Aion rakentaa hiilidioksidipumpun itse. Teen siitä kahden pullon yhdistelmän. Toisessa porisee hiivate ja siitä pullosta laskee letku toiseen pulloon jossa on pohjalla vettä (pesupullo). Siitä pullosta taasen kulkee letku akvaarioon josta hiilidioksidia pitäisi pulputtaa veteen. Letkussa on myös takaiskuventtiili vai mikä sen nimi nyt olikaan. Kummiskin se estää veden virtaamista pois akvasta. Aloitan nyt illalla, kun saan ton pikkumiehen nukkumaan, rakentamaan vempainta. Ohjeita sain Järven sivuilta mm. ja muutenkin aquaWebissä oli jonkin verran vinkkejä ja annostuksia. Melkeimpä Järven sivut olivat selkeimmät. Eli päällimmäinen kysymys kuuluu, onko kukaan kokeillut vastaavaa? Minulla vesi on liian emäksistä eikä 6.5 bufferikaan auta. Turveuutetta en suostu laittamaan koska en halua vedestä ruskeaa. Eikä tavallinen turveymppikään tunnu muuttavan phta. En voi jatkuvasti lisätä bufferia. Kolmena päivänä olen sitä laittanut ja lopputulos on ollut aina sama. Jos joku käyttää kyseistä menetelmää niin haluaisin myös tietää oletteko käyttäneet sitä yöaikaan? Silloinhan hiilidioksidipitoisuus kai nousee muutenkin hieman. Ilmapumppu minulla on myös akvassa sen vuoksi, että suodattimeni virtaus on aika tehoton vaikka se olisi kuinka puhdas. Muuten ajaa kyllä asiansa. Tässä tuli nyt aika sekamelska kaikkea, mutta jos olette kokeilleet niin kertokaapa ihmeessä kokemuksianne!
hiilidioksidipumppu
2
566
Vastaukset
- teme78
Mulla on käytössä molemmissa altaissa vastaava systeemi. PH putosi 8:sta noin 7:aan kummassakin akvassa. Pienemmässä 54l on passiivilevitin eli oikeestaan kaasukello ja isommassa 500l aktiivinen levitin. Hyvin on pelannut kumpikin jo useita kuukausia. Noin kuukauden välein joutuu laittamaan uuden litku pullon. Käytän 1,5l limsa pulloja. Ja kaikki systeemit, myös levittimet tein itse.
- "kemisti"
on tuo ph laskenut. En tiedä ihan varmaksi onko kyse tuosta levittimestä, mutta automaattisen mittarin vesi on huomattavasti vaalentunut merkiksi ph:n laskusta ja hiilidioksidipitoisuuden noususta. Vaihdoin kyllä vettä hieman eli en tiedä oliko se syynä. Yöllä en ole antanut olla päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074716Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743961426- 1881085
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101078Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11922Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10907- 64876