Hei,
haussa hyvä opaskirja Tokiosta, suomeksi tai englanniksi. Netistä löytyy tietenkin informaatiota yllin kyllin, mutta tuommoisiin ns. perinteisiin matkaoppaisiin on kätevästi pakattu samoihin kansiin paljon hyviä käytännön asioita esim. liikkumisesta jne. Kirjaa mukavampi kantaa kainalossa ja lehteillä kuin jatkuvasti näblätä mobiilia intternettiä ;)
Kiitos etukäteen!
-p.
Hyvä Tokio (Japani) opaskirja?
6
1202
Vastaukset
- ---
Tapani Jussilan kirjoittama Tokio-passi lienee tunnetuin suomenkielinen opaskirja. Siitä on vastikään julkaistu uusi painoskin.
http://www.kanki.fi/Press.htm- traveller.
Juurikin tuo Tokio-passi on paras lajissaan.
Itseltä löytyy ja on tietoa löytyy. - rebekkah
se kirja on myös tosi hauskasti kirjoitettu ja tietoa löytyy.
- ........
Uusin 2007 painos löytyy myös
www.japania.org/japaniatori
- Eka reissu tehty
Me saimma paljon infoa suomi24 -palstalta, jonka perusteella netistä löytyi yhtä jos toistakin tietoa. Lisäksi meillä oli tuo Tokio - Passi ja sitten sen passin ohjeiden mukaan löysimme kirjakaupan Shinjukusta (sinne menimme heti eka päivänä) ja sieltä ostimme engl.kielisen Tokyo -kirjasen (toim. Sue Thompson), kuuluu Globetrotter -sarjaan. Hinta oli 2340 yeniä (n. 15 e ?). Hyvä kirja, mukana kartta!! Samalla reissulla kävimme Tokyo Metropolitan Governmentissa olevassa Tourist Information -pisteessä ja saimme sieltä lisää karttoja ja keltaisen Tokyo Händy Guide -vihkosen, jossa Tokion nähtävyydet oli jaettu kaupunginosittain kuten Tokyo Passissakin. Koska olen huononäköinen, niin mieheni printtasi minulle suurennoksen Tokion metrokartasta värillisenä, mikä auttoi minua hahmottamaan metrolla liikkumista. Näillä eväillä saatiin mukava reissu aikaan!
- Hikari)(
Kirja "Japania matkailijalle" on tosi, tosi hyvä. Itse lainasin kirjastosta, mutta jos on ottamassa mukaan matkalle, niin luulen että Suomalaisesta kirjakaupasta löytyy. Siinä on hiragana-,ja katakanataulukot ja yleisiä sanoja ja fraaseja.. Esim. siinä opetetaan tilaamaan hotellihuone, tilaamaan ruokaa ravintolassa, pyytämään neuvoja japanilaisilta.. yleisiä lauseita kuten "Minä olen.." "Mikä on nimesi?"..
Sellainen. xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486237
- 441657
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371291- 45998
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320981Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45893Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837