Onko joku käynyt testissä? Kuinka otetaan ja miten pitää valmistautua?
Maitoallergiatesti
3
1013
Vastaukset
- merjaana_
Itse luultavimmin menen myös kyseisiin kokeisiin, jos vain ajan lääkärille joskus saan. :/ Olen käynyt laktoosirasitus kokeessa, mutta maitoallergiaa tuskin tutkitaan samalla tavalla. Luulisin, että se tehdään Rast-kokeella, jossa ilmeisesti pistetään ihoon allergisoivia aineita. Huonosti selitetty... :) Mutta osaisiko joku, jolla on varmaa tietoa kertoa? :)
- ...
multa tutkittiin ihan tähystyksessä, kun ei laktoosirasituskokeessa ilmennyt mitään. käskettiin vältää maidon käyttöä kun oli kai suoli ärtynyt ja se helpotti. iho-oireita ei ollut koskaan ollut, vatsaongelmia vain, joten ihotestauksesta tuskin olisi ollut hyötyä, liekö sitä tehdään maidon kanssa ollenkaan.
käsittääkseni maitoa ei voi erikseen testata, muuten kuin jättämällä se kokonaan ruokavaliosta ja muutaman viikon perästä kokeilla sen käyttämistä ja seurata reaktioita. - mä vaan
... kirjoitti:
multa tutkittiin ihan tähystyksessä, kun ei laktoosirasituskokeessa ilmennyt mitään. käskettiin vältää maidon käyttöä kun oli kai suoli ärtynyt ja se helpotti. iho-oireita ei ollut koskaan ollut, vatsaongelmia vain, joten ihotestauksesta tuskin olisi ollut hyötyä, liekö sitä tehdään maidon kanssa ollenkaan.
käsittääkseni maitoa ei voi erikseen testata, muuten kuin jättämällä se kokonaan ruokavaliosta ja muutaman viikon perästä kokeilla sen käyttämistä ja seurata reaktioita.Kyllä maito allergia voidaan todeta hyvin helposti eli verikokeella.Itsellä on maito allergia jota voi esiintyä myös näin aikuisiässä. Eli ollaan allergisia maitoproteiinille ja tämä ei liity sitten mitenkään laktoosi-intoleranssiin.
Tämä on aika hankala sairaus koska esim.rasvatonta
maitojauhetta on laitettu melkeinpä kaikkeen esim. suurin osa kekseistä sisältää sitä samoin suklaista käy vain tietyt tummat suklaat ja wienernougat.Samoin makkaroissa on myös maitojauhetta joten tarkkana saat olla.Toivottavasti asia selkisi edes jotenkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli379291"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn323821Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi802413Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1182360Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on251925Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.361794Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait151590Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.311406- 711247
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1711038