Lieksan

kauneimmat paikat

ja rakennukset? Kertopaaka ihmiset mielipiteitänne. Itse pidän museosta eniten. Minnepäin veisitte vieraanne luontoon Kolin, Ruunaan yms. lisäksi? Onko kukaan käynyt kanootti retkellä Viekijoella? Itse olen melonut Ukonjoella ja reissu oli todella kiva pienine "koskineen", sopi hyvin aloittelijalle.

52

2608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuatopaekalle

paskoo nuuhkimmaan

• sieltä.

On se jännä, että jos joku yrittää ihan asiallista keskustelua, niin heti on joku paskanpuhuja tyrmäämässä koko jutun. No, toisaalta, jos ei ole lusikallakaan annettu, niin...
        Kyllä Lieksassa vielä kauniita rakennuksia löytyy. Museoalueen rakennuksethan ovat tietysti ihan omaa luokkaansa. Sitten Engelin toimiston (ei siis välttämättä Engelin) piirtämät Hovila, pappila ja Sarkkilanhovi. Nordean takana oleva rakennus on upea, samoin kuin ns. Kotilaisen talo. Vaikka monta hienoa rakennusta on tuhottukin, muutama sentään on säilynyt. Tässä niistä tosiaan ihan vain muutama.

• Porvoosta
        sieltä. kirjoitti:

On se jännä, että jos joku yrittää ihan asiallista keskustelua, niin heti on joku paskanpuhuja tyrmäämässä koko jutun. No, toisaalta, jos ei ole lusikallakaan annettu, niin...
        Kyllä Lieksassa vielä kauniita rakennuksia löytyy. Museoalueen rakennuksethan ovat tietysti ihan omaa luokkaansa. Sitten Engelin toimiston (ei siis välttämättä Engelin) piirtämät Hovila, pappila ja Sarkkilanhovi. Nordean takana oleva rakennus on upea, samoin kuin ns. Kotilaisen talo. Vaikka monta hienoa rakennusta on tuhottukin, muutama sentään on säilynyt. Tässä niistä tosiaan ihan vain muutama.

Sorry nyt, mut eihän Lieksassa ole MITÄÄN näytettävää - kenellekään.

Tai no ehkä joku "sosiaaliväittelijä" voisi kiinnostua.

Käykääs vähän Jamalia kauempana niin tiedätte mitä kannattaa esitellä ja mitä ei

Joka väittää, että Lieksassa on jotain nähtävää on lähinnä säälittävä reppana, jolle Lieksan vesitorni ja kaarisilta on jotain verratonta.

Mummuni asuu Lieksassa ja olen käynyt siellä muutaman kerran ihan vaan velvollisuudesta.

Säälittävä paikka!

Ai niin sorry Kolihan on Lieksaa, mutta vain "teknisesti".

• kauhukaupunki
        Porvoosta kirjoitti:

Käykääs vähän Jamalia kauempana niin tiedätte mitä kannattaa esitellä ja mitä ei

Joka väittää, että Lieksassa on jotain nähtävää on lähinnä säälittävä reppana, jolle Lieksan vesitorni ja kaarisilta on jotain verratonta.

Mummuni asuu Lieksassa ja olen käynyt siellä muutaman kerran ihan vaan velvollisuudesta.

Säälittävä paikka!

Joko nämä Lieksalaiset tsemppaavat vain toisiaan tai ovat täydellisen sisäsiittoista ja umpiossa kasvanutta porukkaa. Oma arvio kallistuu tuon sisäsiittoisuuden puolelle. Minkälainen paikka Lieksa olisi jos tänne ei olisi eksynyt joku "ei syntyperäinen lieksalainen" virkansa tai puolison myötä? Kauhuskenaario...

• JuurakonJaakko
        Porvoosta kirjoitti:

Säälittävä paikka!

Pielinen erottaa Lieksan ja Kolin ja siitä löytyy selitys Kolilaisten fiksumpaan ajatteluun. Ei olisi ihme että siellä syntyisi halu irtaantua Lieksan kaupungista. Suomessa on mahdollista myös yksittäisen kylän esittää halunsa liittyä johonkin toiseen naapurikuntaan. Kolilaisilla löytyy hyvät perusteet tähän. Lieksan kaupunki on vuosikymmenet laiminlyönyt palveluissaan Kolin.

• Kolitar
        JuurakonJaakko kirjoitti:

Pielinen erottaa Lieksan ja Kolin ja siitä löytyy selitys Kolilaisten fiksumpaan ajatteluun. Ei olisi ihme että siellä syntyisi halu irtaantua Lieksan kaupungista. Suomessa on mahdollista myös yksittäisen kylän esittää halunsa liittyä johonkin toiseen naapurikuntaan. Kolilaisilla löytyy hyvät perusteet tähän. Lieksan kaupunki on vuosikymmenet laiminlyönyt palveluissaan Kolin.

Kiitos, kiitos kaikkien kolilaisten puolesta! Tässähän tuntee olevansa jotain elämää suurempaa. Toivottavasti nuo sanat ei nouse hattuun.
        Hmmmm.... mihinköhän kuntaan sitä mieli tekisi...... Juuka ei meitä huoli.....Olisiko se sitten Kontiolahti?! Hmmmmm.....

Ps. Olen kuullut, että Lieksassa, siis siellä Pielisen itäpuolella ollaan kateelisia, koska Lieksa on syytänyt heidän "veromarkkojaan" Koliin. Pitääkö huhu paikkansa?

• sit on tää
        sieltä. kirjoitti:

kuatopaekka

• sit on
        sieltä. kirjoitti:

tää kuatopaekka

• joutas
        Kolitar kirjoitti:

Kiitos, kiitos kaikkien kolilaisten puolesta! Tässähän tuntee olevansa jotain elämää suurempaa. Toivottavasti nuo sanat ei nouse hattuun.
        Hmmmm.... mihinköhän kuntaan sitä mieli tekisi...... Juuka ei meitä huoli.....Olisiko se sitten Kontiolahti?! Hmmmmm.....

Ps. Olen kuullut, että Lieksassa, siis siellä Pielisen itäpuolella ollaan kateelisia, koska Lieksa on syytänyt heidän "veromarkkojaan" Koliin. Pitääkö huhu paikkansa?

koko koli antoo ihan ilimatteeks ensmäeselle vastaantulijalle

• on kuulu
        Kolitar kirjoitti:

kateista ihmisistä, erityisesti näkyy paikallisessa politiikassa ja naapurisovussa. Paskaa puhutaan ja kampitetaan pikku asioissa. Toivottavasti muutoksen tuulet puhaltavat seuraavissa vaaleissa.

• Moni on
        Kolitar kirjoitti:

kyllä käärmeissään Kolille syydetystä rahasta mutta itse kyllä rakentaisin sinne vielä sen kylpylän tai edes uimahallin jossa olisi poreallas ja lasten allas. Ei kai sen tarvitsisi olla luksusta vaan mahdollisuus uimiseen ja saunomiseen laskettelun tai retkeilyn päätteeksi. Itse uskon siihen että Lieksa tulee tarvitsemaan kipeästi näitä turistien tuomia rahoja. Onhan se elämys lähteä autolautalla käymään Lieksassa ja ajaa vaikka ympäri takaisin jos niin tahtoo. Meneehän moni vielä Joensuuhunkin mutta mitä siitä, niihän me itsekkin tehdään kun lähdetään matkalle jonnekkin päin Suomea. Vuokramökkejä olisi myös tarpeellista saada Lieksan ympäristöön Pielisen rannoille, tälläisiä jossa on oma rauha eikä naapuri heti 30:n metrin päässä. Erilaisia tapahtumia kaipaisin kesäksi Lieksaan, esim.kimppabussi kuljetuksia änäkäiselle, kontiovaaraan, kolille yms. Eihän siinä tarvitse olla kuin makkaranpaistoa ja nuotiokahvin keittoa jossain tulentekopaikalla. Moni autoton lapsiperhe varmaan lähtisi myös mielellään tälläiselle luontoretkelle. Lapsille tapahtumia sekä päivän leirejä kaipaisin myös varsinkin kesällä, leirejä tai tapahtumia voisi olla kerranviikossa. Mielelläni maksaisin siitä ilosta että lapsi pääsisi touhuamaan jotain ja saisi uusia ystäviä. Minä panisin Lieksan luonnon ja matkailun ykkössijalle koska siinä on Lieksan ja myös Kolin tulevaisuus.

• Kolitar
        Moni on kirjoitti:

kyllä käärmeissään Kolille syydetystä rahasta mutta itse kyllä rakentaisin sinne vielä sen kylpylän tai edes uimahallin jossa olisi poreallas ja lasten allas. Ei kai sen tarvitsisi olla luksusta vaan mahdollisuus uimiseen ja saunomiseen laskettelun tai retkeilyn päätteeksi. Itse uskon siihen että Lieksa tulee tarvitsemaan kipeästi näitä turistien tuomia rahoja. Onhan se elämys lähteä autolautalla käymään Lieksassa ja ajaa vaikka ympäri takaisin jos niin tahtoo. Meneehän moni vielä Joensuuhunkin mutta mitä siitä, niihän me itsekkin tehdään kun lähdetään matkalle jonnekkin päin Suomea. Vuokramökkejä olisi myös tarpeellista saada Lieksan ympäristöön Pielisen rannoille, tälläisiä jossa on oma rauha eikä naapuri heti 30:n metrin päässä. Erilaisia tapahtumia kaipaisin kesäksi Lieksaan, esim.kimppabussi kuljetuksia änäkäiselle, kontiovaaraan, kolille yms. Eihän siinä tarvitse olla kuin makkaranpaistoa ja nuotiokahvin keittoa jossain tulentekopaikalla. Moni autoton lapsiperhe varmaan lähtisi myös mielellään tälläiselle luontoretkelle. Lapsille tapahtumia sekä päivän leirejä kaipaisin myös varsinkin kesällä, leirejä tai tapahtumia voisi olla kerranviikossa. Mielelläni maksaisin siitä ilosta että lapsi pääsisi touhuamaan jotain ja saisi uusia ystäviä. Minä panisin Lieksan luonnon ja matkailun ykkössijalle koska siinä on Lieksan ja myös Kolin tulevaisuus.

Kyllähän se kylpylähanke on esillä ollut, mutta aikahan se näyttää löytyykö tekijöitä. Eihän se todellakaan tarvitse mikään suuri laitos olla kunhan vaan on sopiva. Käyttäjiä sille varmasti löytyy. Se on totta, että Lieksa tarvitsee näitä turistien tuomia rahoja. Ja ne rahat, jotka tulevat Kolille, niin niistä hyötyvät myös lieksalaiset Pielisen toisella puolella.
        Kesäisin, kun tapaan turisteja olen useasti suositellut tuota mainitsemaasi visiittiä autolautalla Lieksaan. Ja moni on matkaan lähtenyt ja mukavaa on ollut. Kyllä me täällä mainostetaan myös Pielisen toisella puolella olevia palveluja.
        On se kumma kun tänä päivänä rakennetaan mökkejä, niin niiden pitää olla lähes toisissaan kiinni. Mutta onneksi löytyy vielä sellaisiakin rauhan tyyssijoja missä ei naapuri ole ihan näköetäisyydellä. Onhan tietenkin niin, jos olet läpikulku matkalla ja/tai mökki on vain yöpymispaikka niin silloinhan sillä ei ole niin suurta merkitystä kuinka lähellä viereinen mökki on. Mutta pitempään jos samalla paikalla viipyy, niin ainakin itse valitsen mökin joka on hieman etäämmällä muista.
        Mitä tulee noihin tapahtumiin, niin täällä Kolilla ainakin järjestetään jonkin verran retkiä luontoon ja kaikki vinkit ovat tervetulleita. Jospa niistä paikalliset yrittäjä saavat kehiteltyä jotain niin täällä kuin myös Lieksan puolella.

• edelliseen
        Moni on kirjoitti:

kirjoitukseen. Mökeiltä puuttuvat usein koirahäkit. Kaikille mökeille ei saa viedä koiria sisään, miksei niille voi rakentaa häkkiä ulos? Lisäksi oveen lukko että koiran voi huoletta jättää sinne. Näin koiralliset ihmisetkin pääsisivät sellaiseen mökkiin minne ei voi viedä koiria sisälle, voihan koiran kanssa seurustella ja lenkkeillä ulkona. Laittkaa ihmiset ideoita Lieksan kehittämiseen mitä itse kaipaatte Lieksaan. Pienistä puroista syntyy joki.

• ..............................
        Porvoosta kirjoitti:

Säälittävä paikka!

perkeleen Porvoolainen, hah,hah. Kyllä meidän Lieksa voittaa tommoset "mökkikylät". Siis nyt aloitan esittelyn Teille Porvoolaisille::
        - luonto, metsä, hiljaisuus
        - asuntoja tarjolla kaikille halukkaille, niin
        omaksi kuin vuokralle = edullisesti
        - tomeentulo on mahdollista luonnonmukaisesti
        - ei raha ratkaise vaan ELÄMÄN LAATU
        - siis me voimme elää vaatimattomasti/luomusti
        - ja ennen kaikkea rauhallista elämää.

• Kolitar
        edelliseen kirjoitti:

kirjoitukseen. Mökeiltä puuttuvat usein koirahäkit. Kaikille mökeille ei saa viedä koiria sisään, miksei niille voi rakentaa häkkiä ulos? Lisäksi oveen lukko että koiran voi huoletta jättää sinne. Näin koiralliset ihmisetkin pääsisivät sellaiseen mökkiin minne ei voi viedä koiria sisälle, voihan koiran kanssa seurustella ja lenkkeillä ulkona. Laittkaa ihmiset ideoita Lieksan kehittämiseen mitä itse kaipaatte Lieksaan. Pienistä puroista syntyy joki.

Niin... niitä mökkejä, joihin saa viedä lemmikkieläimiä on aika vähän. Tuo häkkihomma olisi mahdollista toteuttaa sellaisten mökkien yhteyteen, joita ei ole rakennettu vieriviereen. Sinänsä ihan hyvä idea, jos vaan koira on tottunut viettämään aikaa häkissä. Toivottavasti joku ottaa vinkistä vaarin.

• Anonyymi

Minä veisin vieraani pikimmiten pois Lieksasta ja pyytäisin vielä anteeksi, jos olen jotenkin tahtomattani heidät sinne houkutellut.

• Agia Triada

Kyllä on taas älykästä keskustelua. Sitä aina unohtaa ihan, että miksi tämän kaupungin asiat ovat niin perseellään, mutta kyllä taas todellisuus paljastuu kun tänne tulee. Ihme jurnaajia koko joukkio.

Lieksassa kauneinta on mielestäni kirkkopuisto (sankarihaudat ovat hienoja, mutta myöskin se mieletön kombinaatio, jonka vanha tsasouna, Engelin kirkontorni ja Pietilöiden Kirkko luovat).

Änäkäinen taistelumaastoineen on ainakin tämmöisen nuoren naisihmisen silmissä jotain aivan mielettömän hienoa. Oma ukki siellä oli venäläisiä talvisodassa pysäyttämässä...

Koli tietysti (En muuten oikein ymmärrä sitä, että miksi Koli olisi Lieksalle rasite... eiköhän se rasite ole jurputtavat ja kateelliset tyhjäntoimittajat, ei yrittäjäorjentoitunut Koli) on mahtava paikka.

Kitsin kylä ja varsinkin sieltä vahingossa löytämäni kalmisto (joka on kyllä entuudestaan museoviraston ja varmasti paikallisten tuntema, minulle oli tosi jännä paikka vahingossa rantautua pieneen saareen, jossa oli ortodoksikalmisto...) ovat ihania paikkoja. Kontiovaaran tie ja Suomunjärvi ovat paikkoja, jonne itse veisin keskieurooppalaiset vieraat.

Onhan niitä.... Vuonislahden lisäisin kyllä vielä listaan.

Arvokkaita ja kauniita rakennuksia Lieksassa on pilvin pimein, kun vaan paikalliset tajuaisivat niitä arvostaa. Monet turistit kyllä kummastelevat sitä, että sellaisten annetaan rapistua...

• opettele katsomaan

ulkopaikkakuntalaisen, vieraan silmin. Sinulla on tunnesiteitä ja se saa monen asian näyttämään kauniimmalta kuin onkaan. Jos Lieksaan halutaan turistivirtaa niin silloin on opittava laajempi katsantokanta. Bisnes on bisnestä.

• bisnesmaailmasta

Ei lieksalaisena yrittäjänä tiedän erään asian joka saa turistin tulemaan Lieksaan ja vieläpä maksamaan siitä. Vai mitä olette mieltä pe-su välisestä ajasta 2000€, mielestäni hyvä korvaus. Joku oli listannut nähtävyyksiä mutta voin sanoa että ei, ei, ei mitään näistä.

• Agia Triada
        opettele katsomaan kirjoitti:

ulkopaikkakuntalaisen, vieraan silmin. Sinulla on tunnesiteitä ja se saa monen asian näyttämään kauniimmalta kuin onkaan. Jos Lieksaan halutaan turistivirtaa niin silloin on opittava laajempi katsantokanta. Bisnes on bisnestä.

Itse katselen kyllä vähän ulkopuolisena, koska olen paluumuuttaja. Toisaalta olen matkustellut paljon sekä Suomessa että muualla maailmassa, eikä Lieksa korpikuntana (jollaisena se tunnetaan muualla) häviä yhtään muille vastaaville. Oikeastaan aika uniikki kylähän se tämäkin on.

Jos ihmiset haluavat matkustaa metropoliin, niin he valitsevat kohteeksi Pietarin, Pariisin tai vaikka New Yorkin. Jos turisti haluaa bilettää, hän valitsee kohteeksi Tallinnan, Tukholman, Berliinin jne. Jos turisti haluaa kylpylälomaa, hän valitsee kylpyläkaupungin, jos haluaa huvipuiston, matkustaa Disneylandiin. Jos taas haluaa hiljaisuutta, rauhaa ja skandinaavista luontoa, turisti valitsee Norjan, Islannin ja Suomen väliltä.

Eli Lieksa ei turismin suhteen ole taistelemassa paikastaan metropolien, kylpyläkaupunkien tai huvipuistojen kanssa, vaan muiden "keskellä ei mitään"-kohteiden kanssa. Jos olet yhtään matkustellut maailmalla tai edes siellä pk-seudulla liikuskellut, niin se mikä nyt on kova juttu on juuri hiljaisuus ja rauha.

Metropolit ja Thaimaan turistirysät on nähty ja ihmiset hakevat aina jotain uutta. Näin se on. Ja jostain syystä juuri Pohjois-Karjalan matkailu kasvaa jatkuvasti. (Esim. erään tuttavan majoituspalvelut ovat koko kesäksi buukattu jo vuosi sitten täyteen... ja 90% vuokraajista on ulkomailta).

Lieksassa puitteet ovat aivan mahtavat ja mahdollisuudet vaikka mihin. Valitettavasti Lieksassa vaan asuu jokin kummallinen jurputtava heimo, joiden marmatusta vielä sitten käy sellaiset "olen muuttanut Lieksasta pois ja nyt tiedän paljon paremmin"-lieksalaiset lietsomassa.

Lisäksi kaupungin hallinnossa on aivan liikaa ihmisiä, jotka jarruttavat sitä kehitystä, joka ratkaisee Lieksan tulevaisuuden.

Ihan nyt mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, kun olet tuollainen vieraan silmin katseleva, niin mitäs hienoa tänne pitäisi rakentaa, että olisi jotain katsottavaa? Minä kun hölömö luulin, että tässä ketjussa keskustellaan siitä, että mikä on kaupungissamme kaunista ja luonnonkauneushan se turismia vetää (vertaa Kreikan saaristo, Unkarin pustat, Brasilian hiekkarannat, Kenian savannit, Turun saaristo jne).

• on kaunista?
        Agia Triada kirjoitti:

Itse katselen kyllä vähän ulkopuolisena, koska olen paluumuuttaja. Toisaalta olen matkustellut paljon sekä Suomessa että muualla maailmassa, eikä Lieksa korpikuntana (jollaisena se tunnetaan muualla) häviä yhtään muille vastaaville. Oikeastaan aika uniikki kylähän se tämäkin on.

Jos ihmiset haluavat matkustaa metropoliin, niin he valitsevat kohteeksi Pietarin, Pariisin tai vaikka New Yorkin. Jos turisti haluaa bilettää, hän valitsee kohteeksi Tallinnan, Tukholman, Berliinin jne. Jos turisti haluaa kylpylälomaa, hän valitsee kylpyläkaupungin, jos haluaa huvipuiston, matkustaa Disneylandiin. Jos taas haluaa hiljaisuutta, rauhaa ja skandinaavista luontoa, turisti valitsee Norjan, Islannin ja Suomen väliltä.

Eli Lieksa ei turismin suhteen ole taistelemassa paikastaan metropolien, kylpyläkaupunkien tai huvipuistojen kanssa, vaan muiden "keskellä ei mitään"-kohteiden kanssa. Jos olet yhtään matkustellut maailmalla tai edes siellä pk-seudulla liikuskellut, niin se mikä nyt on kova juttu on juuri hiljaisuus ja rauha.

Metropolit ja Thaimaan turistirysät on nähty ja ihmiset hakevat aina jotain uutta. Näin se on. Ja jostain syystä juuri Pohjois-Karjalan matkailu kasvaa jatkuvasti. (Esim. erään tuttavan majoituspalvelut ovat koko kesäksi buukattu jo vuosi sitten täyteen... ja 90% vuokraajista on ulkomailta).

Lieksassa puitteet ovat aivan mahtavat ja mahdollisuudet vaikka mihin. Valitettavasti Lieksassa vaan asuu jokin kummallinen jurputtava heimo, joiden marmatusta vielä sitten käy sellaiset "olen muuttanut Lieksasta pois ja nyt tiedän paljon paremmin"-lieksalaiset lietsomassa.

Lisäksi kaupungin hallinnossa on aivan liikaa ihmisiä, jotka jarruttavat sitä kehitystä, joka ratkaisee Lieksan tulevaisuuden.

Ihan nyt mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, kun olet tuollainen vieraan silmin katseleva, niin mitäs hienoa tänne pitäisi rakentaa, että olisi jotain katsottavaa? Minä kun hölömö luulin, että tässä ketjussa keskustellaan siitä, että mikä on kaupungissamme kaunista ja luonnonkauneushan se turismia vetää (vertaa Kreikan saaristo, Unkarin pustat, Brasilian hiekkarannat, Kenian savannit, Turun saaristo jne).

Kun osataan katsoa asioita oikeasta kulmasta, näemme kaiken käsintehdyn kauniiksi ja arvokkaaksi. Luonto ja luonnon omat muovailut ovat sinänsä vailla vertaa. Sanotaankin, että kauneus on katsojan omassa silmässä. Jos kaatopaikka on jollekkin kaunista, olkoon se hänelle kaunista.

• juuret Timitrassa

Onkohan Lieksalaisilla itsetunto heikko, kun ei osalla löytyvän mitään positiivista asiaa.
        Koli esim. on erittäin hieno paikka. Ei tarvitse mennä hiihtelemään Lappiin, kun täältä etelästä ajaa 5 -6 tuntia. Lappiin menee 10 tuntia.
        Itse entisenä Lieksalaisena pidän kesäloman Heinäkuun puolesta välistä, kun Lieksassa on Vaskiviikot. Voi kalastella, kerätä lakkoja ja mustikoita. Syksyllä käydään vaimon kanssa puolukassa. Huom.työttömät kesällä ja syksyllä marjametsään, eikä aina joka asiasta valitella.

• ei työtön
        juuret Timitrassa kirjoitti:

Onkohan Lieksalaisilla itsetunto heikko, kun ei osalla löytyvän mitään positiivista asiaa.
        Koli esim. on erittäin hieno paikka. Ei tarvitse mennä hiihtelemään Lappiin, kun täältä etelästä ajaa 5 -6 tuntia. Lappiin menee 10 tuntia.
        Itse entisenä Lieksalaisena pidän kesäloman Heinäkuun puolesta välistä, kun Lieksassa on Vaskiviikot. Voi kalastella, kerätä lakkoja ja mustikoita. Syksyllä käydään vaimon kanssa puolukassa. Huom.työttömät kesällä ja syksyllä marjametsään, eikä aina joka asiasta valitella.

""Huom.työttömät kesällä ja syksyllä marjametsään, eikä aina joka asiasta valitella.""

-työttömätkö vain valittavat? Ohhoh

• valita
        ei työtön kirjoitti:

""Huom.työttömät kesällä ja syksyllä marjametsään, eikä aina joka asiasta valitella.""

-työttömätkö vain valittavat? Ohhoh

he ovat tyytyväisiä siihen vähään mitä on, he ovat nöyriä jopa liiankin nöyriä. valittajat löytyvät niistä ahertajista joiden on pakko jaksaa ja, kun mitään ei jää, aina pa. taskussa. itsetunto hajalla. Niinpä on löydettävä kohde jota alentaa, ihmiset, ympärillä oleva luonto ja kaikki mikä liikkuu siinä' sivussa.

• jaksa jorista

jonninjoutavaa paskaa

• syntyi
        jaksa jorista kirjoitti:

jonninjoutavaa paskaa

oikea aforisminikkari.

• paikat ovat

Ruunaan ja Patvinsuon kansallispuistot. Koli on mielestäni yliarvostettu näihin verrattuna.

• se on kyllä

kuatopaekka

• Kolitar
        se on kyllä kirjoitti:

kuatopaekka

...kauneus on katsojan silmässä!

• ajatellaan
        Kolitar kirjoitti:

...kauneus on katsojan silmässä!

Kauneus on katsojan silmässä, niinpä tätä katsomisen ihmettä toivotankin kaikki soumalaiset lähemmin ihmettelemään lomallanne, siis varatkaa Lieksalle aikaa, se kannattaa.

• tokmannin

takapiha ja siellä känniläisten oksennukset

• taitaapi

olla rapula. Kaljat loppu vai? Yleenä siitä puhe mistä puute?

• ylempänä
        taitaapi kirjoitti:

palstoilla hehkutellaan Lieksaa lomalaisille, melkeinpä saa sen käsityksen, että tämä olisi aivan lomaparatiisi. Siinä he ovat aivan oikeassa, sitä se on. Rahoilleen varmasti saa vastinetta. Suosittelen.

• ite kattomassa
        taitaapi kirjoitti:

jos et puhetta usko vai onks ne sun georgejas siellä

• Anonyymi

Reunatie on kokonaisuudessaan kaunis paikka

• Anonyymi

Olen oksentanut ja ribuloinut reunatiellä brutaalisti!

• Anonyymi

Kaunis paikka partalan mäki koiran paskaa ja kusta joka paikassa kukaan ei ole vieläkään siivonnut ilotulitus jätteitä ampujilta jää siihen kuin paska koiran ahnuksesta

• Anonyymi

Partalanmäen vuokrataloissa koirat kusetetaan naapurin ovella dynaaminen ja energinen ratkaisu koiran paskaa keskellä jalkakäytävää

• Anonyymi

Tota noin. Jos olette matkustaneet Suomessa ja pohjoismaissa Norja, Ruotsi, Tanska ja ulkomailla useassa kohteessa, niin Lieksalla ei ole mitään tarjottavaa maisemallisesti. Ei Ruunaa ja Koli ole matkailun kannalta mitään. Lisäksi teiltä puuttuu tasokkuus, liikenneyhteydet ja eri kulttuurien vaatimat käytöstavat.

• Anonyymi

Lisään tuohon, että Lieksan museo on ainoa mielenkiintoinen kohde, jos ette pilaa sitä krääsällä ja sopimattomilla oheistoiminnoilla. Täyden kympin matkailukohde.

• Anonyymi

Kitumarketin kaljaosasto!

• Anonyymi

Ongelma on, että Lieksassa on tuhottu kaikki kulttuurihistoriasta kertovat vanhat rakennukset.

• Anonyymi

Meillä Nusessa on PuuNurmes, Juukassa on omansa, Lieksassa ei ole kuin muutama talo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä Nusessa on PuuNurmes, Juukassa on omansa, Lieksassa ei ole kuin muutama talo.

Onhan siellä Osula ja Metkatalo! Ne on enemmän arvokkaita kuin Nurmeksessa yhteensä!

• Anonyymi

Ruuna ja Koli, luontomatkailun ja luontokaupungin mainontaa te toisesta päästä murennatte julkisella susi ja karhuvihalla! Ei hyvä, uutiset susimyrkytyksistä ja rautakarhuista. Keski Euroopan vieraat osaavat googlata kaupungin nimen perusteella ja tästä sain nolon muistutuksen ennen joulua. Nuori kaupunginjohtaja ottakoon tästä nyt vaarin. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas!!

• Anonyymi

Suomen Kuvalehden juttu on käännetty englanniksi saksaksi ja ranskaksi.

• Anonyymi

Keski-Eurooppalaisetkin voisi pysyä kotonaan. Mitäs ovat tuhonneet oman luontonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keski-Eurooppalaisetkin voisi pysyä kotonaan. Mitäs ovat tuhonneet oman luontonsa.

Kokkari Rekun pendoliino Vuonislahteen jää käyttämättä.

• Anonyymi

Rauhalan Shell pitäisi säilyttää perinteisenä huoltoasemaympäristönä. Edelleen voi nähdä työnjäljet. Ehkä huoltoasemamuseo perinneyhdistyksen ylläpitämänä. Päivän seissyttä kahvia ja pakastemunkkeja.

• Anonyymi

Kyllä reunatie on näkemisen arvoinen paikka

• Anonyymi

Kaarisiltaa kannataa tulla katsomaan kauempaakin!

• Anonyymi

Minä veisin osulaan ja sanoisin, mene sinne katselemaan. Itse laittaisin varovasti ulko-oven kiinni ja jäisin ulos odottelemaan, josko se tulisi ulos hengissä, jollei kuolisi homeeseen tai joku olisi pudonnut ylhäältä päähän.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe