Maitoallergiatesti

Onko joku käynyt testissä? Kuinka otetaan ja miten pitää valmistautua?

3

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merjaana_

Itse luultavimmin menen myös kyseisiin kokeisiin, jos vain ajan lääkärille joskus saan. :/ Olen käynyt laktoosirasitus kokeessa, mutta maitoallergiaa tuskin tutkitaan samalla tavalla. Luulisin, että se tehdään Rast-kokeella, jossa ilmeisesti pistetään ihoon allergisoivia aineita. Huonosti selitetty... :) Mutta osaisiko joku, jolla on varmaa tietoa kertoa? :)

• ...

multa tutkittiin ihan tähystyksessä, kun ei laktoosirasituskokeessa ilmennyt mitään. käskettiin vältää maidon käyttöä kun oli kai suoli ärtynyt ja se helpotti. iho-oireita ei ollut koskaan ollut, vatsaongelmia vain, joten ihotestauksesta tuskin olisi ollut hyötyä, liekö sitä tehdään maidon kanssa ollenkaan.
        käsittääkseni maitoa ei voi erikseen testata, muuten kuin jättämällä se kokonaan ruokavaliosta ja muutaman viikon perästä kokeilla sen käyttämistä ja seurata reaktioita.

• mä vaan
        ... kirjoitti:

multa tutkittiin ihan tähystyksessä, kun ei laktoosirasituskokeessa ilmennyt mitään. käskettiin vältää maidon käyttöä kun oli kai suoli ärtynyt ja se helpotti. iho-oireita ei ollut koskaan ollut, vatsaongelmia vain, joten ihotestauksesta tuskin olisi ollut hyötyä, liekö sitä tehdään maidon kanssa ollenkaan.
        käsittääkseni maitoa ei voi erikseen testata, muuten kuin jättämällä se kokonaan ruokavaliosta ja muutaman viikon perästä kokeilla sen käyttämistä ja seurata reaktioita.

Kyllä maito allergia voidaan todeta hyvin helposti eli verikokeella.Itsellä on maito allergia jota voi esiintyä myös näin aikuisiässä. Eli ollaan allergisia maitoproteiinille ja tämä ei liity sitten mitenkään laktoosi-intoleranssiin.
        Tämä on aika hankala sairaus koska esim.rasvatonta
        maitojauhetta on laitettu melkeinpä kaikkeen esim. suurin osa kekseistä sisältää sitä samoin suklaista käy vain tietyt tummat suklaat ja wienernougat.Samoin makkaroissa on myös maitojauhetta joten tarkkana saat olla.Toivottavasti asia selkisi edes jotenkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3986
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1185
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1041
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      914
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      901
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe