Moottoripolttoöljyn hinta

Eetu..

Tankkasin viikonloppuna Iniössä moottoripolttoöljyä ja hinta oli positiivinen yllätys 0,69 €/l on halvempi, kuin viime kesän keskihinta Iniössä.
Lieneekö edullisella hinnalla jotain yhteyttä kunnan varallisuuteen, joka on Suomen parhaimpia.
Miten muualla hinnat...

16

6456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stefan

Joo, viimekesän 0,75 Iniössä oli halvin mikä osui kohdalle, ja nyt pistivät paremmaksi. Kökarissa oli 0,99 ja se oli ennätys. Säiliöautosta olen ostanut suuriman osan löpöstä ja se kannattaa aina kun on mahdollista noin 0,60 vähän vaihtelee.

• ei kai nyt sentään

voi ostaa säiliöautosta...taisit nyt keksiä ihan itse. Irtomyyntiä ei minusta edes saa tehdä vai väitätkö että tilaan koko säiliöautollisen kerralla?

• Kipparikvartetti
        ei kai nyt sentään kirjoitti:

voi ostaa säiliöautosta...taisit nyt keksiä ihan itse. Irtomyyntiä ei minusta edes saa tehdä vai väitätkö että tilaan koko säiliöautollisen kerralla?

heh heh heeee, vai että oikein koko säiliöautollisen.. Ja meinaat varmaan ettei ok-taloonkaan saa ostaa kun koko säiliöautollisen kerrallaan.. IDIOOTTI !!! Kyllä ne sitä myy 500 -> ylöspäin kerrallaan..

• 55v vesillä

Jos vain tankkeihin sopii, kannattaa ottaa tuo 2 tonnia, halvempaa, kuin pienissä erissä.

Joskus saa myös näitä pienempiä, mutaman sadan litran, ylijäämä eriä, mitä autoon on jäänyt.

Edellyttää kyllä hiukan suhteita ja aktiivista soittelua kuskeille, niin ja sen "suhdepullon" joskus

• Stefan

Eihän siinä mitään kummallista ole jos ostaa säiliöautosta. Suurin osa kesän ajoista ajetaan kotivesillä, minun tapauksessa Hangon ja Haminan välillä. Silloin pääsen viellä kotisatamaan tankkaamatta muualla. Säiliöauton tilaan kotipihalle johon se laittaa löpöt 200L tynnyreihin. Niitä voi sitten olla niin paljon kun on varaa ostaa. Jos satsi on alle 1000L niin tulee 15€ pudotusmaksu joka minun mielestä ei ole kallis jos jakaa sen litrahintaan. Lavaautolla kuskaan tynnyrin satamaan ja lapposysteemillä tankit täyteen samalla kun tankkaa vedet ja imee septin. Pitkä lomareissu ajetaan omilla löpöillä niin pitkälle kuin pääsee ja tankkaa sitten normaalisti ja kotimatkalla tankka viimeisen kerran niin että tankit ovat lähes tyjät kotiin tullessa. Jos ajaa eskaaderissa niin voi tilata säiliöauto rantaan ja tankata kaikki veneet. Lämmitys öljyssä on sitten enemmän tehoa. Kun on tankannut moottoripolttoöjyä niin joutuu säätämään tyhjäkäyntiä korkeammlle että se ei tukehdu, Ja vastaavasti pienentämään kun on taas lämmitysöljyä tankissa. Paljonkohan se tehohukka maksaa litrahinnan lisäksi?

• Kalle....
        Stefan kirjoitti:

Eihän siinä mitään kummallista ole jos ostaa säiliöautosta. Suurin osa kesän ajoista ajetaan kotivesillä, minun tapauksessa Hangon ja Haminan välillä. Silloin pääsen viellä kotisatamaan tankkaamatta muualla. Säiliöauton tilaan kotipihalle johon se laittaa löpöt 200L tynnyreihin. Niitä voi sitten olla niin paljon kun on varaa ostaa. Jos satsi on alle 1000L niin tulee 15€ pudotusmaksu joka minun mielestä ei ole kallis jos jakaa sen litrahintaan. Lavaautolla kuskaan tynnyrin satamaan ja lapposysteemillä tankit täyteen samalla kun tankkaa vedet ja imee septin. Pitkä lomareissu ajetaan omilla löpöillä niin pitkälle kuin pääsee ja tankkaa sitten normaalisti ja kotimatkalla tankka viimeisen kerran niin että tankit ovat lähes tyjät kotiin tullessa. Jos ajaa eskaaderissa niin voi tilata säiliöauto rantaan ja tankata kaikki veneet. Lämmitys öljyssä on sitten enemmän tehoa. Kun on tankannut moottoripolttoöjyä niin joutuu säätämään tyhjäkäyntiä korkeammlle että se ei tukehdu, Ja vastaavasti pienentämään kun on taas lämmitysöljyä tankissa. Paljonkohan se tehohukka maksaa litrahinnan lisäksi?

Mielenkiintoista lukea miten eri tavalla kukin veneily harrastusta harrastaa.
        Voiko lämmitysöljyä sellaisenaan käyttää vielä diesel moottoreissa?, kun tietääkseni siitä on poistettu voiteleva ominaisuus, jota öljyn poltin ei tarvitse.
        Omassa veneessäni CommonRail koneessa saa ohjekirjan mukaan käyttää vain moottoripolttoöljyä tai dieseliä.
        Minunkin tuttavapiirissä on veneilijöitä, jotka ovat hankkineet farmarisäiliön rannalle ja pumppaavat siitä polttoaineen veneeseen.
        Itselläni kulutus on 4500-5500 l/kausi, käsipumpulla 500 l tankaaminen kerralla tuntuisi mahdottomalta, kun jakelumittarissakin aikaan kuluu 15-20 min.
        Mutta yhtäkaikki veneily on hieno harrastus ja kukin tehköön sen tyylillään.

• Äly hoi!
        Kalle.... kirjoitti:

Voiko lämmitysöljyä sellaisenaan käyttää vielä diesel moottoreissa?, kun tietääkseni siitä on poistettu voiteleva ominaisuus, jota öljyn poltin ei tarvitse.
        Omassa veneessäni CommonRail koneessa saa ohjekirjan mukaan käyttää vain moottoripolttoöljyä tai dieseliä.
        Minunkin tuttavapiirissä on veneilijöitä, jotka ovat hankkineet farmarisäiliön rannalle ja pumppaavat siitä polttoaineen veneeseen.
        Itselläni kulutus on 4500-5500 l/kausi, käsipumpulla 500 l tankaaminen kerralla tuntuisi mahdottomalta, kun jakelumittarissakin aikaan kuluu 15-20 min.

ei oo niin nuukia löpön suhteen kuin nämä nykyiset yhteispaine- ja pumppusuutinmoottorit.

Ja jotta tyhmemmällekin kävisi selväksi, niin ei siinä tankkaamisessa vaadita pumppausta kuin korkeintaan ensi alkuun. Katsos kun säiliö josta tankataan on ylempänä kuin vene, niin löpö valuu veneen tankkiin ihan itsestään.

• Ainakin
        Kalle.... kirjoitti:

On farmitankissa sähköpumppu.

• 55v vesillä
        Stefan kirjoitti:

tosin veneessä en sitä kokeillut. mutta romujobbarit sitä käyttivät -60 luvun kuormaautoisaan.
        Seossuhdetta en enää muista, mutta joskus olin mukana kokeilussa, missä pistettiin puolet lämmitysöljyä, loput muuntajaöljyä. Joku muistikuva on, että talvella olisi laitettu bensaa pieni tilkka joukkoon.

Ja samoja koneita näkyy nytkin olevan vielä veneissä (Bedfort, Volvo)

Jos nyt joku ei satu tietämään, mitä muuntajaöljy
        on, lyhyesti: Tuolla sähköpylväiven nokassa niitä vielä näkee, isoja mötiköitä, joilla 20.000 volttia muunnettiin 380 volttiin. Ja niissähän oli kuparia sisälä yleensä 200-300 litraa ko ainetta.

En suosittele kokeilemaan.

• Stefan
        Kalle.... kirjoitti:

Jos kertatankkauksen määrä on 500L niin voisit ihan hyvin tilata säiliöauton rantaan kuin rantaan. Kyllä ne myy moottoripolttoöljyä sellaisille jotka ei tykkää lämmitysöljystä. Saisit samalla nopeutettua tankkausprosessia jos se ei miellytä.

• fmas

Moottoripolttoöljy
        Kastelhomassa 1.06€ / L
        Hakkenpäässä 1.03€ / L (ja vieläpä automaatista!)

Repikää siitä... noi hinnat oli muuten kalliimpia kuin dieselin hinta huoltoasemalla samaan aikaan.

• Ajettiin....
        55v vesillä kirjoitti:

tosin veneessä en sitä kokeillut. mutta romujobbarit sitä käyttivät -60 luvun kuormaautoisaan.
        Seossuhdetta en enää muista, mutta joskus olin mukana kokeilussa, missä pistettiin puolet lämmitysöljyä, loput muuntajaöljyä. Joku muistikuva on, että talvella olisi laitettu bensaa pieni tilkka joukkoon.

on, lyhyesti: Tuolla sähköpylväiven nokassa niitä vielä näkee, isoja mötiköitä, joilla 20.000 volttia muunnettiin 380 volttiin. Ja niissähän oli kuparia sisälä yleensä 200-300 litraa ko ainetta.

Kuorma-autoja kerosiinilla.
        Tankkiin litra 2T-öljyä ja kerosiinia loput.
        Tämä siis 90-luvun alussa, ja hyvin kävi.

• Henki katkolla
        55v vesillä kirjoitti:

Onko totta,että "ajettiin muuntajaöljyllä"? Nimittäin eikös ne muuntajaöljyt ole PCB-öljyä?

Meillä töissä nousi iso haloo niihin aikoihin,kun Ojaranta kippaili PCB-pyttyjä mereen Dragsfjärdissä.Kaikkiin muuntajiin ja kondensaattoreihin vaihdettiin uudet litkut.

PCB on helvetinmoinen ympäristömyrkky ja palaessaan alle 1200:n celsiusasteen lämpötilassa,se muodostaa supermyrkky dioksiinia.
        Isoissa muuntajissa (olin töissä firmassa,joka käyttää 13% Suomen sähköstä) öljyä voi olla neljä tonnia.
        Intian Bhobalissa jenkkien Union Garbiden tehdas paloi,taisi olla apulantatehdas, palo aiheutti suoranaisia kuolemia ja kymmenille tuhansille sairastumisia. Dioksiini oli niiden aiheuttaja. Maaperä on saastunut valtaisalta alueelta ja sellaisena pysyykin.

• Edelleen katkolla
        Henki katkolla kirjoitti:

Onko totta,että "ajettiin muuntajaöljyllä"? Nimittäin eikös ne muuntajaöljyt ole PCB-öljyä?

Meillä töissä nousi iso haloo niihin aikoihin,kun Ojaranta kippaili PCB-pyttyjä mereen Dragsfjärdissä.Kaikkiin muuntajiin ja kondensaattoreihin vaihdettiin uudet litkut.

PCB on helvetinmoinen ympäristömyrkky ja palaessaan alle 1200:n celsiusasteen lämpötilassa,se muodostaa supermyrkky dioksiinia.
        Isoissa muuntajissa (olin töissä firmassa,joka käyttää 13% Suomen sähköstä) öljyä voi olla neljä tonnia.
        Intian Bhobalissa jenkkien Union Garbiden tehdas paloi,taisi olla apulantatehdas, palo aiheutti suoranaisia kuolemia ja kymmenille tuhansille sairastumisia. Dioksiini oli niiden aiheuttaja. Maaperä on saastunut valtaisalta alueelta ja sellaisena pysyykin.

..että eikös ne muuntajaöljyt olleet PCB-öljyä. Nimittäin nykyisinhän ne ovat kiellettyjä.

• JRxxx
        fmas kirjoitti:

Moottoripolttoöljy
        Kastelhomassa 1.06€ / L
        Hakkenpäässä 1.03€ / L (ja vieläpä automaatista!)

Repikää siitä... noi hinnat oli muuten kalliimpia kuin dieselin hinta huoltoasemalla samaan aikaan.

...meinaan, kallein omalle kohdalle viime kesänä osunut litrahinta oli 0,84. Tosin kaikki viime kesän kotimaan tankkaukset osuivat pääkaupunkiseudulle, täällä ilmeisesti on halvempaa tässä kohdassa.
        Viime kesänä näytän tankanneen 1900 litraa 13 tankkauskerralla. Enpä rehellisesti sanoen osaa pitää vaivanarvoisena äheltämistä minkään omien varastotankkien kanssa. Tietysti, jos vene on omassa laiturissa niin, että siihen saa helposti viereen vaikkapa peräkärryllä ison varastotankin, niin asia on vähän toinen.

• 55v vesillä
        Henki katkolla kirjoitti:

Silloin ei ymmärretty muuntajaöljyn päälle, muuta kuin että se paloi hyvin, kun syttymään sai.
        Ja silloin oli vallalla käsitys, että vain kondensaattoreissa oli tuota pcb:tä.

Ojarannan tempun jälkeen oltiin jo vähän varovaisempia.

Eli romumiehet kaatoivat litkut suoraan maahan.

Kyllä noista myrkyistä juttua piisaisi, mutta ollaan varmaan väärällä palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe