Presidentti Boris Jeltsin nukkui pois.
Jeltsin oli muutakin kuin suuri juoppo. Suurella henkilökohtaisella rohkeudellaan hän pelasti demokratian Venäjälle. En itsekään pidä häntä Suurmienä tai valtiomiehenä, karismaattinen hän kyllä oli mutta perin vajavainen ihminen.
MTV 3 kuvasi uutisissaan Jeltsiä lähinä humalapäissään heiluvana juoppona. TV1 sensijaan pysyi asiassa. Loukkaavat kuvaukset ja kommentit kuolinpäivänä ovat sivistymättömyyttä!
Presidentti Boris Jeltsin
5
539
Vastaukset
Taisin katsoa nelosen uutiset, ja mieleeni tuli kaksi ihmistä, jotka olivat henkilökohtaisesti tavanneet Jeltsinin.
Kumpikin oli hämmästynyt, että niin korkeassa asemassa oleva ihminen oli niin vaatimaton, niin aatteellen omistautunut ja suoraselkäinen, että häntä oli pakko kunnioittaa.
Toinen näistä kahdesta oli suomalainen kommunisti, reilu ja kunnollinen työmies, toinen ulkomaalainen journalisti.
Suomalainen pohti aivan tosissaan, oliko hän itse rehellisesti aatteen mies, koska hänellä oli omin käsin muurattu omakotitalo, takka ja auto.
Kumpikin tunsi myöhemmin tulleensa pahoin nenästä vedetyksi, kun Jeltsinin presidenttikauden aikana kävi ilmi, ettei tämä niin suoraselkäinen ja askeettinen ollutkaan, vaan samanlainen pyrkyri ja keinottelija kuin ne, joiden käsiin tsaari Boriksen toiminnasta johtuen päätyi kansallinen omaisuus, "jota predentti Putin nyt yrittää palauttaa takaisin".
(Likimain suora lainaus näkemistäni uutisista)katetilaisuudessa putosi kasteastiaan.Tuli henkiin kun elvyttivät.On sekin joku enne ettei hukkunut.
Pappi oli kokopäivän kastanut lapsia ja illalla myöhään kastoi vielä viimmeisen lapsen.Se oli jeltsini.Papille annettiin aina kastamisen jälkeen ryyppyjä.Oli päivän mittaan saanut ryyppyjä siksi ei lapsi pysynyt käsissä.
Rohkea ja toimen mies.Venäjä saa kiittää Jeltsiniä paljosta.
- Hintriika1
Panssarin päälle noustessaan Jeltsin teki historiaa, joka kenties muutti maailmaa edes vähän parempaan suuntaan. Kaikista puutteistaan huolimatta siinä miehessä täytyi olla myös humanistisuutta.
Minusta Hrutshevissakin oli silloin, kun hän takoi kenkää pöytään YK:n yleiskokouksessa!!! - katicat
Suurvaltajohtajat tulivat hyvin toimeen keskenään.
http://www.youtube.com/watch?v=HQULzrgC3dg
ps.laita ääni päälle. - isoäiti*
Boris Jeltsin sanoutui ITSE irti tehtävästään ja
teki näin historiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133