Elikkä ongelma on sellanen et siinä vähän alle 3000 kierroksen alkaa pätkimään tai booaa. ja siihen auttaa vain kaasun päästäminen kaasulta, eli kierrosten pudottaminen. Muutamat pösön omistajat kovasti epäilivät bensapumppua syylliseksi ja sen jo vaihdoinkin myös polttoaineensuodattimen. No vanhassa testatessa ilmenikin jotain vikaa kun se ei jaksanu pumpata paineensäätimen läpi paluuseen ollenkaan, uusi kylläkin jaksaa.. uusi on arvoiltaan 5 baaria ja jotain reilu 140litraa.. yleismallin pumppu ja boschin taitaa olla koska boschilta löytyy täysin samanlainen päällepäin.
No se on sivuseikka, pumppu siis riittää arvoiltaan kyseiseen autoon. No mutta näiden vaihtaminen ei auttanut mitään. Vähän vajaa 100 euroa meni oikeestaan hukkaan. Vaikka no olihan siinä vanhassa pumpussa sanomista..
Eli tyhjäkäyntiä ja ja sinne 2500 kierrokseen asti pelaa hyvin ja välillä saattaa pelata hetken jopa korkeammillakin kierroksilla mut yleensä tuo 3000 kierrosta on raja missä alkaa käynti takkuamaan.. Olisko joku bensaputki sit tukossa? Tai sit tankin pohjalla oleva suodatin, tai toivottavasti siellä sellanen on. Nuo putket ja mahdollisen suodattimen aion tarkastaa tänään.
Epäilen sytytyksen osuutta asiaan koska pelaa normaalisti tuolla kierrosaluuella minkä mainitsin. Voisko olla esim. ruiskun ilmaläppäkotelossa jotain tai jotain:D Mä en ole näiden ruiskuvermeiden kanssa vielä mikään ihmemies.
Kiitos avusta etukäteen jos joku tietää.
Pätkii ja boaa.. Peugeot 205 1.9 gti
7
1213
Vastaukset
- Entinen Gti miäs
Lähes 100-varmasti ilmamäärämittari (ellei ole vaihdettu viimeisten 100tkm aikana?). Syynä se, että ne on Pugeissa potentiometrimallisia, eli siinä on vastusta mittaamassa kulutuspinta. 3000 kierroksen raja on tyypillinen matkanopeuden rpm suomessa, josta syystä potentiometrin kulutuspinta kuluu JUURI siltä kohtaa. ÄLÄ kuitenkaan avaa mittaria, vaan vie pajalle, joka osaa mitata asian (äläkä varmuudeksi anna niidenkään avata mittaria!)
Onnea matkaan, jos ohjaus on L-Jetronic, ilmamäärämittari on hieman halvempi (~800€), jos uudempi Motronic, niin sitten ~1000€. Moottorinohjauksen tyypin näet ottamaalla hanskalokeron kannen pois kokonaan ja kurkkaamalla yläviistoon. Jos näet peltikoteloon stanssattuna MOTRONIC, niin motronic, jos et niin se on sitten L-jetro
Älä erehdy ostamaan käytettyä ilmamäärämittaria, koska niissä poikkeuksessa sama vika :(
T: Entinen PuGTIsti
Ps. Jos kiinnostaa, mulla olisi halvalla EHJÄ motronic ohjainyksikkö ja vikadiagnoosikitti siihen. Sillä saa diagnoosikoodit ulos, jopa niin tarkasti, että tietää 90% varmasti onko kyseessä ilmamäärämittari vai ei.- Tops
En kyllä pajalla vienyt. Sportpugilla neuvo viisaammat. Siirsin ilmamäärämittarin piirilevyä, sen verran että nyt se laahaa uuteen ehjään kohtaan. Eli se laahainpintahan niissä kuluu. Tuo on tuollainen korjaus joka nyt menee varmaan taas jonkun aikaa.. Pösön liikkeestä sanoivat sen maksavan 500e koko mötikän. Boschin liikkees seinäjoella 950e, en ymmärrä mistä moinen ero.
- PuGtisti
Tops kirjoitti:
En kyllä pajalla vienyt. Sportpugilla neuvo viisaammat. Siirsin ilmamäärämittarin piirilevyä, sen verran että nyt se laahaa uuteen ehjään kohtaan. Eli se laahainpintahan niissä kuluu. Tuo on tuollainen korjaus joka nyt menee varmaan taas jonkun aikaa.. Pösön liikkeestä sanoivat sen maksavan 500e koko mötikän. Boschin liikkees seinäjoella 950e, en ymmärrä mistä moinen ero.
Kuulostaa enemmän L-jetron ilmamäärämittarilta. Motronicin mittarissa ei muistini mukaan voi siirtää piirilevyä.
Yksikään merkkikorjaamo ei ole tähän mennessä osannut korjata Boschin ruiskujen vikoja (omaa kokemusta 5:stä eri pajasta) Ne vaan vaihtelee osia asiakkaan laskuun, kunnes vika "katoaa"... :(
Hyvä että tuli kuntoon! - Tops
PuGtisti kirjoitti:
Kuulostaa enemmän L-jetron ilmamäärämittarilta. Motronicin mittarissa ei muistini mukaan voi siirtää piirilevyä.
Yksikään merkkikorjaamo ei ole tähän mennessä osannut korjata Boschin ruiskujen vikoja (omaa kokemusta 5:stä eri pajasta) Ne vaan vaihtelee osia asiakkaan laskuun, kunnes vika "katoaa"... :(
Hyvä että tuli kuntoon!Niin ei mulla siellä hanskalootassa olevas boxis lue kyllä motroniccia. Mutta siis eihän se mitenkään alunperin siirrettävä olekaan, mutta ruuvien reiät on sen verran väleät kun avaa niitä niin pystyy siirtää ja jos ei pysty sillai tarpeeks siirtää niin viilaa vähän niitä reikiä isommaks. mistäs sen motronicin ja jetronicin tunnistaa? mitä eroja?
- PuGtisti
Tops kirjoitti:
Niin ei mulla siellä hanskalootassa olevas boxis lue kyllä motroniccia. Mutta siis eihän se mitenkään alunperin siirrettävä olekaan, mutta ruuvien reiät on sen verran väleät kun avaa niitä niin pystyy siirtää ja jos ei pysty sillai tarpeeks siirtää niin viilaa vähän niitä reikiä isommaks. mistäs sen motronicin ja jetronicin tunnistaa? mitä eroja?
Jos siinä hanskalokeron alla/yllä olevassa metalliboksissa ei lue motronic, niin silloin 100% varmasti L-jetro. Motronicit tulikin vasta vm.90½-92, eli ne on hieman harvinaisempia. Motronic versioissa:
- on catti
- käy 95 oct. bensa
- paljon tarkempi seoksen säätö kuin L-jetronikissa
- muistaakseni 7 hp vähemmän tehoa
T: PuGtisti
- Anonyymi
Valitettavasti en voi auttaa 205 gti omistaja. Minulla on 407 Hdi 2.0 sw, joka myöskin matkanopeudessa ja muulloinkin "pumppaa". Nopeus ei muutu ja auto on ns. liukasliikkuinen. Asiaa selvitettäessä on tehty seuraavia toimenpiteitä: täytetty hiukkassuodattimen neste, tehty kausihuolto, vaihdettu jakopään hihna ja vesipumppu. Vaihdettu automaattivaihteiston öljyt. Hiukkassuodattimen merkkivalo paloi ajoittain lyhytaikaisesti, sitä ei ole ilmennyt toimenpiteiden jälkeen.
Mutta vika ei ole selvinnyt. Osaako joku antaa selvitystä
missä vika. Nim. Ma, An- Anonyymi
Ei tuohon pysty vastaamaan kun pumppaaminen ja liukasliikkeisyys on sangen vieraita käsitteitä, ainakin itselleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535510Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo943408Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453299Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L762477SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral562354Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751877Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2991705Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71096Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal221076- 99936