuhaana (kuten vähän ounastelinkin;)

        Lisää faktaa allaolevista linkeistä:

        http://www.mtv.com/movies/news/articles/1558875/20070504/story.jhtml
        http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=71876


      • enenpää
        Soul Brother kirjoitti:

        Ja ennen kuin tämä huhu leviää taas yhtään enempää, niin herra Cohenin oma tiedottaja on näköjään jo kieltänyt Daily Mirrorin levittämät juorut huuhaana (kuten vähän ounastelinkin;)

        Lisää faktaa allaolevista linkeistä:

        http://www.mtv.com/movies/news/articles/1558875/20070504/story.jhtml
        http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=71876

        Viihdemaailmassa mikää ei ole faktaa ennen kuin nimet ovat papereissa. Eikä aina silloinkaan. Nuo sinun lähteet nimettömine tiedottajineen eivät ole mitään faktaa.


      • Soul Brother
        enenpää kirjoitti:

        Viihdemaailmassa mikää ei ole faktaa ennen kuin nimet ovat papereissa. Eikä aina silloinkaan. Nuo sinun lähteet nimettömine tiedottajineen eivät ole mitään faktaa.

        "Viihdemaailmassa mikää ei ole faktaa ennen kuin nimet ovat papereissa. Eikä aina silloinkaan. Nuo sinun lähteet nimettömine tiedottajineen eivät ole mitään faktaa."

        No sehän minun pointtini juuri on koko ajan ollutkin!! Koko tämä leffaprojekti on aivan alkutekijöissään, mutta toinen toistaan villimpiä huhuja ja arvailuja näyttelijävalinnoista lasketaan liikkeelle.

        Noissa linkeissä oleva "tieto" nyt vain vaikutti varmemmalta, koskapa se kiisti juuri aiemmin liikkeelle lasketun ja laajalle levinneen huhun (joka tuli niinkin keltaisesta lähteestä kuin Daily Mirror). Ja yleensä julkkisten tiedottajat esiintyvät nimettöminä tällaisissa artikkeleissa, eihän heitä kukaan kuitenkaan tunne. Mutta kuten sanoit, ei tämä mitään 100%:sta faktaa ole. Ehkä siis käytin liian vahvaa ilmaisua, mutta tarkoitukseni on koko ajan ollut vain pitää jalat maassa ja odotella kaikessa rauhassa, että leffa pääsisi edes siihen vaiheeseen, etää näyttelijöistä puhuminen olisi ajankohtaista.

        Queen-maailmassa muuten pätee sanonta: "Mikään ei ole varmaa, ennen kuin Brian May jauhaa asiasta päivittäin blogissaan -SUURELLA PAATOKSELLA." :D


      • Lil' Devil

        Uusimmassa Rumbassa, joka tuli tänään, oli pieni mainista asiasta.


      • saman luin
        Lil' Devil kirjoitti:

        Uusimmassa Rumbassa, joka tuli tänään, oli pieni mainista asiasta.

        Sellaista se on viihdemaailmassa. Ensin joo, sitten ei ja taas joo... :-D


      • sapsu85

        Johnny Depp sopisi kyllä näyttelijäntaitojensa ja karismansa puolesta Freddien rooliin paljon paremmin kuin joku Borat. Samaa näköä toki molemmissa, mutta ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa. Jali ja suklaatehdas -leffassakin olin huomaavinani Johnnyssa Willy Wonkan roolissaan jotain Freddiemäistä ;)


    • Soul Brother

      No nyt on taas jotain uutisia/juoruja leffasta. Ainakin käsikirjoituksen ensimmäinen versio on valmiina, ja vaikuttaa aika mielenkiintoiselta lähestymistavalta: päivä Freddien elämästä...

      Hesari kirjoitti aiheesta: http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Kirjailija Michael Cunningham työstää jo uutta romaania/1135227945639

      Ja Brianin sivuilta löytyy suurin piirtein samat lätinät lontoon kielellä.

      • Soul Brother

        P.S. Otetaanpa skaba: Kuinka monta virhettä löydätte Hesarin artikkelista? =) Pari PAHAA mokaa iskee fanin silmään heti kättelyssä. Voi tätä suomalaisen journalismin nykytilaa! Eivät ole taustatyötä tehneet kyllä lainkaan...


      • ...
        Soul Brother kirjoitti:

        P.S. Otetaanpa skaba: Kuinka monta virhettä löydätte Hesarin artikkelista? =) Pari PAHAA mokaa iskee fanin silmään heti kättelyssä. Voi tätä suomalaisen journalismin nykytilaa! Eivät ole taustatyötä tehneet kyllä lainkaan...

        No Freddiehän se siellä on taas kääntynyt Freddyksi. Ja John Deacon on ilmeisesti jossain vaiheessa kuollut, jos kerran Brian ja Roger ovat ainoat elossa olevat alkuperäisjäsenet. No eikait siinä...


      • Sammy who was low
        ... kirjoitti:

        No Freddiehän se siellä on taas kääntynyt Freddyksi. Ja John Deacon on ilmeisesti jossain vaiheessa kuollut, jos kerran Brian ja Roger ovat ainoat elossa olevat alkuperäisjäsenet. No eikait siinä...

        Klassinen jäsen John ainakin kyllä on. Mutta miten alkuperäinen? Queenissahan on soittanut, tosin melko vähän aikaa, kolme basistia ennen häntä.


      • Memento89
        Sammy who was low kirjoitti:

        Klassinen jäsen John ainakin kyllä on. Mutta miten alkuperäinen? Queenissahan on soittanut, tosin melko vähän aikaa, kolme basistia ennen häntä.

        Pakko kysyä ketkä nuo kolme basisitia oli ennen Jonh Deaconia. Itse yritin googlata ja löysin vain laulaja-basisti Staffellin, joka oli Smilen aikana.Tätä en siksi lukisi itse Queenin basistiksi.
        Lisäksi mainittiin, että yhtye ehti kokeilla useita basisteja, kunnes helmikuussa 1971 Queenin neljänneksi jäseneksi liittyi John Deacon.


      • ...
        Memento89 kirjoitti:

        Pakko kysyä ketkä nuo kolme basisitia oli ennen Jonh Deaconia. Itse yritin googlata ja löysin vain laulaja-basisti Staffellin, joka oli Smilen aikana.Tätä en siksi lukisi itse Queenin basistiksi.
        Lisäksi mainittiin, että yhtye ehti kokeilla useita basisteja, kunnes helmikuussa 1971 Queenin neljänneksi jäseneksi liittyi John Deacon.

        Wikipedian mukaan "Ennen John Deaconin pestaamista Queenin basistina toimivat vuosina 1970-1971 Mike Grose, Barry Mitchell, Doug Bogie ja Steve Harris." Eli tuon mukaan niitä olisi ollut neljä. Jostain Queen-kirjasta muistan lukeneeni, että joku noista basisteista oli mukana vain yhdellä keikalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe