Yksinkertainen nainen

ja kyssäri miehille

Miesten mielipiteitä taas kysellään. Olen 28 v nainen. Monet miehet ovat kehuneet minua hyvännäköiseksi. Ja olen omasta mielestänikin kaunis. Olen kuitenkin "yksinkertainen". Älli ei siis riitä oikein mihinkään. Hoksottimet toimii hitaasti...Olen yrittänyt peittää tyhmyyteni hyvällä huumorintajullani ja yleensä onnistunut. Nyt olen raskaana. Tulevan isän äly taitaa olla yli keskitason. Ainakin on edennyt toimitusjohtajaksi. Voiko meillä olla tulevaisuutta perheenä? Olisitteko itse tyhmän naisen kanssa? Olen kyllä tunteikas, eli sydän on ihan paikallaan ja osaan ottaa muut ihmiset huomioon.

81

4933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo jo

      todistakun tuollaista kirjoittelet,että olet hieman yksinkertainen...ei millään pahalla

      • kysymystä

        No mähän sanoin olevani yksinkertainen, en kysynyt olenko. Kysyin mielipiteitä tulevaisuudesta fiksun miehen kanssa jolle odotan lasta. Voiko siitä tulla mitään?


      • *S*
        kysymystä kirjoitti:

        No mähän sanoin olevani yksinkertainen, en kysynyt olenko. Kysyin mielipiteitä tulevaisuudesta fiksun miehen kanssa jolle odotan lasta. Voiko siitä tulla mitään?

        Joo, helppo vedättää ja alistaa. Ei miehet mitään tasokasta keskustelua kaipaa. Vaan tiedät kyllä mitä.


      • Pariton Isä
        *S* kirjoitti:

        Joo, helppo vedättää ja alistaa. Ei miehet mitään tasokasta keskustelua kaipaa. Vaan tiedät kyllä mitä.

        »Ei miehet mitään tasokasta keskustelua kaipaa. Vaan tiedät kyllä mitä.»

        Fiksut kaipaavat kyllä tasokasta keskusteluakin. Niille tyhmemmille riittänee.. tiedät kyllä mikä.


      • tuleva äitee
        Pariton Isä kirjoitti:

        »Ei miehet mitään tasokasta keskustelua kaipaa. Vaan tiedät kyllä mitä.»

        Fiksut kaipaavat kyllä tasokasta keskusteluakin. Niille tyhmemmille riittänee.. tiedät kyllä mikä.

        Niin, siksi arvelinkin että myöhemmin voisi tulla ongelmia. Tässä suhteen alussa olen riittänyt miehelle vaikken kaikkea tajuakaan eikä mun kanssa maailmaa paranneta, se on ihan sata. Haluan kuitenkin lapselle rakastavan perheen. Olen keskustellut miehelle aiheesta. Myöntää että olen pöhkö, muttei usko sen aiheuttavan ongelmia kun olen kuulemma niin aito ja vilpitön. Tiedä sitten.


      • PöhkelöFantti
        tuleva äitee kirjoitti:

        Niin, siksi arvelinkin että myöhemmin voisi tulla ongelmia. Tässä suhteen alussa olen riittänyt miehelle vaikken kaikkea tajuakaan eikä mun kanssa maailmaa paranneta, se on ihan sata. Haluan kuitenkin lapselle rakastavan perheen. Olen keskustellut miehelle aiheesta. Myöntää että olen pöhkö, muttei usko sen aiheuttavan ongelmia kun olen kuulemma niin aito ja vilpitön. Tiedä sitten.

        Mies myöntää, että olet pöhkö? Ei kai nyt sentään, fiksuutta on monenlaista, ehkä sinulla on jotakin muuta kuin kirjaälykkyyttä tai työmuistia tai muuta sellaista? Vai kuinka tämä yksinkertaisuutesi omasta mielestäsi tulee esille? Joka tapauksessa, eihän se ole onnen este, jos muuten pääsette samalle aaltopituudelle ja teillä on hyvä olla yhdessä. Tsemppiä tulevalle onnelle!


      • ittes mollaus
        tuleva äitee kirjoitti:

        Niin, siksi arvelinkin että myöhemmin voisi tulla ongelmia. Tässä suhteen alussa olen riittänyt miehelle vaikken kaikkea tajuakaan eikä mun kanssa maailmaa paranneta, se on ihan sata. Haluan kuitenkin lapselle rakastavan perheen. Olen keskustellut miehelle aiheesta. Myöntää että olen pöhkö, muttei usko sen aiheuttavan ongelmia kun olen kuulemma niin aito ja vilpitön. Tiedä sitten.

        Tuo jos joku on rasittavaa! Sinä olet juuri niin viisas, älykäs ja kiinnostava kuin päätät olevasi!
        Piste.


      • tosiasia, ei mollausta
        ittes mollaus kirjoitti:

        Tuo jos joku on rasittavaa! Sinä olet juuri niin viisas, älykäs ja kiinnostava kuin päätät olevasi!
        Piste.

        Ei se ihan niin mene, että päättämällä tulen älykkääksi. Jos ei kyvyt riitä, turha yrittää ja stressata. Olen vain oma itseni. Joillekkin kelpaan, joillekkin en. Turha ärsyyntyä. En hae sääliä. Ajattelin vaan tota miesasiaa kysellä. Itse rakastan miestä, siihen ei tarvitse olla mensan jäsen. Mietityttää vaan voiko älykäs mies rakastaa yksinkertaista naista pitemmän päälle. Noloa ehkä viedä minut vaikka firman juhliin kun en tajua mistä muut puhuu. Tai muita tällaisia tilanteitahan tulee.


      • ihan fiksu tapaus
        tosiasia, ei mollausta kirjoitti:

        Ei se ihan niin mene, että päättämällä tulen älykkääksi. Jos ei kyvyt riitä, turha yrittää ja stressata. Olen vain oma itseni. Joillekkin kelpaan, joillekkin en. Turha ärsyyntyä. En hae sääliä. Ajattelin vaan tota miesasiaa kysellä. Itse rakastan miestä, siihen ei tarvitse olla mensan jäsen. Mietityttää vaan voiko älykäs mies rakastaa yksinkertaista naista pitemmän päälle. Noloa ehkä viedä minut vaikka firman juhliin kun en tajua mistä muut puhuu. Tai muita tällaisia tilanteitahan tulee.

        jo pelkästään keskustelemalla ja hakemalla tietoa sinua askarruttavaan asiaan.

        Se, että tietää ettei osaa, on ehto uuden oppimiselle.

        MIkäli jatkat tuota itsetutkiskelua ja pohtimista, löydät kyllä vastauksiakin.

        Itse toimintaan: osallistu niihin keskusteluihin, joihin itse haluat. Hakeudu näihin seuroihin. Ota selvää ja ole kiinnostunut asioista. Kuuntelemisen taito on monesti puhumista tärkeämpi. Vastaaminen kysymykseen voi monesti olla, ettei sano oikeasti asista mitään tai toteaa tarkemman tietämyksen vaateen.

        Minä olen itse jonkun tason johtaja, joku sanonut älykkääksikin. En minäkään osallistu kaikkiin keskusteluihin, vaikka olen monesti äänessä. Ei mensan testissä kysytä ulkomuistiasioita, vaan hoksaamisen taitoa. Päättelykykyä sinulta taitaa kuitenkin löytyä, koska osaat analysoida iseäsi. Se on sitä "järkeä".

        Naiselta sitä vaaditaan ja vaativa mies vaatii nimen omaan sitä päättelykykyä vaimoltaan. Näin ainakin meillä. Ja omalta vaimoltani sitä löytyy, vaikka ei professori olekaan.

        Sitten kyynisille: Oma mensan testitulokseni on sen harvinaisemman 2% joukossa.


      • yksinkertaisuus
        ihan fiksu tapaus kirjoitti:

        jo pelkästään keskustelemalla ja hakemalla tietoa sinua askarruttavaan asiaan.

        Se, että tietää ettei osaa, on ehto uuden oppimiselle.

        MIkäli jatkat tuota itsetutkiskelua ja pohtimista, löydät kyllä vastauksiakin.

        Itse toimintaan: osallistu niihin keskusteluihin, joihin itse haluat. Hakeudu näihin seuroihin. Ota selvää ja ole kiinnostunut asioista. Kuuntelemisen taito on monesti puhumista tärkeämpi. Vastaaminen kysymykseen voi monesti olla, ettei sano oikeasti asista mitään tai toteaa tarkemman tietämyksen vaateen.

        Minä olen itse jonkun tason johtaja, joku sanonut älykkääksikin. En minäkään osallistu kaikkiin keskusteluihin, vaikka olen monesti äänessä. Ei mensan testissä kysytä ulkomuistiasioita, vaan hoksaamisen taitoa. Päättelykykyä sinulta taitaa kuitenkin löytyä, koska osaat analysoida iseäsi. Se on sitä "järkeä".

        Naiselta sitä vaaditaan ja vaativa mies vaatii nimen omaan sitä päättelykykyä vaimoltaan. Näin ainakin meillä. Ja omalta vaimoltani sitä löytyy, vaikka ei professori olekaan.

        Sitten kyynisille: Oma mensan testitulokseni on sen harvinaisemman 2% joukossa.

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Keskusteluissa muiden kanssa ongelmani onkin ehkä se, että unohdan tavallisia sanoja kesken lauseen, eli "pätkii". Kirjoittaminen on eri juttu, kun vaikkapa sanaa pallo saa hakea päästään ihan ilman kiirettä. Ongelmanratkaisussa on sama juttu. Ajan kanssa omassa rauhassa onnistuu, mutta julkisilla paikoilla ei. Esim. kaupan kassalla 3 euron kaivaminen 50 senttisistä on todella hidasta ja noloa.


      • ...
        yksinkertaisuus kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Keskusteluissa muiden kanssa ongelmani onkin ehkä se, että unohdan tavallisia sanoja kesken lauseen, eli "pätkii". Kirjoittaminen on eri juttu, kun vaikkapa sanaa pallo saa hakea päästään ihan ilman kiirettä. Ongelmanratkaisussa on sama juttu. Ajan kanssa omassa rauhassa onnistuu, mutta julkisilla paikoilla ei. Esim. kaupan kassalla 3 euron kaivaminen 50 senttisistä on todella hidasta ja noloa.

        jonkin sortin lukihäiriöstä pikemminkin, jos on tuommoista prosessointivaikeutta, mutta hommat ajan kanssa onnistuu.


      • Anonyymi
        kysymystä kirjoitti:

        No mähän sanoin olevani yksinkertainen, en kysynyt olenko. Kysyin mielipiteitä tulevaisuudesta fiksun miehen kanssa jolle odotan lasta. Voiko siitä tulla mitään?

        Kyllä voi i tulla hyväkin suhde , sinä itse olet vaan liian kova itseäsi kohtaan


      • Anonyymi
        tuleva äitee kirjoitti:

        Niin, siksi arvelinkin että myöhemmin voisi tulla ongelmia. Tässä suhteen alussa olen riittänyt miehelle vaikken kaikkea tajuakaan eikä mun kanssa maailmaa paranneta, se on ihan sata. Haluan kuitenkin lapselle rakastavan perheen. Olen keskustellut miehelle aiheesta. Myöntää että olen pöhkö, muttei usko sen aiheuttavan ongelmia kun olen kuulemma niin aito ja vilpitön. Tiedä sitten.

        Et ole pöhkö, sillä pöhköt eivät edes tiedä olevansa pöhköjä , älä pidä itseäsi huonona anna mahdollisuus tulevaisuudelle lapsen ja miehen kanssa


      • Anonyymi
        tosiasia, ei mollausta kirjoitti:

        Ei se ihan niin mene, että päättämällä tulen älykkääksi. Jos ei kyvyt riitä, turha yrittää ja stressata. Olen vain oma itseni. Joillekkin kelpaan, joillekkin en. Turha ärsyyntyä. En hae sääliä. Ajattelin vaan tota miesasiaa kysellä. Itse rakastan miestä, siihen ei tarvitse olla mensan jäsen. Mietityttää vaan voiko älykäs mies rakastaa yksinkertaista naista pitemmän päälle. Noloa ehkä viedä minut vaikka firman juhliin kun en tajua mistä muut puhuu. Tai muita tällaisia tilanteitahan tulee.

        Jos mies ja sinä odotatte yhteistä lasta niin sehän on todistus rakkaudesta teidän välillä
        Tulet huomaamaan ajan mukana että olet ihan hyvä sellaisena kun olet .
        Viisaus ei tule kirjoista , se tulee sydämestä . Kirjat luetaan että saa tietoa mutta se ei välttämättä ole sitä että on viisas
        Minä olen lukenut koko elämäni massoittain kirjoja mutta entinen itseäni mitenkään viisaammaksi


      • Anonyymi
        ihan fiksu tapaus kirjoitti:

        jo pelkästään keskustelemalla ja hakemalla tietoa sinua askarruttavaan asiaan.

        Se, että tietää ettei osaa, on ehto uuden oppimiselle.

        MIkäli jatkat tuota itsetutkiskelua ja pohtimista, löydät kyllä vastauksiakin.

        Itse toimintaan: osallistu niihin keskusteluihin, joihin itse haluat. Hakeudu näihin seuroihin. Ota selvää ja ole kiinnostunut asioista. Kuuntelemisen taito on monesti puhumista tärkeämpi. Vastaaminen kysymykseen voi monesti olla, ettei sano oikeasti asista mitään tai toteaa tarkemman tietämyksen vaateen.

        Minä olen itse jonkun tason johtaja, joku sanonut älykkääksikin. En minäkään osallistu kaikkiin keskusteluihin, vaikka olen monesti äänessä. Ei mensan testissä kysytä ulkomuistiasioita, vaan hoksaamisen taitoa. Päättelykykyä sinulta taitaa kuitenkin löytyä, koska osaat analysoida iseäsi. Se on sitä "järkeä".

        Naiselta sitä vaaditaan ja vaativa mies vaatii nimen omaan sitä päättelykykyä vaimoltaan. Näin ainakin meillä. Ja omalta vaimoltani sitä löytyy, vaikka ei professori olekaan.

        Sitten kyynisille: Oma mensan testitulokseni on sen harvinaisemman 2% joukossa.

        Hyvin kirjoitettu


      • Anonyymi

        Hyvvöö lykkyöö,. Umpatiittii uuuuh,. Irtuos,. Vääääähh


    • itseäsi..

      En sano nyt muuta kuin että aliarvioit ihan liikaa itseäsi!! Miten niin et olisi älykäs? Hyvä tunneäly kuuluu sitäpaitsi syntyjään viisaalle ihmiselle.

      Mieti mieluummin niinpäin, onko tuo mies sinun arvoisesi. Ihminen on niin paljon värikkäämpi kokonaisuus kuin luulet, vaikka kuinka yrität lokeroida.

      • Isi vaan

        Mielenkiintoista että kyselet tollaista;) Mietin vaan että onko teillä miehenne kanssa paljon puheenaiheita, eli mistä yleensä puhutte?

        Tuohon kysymykseen vastatakseni,niin kyllä tulevaisuutta on jos kerran olet hyväsydäminen ja vilpitön! Ne ovat piirteitä johon rakastuin omassakin avopuolisossani,vaikka hänkään ei ole ruudinkeksijä. Ja jos haluat olla sivistynyt keskusteluissa,niin voin antaa hyvän vinkin: Lue kaikki uutiset päivällä. Itse en opiskelusta pitänyt kouluaikana,vaikka lukion kävinkin,mutta minua on aina kiinnostanut mitä maailmalla tapahtuu ja siksi luenkin päivän lehdet ja selaan nettilehdet ja teksti-tvn joka päivä. Sillä saat paljon puheenaiheita yleistietoa. Avovaimonikin alkoi seuraamaan uutisia ja on mukava aina keskustella yhdessä päivän tapahtumista.


      • alkuperäiselle
        Isi vaan kirjoitti:

        Mielenkiintoista että kyselet tollaista;) Mietin vaan että onko teillä miehenne kanssa paljon puheenaiheita, eli mistä yleensä puhutte?

        Tuohon kysymykseen vastatakseni,niin kyllä tulevaisuutta on jos kerran olet hyväsydäminen ja vilpitön! Ne ovat piirteitä johon rakastuin omassakin avopuolisossani,vaikka hänkään ei ole ruudinkeksijä. Ja jos haluat olla sivistynyt keskusteluissa,niin voin antaa hyvän vinkin: Lue kaikki uutiset päivällä. Itse en opiskelusta pitänyt kouluaikana,vaikka lukion kävinkin,mutta minua on aina kiinnostanut mitä maailmalla tapahtuu ja siksi luenkin päivän lehdet ja selaan nettilehdet ja teksti-tvn joka päivä. Sillä saat paljon puheenaiheita yleistietoa. Avovaimonikin alkoi seuraamaan uutisia ja on mukava aina keskustella yhdessä päivän tapahtumista.

        ...sorry


      • naikkonen vähällä älyllä
        Isi vaan kirjoitti:

        Mielenkiintoista että kyselet tollaista;) Mietin vaan että onko teillä miehenne kanssa paljon puheenaiheita, eli mistä yleensä puhutte?

        Tuohon kysymykseen vastatakseni,niin kyllä tulevaisuutta on jos kerran olet hyväsydäminen ja vilpitön! Ne ovat piirteitä johon rakastuin omassakin avopuolisossani,vaikka hänkään ei ole ruudinkeksijä. Ja jos haluat olla sivistynyt keskusteluissa,niin voin antaa hyvän vinkin: Lue kaikki uutiset päivällä. Itse en opiskelusta pitänyt kouluaikana,vaikka lukion kävinkin,mutta minua on aina kiinnostanut mitä maailmalla tapahtuu ja siksi luenkin päivän lehdet ja selaan nettilehdet ja teksti-tvn joka päivä. Sillä saat paljon puheenaiheita yleistietoa. Avovaimonikin alkoi seuraamaan uutisia ja on mukava aina keskustella yhdessä päivän tapahtumista.

        Kiitos vinkistä. Eipä me miehen kanssa paljon puhuta. Katsellaan leffoja, ulkoillaan, tehdään hyvää ruokaa, ja nautitaan toisistamme eri tavoin.


      • Isi vaan
        naikkonen vähällä älyllä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Eipä me miehen kanssa paljon puhuta. Katsellaan leffoja, ulkoillaan, tehdään hyvää ruokaa, ja nautitaan toisistamme eri tavoin.

        Se että pystyt noin hyvin puhumaan asiasta ja olet muuten sujut itsesi kanssa on jo fiksua jos mikä. Kuten jo sanoin,hyväsydämisyys on paljon kiinnostavampi asia,kuin se miltä näytät illanistujaisissa näyttelyvaimona. Jos viihdytte muuten yhdessä ja teillä on yhteisiä muita asioita, niin se jos mikä on hyvä juttu.

        Onnea teille ja tulevalle perheellenne!

        Ps. Lainatakseni erään Forrest Gumpin sanoja: Im not a smart man,but i know what love is...tai ainakin sinne päin;)


      • Isi vaan
        Isi vaan kirjoitti:

        Se että pystyt noin hyvin puhumaan asiasta ja olet muuten sujut itsesi kanssa on jo fiksua jos mikä. Kuten jo sanoin,hyväsydämisyys on paljon kiinnostavampi asia,kuin se miltä näytät illanistujaisissa näyttelyvaimona. Jos viihdytte muuten yhdessä ja teillä on yhteisiä muita asioita, niin se jos mikä on hyvä juttu.

        Onnea teille ja tulevalle perheellenne!

        Ps. Lainatakseni erään Forrest Gumpin sanoja: Im not a smart man,but i know what love is...tai ainakin sinne päin;)

        Aloitit niin harvinaislaatuisen keskustelun,että on pakko vielä jatkaa;)

        Omassa avovaimossani arvostan suunnattomasti sitä,että vaikka hän on hyvännäköinen ja seksikäs,niin hän ei ole koskaan arvostellut muiden ihmisten ulkonäköä,eikä ole ollut ennakkoluuloinen ketään kohtaan. Oli alkuun mahtava todeta kuinka hänellä oli kavereina kaikennäköisiä ja kokoisia ihmisiä. On paljon mukavampaa olla ihmisen kanssa joka ei ole sellanen "pintaliitäjä" kuten suurin osa "kauniista" naisista on. Se avosydämisyys on älliäkin arvokkaampi asia.

        Ei tähän hätään muuta;)


      • myös sinulle
        Isi vaan kirjoitti:

        Se että pystyt noin hyvin puhumaan asiasta ja olet muuten sujut itsesi kanssa on jo fiksua jos mikä. Kuten jo sanoin,hyväsydämisyys on paljon kiinnostavampi asia,kuin se miltä näytät illanistujaisissa näyttelyvaimona. Jos viihdytte muuten yhdessä ja teillä on yhteisiä muita asioita, niin se jos mikä on hyvä juttu.

        Onnea teille ja tulevalle perheellenne!

        Ps. Lainatakseni erään Forrest Gumpin sanoja: Im not a smart man,but i know what love is...tai ainakin sinne päin;)

        Kiitos! Ihanaa huomata että maailmassa ainakin jotkut arvostavat muutakin kuin aivojen toimintaa. Ehkä onnellinen voi todella olla myös vähemmillä älysaavutuksilla. Ja aina voi pahassa paikassa olla hiljaa jos ei erikseen mielipidettä kysytä.


    • provo!!!

      ja se onkin. Ei kukaan itseään haukkuisi noin.
      Vaistoni ei ole koskaan väärässä.

    • räpeltäjä.

      en oikein usko että kirjoittaja on tosissaan. mikäli kuitenkin pidät itseäsi kovin tyhmänä niin täytyy todeta että kirjoitat ainakin huomattavasti paremmin kuin monet muut näillä palstoilla.. hyvä huumorintaju myös kertoo että siellä päässä on ihan älyllistäkin elämää. että äläpä nyt viitsi.

      ihan mielenkiinnosta vielä kysyn: millä tavoin tämä nk yksinkertaisuutesi ilmenee?

      • mieheksi

        kirjoittajaa..


      • ja fiksu mies

        En oikein opi mitään. Joudun lukemaan saman asian moneen kertaan eikä mene perille. Numeroita ja nimiä muistan tosi huonosti. Käytännön asioissa olen onneton. Autokoulusta ei tullut mitään. En vain muista liikennemerkkejä ja jalat ja kädet ei toimi yhtä aikaa. Olen semmonen söheltäjä. Enkä nyt halua mitään diagnooseja...joillekkin vaan jaetaan alussa kauhalla ja mulle jaettu lusikalla. Siitä mitä tuola aiemmin sanottiin, ettei kukaan haukkuisi itseään näin. Olen hyväksynyt itsessäni sen ettei älliä ole mulle vaan siunaantunut, se on tosiasia, piirre, ei haukkumista. Pitää vaan yrittää taaplata niilä avuilla mitä on.


      • haukkuminen
        ja fiksu mies kirjoitti:

        En oikein opi mitään. Joudun lukemaan saman asian moneen kertaan eikä mene perille. Numeroita ja nimiä muistan tosi huonosti. Käytännön asioissa olen onneton. Autokoulusta ei tullut mitään. En vain muista liikennemerkkejä ja jalat ja kädet ei toimi yhtä aikaa. Olen semmonen söheltäjä. Enkä nyt halua mitään diagnooseja...joillekkin vaan jaetaan alussa kauhalla ja mulle jaettu lusikalla. Siitä mitä tuola aiemmin sanottiin, ettei kukaan haukkuisi itseään näin. Olen hyväksynyt itsessäni sen ettei älliä ole mulle vaan siunaantunut, se on tosiasia, piirre, ei haukkumista. Pitää vaan yrittää taaplata niilä avuilla mitä on.

        on erittäin huonon itsetunnon merkki. Olet niin sisäistänyt oman "tyhmyytesi" että lähes itsesäälivällä tavalla pidät sitä totena.

        Ihminen todella voi olla sitä mitä haluaa. Olet sitä mitä uskot olevasi ja nyt uskottelet olevasoi tyhmä. Se ei ainakaan noilla uskon vahvistuksillasi parane, päinvastoin.


      • haukkumatta
        haukkuminen kirjoitti:

        on erittäin huonon itsetunnon merkki. Olet niin sisäistänyt oman "tyhmyytesi" että lähes itsesäälivällä tavalla pidät sitä totena.

        Ihminen todella voi olla sitä mitä haluaa. Olet sitä mitä uskot olevasi ja nyt uskottelet olevasoi tyhmä. Se ei ainakaan noilla uskon vahvistuksillasi parane, päinvastoin.

        Tottakai itsetuntoa syö jos elämän normaalit asiat tuottaa ongelmia ja ylimääräistä päänvaivaa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä on, että tiedän olevani yksinkertainen. Ei kukaan ole täydellinen, eikä tarvitsekkaan. Kyllä ominaisuutensa voi hyväksyä.


      • asiaan
        haukkumatta kirjoitti:

        Tottakai itsetuntoa syö jos elämän normaalit asiat tuottaa ongelmia ja ylimääräistä päänvaivaa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä on, että tiedän olevani yksinkertainen. Ei kukaan ole täydellinen, eikä tarvitsekkaan. Kyllä ominaisuutensa voi hyväksyä.

        Enkä minä ketään sääli. Jokainen pelaa niillä korteilla mitkä saa syntymälahjana.


      • "normaalia"?
        haukkumatta kirjoitti:

        Tottakai itsetuntoa syö jos elämän normaalit asiat tuottaa ongelmia ja ylimääräistä päänvaivaa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä on, että tiedän olevani yksinkertainen. Ei kukaan ole täydellinen, eikä tarvitsekkaan. Kyllä ominaisuutensa voi hyväksyä.

        Miten niin elämän normaalit asiat? Tarvitsetko apua esim. vessassakäymiseen tai syömiseen? Ehkä nukkumiseen, kirjoittamiseen (minkä teet vähän liiankin hyvin uskoakseni koko juttuusi)!

        Mikä on normaalia? Kumpi on tärkeämpää, tunne vai logiikka? Yhtä ja ainoaa oikeata vastausta ei ikinä ole.


      • elämään kuuluvaa
        "normaalia"? kirjoitti:

        Miten niin elämän normaalit asiat? Tarvitsetko apua esim. vessassakäymiseen tai syömiseen? Ehkä nukkumiseen, kirjoittamiseen (minkä teet vähän liiankin hyvin uskoakseni koko juttuusi)!

        Mikä on normaalia? Kumpi on tärkeämpää, tunne vai logiikka? Yhtä ja ainoaa oikeata vastausta ei ikinä ole.

        Esim kaupassakäynti.


      • elämässä
        "normaalia"? kirjoitti:

        Miten niin elämän normaalit asiat? Tarvitsetko apua esim. vessassakäymiseen tai syömiseen? Ehkä nukkumiseen, kirjoittamiseen (minkä teet vähän liiankin hyvin uskoakseni koko juttuusi)!

        Mikä on normaalia? Kumpi on tärkeämpää, tunne vai logiikka? Yhtä ja ainoaa oikeata vastausta ei ikinä ole.

        Ja niistä "normaalielämän" pulmista kerroin muutamia klo 14.45 viestissä. Edelleenkään tarkoitus ei ole ruikuttaa mistään, todeta vain tosiasioita.


      • ole vammainen
        elämässä kirjoitti:

        Ja niistä "normaalielämän" pulmista kerroin muutamia klo 14.45 viestissä. Edelleenkään tarkoitus ei ole ruikuttaa mistään, todeta vain tosiasioita.

        Yksinkertaisiksi tai "vähä-älyisiksi" sanotaan (valitettavasti) oikeasti lievästi vammaisia ihmisiä. Olet tietääkseni ihan terve.


      • kaksinkertainen
        ole vammainen kirjoitti:

        Yksinkertaisiksi tai "vähä-älyisiksi" sanotaan (valitettavasti) oikeasti lievästi vammaisia ihmisiä. Olet tietääkseni ihan terve.

        Oletko lääkärini?


      • oli syy missä tahansa
        kaksinkertainen kirjoitti:

        Oletko lääkärini?

        Ihan nyt papereista luin, että mulla on kuulemma keskosuudesta johtuva Sensorisen integraation häiriö. En vaan ymmärrä miksi ihmisille on tärkeää joku diagnoosi. Ihmisiä vaan on moneen junaan ja sillä sipuli. En ole koskaan halunnut vedota mihinkään lääkärin sanomisiin, yritän vain elää sillä kapasiteetilla mitä on olemassa.


      • "yksinkertaiselle"
        oli syy missä tahansa kirjoitti:

        Ihan nyt papereista luin, että mulla on kuulemma keskosuudesta johtuva Sensorisen integraation häiriö. En vaan ymmärrä miksi ihmisille on tärkeää joku diagnoosi. Ihmisiä vaan on moneen junaan ja sillä sipuli. En ole koskaan halunnut vedota mihinkään lääkärin sanomisiin, yritän vain elää sillä kapasiteetilla mitä on olemassa.

        Miksi et kertonut "yksinkertaisuuden" syytä jo aiemmin?


      • kynyjälle
        "yksinkertaiselle" kirjoitti:

        Miksi et kertonut "yksinkertaisuuden" syytä jo aiemmin?

        Se ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseeni millään tavalla. Muutenkin mulle on ihan se ja sama vaikka papereissani lukisi diagnoosina: helppo pano. Ei niitä muut lue kuin lääkärit. Ei vaikuta elämääni mitenkään mitä jossain paperissa lukee.


      • muiden
        kynyjälle kirjoitti:

        Se ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseeni millään tavalla. Muutenkin mulle on ihan se ja sama vaikka papereissani lukisi diagnoosina: helppo pano. Ei niitä muut lue kuin lääkärit. Ei vaikuta elämääni mitenkään mitä jossain paperissa lukee.

        suhtautumisessa sinuun. Jos sinulla on jonkinlainen diagnoosi olemassa, toisinsanoen syy, on "höpsöytesi" jotenkin helpompi ymmärtää.


      • kommentti
        muiden kirjoitti:

        suhtautumisessa sinuun. Jos sinulla on jonkinlainen diagnoosi olemassa, toisinsanoen syy, on "höpsöytesi" jotenkin helpompi ymmärtää.

        Niin, ja se on tosi tyhmä juttu. Siinä mielessä, että kaikilla ihmisillä on omiin pulmiinsa omat syynsä. Eipä kadulla voi kulkea diagnoosi otsaan kirjoitettuna. Siksi ihmiset pitäisi hyväksyä sellaisena kuin ovat.


      • ...................
        kynyjälle kirjoitti:

        Se ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseeni millään tavalla. Muutenkin mulle on ihan se ja sama vaikka papereissani lukisi diagnoosina: helppo pano. Ei niitä muut lue kuin lääkärit. Ei vaikuta elämääni mitenkään mitä jossain paperissa lukee.

        No ootko helppo pano?


      • naikkonen taas
        ................... kirjoitti:

        No ootko helppo pano?

        Omalle miehelle olen. Pidän kyllä kovasti seksistä, kukapa ei pitäisi. Vieraiden kanssa en ole asiasta saanut mitään. Ihan tunnejuttu siis se helppous.


      • omppu
        haukkuminen kirjoitti:

        on erittäin huonon itsetunnon merkki. Olet niin sisäistänyt oman "tyhmyytesi" että lähes itsesäälivällä tavalla pidät sitä totena.

        Ihminen todella voi olla sitä mitä haluaa. Olet sitä mitä uskot olevasi ja nyt uskottelet olevasoi tyhmä. Se ei ainakaan noilla uskon vahvistuksillasi parane, päinvastoin.

        sinä olet poikkeuksellisen hyvä itsetuntoinen ihminen. pystyt sanomaan ääneen myös huononkin piirteesi. hyväksymään sen ja olemaan häpeämättä sitä. käyt esimerkiksi monelle.
        aitous varmaan kohdallasi on niin merkittävä piirre että se korvaa jotain muuta. en oikein usko että sulla on älyn puutetta, se on vain nyt jossain piilossa, jonkun häiriön takana. syä runaaasti laadukasta kalaöljyä, se laittaa aivot liikkeelle ja auttaa keskittymään yhteen asiaan kerrallaan.
        minulla naisella on vähän heikkolahjainen mies älyn suhteen. joskus ottaa tiukille kun pitää vääntää kaikki rautalangasta eikä hän älyä mitä sekään tarkoittaa. yritän ajatella silloin hänen tosi upeita piirteitään. sitä paitsi minussakin on pahoja puutteita. jospa miehesi sen hoksaisi ettei kaikkeen hänkään pysty. vakka kantensa valitsee.


      • ...
        ja fiksu mies kirjoitti:

        En oikein opi mitään. Joudun lukemaan saman asian moneen kertaan eikä mene perille. Numeroita ja nimiä muistan tosi huonosti. Käytännön asioissa olen onneton. Autokoulusta ei tullut mitään. En vain muista liikennemerkkejä ja jalat ja kädet ei toimi yhtä aikaa. Olen semmonen söheltäjä. Enkä nyt halua mitään diagnooseja...joillekkin vaan jaetaan alussa kauhalla ja mulle jaettu lusikalla. Siitä mitä tuola aiemmin sanottiin, ettei kukaan haukkuisi itseään näin. Olen hyväksynyt itsessäni sen ettei älliä ole mulle vaan siunaantunut, se on tosiasia, piirre, ei haukkumista. Pitää vaan yrittää taaplata niilä avuilla mitä on.

        Et vain ole opetellut oppimaan omalla tavallasi. Kirjoitat kuitenkin hyvin ja ilmaiset itseäsi täsmällisesti, analysoit itseäsi ja ympäristöäsi... et vaikuta yksinkertaiselta! Ei monikaan meistä niin nopea loppujen lopuksi ole. Tai sitten meitä yksinkertaisia on yllättävän paljon. Tärkeintä on, että luovut tuosta yksinkertaisen roolista.


      • Anonyymi
        haukkumatta kirjoitti:

        Tottakai itsetuntoa syö jos elämän normaalit asiat tuottaa ongelmia ja ylimääräistä päänvaivaa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä on, että tiedän olevani yksinkertainen. Ei kukaan ole täydellinen, eikä tarvitsekkaan. Kyllä ominaisuutensa voi hyväksyä.

        Vituiksi menee, kyselijöille menee aina vituiks


    • Siitä vaan

      No mielummin tyhmän ja kiltin kuin älykkään ja v-mäisen. Joku heikoimman lenkin juontaja ei todellakaan sytytä.

      Eli tiivistys: Voi olla tulevaisuutta perheenä. Olisin tyhmän kanssa.

    • naisäitituleva

      Jotkut kyselivät esimerkkejä miten muka olen yksinkertainen. Tässä muutama: En tiedä mistä suunnasta liikenneympyrä kierretään. Vuosien ihmettelyn jälkeenkään en saa kaupassa kettingillä kiinni olevia kärryjä irti toisistaan. En käytä pankkiautomaattia kun en tiedä mihin koloon kortti työnnetään, enkä muista numeroa. Hintojen oppiminen on niin ja näin, kuuden kertotaulu ei pysy mielessä. En käytä stringejä kun ei niistä tiedä miten päin kuuluvat.

    • myös sulle

      Miten sä tapasit sen toimitusjohtajan?

      • sählärikin

        Mul oli siivouskeikka sen työpaikalla. Sotkin pölyjä pyyhkiessäni jotain sen papereita vahingossa. Sillä meni kaupat jonkun firman kanssa pieleen. Korvaukseksi vahingosta menin sen kotiin siivoamaan ja siitä se lähti.


      • JEP...
        sählärikin kirjoitti:

        Mul oli siivouskeikka sen työpaikalla. Sotkin pölyjä pyyhkiessäni jotain sen papereita vahingossa. Sillä meni kaupat jonkun firman kanssa pieleen. Korvaukseksi vahingosta menin sen kotiin siivoamaan ja siitä se lähti.

        tosi uskottavaa ;)


      • se meni
        JEP... kirjoitti:

        tosi uskottavaa ;)

        Olisitko halunnut kuulla, että tavattiin kirjastossa, eiku eduskuntatalolla. Ei mun mies ole ainoa esimies joka siivoajia vokottelee.


    • .....

      Ollaksesi oikeasti "yksinkertainen" kirjoitat ihan liian hyvin.

    • väkee

      On se kumma. Ihmiset kirjottelevat erilaisista aiheista ja haukutaan tyhmäksi. Ku joku tulee ja sanoo olevansa tyhmä ni vängätään et ethän oo.

      • hah

        Lainaus: "On se kumma. Ihmiset kirjottelevat erilaisista aiheista ja haukutaan tyhmäksi. Ku joku tulee ja sanoo olevansa tyhmä ni vängätään et ethän oo."

        Voi hitsi, niin just....!! Tää on kyllä hauskaa luettavaa koko palsta!


      • tää pöllöily
        hah kirjoitti:

        Lainaus: "On se kumma. Ihmiset kirjottelevat erilaisista aiheista ja haukutaan tyhmäksi. Ku joku tulee ja sanoo olevansa tyhmä ni vängätään et ethän oo."

        Voi hitsi, niin just....!! Tää on kyllä hauskaa luettavaa koko palsta!

        Nih, ja sit ku tää pöllö sanoo et lekuriki on kirjottanu paperin mis lukee tyhmä nii väki rupee nyökkäilemään et Ok, no sit sä saat olla tyhmä.


      • mietoksia
        tää pöllöily kirjoitti:

        Nih, ja sit ku tää pöllö sanoo et lekuriki on kirjottanu paperin mis lukee tyhmä nii väki rupee nyökkäilemään et Ok, no sit sä saat olla tyhmä.

        Aamen. Kummankohan älygeenit meidän lapselle tulee? Jännä nähdä. Ikävää jos lapsi joutuu neuvomaan minua jo yksivuotiaana. Toisin jos käy, isän voi olla hankalaa kahden yksinkertaisen kanssa.


      • jos
        tää pöllöily kirjoitti:

        Nih, ja sit ku tää pöllö sanoo et lekuriki on kirjottanu paperin mis lukee tyhmä nii väki rupee nyökkäilemään et Ok, no sit sä saat olla tyhmä.

        jos joku on vammautunut, niin mitä naurettavaa siinä on?


      • hauskaa olla
        jos kirjoitti:

        jos joku on vammautunut, niin mitä naurettavaa siinä on?

        No onhan sillä hauskat jutut. Hyväntahtoista naurua nauran. Tuntuu olevan huumorintajua tolla alkuperäiselläkin kirjottajalla. Tuskin loukkaantuu.


      • Nih..
        mietoksia kirjoitti:

        Aamen. Kummankohan älygeenit meidän lapselle tulee? Jännä nähdä. Ikävää jos lapsi joutuu neuvomaan minua jo yksivuotiaana. Toisin jos käy, isän voi olla hankalaa kahden yksinkertaisen kanssa.

        ..ja tämähän ei ollut provo eihän. Hohhoijaa.


      • ihmettelee taas
        Nih.. kirjoitti:

        ..ja tämähän ei ollut provo eihän. Hohhoijaa.

        Kaikkia ei häiritse oma yksinkertaisuus. Jos olisin sokea, minua ei häiritsisi jos lapsestani tulisi sokea. Mikä siinä on yleensä niin vaikeaa että olen tyhmäksi syntynyt ja hyväksyn sen. Ei kukaan nerojakaan sääli tai paheksu vaikka ovat erilaisia kuin valtaosa ihmisistä. Pelottaako erilaisuus? En ole uhka kenellekkään vaikka olenkin tyhmä.


      • mikä provo
        ihmettelee taas kirjoitti:

        Kaikkia ei häiritse oma yksinkertaisuus. Jos olisin sokea, minua ei häiritsisi jos lapsestani tulisi sokea. Mikä siinä on yleensä niin vaikeaa että olen tyhmäksi syntynyt ja hyväksyn sen. Ei kukaan nerojakaan sääli tai paheksu vaikka ovat erilaisia kuin valtaosa ihmisistä. Pelottaako erilaisuus? En ole uhka kenellekkään vaikka olenkin tyhmä.

        Pitääkö aina saada viimeinen sana? Tuntuu, että päivystät täällä haukkana vastataksesi vain takaisin: "Olen niin tyhmä ja yksinkertainen".

        Se on EHKÄ jo kuultu. Paitsi että provo sinä siltikin olet :)


      • naurattaa
        hauskaa olla kirjoitti:

        No onhan sillä hauskat jutut. Hyväntahtoista naurua nauran. Tuntuu olevan huumorintajua tolla alkuperäiselläkin kirjottajalla. Tuskin loukkaantuu.

        Ei ole minulta pois jos jollain on hauskaa. Kouluaikoina sain päättää menenkö erityiskouluun vai normaaliin. Silloin 80 luvulla erityiskoulut oli kaukana, menin siis normaalikouluun. Kertaakaan en jäänyt luokalle, vitosia vedin kaikesta, paitsi äidinkieli ja kuvis meni hyvin. Alkuun muiden naureskelu kävi itsetunnon päälle. Nopeasti kuitenkin opin, että ei se ole minun ongelma jos muut eivät osaa tarkastella itseään yhtä tarkasti kuin muita. Monilla tosi älykkäillä ihmisillä on hurjasti sellaisia piirteitä joille minä voin nauraa. Tasapuolista...naurakoot kaikki ketä naurattaa.


      • juttu sinne
        mikä provo kirjoitti:

        Pitääkö aina saada viimeinen sana? Tuntuu, että päivystät täällä haukkana vastataksesi vain takaisin: "Olen niin tyhmä ja yksinkertainen".

        Se on EHKÄ jo kuultu. Paitsi että provo sinä siltikin olet :)

        Olethan itsekin nenä kiinni ruudussa.


      • provo provo
        mikä provo kirjoitti:

        Pitääkö aina saada viimeinen sana? Tuntuu, että päivystät täällä haukkana vastataksesi vain takaisin: "Olen niin tyhmä ja yksinkertainen".

        Se on EHKÄ jo kuultu. Paitsi että provo sinä siltikin olet :)

        Sitä paitsi toi sun viesti PROVO toimii provona siihen että vastaan.


    • xeeros

      Älykäs voi olla monella tapaa,eikä vain ns. matemaattisesti,kuten insinöörit,jotka ovat yleensä sosiaalisesti vajaaälyisiä. ns. nörttejä.
      Erilaisia älyn muotoja löytyy lukemattomasti ja osa niistä löytyykin omista vahvoista puolista.
      varmuutta peliin vaan ja ota löysin lantein ;)

    • tyhmän kanssa

      hävettäisi ihan älytömästi jos oma vaimo olis tyhmä.

      • "älytömästi"

        Yleensä sitä vihaa toisessa ihmisessä, mitä omassa itsessään inhoaa ;)


    • odottelee jännityksellä

      Ja voihan sanonko mikä. Miehen vanhemmat tulee tänään kylään. Tunnin päästä ovat meillä. Kiva sinänsä, mutta jännittää...

      • joo.

        Kylläpä outoon aikaan vierailevat. Perjantai iltapäivänä.


      • naisihminentuleva äitinen
        joo. kirjoitti:

        Kylläpä outoon aikaan vierailevat. Perjantai iltapäivänä.

        Miehellä on talviloma. Ei tainnu mennä vierailu ihan putkeen. :(


    • laitokseen

      Saako tommoset kulkea vapaana ja tehdä lapsia?

      • sä..

        jos uskot kaiken mitä täällä kirjoitetaan.


      • .............

        Mikäs diagnoosi sulle on annettu?


    • viisautta

      tietääkseen että on tyhmä. oikein kunnolla tyhmällä ei ole kykyä tällaiseen itsereflektioon.

    • melted_angel

      Eihän koulu arvosanat sitä fiksuutta mittaa!
      Voit olla miehesi mielestä hyvin viisas ja kaunis ja kaikkea muuta vaikka hän olisikin sinua fiksumpi, hän rakastaa sinua sellaisenaan kun kerran lapsenkin olette jo tehneet.

    • Janne.

      "Monet miehet ovat kehuneet minua hyvännäköiseksi. Ja olen omasta mielestänikin kaunis."

      Olet normaali. Kauneus on ammattilaji ja kaunis voi olla vain oikein laittautumalla, joka katsotaan taidoksi. Pelkästään kasvot ilman meikkiä, kampausta, ripsiväriä, ripsien ja kulmakarvojen muutoksia on normaali.
      Et siis ole kaunis vaan normaali.
      Miesten kehuminen on tyypillistä, koska nainen nähdään "kauniina" ja kohteliaisuus ei ole koskaan pahasta.

      • Janne.

        "fiksuutta on monenlaista, ehkä sinulla on jotakin muuta kuin kirjaälykkyyttä tai työmuistia tai muuta sellaista?"

        Buhahhah. Vai monenlaista?
        Kirjojen lukeminen tekee fiksuksi, ei ole olemassa mitään erinäistä "Kirjaälykkyyttä". Se on pee puhetta.
        Ja muisti on muisti. Jos ei muista, ei tiedäkään.

        Ja mitä hyötyä täällä on itkeä siitä että pitää itseään "idioottina"? Ensinnäkään en löytänyt mitään idioottimaista ap:n viestistä vaan täysin normaaleja asioita.
        Toiselle helppoja, joillekin ei. So what?
        Jotenkin "yksinkertainen" ei edes toimi tähän sun ongelmaan.

        joo vuoden 2007 ketju mutta p*skat minä siitä. tämähän on netti.


    • melkein 2012

      10 % palstan vastaajista, minun mielipiteen mukaan, on niitä älykkäitä: mukaan lukien Yksinkertainen. Yksinkertainen siksi koska hän todella tuntee itsensä, sekä hyvät ja huonot puolet, ja pystyy keskustelemaan niistä rakentavasti.

      Loput 90% on niitä katkeroituneita solvaajia, jotka ei tunne itseään ja maailmaa, yrittää saada huomiota täällä ja väittää jokaisen foorumiviestin olevan provo tai trolli jne. Eli siis perusjuntteja, joilla kaikilla on taatusti jokin mielialahäiriö ja huono lapsuuden kokemus.

    • Anonyymi

      No erinlaisia me ihmiset ollaan ei se mikään vika ole ,joten ole ihan rauhassa se ihana sydämellinen ihminen äläkä mollaa itseäsi .
      Mutta usein on niin että viisaat ihmiset tarkastelevat ominaisuuksiansa . Ja ovat usein liian tuomitsevaisia omaa itseään kohtaan
      Jotta hyvät jatkot ja onnea vauvan tulolle

    • Anonyymi

      Toimitusjohtajat ovat a i n ä. yksinkertaisia.

      Ei ihmisiä johdeta ja vielä vähemmän älykäs hakeutuu toimitu.j.

      Avioliitto todennäköisesti kariutuu, ei johtavan narsistin kanssa voi yhdessä elää.

    • Anonyymi

      Miu Ämmä on 38 vuotta, täytyykö hyöö vaihtuu , näyttääbi vanhukselt, ja jop ruonahasuult.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe