Eli kuinka syvälle sadevesiviemäri pitää asentaa jotta se ei talvella jäädy, riittääkö pelkkä 100 mm routaeriste vai pitääkö viemärin lisäksi olla X cm maanpinnan alapuolella? Helponta olisi tietysti laittaa se mahdollisimman lähelle maanpintaa. (Kyseessä vanha talo jossa ei entuudestaan ole sadevesiviemäreitä)
Onko nykyaikaisissa salaoja/perusvesikaivossa lämpöeristystä olleenkaan? Talossani on vanhat betoniset kaivot joihin rakentaja (edellinen asukas) on laittanut n. 250 mm styroksia ja vielä varmuuden vuoksi 150 mm lasivillaa... Eipä jäädy talvella!
Sadevesiviemäri, kuinka syvälle?
10
14883
Vastaukset
- Tännään näin
Eivät ne jäädy, jos kaato on riittävä.
- kohteissa
anturan viereen, eli noin 70-80 cm syvälle, ehkä metriinkin. Sepeliä päälle ja tyroksi tai finfoami eristeeksi ennen ruokamultaa.
- korjaus
tuli ajatuskatko,tämä on salaojan asennustapa, mutta sadevesihän voi sijaita metrin parin etäisyydellä sokkelista, noin 70 cm syvällä. Sepeliä päälle.
- korjaus-
korjaus kirjoitti:
tuli ajatuskatko,tämä on salaojan asennustapa, mutta sadevesihän voi sijaita metrin parin etäisyydellä sokkelista, noin 70 cm syvällä. Sepeliä päälle.
kysymys, miksi sepeliä päälle?
- rakennusliikkeet
korjaus- kirjoitti:
kysymys, miksi sepeliä päälle?
laittavan tai karkeaa soraa, joka ei tuki sadevesiputken reikiä. Sepelin raekoko on jotain 5-20 mm.
- jaska58
rakennusliikkeet kirjoitti:
laittavan tai karkeaa soraa, joka ei tuki sadevesiputken reikiä. Sepelin raekoko on jotain 5-20 mm.
Ei sadevesi putkistossa käytetä reiällisiä salaoja putkia. Sadevedethän imeytyisivät sinne täyttöhiekkaan ja olisivat aina märkinä. Reíätön putki.
http://www.jita.fi/sadevesiviemarit - reiät
rakennusliikkeet kirjoitti:
Salaojasora tai vastaava on tietysti hyvää sadevesiputken ympärillä, koska ei sisällä suuria kiviä ja asettuu tiiviisti putken ympärille (ei ole lähinnä teoreettista vaaraa, että suurempi kivi painaisi purken kasaan/rikki). Mutta ei kai tuossa sadevesiputkessa pitäisi reikiä olla muuta kuin rännikaivossa/-suppilossa ja purkupaikassa.
- ei ole
reiät kirjoitti:
Salaojasora tai vastaava on tietysti hyvää sadevesiputken ympärillä, koska ei sisällä suuria kiviä ja asettuu tiiviisti putken ympärille (ei ole lähinnä teoreettista vaaraa, että suurempi kivi painaisi purken kasaan/rikki). Mutta ei kai tuossa sadevesiputkessa pitäisi reikiä olla muuta kuin rännikaivossa/-suppilossa ja purkupaikassa.
reikiä, tuli kiireessä kirjoitettua asian vierestä. Mutta soraa ja sepeliä näkyvät käyttävän. Miksei kävisi kevytsora?
- maan alle
ja ympäriltä voi eristää jos rahaa riittää. Mutta eihän niissäkään vesi saa seisoa.
- Rince
miten se pysyy tyhjänä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760