opettajien helsinkiläisten ala-asteen koululaisten ajatuksista kokoama ihastuttava kevätjulkaisu. Tässä muutamia lainauksia yhteiseksi iloksi:
Mikä on uimataidottomuuden huippu?
Hukkua omiin ajatuksiinsa. (Roni Sääski 5 A)
Papin poika istui sohvalla tutkimassa raamattua. Yhtäkkiä sen välistä putosi kuivattu vaahteranlehti. - Isä katso Aatamin kalsarit! (Inka Hämäri 4 B)
Miksi banaani itki linja-autossa?
Koska sen vieressä istui sipuli. (Janne 2 A)
Mikä on laiskurin onnennumero?
Viistöistä. (Eerika Ojantakanen)
Laskentotunnilla opettaja kysyi: Mikä on tuntia lyhyempi aika? Välitunti, vastasi Pikku Ville. (Panu Viljanen 5 A)
Mikä on teinin cooperin testi?
- Kaksitoista minuuttia ilman kännykkää. (Valtteri Jurasch 5 A)
Miksi ruotsalaiset mopoilijat käyttävät villapipoa kypärän asemesta? - Tutkimuslaitoksen mukaan tornista pudotettu pipo vaurioitui vähemmän kuin samasta korkeudesta pudotettu kypärä. (Severu Hukula 6 C)
Olipa kerran mies. Hän halusi krokotiilinnahka kengät. Mies lähti Afrikkaan ampumaan krokotiilin. Kun hän oli ampunut 20 krokotiilia hän totesi: "Jos ei seuraavalla krokotiililla ole kenkiä, lopetan koko homman." (Venla Kokkomäki 3 C)
Kevätpörriäinen on ilmestynyt
6
891
Vastaukset
Vielä yksi tarina Kevätpörriäisestä:
Pikkukameli kysyi kerran äidiltään: - Äiti, miksi meillä on pitkät tuuheat ripset?
- Siksi, ettei hiekkamyrskyn aikana hiekka lentäisi silmiimme, vastasi äiti.
Pikkukameli kysyi:
- Äiti, miksi meillä on tällainen kyttyrä?
- Siellä on energiavarastomme, joten pystymme olemaan autiomaassa kauan ilman vettä.
- Miksi meillä on sitten paksu turkki?
- Siksi, että kun makaamme kuumalla hiekalla, hiekka ei polta meidän nahkaa.
Pikkukameli tuumasi hetken aikaa ja kysyi: - Miksi sitten olemme täällä eläintarhassa?!
Anni, Hanna ja Heli 6 A- Rocellii
semmosta--
tuo cooperin testi....
sopisi varmaan meitsillekin- Akaton mies
Kivoja juttuja lastensuusta siepattuuna, teit tähän harmaasehen ja sateesehen iltahan ainakin yhyreen sepän ilooseksi, minut. Kiitos taas Orvokki mukavia lukia, niinkuun Sun tarinat aina ennenkin.
- SerpeNTiina
Akaton mies kirjoitti:
Kivoja juttuja lastensuusta siepattuuna, teit tähän harmaasehen ja sateesehen iltahan ainakin yhyreen sepän ilooseksi, minut. Kiitos taas Orvokki mukavia lukia, niinkuun Sun tarinat aina ennenkin.
Nelivuotias Kasper oli perheensä kanssa kirkossa.Hän katsoi pappia ja esillä olevaa hopeista ehtoollisastiastoa ja sanoi kirkkaalla äänellä:
-Vau,äiti!Kato,kuinka paljon palkintoja toi on voittanut! (P.Y.)
oli otteita Kevätpörriäisestä.
Mitä tarkoittaa sana toukotyöt - lehmien piimänteko aikaa ;DDD- Pirre*
ihania; oisipa tullut aikoinaan kirjattua ylös kaikki omien- ja hoitolastenki oivallukset, ei niitä nyt enää muista montaakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181