etupään stefat vuotaa, haittaako?

joukawaman

Olen moottoripyöräilyn suhteen ensikertalainen ja nyt tuli pyörä hommattua. Etupään stefoista (toisesta) tihkuu hiukan öljyä. Varasin aikaa, ja sain 3 viikon päähän!! Voiskohan silti vaan ajella vai mitä haittaa tosta voi olla? Hajottaako esim. putket, ainakin jarrulevy saa vähän öljyä.Jarruteho vissiin vähän heikkenee? Ei viittis millään odottaa eikä ruveta ite vääntelee ku ei osaa.

37

20720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      koettaisin löytää paikan, jolla on aikaa tehdä korjaus aiemmin. Nyt on tietysti vuoden kiireisin aika.

      Jarrupalat voi ainakin tykätä kyttyrää etupään öljyistä, jos se pääsee oikein imeytymään kitkapinnan sisään, ne saattaa mennä jopa vaihtokuntoon. Jarrutehoa tuo ei varmaan tosiaan ainakaan paranna, eikä myöskään etupään toimintaa. En haluaisi kokeilla, mitä vajaaöljyinen/öljytön etuhaarukkaputki tuumaa, jos ajat kunnon kuoppaan. Ja jos sitä vuotaa niin paljon, että voi päätyä renkaan kulutuspinnalle, sitten ollaan tietty hyvin vaarallisilla vesillä.

      Malttia siis, kyllä se on aika tärkeää, että pyörä on täysin ajokuntoinen, ennen kuin sillä ajetaan. Ei vielä ole oikein kesäkelitkään..:)

      • pikku vuoto

        mitään haittaa.. Tuskinpa se etupää niin paljoa vuotaa, että siitä olis käytännössä ongelmaa. Öljyä täytyis tulla todella runsaasri, jos sitä edes teoriassa pääsis jarruihin. Eihän se sinne millään mene vaikka valuisi pitkin putkea aivan solkenaan, eikä edes renkaalle..

        Loputtomiin ajelua ei tietenkään voi jatkaa, mutta maltilla ajellen jonku kolmisen viikkoa aivan hyvin. Meinaan vaan, jotta jos moinen vika tulee reissussa, niin kotiin ajellaan silti jopa tuhansien kilometrien päästä. Ei tuollaista vikaa kukaan matkan päällä ala korjaamaan..


      • Turo--Inkeri
        pikku vuoto kirjoitti:

        mitään haittaa.. Tuskinpa se etupää niin paljoa vuotaa, että siitä olis käytännössä ongelmaa. Öljyä täytyis tulla todella runsaasri, jos sitä edes teoriassa pääsis jarruihin. Eihän se sinne millään mene vaikka valuisi pitkin putkea aivan solkenaan, eikä edes renkaalle..

        Loputtomiin ajelua ei tietenkään voi jatkaa, mutta maltilla ajellen jonku kolmisen viikkoa aivan hyvin. Meinaan vaan, jotta jos moinen vika tulee reissussa, niin kotiin ajellaan silti jopa tuhansien kilometrien päästä. Ei tuollaista vikaa kukaan matkan päällä ala korjaamaan..

        vai ajellaan tuhansia kilometrejä tuollaisella, no siitä vaan sitten, lycka till! Ja alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että öljyä valuu jarruille asti.

        Ja mikä ettei noita saisi reissun päällä korjattua / korjautettua? On niitä varaosia saatavilla, ja huoltopaikkoja olemassa muuallakin kuin meillä. Paljon mittavampiakin remontteja on reissussa suoritettu.


      • warmasti
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vai ajellaan tuhansia kilometrejä tuollaisella, no siitä vaan sitten, lycka till! Ja alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että öljyä valuu jarruille asti.

        Ja mikä ettei noita saisi reissun päällä korjattua / korjautettua? On niitä varaosia saatavilla, ja huoltopaikkoja olemassa muuallakin kuin meillä. Paljon mittavampiakin remontteja on reissussa suoritettu.

        Ihan samoin ajellaan kuin eräs tuttu ajeli Kawan customilla yhdellä pytyllä Skotlannista kotimaahan. Olisko ollu järkeä alkaa tekemään kansiremppaa Skotlannissa, vai ajella hissukseen kotiin - sen voi tietty jokainen itse päättää.

        Tai toinen homma kun erään kaverin Bemussa alkoi abs-valo vilkutella Itävallassa. Käytiin oikein merkkiliikkeessä ja diagnoosi oli joku todella kallis ja iso vika. Osiakin olis pitänyt odotella ainakin pari päivää. Eipä jääty kuitenkaan ihmettelemään ja kotona isoksi viaksi paljastui hapettunut johtoliitos.

        Mun mielestä reissut on lomailua, remonttia ne saa olla vasta viimeisessä hädässä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että öljyn pieni tihkuminen stefasta ei matkan tekoa haittaa, vaikka toki vika pitää mahdollisimman pian korjatakin. Sitä öljyä pitäis tulla suurin piirtein suihkuamalla, jotta nuo ongelmat olis edes teoriassa mahdollisia.


      • Turo--Inkeri
        warmasti kirjoitti:

        Ihan samoin ajellaan kuin eräs tuttu ajeli Kawan customilla yhdellä pytyllä Skotlannista kotimaahan. Olisko ollu järkeä alkaa tekemään kansiremppaa Skotlannissa, vai ajella hissukseen kotiin - sen voi tietty jokainen itse päättää.

        Tai toinen homma kun erään kaverin Bemussa alkoi abs-valo vilkutella Itävallassa. Käytiin oikein merkkiliikkeessä ja diagnoosi oli joku todella kallis ja iso vika. Osiakin olis pitänyt odotella ainakin pari päivää. Eipä jääty kuitenkaan ihmettelemään ja kotona isoksi viaksi paljastui hapettunut johtoliitos.

        Mun mielestä reissut on lomailua, remonttia ne saa olla vasta viimeisessä hädässä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että öljyn pieni tihkuminen stefasta ei matkan tekoa haittaa, vaikka toki vika pitää mahdollisimman pian korjatakin. Sitä öljyä pitäis tulla suurin piirtein suihkuamalla, jotta nuo ongelmat olis edes teoriassa mahdollisia.

        minä olen itse tykönäni sitä mieltä (ja eri mieltä saa vapaasti olla), että vuotavan etustefan korjaaminen on niin pieni homma, että hoitaisin sen myös reissun päällä välittömästi, jos se vaan on mahdollista.

        En toki jäisi viikoksi odottelemaan osia, enkä ajaisi 500km sivuun saadakseni sitä vaihdettua. Mutta ainakin Länsi-Euroopassa tuommoinen korjaus varmaan järjestyisi aika kivutta.


      • se taas
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vai ajellaan tuhansia kilometrejä tuollaisella, no siitä vaan sitten, lycka till! Ja alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että öljyä valuu jarruille asti.

        Ja mikä ettei noita saisi reissun päällä korjattua / korjautettua? On niitä varaosia saatavilla, ja huoltopaikkoja olemassa muuallakin kuin meillä. Paljon mittavampiakin remontteja on reissussa suoritettu.

        nähdään kuka täällä aina aloittaa nämä väittelyt; kaveri vastasi aivan asiallisesti ja heti tämä muuan Inkeri puuttui siihen vittumaisella riitaa haastavalla vastineella. Ei kyllä uskoisi että kysesssä on upseerismies!!!!


      • Turo--Inkeri
        se taas kirjoitti:

        nähdään kuka täällä aina aloittaa nämä väittelyt; kaveri vastasi aivan asiallisesti ja heti tämä muuan Inkeri puuttui siihen vittumaisella riitaa haastavalla vastineella. Ei kyllä uskoisi että kysesssä on upseerismies!!!!

        sama puupäähän se siellä jälleen! En alennu kanssasi enää inttämään/riitelemään mistään. Hyvästi


      • jaksa uskoa
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        sama puupäähän se siellä jälleen! En alennu kanssasi enää inttämään/riitelemään mistään. Hyvästi

        että pysyt väittelyistä pois, olet sinä niin joka paikkaan nenäsi työntävä tyyppi. Nytkin kävit tämän lukemassa, et malttanut pysyä pois !!!!


      • toinen puupää
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        sama puupäähän se siellä jälleen! En alennu kanssasi enää inttämään/riitelemään mistään. Hyvästi

        Ole hyvä ja sano hyvästit myös minulle !


        Ahh ! Jotenkin hyvä olo, kun se inttäjä on nyt poissa, vaikka lupasi se niin tässä jo muutama päivä, ehkä n. 100 kommenttiaan sitten.

        Toivossa hyvä elää...


        Pankaahan jatkoks , kenelle myös sopii hyvästit turolle.


      • turoos
        toinen puupää kirjoitti:

        Ole hyvä ja sano hyvästit myös minulle !


        Ahh ! Jotenkin hyvä olo, kun se inttäjä on nyt poissa, vaikka lupasi se niin tässä jo muutama päivä, ehkä n. 100 kommenttiaan sitten.

        Toivossa hyvä elää...


        Pankaahan jatkoks , kenelle myös sopii hyvästit turolle.

        kuin sinä


      • mikä äijä...
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        sama puupäähän se siellä jälleen! En alennu kanssasi enää inttämään/riitelemään mistään. Hyvästi

        Turo ootkaan vai ootko sitkenkin muija nimeltä inkeri??? Kovin akkamaista ainakin on sinun väittelysi täällä!


      • hienopieruja
        warmasti kirjoitti:

        Ihan samoin ajellaan kuin eräs tuttu ajeli Kawan customilla yhdellä pytyllä Skotlannista kotimaahan. Olisko ollu järkeä alkaa tekemään kansiremppaa Skotlannissa, vai ajella hissukseen kotiin - sen voi tietty jokainen itse päättää.

        Tai toinen homma kun erään kaverin Bemussa alkoi abs-valo vilkutella Itävallassa. Käytiin oikein merkkiliikkeessä ja diagnoosi oli joku todella kallis ja iso vika. Osiakin olis pitänyt odotella ainakin pari päivää. Eipä jääty kuitenkaan ihmettelemään ja kotona isoksi viaksi paljastui hapettunut johtoliitos.

        Mun mielestä reissut on lomailua, remonttia ne saa olla vasta viimeisessä hädässä.

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että öljyn pieni tihkuminen stefasta ei matkan tekoa haittaa, vaikka toki vika pitää mahdollisimman pian korjatakin. Sitä öljyä pitäis tulla suurin piirtein suihkuamalla, jotta nuo ongelmat olis edes teoriassa mahdollisia.

        Ajoin kerran customilla takarengas tyhjänä istuen tankin päällä, muutaman kymmen kilometriä kolmeakymppiä ja huoltamolla vedin naulan pois ja pikapaikkausainetta renkaaseen. Ajoin tämänkin renkaan sittemmin loppuun asti.

        Eräässä pyörässä etutefa vuoti aikansa ja lopui sitten , vasta talvella vaihdoin uuden.
        Kerran nuorena miehenä kaaduin lapinreissulla sillä seurauksella, että sarvet vääntyi vinkkeliin ja kytkin kahva tuhoutui...lähteminen oli hankalaa, mutta ajossa ei paljon haittaa ollut. Ikävintä oli se, kun teltta oli kuin haulikolla ammuttu riekaleiksi.

        Joskus kauan sitten laitoin jytäjammuun halvat "metriketjut" jota sai läheisestä tehtaasta suhteilla. Liikennevaloissa sitten ketjut tuli kytkinkopasta ulos ja väänsivät vielä kytkintangon vinkkeliin ja öljyä lensi koko pyörän elinkaaren takarenkaaseen ja ketjuihinkin tuli näin automaattivoitelu!! (tuli silti tehtyä norjanreissu 2-päällä) Kyllä joskus tuli kurveissa kipakka olo kun kumirunkojammu ja öljyinen suoraksi ajettu Avoni lipsui neulansilmä kurveissa.


      • äijä.-
        hienopieruja kirjoitti:

        Ajoin kerran customilla takarengas tyhjänä istuen tankin päällä, muutaman kymmen kilometriä kolmeakymppiä ja huoltamolla vedin naulan pois ja pikapaikkausainetta renkaaseen. Ajoin tämänkin renkaan sittemmin loppuun asti.

        Eräässä pyörässä etutefa vuoti aikansa ja lopui sitten , vasta talvella vaihdoin uuden.
        Kerran nuorena miehenä kaaduin lapinreissulla sillä seurauksella, että sarvet vääntyi vinkkeliin ja kytkin kahva tuhoutui...lähteminen oli hankalaa, mutta ajossa ei paljon haittaa ollut. Ikävintä oli se, kun teltta oli kuin haulikolla ammuttu riekaleiksi.

        Joskus kauan sitten laitoin jytäjammuun halvat "metriketjut" jota sai läheisestä tehtaasta suhteilla. Liikennevaloissa sitten ketjut tuli kytkinkopasta ulos ja väänsivät vielä kytkintangon vinkkeliin ja öljyä lensi koko pyörän elinkaaren takarenkaaseen ja ketjuihinkin tuli näin automaattivoitelu!! (tuli silti tehtyä norjanreissu 2-päällä) Kyllä joskus tuli kurveissa kipakka olo kun kumirunkojammu ja öljyinen suoraksi ajettu Avoni lipsui neulansilmä kurveissa.

        Ollaan joskus tultu Lapista asti toinen takaiskunvaimennin poikkinaisena. Aiheutti ilmeisesti rungon takaosan poikki menemisen pohjaamisen takia 2-päällä ja lastattuna. Onneksi se pysyi koossa kumminkin perille.

        Menneitten muistelu on taantumusta...mutta ei se mitään.


      • asdfasdfsdfsdf
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        vai ajellaan tuhansia kilometrejä tuollaisella, no siitä vaan sitten, lycka till! Ja alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että öljyä valuu jarruille asti.

        Ja mikä ettei noita saisi reissun päällä korjattua / korjautettua? On niitä varaosia saatavilla, ja huoltopaikkoja olemassa muuallakin kuin meillä. Paljon mittavampiakin remontteja on reissussa suoritettu.

        mutta jos ei oo rahhaa


    • GHOSTWRITER

      Outoahan se on jos se nyt suoraan jarrulevylle sitä valuttaa. Yleensä etutelareista öljy tulee kyllä kuskin lahkeille. Mutta jos tosiaan sulla öljy tolleen kiemurtelee niin älä aja. Loppuuhan se joskus, ei siellä montaa desiä sitä ole. Mutta noin järkevästi ajatellen, ei toi nyt kummonen homma ole vaihtaa niitä stefoja itsekään. Ja en minä ainakaan edes kehtaisi ajaa pyörällä, joka pursuaa öljyä etu-stefoistaan kuin ehtyvä lähde. Sen verran voisin kuitenkin valistaa, että kun lopulta, mikä on edessä, vaihdat nuo stefat, niin TÄSSÄ tapauksessa älä osta niitä tarvikeosia. Ellet sitten halua alkaa harrastamaan asioita noiden stefojen kanssa. Ovat muuten niitä osia, joita jotkut osaa valmistaa, ja toiset taas vain myydä, jotain vastaavaa.

    • minua ei haittaa

      muu kuin älytön kysymyksesi. Kysynpä siis sinulta, haittaako ne sua? Jos ei niin ymmärrän kysymyksesi. Jos taas haittaa, niin tuskin nyt noin hölmöjä kysyisitkään. Mikä tää sun mopo on missä pari desii on kuin öljylähde?

    • annann

      vaan mennä,jo 25 tkm.ja vuotaa,paksuimmat öljyt sissään mitä löytyy.

      • Yx vaan

        Joo, oikeen sakeeta rasvaa, grafiittirasva on oikeen hyvää, oikeaan putkeen ja kuparirasvaa vasempaan, tee siihen rasvaproput putken kylkeen, niin on helppo pitää kunnossa.


    • SimppeliTekoHengitys

      Semmoinen vinkki jos kukaan ei ole vielä ehtinyt tätä mainita.
      -pölysuojat pois
      -Silikoni sprayllä suihkuttelet kunnolla joka paikan
      -ronkit paskat pois kaikkein ohkasimmalla rakotulkilla mitä löytyy
      -putsaus
      -taas lisää sprayta ja pumppaat etupäätä
      -taas putsaus
      -toista muutaman kerran toimenpide ja tarkkaile vuotaako.
      -Omassa cebarissa tämä ainakin toimi,aikaisemmin joka paikka oli öljyssä,jopa niin paljon että vuoti levyille asti ja se JARRUTUS teho oli tietenkin tuolloin aivan olematon !
      -nyt ei enää vuotoja havaittavissa.
      -Ei pakosti pitkäikäinen korjaus mutta ennemmin en vie vaihdettavaksi jos alkaa uudestaan vuotamaan.

      • black nigga

        mulla ei ainakaa ole ollut mitään ongelmaa ajoin 2700 kilometriä vuotavilla etupään stefoilla ja ei ollut mitään ongelmaa mutta se on oma päätös mitä tekee minä tein näin mä kyl vaihoin ne sitten ku jaksoin :D


      • vioista.-
        black nigga kirjoitti:

        mulla ei ainakaa ole ollut mitään ongelmaa ajoin 2700 kilometriä vuotavilla etupään stefoilla ja ei ollut mitään ongelmaa mutta se on oma päätös mitä tekee minä tein näin mä kyl vaihoin ne sitten ku jaksoin :D

        Ajoin 30 tuhatta kalisevalla koneella, kun se aukastiin havaittiin, että männäntappi oli väljä reikäänsä.
        Konetta ei porattu ja on kuulemma ajossa vieläkin.


      • .
        vioista.- kirjoitti:

        Ajoin 30 tuhatta kalisevalla koneella, kun se aukastiin havaittiin, että männäntappi oli väljä reikäänsä.
        Konetta ei porattu ja on kuulemma ajossa vieläkin.

        Mulla oli joskus 350 CB stä takavanteesta suurin osa pinnoista poikki ja löysällä, piti viedä korjattavaksi vasta kun alkoi ottamaan rengas takahaarukkaan kiinni.

        Naapurin Uralissa kiehui bensat kohokammioissa joka kerta kun oli matka-ajossa, piti vain jäähdytellä välillä.


    • lovuet

      vuotavia stefoja voi yrittää saada tiiviiksi siten että ohuen rakotulkin laittaa stefan ja putken väliin ja rassaa liat sieltä pois.

    • joukawaman

      Kiitos tiedosta mutta sain kyseiset stefat vaihdettua jo yli neljä vuotta sitten!!

      • luotsaajaja

        No ehkäpä joku toinenkin lukee tätä ketjua, ja saa hyvän tipsin....


    • luotsaajaja

      >>vuotavia stefoja voi yrittää saada tiiviiksi siten että ohuen rakotulkin laittaa stefan ja putken väliin ja rassaa liat sieltä pois.

      • körmy-äijä

        Miksikäs ei, mutta siellä putkessa pitää myös olla tietty määrä haarukkaöljyä.


      • luotsaaja
        körmy-äijä kirjoitti:

        Miksikäs ei, mutta siellä putkessa pitää myös olla tietty määrä haarukkaöljyä.

        no sitte ostaa jotain ainetta joka tiivistää kumitiivisteet ja sitten se öljy, noin niinkuin ensiavuksi, ne kannattaa kyllä pikaisesti vaihtaa ne radiaalitiivisteet(stefat)
        ettei ala pompottamaan


    • LRS-G

      Terve!

      Itselläni vuoti ninjan vasen pumppu kertalaakista tyhjäksi tank slapperiin johtaneen stand upin jälkeen.

      Ero pyörän käyttäytymisellä oli kuin yöllä ja päivällä. Olen nyt kaksi viikkoa ajanut löysähköllä etupäällä ja kurveissa 200-300 vauhdeissa ravistaa tankoa melko voimakkaasti. Ilmeisesti pumpput eivät enää paina yhtä voimakkaasti rengasta asfalttiin.
      Toinen vaarallinen piirre on perän irtoaminen kovissa jarrutuksissa. Tapahtuu huomattavasti herkemmin kuin aiemmin.

      Kolmas ja vaarallisin lienee pyörän taipumus hytittelyn ja pattien jälkeen lähteä erittäin helposti woblaamaan.
      Woblaus on erittäin rajua ja asiaa ei auta yhtään ohjausiskunvaimentimen puuttuminen. Kun viisari etenee kolmatta sataa kohti, woblaus saattaa kestää useita satoja metrejä.

      YHT. VETO:
      Jos tarkoituksena on ajella rauhallista matka-ajoa, voit ajaa pyörällä huoletta, kunhan pidät riittävän turvavälin.
      Mutta radalle on turha lähteä rikkinäisillä pumpuilla. Kierrosajat heikkenee ja olet vaaraksi muille kuljettajille.

      PS. Anteeksi vanhan ketjun pumppaus, mutta uskoisin, että vielä tänäkin vuonna tämän ketjun on lukenut usea motoristi.

      • minä vaan

        Minä ainakin luin ketjun, tosin vuosi on 2014. Täytyypä vaihtaa nuo stefat jossain välissä.


    • Ei teille

      kenellekään ole tullut mieleen puhdistaa liukuputkia aina silloin tällöin. Lika ja etenkin hyttyset pois niin stefatkin kestävät huomattavasti pitempään kuin huolimattomalla joka uusii stefojen lisäksi myös liukuputket jossain vaiheessa varsinkin sellaisissa pyörissä joissa liukuputkien ylemmät osat jäävät katteiden takia piiloon, pahimmillaan jopa ruostumaan.

      • Motskarisetä

        Tuo stefojen uusiminen on edessä jokaisessa pyörässä ennen pitkää. Ne tiivisteet kun ovat muovia ja se haurastuu ajan kuluessa. Kysymys vuotamisessa on enempi huollon tarpeesta, kuin viasta. Meillä on pari kertaa tullut esiin, että toinen stefa on alkanut vuotamaan syksypuolella kesää. Kausi on kyllä ajettu loppuun ilman mitään toimenpiteitä ja siirretty stefojen vaihtaminen talviajan tai seuraavan kevään huoltotoimenpiteisiin. Pieni vuoto ei juurikaan vaikuta etupään jousituksen toimintaan. Huolehtia täytyy tietysti siitä, ettei öljyä pääse jarruihin.


    • katuduro

      Haarukan öljyvuoto menee ajan myötä pahemmaksi, niin että vanne öljyssä ja öljyä roiskuu...joka paikkaan. Ite odotellessani pyörän saamista varattuun huoltoon, jouduin laittamaan tiskirätin (punakuvioinen) nippusiteillä kiinni vuotokohdan alapuolelle haarukkaan johon öljyn valuminen stoppas. Sillä tavalla selvis huoltoon asti öljyä roiskuttamatta vanteesta.

    • 33fatti33

      kai sillä voi ajaa? jos ei nyt suihkulähteenä vuoda.

    • Jutustelija1

      Herää kyllä kysymys että kuinka vanhan pyörän olet ostanut jos tuollaista vuotoa löytyy. Ei ainakaan vähänkään järkevän ikäisissä pyörissä kovin usein ole tuollaista ostaessa ollut. Ja voi sillä siis varovasti ajella, mutta itse kyllä haluaisin sen heti kuntoon. Ja kannattaa tietenkin tsekata ettei öljyä sitten remontin jälkeen ole missään missä sitä ei saisi olla. Suurin ongelmahan tuon vuoto homman kanssa on kaarreajo, suattaapi lähteä rengas alta kun homma ei pelitä niin kuin pitäisi.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • voiAjaaMuttaMutta------

      Asia on aina ajankohtainen jollekin. Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian stefat, ei ole iso homma, muuten ajoturvallisuus heikkenee ja öljy iskarin pinnassa kerää hiekkaa naarmuttaen pintoja.
      Käytä EHDOTTOMASTI tehtaan alkuperäisiä stefoja, ettei työtä tarvitse tehdä ja maksaa kahteen kertaan, usko tämä! Jos liukupintaan on vähänkään tullut uraa, ne pitää hioa vähintään 1200 vesihiomapaperilla pyörivin liikkein, jottei uria syvennetä.

      • Anonyymi

        Meikäläinen on ajellut monta vuotta hieman tihkuttavalla stefalla. Taitaa olla noiden muovimopoilla ajelijoiden juttuja panikoitua joka helevetin pienestä vaivasta.... Me vanhat kustomi sedät ei pienestä säikytä...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe