Hei
Mitens onnistuu 626 camber kulmien säätö, olisi kiikarissa 93 farmari 626, mutta myyjä sanoo että ohjaus puoltaa. Renkaiden paineet on kuulemma katottu. Pystyykö noita kulmia itse vasaroimaan paikoilleen vai pitääkö viedä valtuutettuun Mazda huoltoon?
Tuollanen menopeli:
http://tinyurl.com/yu6qgt
626 Camber kulmien säätö!
6
2574
Vastaukset
- vaan...
Äkkiä se on korjattu kun tarpeeksi isoa lekaa näyttää
- kulmat kohilleen
helppo juttu tuo camperin säätö. (ei siinä mitään lekaa saa käyttää.)
siinä on kaksi ruuvia jousipaketin alareunassa, joilla se on kiinni siinä pyörän-navassa. nuo ruuvit löysälle ja sitten vain kallistat pyörää, jos renkaan sisäreuna kului niin yläreunaa ulospäin ja ruuvit taas vain kiinni.
siinä se.. tytär teki tuon itse omassa autossa ja nyt ei kulu rengas, ei siis ole vaikea.
tarkasta myös aurauskulma, jos molemmat renkaat kuluu niin kyse on siitä.
aurauksen tarkastamiseen riittää rullamitta, mittaa renkaan kuvion reunasta toisen renkaan vastaavan kuvion reunaan renkaiden etupuolelta ja sitten takapuolelta..renkaat on suorassa jos mitta sama. siinä se. - pyörien suuntausta
tekevät mm. isommat rengasliikkeet. Joskus niillä hyviä tarjouksia, kannattaa tarkistaa. Hyvin monilla pienemmillä korjaamoilla on myös säätöön tarvittavat mittalaitteet. Hae vaikka netistä tai selaa keltaisia sivuja ja kysele hintoja. Vaihtelua aika paljon n. 50 ekestä ylös päin. Tarjouksessa voi saada halvemmallakin. Kannattaa säädättää kunnon mittalaitteilla. Itte tehden arvaamalla pilaat varmasti renkaat ja autosta tulee hirveä ja pahimmasa tapauksessa vaarallinen ajettava.
- tee se itse väärin
Mutta ei noiden ohjeiden mukaan mitä on kerrottu. Kunnon lopputulos vaatii aina nelipyöräsuuntauksen korjaamolla tai rengasliikkeessä, ethän muuten tiedä varmuudella missä on säädettävää. Iskarin alapäässä ei ole varsinaista säätöä ja sieltä ei paljoa saa muutosta, lähinnä hienosäätönä tai viimeisenä keinona jos yläpäästä ei onnistu.
Iskarin yläpäässä on epäkesko jota kääntämällä kulmia saa muutettua, eli vaatii iskarin irti korista kääntyäkseen. Aurauksen vielä saa kohdilleen pyöristä mittaamalla, mutta tuskin rattia kovinkaan suoraan.
Takapäässä on tukivarsissa camber ja aurauksen säätö. Nämä kannattaa laittaa "likoamaan" hyvissä ajoin ennen säätöön menoa ja ovat yleensä todellä jumissa, etenkin keskeltä tukivarsia josta auraus säädetään. Pahimmassa tapauksessa vaatii uudet tukivarret taakse jos säätöjä ei saa auki ja liikkumaan. Muutenkin jos ovat alkuperäiset niin saattavat olla aika haperoa ja mennä kierteille reilummin avaimella käännettäessä.- hyvä osata itsekin
hieno juttu, minäkin koetin tuon ohjeen mukaan ja niinhän se menee camperin säätö helposti. kiitoksia hyvästä neuvosta.
se todellakin säätyy löysäämällä nuo kaksi ruuvia ja vetämällä rengasta ulospäin.
ensin piti miettiä mistä saan suorakulman, se onkin helppo, minä laitoin auton tasaiselle asvaltille ja vanerinpalan jossa 90asteen kulma reuna maatavasten ja toinen reuna rengasta vasten ja kas yli 10mm oli yläreunassa välystä verraten renkaan alareunaan. eli pielessä pahasti.
sitten vain nuo ohjeen ruuvit löysälle ja vedin renkaan yläreunasta renkaan suoraan ja lisäsin vielä 2mm camperia plussan puolelle kuten kuuluu, helppoa kuin mikä..ruuvit kiinni ja siinä se,( aikaa meni 5min. )tarkastin vielä toisenkin puolen mutta sehän olikin hyvä. siinä olikin 2mm camperia valmiiksi joten ok.
en minäkään tiennyt että camperia noista ruuveista käännetään mutta todellakin niistähän se säätyy.
myös tuo aurauksen tarkastaminen rullamitalla onnistui. tässä oli renkaiden etureunasta mitaten ero 1mm pienempi kuin takareunasta mitattu välimitta, joten auraus oli kohillaan ohjeen mukaan saa olla -3mm toleranssia joten ei tarvii tehä mitään suorassa ovat pyörät.
koeajolle vain ja kas..nyt ei puolla minnekkään ja ohjaus tuntuukin nyt oikein hyvältä.
miksi tätä ohjetta ei ole osattu aikaisemmin neuvoa. noinhan nuo kulmat on helppo itse tarkastaa ja korjata kohalleen..hienoa ja kiitos vielä kerran.
saa viedä huoltamoon kuka haluu, mutta hyvä osata itse tarkastaa. - taas ajellaan
hyvä osata itsekin kirjoitti:
hieno juttu, minäkin koetin tuon ohjeen mukaan ja niinhän se menee camperin säätö helposti. kiitoksia hyvästä neuvosta.
se todellakin säätyy löysäämällä nuo kaksi ruuvia ja vetämällä rengasta ulospäin.
ensin piti miettiä mistä saan suorakulman, se onkin helppo, minä laitoin auton tasaiselle asvaltille ja vanerinpalan jossa 90asteen kulma reuna maatavasten ja toinen reuna rengasta vasten ja kas yli 10mm oli yläreunassa välystä verraten renkaan alareunaan. eli pielessä pahasti.
sitten vain nuo ohjeen ruuvit löysälle ja vedin renkaan yläreunasta renkaan suoraan ja lisäsin vielä 2mm camperia plussan puolelle kuten kuuluu, helppoa kuin mikä..ruuvit kiinni ja siinä se,( aikaa meni 5min. )tarkastin vielä toisenkin puolen mutta sehän olikin hyvä. siinä olikin 2mm camperia valmiiksi joten ok.
en minäkään tiennyt että camperia noista ruuveista käännetään mutta todellakin niistähän se säätyy.
myös tuo aurauksen tarkastaminen rullamitalla onnistui. tässä oli renkaiden etureunasta mitaten ero 1mm pienempi kuin takareunasta mitattu välimitta, joten auraus oli kohillaan ohjeen mukaan saa olla -3mm toleranssia joten ei tarvii tehä mitään suorassa ovat pyörät.
koeajolle vain ja kas..nyt ei puolla minnekkään ja ohjaus tuntuukin nyt oikein hyvältä.
miksi tätä ohjetta ei ole osattu aikaisemmin neuvoa. noinhan nuo kulmat on helppo itse tarkastaa ja korjata kohalleen..hienoa ja kiitos vielä kerran.
saa viedä huoltamoon kuka haluu, mutta hyvä osata itse tarkastaa.mulla oli kaksi kk sitten säädettävänä korjaamolla, kun tää kiemurteli tiellä ja rengas kulu pahasti, mutta eivät osanneet tuota camperia laittaa, muka jokin vääntynyt ja vaihettava koko iskaripaketti, en suostunut kun maksaisi liikaa ja auto seisoo nyt pihassa.( nyt kun näin tän ohjeen on pakko kattoo ite.)
otin suorakulman ja tarkastin asian. joo melkein 20mm renkaan yläreuna ulompana.
no otin nuo ruuvit auki ja työnsin renkaan sisään, siinä se. mitä mitä.? noinko helppoa tuo oli ja olen seisottanu autoo moisen takia, voi kilin kellittimet, noinko helppo se oli laittaa camperi. ruuvit taas kiinni. hah haa jo naurattaa (muka vaihtaa pitäs paketti.) joopa joo.
tässä oli tuo ratti vähän oikeelle vinossa ajossa. niinhän se oli että siltä puolen mihin ratti vinossa kiristetään raidetangon vartta ja toiseltapuolen löysätään. (ja ei kun tekemään). palloniveltähän ei irroiteta vaan lukkomutteri löysälle ja vartta pyöritetään tiukemmalle ja lukitaan taas mutteri.
rullamitalla tarkastin aurauksen (kuten ohjeessa oli )ja jouduin kiristämään vähän toistapuolta raidetangon tukivartta kun auraus haritti vähän, mutta nyt on pyörät suorassa, siihen kiinni ja ajamaan.
tuntuupa hyvältä ja rattikin taas ihan suora. (vaimo katto mun touhua ja sanoi laittavansa itse seuraavankerran, niin ei tartte seisoo hyvä auto pihassa moisen takia) hänkin ton osais.
näin nyviä ohjeita kun saa niin on ilo laitella, tää toimii ja oli ihan pakko nyt kirjoittaa tänne ja antaa parhaat kiitokset nimmarille "kulmat kohilleen", säästit multa pitkän pennin ja auto pelaa jee. nyt kertoon kamuille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658