Olen suunnitellut ostavani uuden diesel Getzin. Mikä mahtaa olla todellinen kulutus ja mahdolliset viat?
Vastaukset 14
- Paistikas!!!
Itse ostin viime vuonna uuden Getz 1,5 CRDi GLS 5ov ja olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Kilometrejä on kertynyt 35000.
Keskikulutus on keikkunut 4,5 ja 5,5 välillä. Moottoritienopeuksissa (120km/h) kulutus nousee suht korkeaksi, mutta maantieajossa pääsee reippaasti alle viiden. Kilpailijoista löytyy varmasti hiukka pihimpiäkin autoja, mutta ei tämäkään paha ole ollut.
Vikoja ei ole ilmaantunut, perushuollot olen tehnyt valtuutetuissa huoltopisteissä (ei merkkiliikkeissä).
Kovilla pakkasilla auto ei mikään kovin lämpönen ole, mutta sama vika vaivaa muitakin pieniä dieselautoja.
Suosittelen!- Getz?
Mainitset, että moottoritiellä kulutus nousee suht korkeaksi. Paljostako silloin puhutaan?
Saako Getziin muuten vaikonopeudensäädintä?
- diesel getz
pientä kulutusta. itsellä talvella 5.3 puolet kaupunkia ja puolet maatietä. eri mieltä myös lmpöisyydestä, mielestäni autossa kyllä tarkenee ihan hyvin. kohta 40 000 km takana ei murheita, mitä nyt kuskin penkki naris. vika korjattu.
- getzin
dieselinä kilsoja ei ole kuin vain vajaa tonni, mutta edullinen pikku diesel joka riittää minulle ja ilmastoinnilla on mukava ajella niin matkaajoa kuin kätevä pyörittää kaupungissakin. ja takuuu on mahtava 5 vuotta, joten on luottoa merkkiin. sekä hinta oli edullinen varusteineen alle 20
- huolto on
getzin kirjoitti:
dieselinä kilsoja ei ole kuin vain vajaa tonni, mutta edullinen pikku diesel joka riittää minulle ja ilmastoinnilla on mukava ajella niin matkaajoa kuin kätevä pyörittää kaupungissakin. ja takuuu on mahtava 5 vuotta, joten on luottoa merkkiin. sekä hinta oli edullinen varusteineen alle 20
on kohta ovella ja samoja kommentteja kuten edellisilläkin. lohkis löytyy ja se on ihan riittävä apu talvella, mutta ehkä seuraan diesel getziin tulee webasto. huollot tehty merkkiliikkeessä eikä ole ollut valittamista autosta eikä huollooista yleensäkkään. itse ajan pääosian työnpuolesta matka-ajoa, josta syntyy kilometrejä mittariin. kulkee hajuilla ja ostopäätökseen vaikutti tuttujen suositukset sekä pitkätakuu. luulisin että autossa säilyy myös hinta, koska siinä on jäljellä tehtaantakuuta vielä puolet uudesta. eikun tee sama päätös kuin minäkin!!!!!
- mittarissa
getzin kirjoitti:
jakulutus on ollut noin 5 l /100km. auto on talvella lämpimässä tallissa ja olen tarennut matkalla ajaessa kovallakin pakkasella. auto on 3,5 kk vanha eikä ole valittamista ja matka tuntuu vaan jatkuvan.ei ole valittamsita diesel toyotan jälkeen.
- Paistikas!!
Meillä tulee lähes pelkästään maantieajoa, joten kulutus lienee sen takia niinkin alhainen. Olen kulutuksen mitannut aina tankkausten yhteydessä (en ajotietokoneen lukemasta) ja 35000km keskikulutus näyttäisi kirjanpidon mukaan olevan 4,8. Kovilla pakkasilla maantiekulutus kyllä nousi pahimmillaan 5,5l/100km.
- tuntuinen
Paistikas!! kirjoitti:
Meillä tulee lähes pelkästään maantieajoa, joten kulutus lienee sen takia niinkin alhainen. Olen kulutuksen mitannut aina tankkausten yhteydessä (en ajotietokoneen lukemasta) ja 35000km keskikulutus näyttäisi kirjanpidon mukaan olevan 4,8. Kovilla pakkasilla maantiekulutus kyllä nousi pahimmillaan 5,5l/100km.
luotettavan oloinen pikku peli. kulutus on ollut alle 5 l. eikä autosta ole ollut valittamista kun on vaan käyttänyt määräaikaishuolloisssa. mittarissa on nyt vähän vajaa 90tkm. varusteina lohkolämmitin ja olen tarjennut talvikelissäkin. seuraava autokin taitaa myös olla HYUNDAI. Että eikun vaan hankit diesel getzin!!!
- Anonyymi00014
Minun Getzissä narisi vänkärinpenkkki mutta korjaantui kun potkasin akan pihalle,, räh ,, kyllä kelpaa nyt hurruutella menemään korealaisella ,
- kulutus..
Ajan yksin maantieajoa n.100km päivittäin, kertaakaan en ole päässyt alle 5L/100km keskikulutukseen. Talvella meni dieseliä välillä yli 6L/100km, mikään talousihme ei Getzin CRDi siis ole. Vikoja ei ole vielä 30tkm aikana ollut. Takuuta en pidä kovin ihmeellisenä, koska km-rajoitus on kuitenkin 150tkm ja huoltoväli 15tkm. Ensiasennuksena olevat Kumhon renkaat kuluu nopeasti, mutta ovat muuten mukavat. Getz on tyypillinen pikkuauto, ajaminen ei ole mitään juhlaa, mutta ei kai tähän hintaan enempää voi vaatiakaan.
- ei ole
Hyundailla ei ole kilometrirajoitusta,takuussaan.
Kialla sen sijaan on 150 000 km. - diesel getz
mitä nopeusmittari näyttää keskimäärin ja maksiminopeus. veikkaan paljonkin yli 100 menee maksinopeus.
- kulutus..
Puhut asiaa, en muistanut enää, että km-rajoitus poistui jo vuosia sitten.
- Getzikkä 1.5 crdi -06
Olen tykännyt autosta kovasti. Auto on yllättävän hyvä ajettava, niin maantiellä kuin kaupungissa. Jos laskee ns. kaikkien aikojen keskikulutuksen se on n.5.2 L/100km, ajan autolla pääsääntöisesti n.60km työmatkaa (todellinen nopeus 88-110kmh/vakionopeudensäädin), Vaikka toki autolla ajetaan myös kaikki muutkin ajomme. Mielestäni autossa tarkenee hyvin niin kesällä kuin myös talvella. Ainoa vika joka autossa on ollut oli dieselpumpun sulake paloi ihan eka metreillä. Kuvittelin että autosta pääsisi myös helposti eroon tarvittaessa, koska itse olisin ostanut käytettynä mutta silloin -06 tajontaa oli todella huonosti, ja hinta sama kuin uudella. Nyt tilantarpeen lisääntyessä yritin myydä autoa 18600e pyynti mikä ei mielestäni ole 21000e uutena alle vuodenvanhalle paha. 2kk nettiautossa ei kuintenkaan tuottanut yhtään yhteydenottoa. Joten siinä mielipiteeni ja auto jää luultavasti ns 2 autoksi meille, en ala sitä puoli ilman myymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051810
Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS541610Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä451270Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk231010Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita177875Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13810- 48762
Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja201723Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?16723Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.41678