Saunaan lasiseinä?

Rina

Onko kukaan ostanut saunan lasiseinää suoraan lasiliikkestä asennuksineen? Ei siis saunan myyjiltä (esim. sunsauna)? Ajattelin, että tulisikohan halvemmaksi sitä kautta..

Jos jollakulla olisi kokemuksia, niin olisin kiitollinen.

9

3454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Ridge-

Tuleehan se halvemmaksi ja saat juuri sellaisen kokoisen seinän minkä haluat, voit laittaa vaikka alaosan lasitiiltä ja yläosan lasia..

Isomman kiukaan vaatii ja vähän pesuhuoneen puoli voi lämmetä enemmän, mutta minua se ei ole haitannut, pieneen tilaan tuo on ollut hyvä ratkaisu, ei vie tilantuntua pois..

Laajasta hausta löydät lisää eri juttuja lasiseinästä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=lasisein%E4&exclude_words=&exact_words=&conference=sauna&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2007&ed=24&em=4&ey=2007&hpp=25

Tällaiseen tarkaisuun mä päädyin:
      http://ridge3479.fotopic.net/c491745.html

• alkup.

Meillä on 10,5 kw kiuas ja saunan koko 4,5 neliötä. Mutta kylpyhuone vain 3,5 neliötä, niin siksi tuo lasiseinä olisi ihanteellinen. Kaveri on ottanut sunsaunan lasiseinän ja se oli aika kallis. Mistä ostit oman lasiseinäsi? Jäikö hinta alle 1000e ja toimittaako yritys lasisenän myös pääkaupunkiseudulle? Kiitos!

• -Ridge-
        alkup. kirjoitti:

Meillä on 10,5 kw kiuas ja saunan koko 4,5 neliötä. Mutta kylpyhuone vain 3,5 neliötä, niin siksi tuo lasiseinä olisi ihanteellinen. Kaveri on ottanut sunsaunan lasiseinän ja se oli aika kallis. Mistä ostit oman lasiseinäsi? Jäikö hinta alle 1000e ja toimittaako yritys lasisenän myös pääkaupunkiseudulle? Kiitos!

Lue nuo linkin viestit niin sieltä löytyy kaikki kerrottuna, mutta lyhyesti:

Lasi ja saranat 650 euroa, kuljetus ja asennusapu kuului diiliin, muuten suunniteltiin itse kaikki. Kuten kuvasta näet niin lasi makaa tuollaisten parvekelasikiinnikkeiden päällä, vesiputket menee lasin alta ja samasta välistä suihkun vesi menee saunan puolella olevaan viemäriin, saunan korvausilma tulee myös sieltä..

Mun mielestä kannattaa ottaa paikalliselta lasifirmalta, tuollaisen lasin kuljetus on kuitenkin aika kallista, eikä lasifirmat itse noita laseja kuitenkaan valmista, ne tulee jostain muulta missä ne karkaistaan ja laitetaan valmiiksi saranoiden ja vetimien reiät, eli kilpailuta...

• kiva kuulla

Hienojahan ne ovat puhtaana, mutta joka ikisen saunomis/suihkutuskerran jälkeen varmasti niin likaiset kuin vaan voi olla. Eli karmea pyyhkiminen?!

Olisi kiva kuulla oikeasti totuus sellaiselta, jolla ollut vaikkapa vuoden tuollainenkäytössä..

• puhtaudesta

Meillä lasiseinä ollut puoli vuotta käytössä.
        Suihkuhana on melko lähellä lasia, joten
        se tahraantuu liasta helposti. Viimeksi
        pesin lasin keraamisen lieden pesuaineella.
        Helppo pitää puhtaana, kun on oikeat pesuaineet.

• -Ridge-

ihan yhtä huonoon kuntoon kuin lattialaatatkin, oikeastaan laatat ja saumat menee pahampaan kuntoon vaikka niitä yleensä aina lastalla kuivataankin. Riippuu paljon valaistuksesta ja lasin väristä miltä se näyttää, ei sitä mihinkään peiliin voi verrata, aina tulee roiskeita ja saippuajäämiä lasiin, mutta ei ne suuremmin haittaa, lasin tuoma hyöty on huomattavasti parempi mitä roiskeiden näkymä haitta...

Lasin kun puhdistaa kerran kuussa vähän paremmin niin pysyy ihan siistinä, huuhtelee suurimmat saippuat pois suihkun jälkeen ja jos vaan viitsisi aina lastalla kuivata niin lasi pysyisi vielä siistimpänä. Saunan puoli ei vaadi oikeastaan kuin harvoin pienen puhdistuksen..

Himoputsaajalle lasiseinä ei varmaan ole paras vaihtoehto, mutta itseäni siihen kertyvä pieni "lika" ei haittaa, kuten ei haittaa ikkunatkaan, kerran vuodessa ne vaan viitsin puhdistaa ja niitä sentään katsoo huomattavasti enemmän..!!

• Eetu Kivinen

En ole ostanut mutta varmasti on paljon halvempaa. Järkikin sanoo että lasiliikkeet ne tuotteet loppukädessä tekee ja niistä kaiken tietää. Välittäjät vain välittää ja ottaa siitä omansa. Näin se on myös meillä kivituotteissa.

• kysellä

Googlaa vaikka "saunan lasiseinä" ja klikkaa muutama mainostajien linkki läpi. Ovat melkein kaikki lasiliikkeitä. Kannattaa valita joku liike, joka on tehnyt niitä vähän enemmän ja pyytää tarjous.

• samakuined
        kysellä kirjoitti:

Googlaa vaikka "saunan lasiseinä" ja klikkaa muutama mainostajien linkki läpi. Ovat melkein kaikki lasiliikkeitä. Kannattaa valita joku liike, joka on tehnyt niitä vähän enemmän ja pyytää tarjous.

Ai niin. Remonttireiskassa oli juttua aiheesta:

Artikkeli:
        http://www.mtv3.fi/koti2006/jka2006/2005/moderni_perinnetalo_asuntomessuille.shtml?526732

Netti-TV:
        http://nettitv.mtv3.fi/maksuttomat/index.shtml/maksuttomat/mtv3lifestyle/jokakodinasuntomarkkinat?100365#100365

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe