Elikkä ongelma on sellanen et siinä vähän alle 3000 kierroksen alkaa pätkimään tai booaa. ja siihen auttaa vain kaasun päästäminen kaasulta, eli kierrosten pudottaminen. Muutamat pösön omistajat kovasti epäilivät bensapumppua syylliseksi ja sen jo vaihdoinkin myös polttoaineensuodattimen. No vanhassa testatessa ilmenikin jotain vikaa kun se ei jaksanu pumpata paineensäätimen läpi paluuseen ollenkaan, uusi kylläkin jaksaa.. uusi on arvoiltaan 5 baaria ja jotain reilu 140litraa.. yleismallin pumppu ja boschin taitaa olla koska boschilta löytyy täysin samanlainen päällepäin.
No se on sivuseikka, pumppu siis riittää arvoiltaan kyseiseen autoon. No mutta näiden vaihtaminen ei auttanut mitään. Vähän vajaa 100 euroa meni oikeestaan hukkaan. Vaikka no olihan siinä vanhassa pumpussa sanomista..
Eli tyhjäkäyntiä ja ja sinne 2500 kierrokseen asti pelaa hyvin ja välillä saattaa pelata hetken jopa korkeammillakin kierroksilla mut yleensä tuo 3000 kierrosta on raja missä alkaa käynti takkuamaan.. Olisko joku bensaputki sit tukossa? Tai sit tankin pohjalla oleva suodatin, tai toivottavasti siellä sellanen on. Nuo putket ja mahdollisen suodattimen aion tarkastaa tänään.
Epäilen sytytyksen osuutta asiaan koska pelaa normaalisti tuolla kierrosaluuella minkä mainitsin. Voisko olla esim. ruiskun ilmaläppäkotelossa jotain tai jotain:D Mä en ole näiden ruiskuvermeiden kanssa vielä mikään ihmemies.
Kiitos avusta etukäteen jos joku tietää.
Pätkii ja boaa.. Peugeot 205 1.9 gti
7
1060
Vastaukset
- Entinen Gti miäs
Lähes 100-varmasti ilmamäärämittari (ellei ole vaihdettu viimeisten 100tkm aikana?). Syynä se, että ne on Pugeissa potentiometrimallisia, eli siinä on vastusta mittaamassa kulutuspinta. 3000 kierroksen raja on tyypillinen matkanopeuden rpm suomessa, josta syystä potentiometrin kulutuspinta kuluu JUURI siltä kohtaa. ÄLÄ kuitenkaan avaa mittaria, vaan vie pajalle, joka osaa mitata asian (äläkä varmuudeksi anna niidenkään avata mittaria!)
Onnea matkaan, jos ohjaus on L-Jetronic, ilmamäärämittari on hieman halvempi (~800€), jos uudempi Motronic, niin sitten ~1000€. Moottorinohjauksen tyypin näet ottamaalla hanskalokeron kannen pois kokonaan ja kurkkaamalla yläviistoon. Jos näet peltikoteloon stanssattuna MOTRONIC, niin motronic, jos et niin se on sitten L-jetro
Älä erehdy ostamaan käytettyä ilmamäärämittaria, koska niissä poikkeuksessa sama vika :(
T: Entinen PuGTIsti
Ps. Jos kiinnostaa, mulla olisi halvalla EHJÄ motronic ohjainyksikkö ja vikadiagnoosikitti siihen. Sillä saa diagnoosikoodit ulos, jopa niin tarkasti, että tietää 90% varmasti onko kyseessä ilmamäärämittari vai ei.- Tops
En kyllä pajalla vienyt. Sportpugilla neuvo viisaammat. Siirsin ilmamäärämittarin piirilevyä, sen verran että nyt se laahaa uuteen ehjään kohtaan. Eli se laahainpintahan niissä kuluu. Tuo on tuollainen korjaus joka nyt menee varmaan taas jonkun aikaa.. Pösön liikkeestä sanoivat sen maksavan 500e koko mötikän. Boschin liikkees seinäjoella 950e, en ymmärrä mistä moinen ero.
- PuGtisti
Tops kirjoitti:
En kyllä pajalla vienyt. Sportpugilla neuvo viisaammat. Siirsin ilmamäärämittarin piirilevyä, sen verran että nyt se laahaa uuteen ehjään kohtaan. Eli se laahainpintahan niissä kuluu. Tuo on tuollainen korjaus joka nyt menee varmaan taas jonkun aikaa.. Pösön liikkeestä sanoivat sen maksavan 500e koko mötikän. Boschin liikkees seinäjoella 950e, en ymmärrä mistä moinen ero.
Kuulostaa enemmän L-jetron ilmamäärämittarilta. Motronicin mittarissa ei muistini mukaan voi siirtää piirilevyä.
Yksikään merkkikorjaamo ei ole tähän mennessä osannut korjata Boschin ruiskujen vikoja (omaa kokemusta 5:stä eri pajasta) Ne vaan vaihtelee osia asiakkaan laskuun, kunnes vika "katoaa"... :(
Hyvä että tuli kuntoon! - Tops
PuGtisti kirjoitti:
Kuulostaa enemmän L-jetron ilmamäärämittarilta. Motronicin mittarissa ei muistini mukaan voi siirtää piirilevyä.
Yksikään merkkikorjaamo ei ole tähän mennessä osannut korjata Boschin ruiskujen vikoja (omaa kokemusta 5:stä eri pajasta) Ne vaan vaihtelee osia asiakkaan laskuun, kunnes vika "katoaa"... :(
Hyvä että tuli kuntoon!Niin ei mulla siellä hanskalootassa olevas boxis lue kyllä motroniccia. Mutta siis eihän se mitenkään alunperin siirrettävä olekaan, mutta ruuvien reiät on sen verran väleät kun avaa niitä niin pystyy siirtää ja jos ei pysty sillai tarpeeks siirtää niin viilaa vähän niitä reikiä isommaks. mistäs sen motronicin ja jetronicin tunnistaa? mitä eroja?
- PuGtisti
Tops kirjoitti:
Niin ei mulla siellä hanskalootassa olevas boxis lue kyllä motroniccia. Mutta siis eihän se mitenkään alunperin siirrettävä olekaan, mutta ruuvien reiät on sen verran väleät kun avaa niitä niin pystyy siirtää ja jos ei pysty sillai tarpeeks siirtää niin viilaa vähän niitä reikiä isommaks. mistäs sen motronicin ja jetronicin tunnistaa? mitä eroja?
Jos siinä hanskalokeron alla/yllä olevassa metalliboksissa ei lue motronic, niin silloin 100% varmasti L-jetro. Motronicit tulikin vasta vm.90½-92, eli ne on hieman harvinaisempia. Motronic versioissa:
- on catti
- käy 95 oct. bensa
- paljon tarkempi seoksen säätö kuin L-jetronikissa
- muistaakseni 7 hp vähemmän tehoa
T: PuGtisti
- Anonyymi
Valitettavasti en voi auttaa 205 gti omistaja. Minulla on 407 Hdi 2.0 sw, joka myöskin matkanopeudessa ja muulloinkin "pumppaa". Nopeus ei muutu ja auto on ns. liukasliikkuinen. Asiaa selvitettäessä on tehty seuraavia toimenpiteitä: täytetty hiukkassuodattimen neste, tehty kausihuolto, vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu. Vaihdettu automaattivaihteiston öljyt. Hiukkassuodattimen merkkivalo paloi ajoittain lyhytaikaisesti, sitä ei ole ilmennyt toimenpiteiden jälkeen.
Mutta vika ei ole selvinnyt. Osaako joku antaa selvitystä
missä vika. Nim. Ma, An- Anonyymi
Ei tuohon pysty vastaamaan kun pumppaaminen ja liukasliikkeisyys on sangen vieraita käsitteitä, ainakin itselleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859