Voiskohan mullakin olla keliakiaa? Oireita jatkuva nälkä, laihtuminen, ummetus, nivelsäryt, puutuminen sormissa, jatkuvasti halkeilevat suupielet, väsymys. Onkohan tuo apteekista ostettava keliatesti ihan humpuukia vai kannattaisko kokeilla? Tarkotus tietty mennä kesällä lääkäriin ja yrittää päästä tutkimuksiin. Pari vuotta sitten tehtiin suun kautta tähystys, mutta silloin helikobakteerin vuoksi. Silloin tähystyksessä ei ainakaan näkyny keliakiaan viittaavaa, tosin ei sitä kyllä epäiltykkän.
Keliakia
1
1015
Vastaukset
- keliakiatesti
on aivan luotettava, mutta mun mielestä aika kallis. Pelkkä testi ei kuitenkaan diagnoosiin riitä.
Oireesi voisivat olla keliakiaa, mutta voisivat olla jotain muutakin. Keliakian tyypillisiä oireita on myös ripuli ja vatsan turvotus. Minulla oli välillä ripulia ja välillä lievää ummetusta, vatsa turpoili ja vatsassa oli ikävä olo oikeastaan koko ajan. Raudanpuutteen aiheuttaman anemian takia suupielet halkeilivat ja olin olin koko ajan väsynyt, vaikka nukuin hirveästi. Myös hiukset ja kynnet meni tosi huonoon kuntoon ja luuntiheysmittauksessa paljastuikin keliakian aiheuttama osteopenia.
Jokin sinua varmasti vaivaa, kun on tuollaisia oireita, joten kannattaisi ehkä hieman aikaistaa sitä lääkärissä käymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2387237Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393681Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1162142- 271369
- 321354
Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy251308Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3321148Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.141972Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23918Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7877