Talbot

Vulkan

Tuntuisi varmaan kurjalta olla Talbot-harrastaja näinä aikoina. Ei pelkästään siksi että muiden automerkkien harrastajat pitäisivät jotenkin perverssinä, vaan siksi että joutuisi turhautuneena vierestä katselemaan hyväkuntoisten Talbotien tuhoutumista kykenemättömänä pelastamaan kaikkia niitä jotka haluaisi.

Uskokaa tai älkää, mutta vielä koittaa se päivä kun puoliksi maatuneita Talbotin raatoja kaivetaan suosta ja hitsaillaan kuntoon iltatolkulla avio-onnen kustannuksella.

69

11252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerään

      niitä. itsekkin kerään tiettyä automerkkiä, mikä on vähemmistönä. fiat 127 ja 128, niitä on 127 12kpl
      ja 128 23kpl. ostan kaikki mitä vastaan tulee.
      pidä vaan harrastuksesta kiinni, kymmenenvuoden
      päästä kukaan ei ole edes tietoinen talbot nimestä.

      • Mustarastas

        Hei !!
        Olen myymässä Huuto Netissä Zastava fiat 128 raatoa 40,00 e
        Varaosia Moottori vaidelaatilkko vetoakselit ym .
        Kuva Huuto netissä Sijaitsee Maskussa Turun lähellä
        Ollut kuusen alla monta vuotta .
        Terv. Raimo


      • Anonyymi

        On taas avaaja mökissä kasvanut, ikkunatkin metsään päin.
        Talbot on kaikkea muuta kuin säälittävät uudenkaupungin tuotokset Horizon ja Solara.

        Talbot 180 edustusauto
        Talbot Tagora edustusauto
        Talbot Matra Murena urheiluauto ( hl. 25 000€)
        Talbot Avenger perheauto
        Talbot Samba pikkuauto
        Talbot Sunbeam Lotus (hl 65 000€)
        Talbot Lago (hl. 450 000 €)


    • lotus talbot

      Itellä oli vuosituhannen vaihtessa horizon kulkuneuvona silloin en siinä nähnyt mitään hyvää paitsi edullisuus. Jälkeenpäin oon vaan miettinyt että oli harvinaisen kovapeltinen auto olihan se jo silloin parikytä vuotta vanha ja mitään hitsaamistarvetta ei esiintyny ja autoa oli pidetty sitten niin huonosti kun voi vaan pitää.
      Nyttemmin kun hintoja olen seurannut 90 luvun japseja saa jo halvemmalla kun talbotteja, johtuu osin siitä että suurin osa talboteista on romutettu ja hyvät ns papan autot odottavat heinäladoissa.
      Aloitappa keräily vaikka takavetoisesta 2,2 litraisesta TALBOT LOTUS mallista (sumbeam 424) Näiden ralissakin menestyneiden hinnat alkavat kymppitonnista. Lisäksi talboteja on useita eri malleja joita ei ole suomeen tuotu.

      • Bullworker

        Mulla on ollut 2 kpl talbot horizontteja, toinen meni kiertoon ja meni hetken ennen kuin löysin taas hyväkuntoisen Horizontin 1.3l vm-84. On meinaa kiva peli ajaa :) Tuli vaan mieleen, kun tämä on melkein kanssa jenkki ja suomi historiaa, niin kaikki talbot kuskit ajaan ns.cruising ajoa kesällä, ois kansalla ihmettelemistä :) kun nämä on tosiaan katoava luonnon vara.


      • mostang72

        Ostettu, mitä seuraavaks?


      • muistoja herää
        Bullworker kirjoitti:

        Mulla on ollut 2 kpl talbot horizontteja, toinen meni kiertoon ja meni hetken ennen kuin löysin taas hyväkuntoisen Horizontin 1.3l vm-84. On meinaa kiva peli ajaa :) Tuli vaan mieleen, kun tämä on melkein kanssa jenkki ja suomi historiaa, niin kaikki talbot kuskit ajaan ns.cruising ajoa kesällä, ois kansalla ihmettelemistä :) kun nämä on tosiaan katoava luonnon vara.

        Talbot on mobilistiystävällinen auto. Tekniikaltaan helppo ja Suomessa tehtyjen mallien osalta yleensä hyväkorinen. Ajo-ominaisuudet samanaikuisen japsiauton yläpuolella, varsinkin maantieajossa. Koneet jo aikanaan hieman vanhanaikaisia, mutta kummallisen pienillä kulutuksella pääsi ajelemaan, jos vain oli säädöt kohdillaan.

        Ensimmäisissä malleissa ilmeisesti vaihteistot ja vetarit jotain sukua Rellulle. Niillä malleilla huonoa mainetta, jota sitten riitti myös myöhemmille malleille. Myöhemmissä malleissa, joissa jo 5-vaihteinen loota, loota ja vetarit ilm. Peugeotin suunnasta. Ja mainioita.


        Talbotin taltioiminen on kulttuuriteko.


    • kloyt

      Itselläni on kaksikin talbot 1510 komistusta. Kumpikin koriltaan aika pakasta vedetyn näköisiä. Vain toinen, eli vm -82 1,3 toimii. Toinen, vm.83 1,5 oli pitkään käyttöautona, kunnes n.400 tkm ajettuna kone sylki kiertokankensa pois. Viiden omistusvuoden aikana ei muita vikoja ollutkaan. Koneeltaan ehjän säksättäjän aion ainakin säilyttää tallissa tulevaisuuden ihmisten ihmeteltäväksi. Saatampa säilöä toisenkin johonkin latoon, jos niitä tosiaan joskus suosta kaivellaan

      • ei ole...

        Mutta moottoreita kyllä riittää ja osia. virivirikoneita noista on tullu tehtyä.

        Kestävä motti ainakin radalla ollut.


      • Bullworker
        ei ole... kirjoitti:

        Mutta moottoreita kyllä riittää ja osia. virivirikoneita noista on tullu tehtyä.

        Kestävä motti ainakin radalla ollut.

        vai et virikoneita, kulkee varmaan sitten ihan liukkaasti :) mulla ihan normi 1.3 ja maksimi nopeus motarilla 100 km/h mittarin mukaan, musiikkiakin on kiva kuunnella heh


      • jkjfk
        Bullworker kirjoitti:

        vai et virikoneita, kulkee varmaan sitten ihan liukkaasti :) mulla ihan normi 1.3 ja maksimi nopeus motarilla 100 km/h mittarin mukaan, musiikkiakin on kiva kuunnella heh

        Mulla ainakin 1,3 1510 kulkee n.160 km/h tasaisella mittarin mukaan. 1,5 litrainen meni n.180 km/h, todellinen nopeus silti ainakin 15 km/h vähemmän. Sulla siis menee alle 90 km/h huippuja!! Taitaa olla pari pyttyä pois pelistä


      • Bullworker
        jkjfk kirjoitti:

        Mulla ainakin 1,3 1510 kulkee n.160 km/h tasaisella mittarin mukaan. 1,5 litrainen meni n.180 km/h, todellinen nopeus silti ainakin 15 km/h vähemmän. Sulla siis menee alle 90 km/h huippuja!! Taitaa olla pari pyttyä pois pelistä

        Niin kyllä tasaseen käy, fiatti ainakin putputti kuin joki vene, kun oli yksi pytty pois pelistä. Pitää kattoa tulpat ja siitähän sen näkee, laturin hihna pitää vaihtaa ainakin, vinkuu ikävästi kylmänä, kun starttaa ryypyn avulla aamulla ennen lähtöä


      • sama
        Bullworker kirjoitti:

        Niin kyllä tasaseen käy, fiatti ainakin putputti kuin joki vene, kun oli yksi pytty pois pelistä. Pitää kattoa tulpat ja siitähän sen näkee, laturin hihna pitää vaihtaa ainakin, vinkuu ikävästi kylmänä, kun starttaa ryypyn avulla aamulla ennen lähtöä

        Voihan siinä olla sytytys väärin, tai virranjakajan alipainesäädin hajalla. Kaasarikin voi temppuilla tai venttiilit vuotaa. Pitäisi silti talbotinkin ainakin 140 kulkea. Jos kone ei syö paljoa öljyä, niin alakerta on kunnossa


      • kova peli

        itselläni on myös talbot 1510, papalla ikätuli täyteen ja anto minulle sitten varsinaisen lahjan:D tuoki ulkoapäin maailmaan nähnyt mutta ei ruostetta löydy oikeen millään ja kone mahottomasssa kunnossa nuinkin vanhaksi kamppeeksi. varmaan tämäkin yksilö löytää itsensä rässitä kesäkuun jälkeen jos sitä ei joku pelasta


      • ueuuei
        kova peli kirjoitti:

        itselläni on myös talbot 1510, papalla ikätuli täyteen ja anto minulle sitten varsinaisen lahjan:D tuoki ulkoapäin maailmaan nähnyt mutta ei ruostetta löydy oikeen millään ja kone mahottomasssa kunnossa nuinkin vanhaksi kamppeeksi. varmaan tämäkin yksilö löytää itsensä rässitä kesäkuun jälkeen jos sitä ei joku pelasta

        Älä nyt paalaa ainakaan. Anna mieluummin jollekin vaikka puoli- ilmaiseksi. Talbotit on kyllä vielä aika vaikeita myytäviä.


      • kova peli
        ueuuei kirjoitti:

        Älä nyt paalaa ainakaan. Anna mieluummin jollekin vaikka puoli- ilmaiseksi. Talbotit on kyllä vielä aika vaikeita myytäviä.

        noo jos joku haluaa hakia rovaniemeltä sen pois niin siitä vain ja ei varmasti hinta ole este:D


      • bullworker
        sama kirjoitti:

        Voihan siinä olla sytytys väärin, tai virranjakajan alipainesäädin hajalla. Kaasarikin voi temppuilla tai venttiilit vuotaa. Pitäisi silti talbotinkin ainakin 140 kulkea. Jos kone ei syö paljoa öljyä, niin alakerta on kunnossa

        Onko tietoa paljonko maksais venttiilien säädätys, nyt viimeksi mittasin kulutuksen, sekalaista ajoa, niin tankilla ajoi 620 ennen kuin ressu valo sytty palaan. Kummiskin ajan Jokelasta Itä-Helsinkiin töihin, joten matka-ajoa ja kaupunki pöristelyä, aika hyvin vanhaksi peliksi. Joo kerran kokeilin motarilla 120 vauhtia, kyllä meni kevyesti, mutten viihtynyt vanhaa autoa rääkätä ja mittarikaan ei pahasti valehtele, 100 km/h niin nopusnäyttö näytti 97 km/h :)


      • jkfjk
        bullworker kirjoitti:

        Onko tietoa paljonko maksais venttiilien säädätys, nyt viimeksi mittasin kulutuksen, sekalaista ajoa, niin tankilla ajoi 620 ennen kuin ressu valo sytty palaan. Kummiskin ajan Jokelasta Itä-Helsinkiin töihin, joten matka-ajoa ja kaupunki pöristelyä, aika hyvin vanhaksi peliksi. Joo kerran kokeilin motarilla 120 vauhtia, kyllä meni kevyesti, mutten viihtynyt vanhaa autoa rääkätä ja mittarikaan ei pahasti valehtele, 100 km/h niin nopusnäyttö näytti 97 km/h :)

        Aika helppo tuosta on säätää ne itse, jos tietää oikeat välykset... (muistaakseni 0.25 ja 0.30)Talbotin venttiileitä ei ehkä kannata säätää niin, ettei kone raksuta. Silloin häviää kaikki veto. Koneen kuuluu ääntää niinkuin betonimylly.(?) Hinnoista en tiedä mutta kaipa ne tunnissa tai alle saa säädettyä sen korjaamolla. Jos se syö noin vähän ja kulkeekin niin varmaan se on kunnossa muuten.


      • bullworker
        jkfjk kirjoitti:

        Aika helppo tuosta on säätää ne itse, jos tietää oikeat välykset... (muistaakseni 0.25 ja 0.30)Talbotin venttiileitä ei ehkä kannata säätää niin, ettei kone raksuta. Silloin häviää kaikki veto. Koneen kuuluu ääntää niinkuin betonimylly.(?) Hinnoista en tiedä mutta kaipa ne tunnissa tai alle saa säädettyä sen korjaamolla. Jos se syö noin vähän ja kulkeekin niin varmaan se on kunnossa muuten.

        Joo, paremmat nakit pitää alle laittaa ja ehkä hitusen leveämmät, nyt takana 165/15 ja eessä 155/15, edellisen omistajan ostos. Olis leveämmät nakit, niin kulkis vieläkin varmemmin ja ääni hiljenis sisällä jonnin verran


      • Totuuden suu
        bullworker kirjoitti:

        Joo, paremmat nakit pitää alle laittaa ja ehkä hitusen leveämmät, nyt takana 165/15 ja eessä 155/15, edellisen omistajan ostos. Olis leveämmät nakit, niin kulkis vieläkin varmemmin ja ääni hiljenis sisällä jonnin verran

        Sullako on 15 tuuman vanteet Talbassa?


      • Bullworker
        Totuuden suu kirjoitti:

        Sullako on 15 tuuman vanteet Talbassa?

        Katoin uudestaan, 13 tuuman :( mut ajattelin kyllä hieman leämpää versiota alle


      • Henrif
        Bullworker kirjoitti:

        Katoin uudestaan, 13 tuuman :( mut ajattelin kyllä hieman leämpää versiota alle

        Tarvitsen 4kpl talbot solara vanteita. Onko kellään myydä?


        T.Henri 0500-695058
        Helsinki


      • Tallintyhjentäj
        Henrif kirjoitti:

        Tarvitsen 4kpl talbot solara vanteita. Onko kellään myydä?


        T.Henri 0500-695058
        Helsinki

        Mulla olis. Paljon maksat?


      • M-L

        Lotus Talbot 2.2 myynnissä


    • diisseli...

      Semmonen tuli vielä mieleen että onko toi diesel talbotin kone "samanlainen" suunnilleen osiltaan kuin bensakoneetkin, tarkoitan lähinnä lohko ja kansi??

      Eli voisiko bensa ja kiisselikoneen osia saada hyödynnettyä keskenään?

      • Ihan eri

        Täysin eri koneita.

        Diesel on peugeot/citroen konsernin XU-sarjaa, nuo säksättimet on jotakin muuta, liekö simcan peruja.


      • yujdd
        Ihan eri kirjoitti:

        Täysin eri koneita.

        Diesel on peugeot/citroen konsernin XU-sarjaa, nuo säksättimet on jotakin muuta, liekö simcan peruja.

        1,1;1,3 ja 1,5 bensakoneet on Simcan 1100, 1000 yms malleista suoraan perittyjä.(Olihan niitä Peugeot 309:ssäkin) Keskenään bensakoneet ovat lähisukulaisia. Diesel on Peugeoteissakin pitkään käytetty 1,9 litran Indenor. Yhteisiä osia ei ole, koska Diesel kai on PSA:n bensakoneiden sukua. Diesel on Talboteissa se, joka käy näteimmin, ei silti kovin heikkoja olleet nuo bensakoneetkaan 50-luvulla suunnitelluiksi.


      • Rellu5L
        yujdd kirjoitti:

        1,1;1,3 ja 1,5 bensakoneet on Simcan 1100, 1000 yms malleista suoraan perittyjä.(Olihan niitä Peugeot 309:ssäkin) Keskenään bensakoneet ovat lähisukulaisia. Diesel on Peugeoteissakin pitkään käytetty 1,9 litran Indenor. Yhteisiä osia ei ole, koska Diesel kai on PSA:n bensakoneiden sukua. Diesel on Talboteissa se, joka käy näteimmin, ei silti kovin heikkoja olleet nuo bensakoneetkaan 50-luvulla suunnitelluiksi.

        Itse asiassa Peugeot 309 oli PSAn viimeinen Talbot projekti, kalkkiviivoilla merkitsi tuli sitten Peugeot 309.


      • 1.6
        Rellu5L kirjoitti:

        Itse asiassa Peugeot 309 oli PSAn viimeinen Talbot projekti, kalkkiviivoilla merkitsi tuli sitten Peugeot 309.

        Onkohan pösössä tai jossain ollut koskaan tuota talbotin konetta 1.6 litrasena? Tiedän että 1.6 konettakin on mutta onkohan niin ettei suomeen ole moisia tuotu?


      • Vulkan
        1.6 kirjoitti:

        Onkohan pösössä tai jossain ollut koskaan tuota talbotin konetta 1.6 litrasena? Tiedän että 1.6 konettakin on mutta onkohan niin ettei suomeen ole moisia tuotu?

        "Tiedän että 1.6 konettakin on mutta onkohan niin ettei suomeen ole moisia tuotu?"

        Uudessakaupungissa valmistetuissa Talboteissa niitä ei ollut mutta esim. Coventryssä tehtyjä Talbotteja oli 1,6-litraisilla koneilla.


      • yujdd kirjoitti:

        1,1;1,3 ja 1,5 bensakoneet on Simcan 1100, 1000 yms malleista suoraan perittyjä.(Olihan niitä Peugeot 309:ssäkin) Keskenään bensakoneet ovat lähisukulaisia. Diesel on Peugeoteissakin pitkään käytetty 1,9 litran Indenor. Yhteisiä osia ei ole, koska Diesel kai on PSA:n bensakoneiden sukua. Diesel on Talboteissa se, joka käy näteimmin, ei silti kovin heikkoja olleet nuo bensakoneetkaan 50-luvulla suunnitelluiksi.

        mul on 1000 simca vm.73 samanlainen toi simcan moottori on kuin talboteissakin..
        Harm ikun talbotit ja simcat ja myös vanhemmat peugeutit on ali arvostettuja, tarttis saada näiden automerkkien stastusta nostettu jotenkin.. Esim kokoontumis ajot olis poikaa!!!!


      • Bullworker
        simcakaveri kirjoitti:

        mul on 1000 simca vm.73 samanlainen toi simcan moottori on kuin talboteissakin..
        Harm ikun talbotit ja simcat ja myös vanhemmat peugeutit on ali arvostettuja, tarttis saada näiden automerkkien stastusta nostettu jotenkin.. Esim kokoontumis ajot olis poikaa!!!!

        Joo niin on, vastaan on tullut muutamia horizontteja mikä itsellä on. Kun kattelee netti autosta vaihtoautoja samaan hinta luokkkaan, on aika pommeja jo, mulla oli ajettu 183 ja rapiat ja maksoin 450 euroa. Onko kellään kuskin puoleista ikkuna systeemiä, hajos veivi, kun oli jumissa ikkuna ja veivi otti ja hajos, veivasin sitten väkisin lukkopihdeillä auki ikkunan =) 0449374139 saa soitella jos löytyis


      • Kolleega
        Bullworker kirjoitti:

        Joo niin on, vastaan on tullut muutamia horizontteja mikä itsellä on. Kun kattelee netti autosta vaihtoautoja samaan hinta luokkkaan, on aika pommeja jo, mulla oli ajettu 183 ja rapiat ja maksoin 450 euroa. Onko kellään kuskin puoleista ikkuna systeemiä, hajos veivi, kun oli jumissa ikkuna ja veivi otti ja hajos, veivasin sitten väkisin lukkopihdeillä auki ikkunan =) 0449374139 saa soitella jos löytyis

        Juuri hommasin talbotin, Solara GLS, mutta mistä löytyisi etulyhty? Eli siis koko umpio vasemmallle?


      • Osmo 3000
        1.6 kirjoitti:

        Onkohan pösössä tai jossain ollut koskaan tuota talbotin konetta 1.6 litrasena? Tiedän että 1.6 konettakin on mutta onkohan niin ettei suomeen ole moisia tuotu?

        Jos joku on kiinnostunut ,niin löytyy Talbotin 1,6 uudet männät std


    • enpä sitten oikein muuta ottanutkaan, ja sit ois yks met.hohtosininen,aika siisti bensa myytävänä 200e ,että sais tilaa p.0400415172

      • jovain

        siinäpä sitä ois peli joka harvinainen keräilypeli ja kulkeekin.susi lammasten vaatteissa noin kohtuudella.2,2l ja 175hv turbokone..nam!ei mikään 1,3 tai 1,5 sepelimylly.


      • bullworker
        jovain kirjoitti:

        siinäpä sitä ois peli joka harvinainen keräilypeli ja kulkeekin.susi lammasten vaatteissa noin kohtuudella.2,2l ja 175hv turbokone..nam!ei mikään 1,3 tai 1,5 sepelimylly.

        Ois juu. Mites tuo sepeli mylly kestää lievästi viritettynä normaali ajossa? Ajattelin vaan kun on kohta pakoputken vaihto eessä ja pientä muuta fiksausta, oishan se kiva kiusata kanssa ihmisiä heh


      • Mutta ei laillinen
        bullworker kirjoitti:

        Ois juu. Mites tuo sepeli mylly kestää lievästi viritettynä normaali ajossa? Ajattelin vaan kun on kohta pakoputken vaihto eessä ja pientä muuta fiksausta, oishan se kiva kiusata kanssa ihmisiä heh

        Heloin virityskonsti olisi vaihtaa Diesel-malliin 16-venttiilinen, 1,9 litrainen kone, 160 hv.


      • talouspotti
        bullworker kirjoitti:

        Ois juu. Mites tuo sepeli mylly kestää lievästi viritettynä normaali ajossa? Ajattelin vaan kun on kohta pakoputken vaihto eessä ja pientä muuta fiksausta, oishan se kiva kiusata kanssa ihmisiä heh

        Hyvin nuo on kestäny.

        Helposti ja halvalla tuosta saa kutiteltua lisäheppoja, tosin kansi pitää kyllä irrotella.


      • bullworker
        talouspotti kirjoitti:

        Hyvin nuo on kestäny.

        Helposti ja halvalla tuosta saa kutiteltua lisäheppoja, tosin kansi pitää kyllä irrotella.

        Joo dieseli ois parempi kun työ matkaa tulee yhteensä n. 100 km, asun jokelassa. En sitten tiedä paljon maksais vaihtaa dieseli kone ja mistä löytäs hyvä kuntoisen koneen, ton koneen voisin antaa vaihossa, sillä ajettu nyt n. 183 tuhatta


      • P3TR!
        bullworker kirjoitti:

        Joo dieseli ois parempi kun työ matkaa tulee yhteensä n. 100 km, asun jokelassa. En sitten tiedä paljon maksais vaihtaa dieseli kone ja mistä löytäs hyvä kuntoisen koneen, ton koneen voisin antaa vaihossa, sillä ajettu nyt n. 183 tuhatta

        Kerrankin löysin paikan, jossa on talbot intoilijoita. Harmi vain että viestit ovat vuodelta 2007 :(.
        Noita dieseleita ei varmaan oikein tahdo löytyä kun valmistettu alle 300 kappaletta, tosin tässä kuukausi sitten oli nettiautossa yksi myynnissä 100€ lähti aika nopeasti. Harmi vain kun noita sunbeameja ei ole valmistettu Suomessa. Ei tahdo oikein löytyä.


      • Talbu
        P3TR! kirjoitti:

        Kerrankin löysin paikan, jossa on talbot intoilijoita. Harmi vain että viestit ovat vuodelta 2007 :(.
        Noita dieseleita ei varmaan oikein tahdo löytyä kun valmistettu alle 300 kappaletta, tosin tässä kuukausi sitten oli nettiautossa yksi myynnissä 100€ lähti aika nopeasti. Harmi vain kun noita sunbeameja ei ole valmistettu Suomessa. Ei tahdo oikein löytyä.

        Talbot Horizon GLD vm-84 jos kiinnostaa ,jätä yhteystiedot.


      • P3TR!
        Talbu kirjoitti:

        Talbot Horizon GLD vm-84 jos kiinnostaa ,jätä yhteystiedot.

        Onko noista horizoneistakin diesel versioita luulin että vain 1510. Nyt ei ole tilaa mutta ehkä myöhemmin? :)


      • Talbu kirjoitti:

        Talbot Horizon GLD vm-84 jos kiinnostaa ,jätä yhteystiedot.

        päin sijaitsee


      • ffwhwh
        P3TR! kirjoitti:

        Onko noista horizoneistakin diesel versioita luulin että vain 1510. Nyt ei ole tilaa mutta ehkä myöhemmin? :)

        Horizoneista on dieselversio, tietääkseni niitä on tehty enemmän kuin 300 kun ainakin pohjoisessa niitä vielä näkee aika usein. Olisiko 300 vain 1510-dieselin valmistusmäärä, se on aika harvinainen, pari vuotta sitten näin yhden hyväkuntoisen joka varmaan liikkuu vieläkin.

        Ja Talbot-intoilijan oikea paikka on Simca-kerho, Talbothan on uudelleennimetty Simca.

        http://simca.munfoorumi.com/index.php


      • P3TR!
        ffwhwh kirjoitti:

        Horizoneista on dieselversio, tietääkseni niitä on tehty enemmän kuin 300 kun ainakin pohjoisessa niitä vielä näkee aika usein. Olisiko 300 vain 1510-dieselin valmistusmäärä, se on aika harvinainen, pari vuotta sitten näin yhden hyväkuntoisen joka varmaan liikkuu vieläkin.

        Ja Talbot-intoilijan oikea paikka on Simca-kerho, Talbothan on uudelleennimetty Simca.

        http://simca.munfoorumi.com/index.php

        Juuh, eli 1510 on valmistettu noin 300 dieselversiona.


      • P3TR!
        P3TR! kirjoitti:

        Juuh, eli 1510 on valmistettu noin 300 dieselversiona.

        Niin ja kiitos tuosta foorumista.


      • ykat
        tapsao kirjoitti:

        päin sijaitsee

        Täällä olis yksi just leimattu 285tkm ajettu 1510 diesel joutilaana.


    • talbot horizondiesel

      olisko kellään diesel talbotin polttoaineen suodattimen kuppia puh 0405408663

    • Talbot vai mikä

      Talbot Horizonista, tuotiinko Suomeen 70-luvun lopulla Horizonia Simca tai Chrysler nimisenä? Milloin Suomessa alettiin kasata Horizonia ja oliko ne aina Talbot -merkkisiä, ainakin mitä Suomessa myytiin?

      Entä isommat Talbotit, 1510 ja Solara, oliko näitä Suomessa Chryslereinä tai Simcoina?

      • 1979 alkoi suomalainen tuotanto. Ranskassa horizon tuli 1977 ja isompi malli jo 1975. Eli ranskalaisia viistoperä-simcoja oli jo 1975-mallisia, suomessakin.

        Isomman mallin kohdalla suomalainen tuotanto aloitettiin ensin vanhemmalla 1307/1508-viistoperämallilla 1979, sitten vuonna 1980 tuli 1510, joka oli kosmeettisesti uudistettu painos. Porrasperä tuli vasta 1980. Sitä ei vanhemmasta versiosta ollutkaan.

        Ensimmäiset suomalaiset horizonit taisivat olla heti talboteja. Saattoivat ne vielä olla chryslereitäkin. Vai olikohan se niin, että oli chryslerin merkki maskissa mutta talbotin nimi....Merkin omistaja vaihtui kuitenkin peugeotiksi jo 1979.


    • Käkätin

      Kaverin lepikossa on ainaskin se isompi Talpotti joka myös PUHUU,sinne se maatuu jos ei kukaan tartte.
      Ittellä on joitai Horizonin osia viel jemmassa.
      [email protected] Lahdessa päin

      • Knight TALBOT 2000

        Kiitos muistutuksesta, en enää muistanutkaan niitä puhuvia "Ritari Ässä" - Talbotteja :D


    • Oiskohan kiinostusta

      Horizonin korjaamokäsikirja.
      2 osanen, Scan-auton alkuperäinen, suomenkielinen, uusi.
      Ei mikään Haynes painos.

    • PSA-diesel

      Diesel ei ollut mikään Indenor, oli kaikkiaan täysin uutta XU-moottori-perhettä. Ja moottoriltaan täysin yliveto vaikkapa VW: "Ihme-dieseleihin", jotka vielä 20 vuotta tuosta olivat ominaisuuksisiltaan "maamoottoreita"..

    • Talouspotti

      On se helvetin hyvä ettei noita paskaläjiä enää näy juuri missään puhumattakaan että niitä vielä valmistettaisi. Oli aikanaan semmoinen 1.3gl horisontti rässi autona ja täysi paska oli!! Luojankiitos se romu laitettiin ajoissa paaliin eikä mihinkään heinälatoon siinä toivossa että joku sen vielä joskus entisöis. Kaverin isäukko niillä ajeli ihan tosissaan silloin joskus ja aina oli kädet paskassa!!! Nyt on eurot ja markat raakaasti sekaisin tuolla nettiautossa,pyytävät horisontin paskasta 800euroa!! ite maksoin aikanaan 500markka ja joka penni oli liikaa!! Paaliin vaan joka ikinen romu mikä vastaan tulee!!! Hyi olkoon!!

      • jätät rauhaan

        No sunnei tosiaan tartte puuttua talpotteihin


    • ressukka

      onko kellään vm. 1986 Talpot Solaran täysin ehjää kuskin puoleista oven sivu peiliä
      ylimääräistä ilmoita jos on

    • Seppo Sepon Seppo

      Olipa tuossa romumiehellä Talbot Horizon Diesel.Paaliin meni.

    • ♥♥♥♥♥♥

      1510 Kyl kelpaisi ja uudenkaupungin tekele

      • Anonyymi

        Ostetaan virheetön Horizon 1.5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostetaan virheetön Horizon 1.5

        Ja diesel Talbotissa oli Peugeotin moottori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja diesel Talbotissa oli Peugeotin moottori

        Vanha avaus, ja halveksintaa täys.
        Johtuu varmaan siitä ettei tunneta Talbot historiaa.
        Talbot on vanha merkki, vuodesta 1903 aloitettu valmistus
        Upeita Talboteja löytyy vielä maailmalta.
        Vaikkapa Talbot Lago Grand Sport, Talbot Matra Murena, TALBOT SUNBEAM TEN TOURER

        Uudennista vaikkapa Talbot Tagora edustusluokan auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha avaus, ja halveksintaa täys.
        Johtuu varmaan siitä ettei tunneta Talbot historiaa.
        Talbot on vanha merkki, vuodesta 1903 aloitettu valmistus
        Upeita Talboteja löytyy vielä maailmalta.
        Vaikkapa Talbot Lago Grand Sport, Talbot Matra Murena, TALBOT SUNBEAM TEN TOURER

        Uudennista vaikkapa Talbot Tagora edustusluokan auto.

        Historiaa?? ei kai nämä Suomen Talbotit mihinkään Jenkkien sun muiden supermalleihin ole voineet samaistua?
        Iha nSimca,Chrysler,Talbot autoaj ne on ei mitään muuta.
        itell'kin olis tuolal vieläkin Horizonin moottori ym mutta eipä ole noutajaa läytynyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiaa?? ei kai nämä Suomen Talbotit mihinkään Jenkkien sun muiden supermalleihin ole voineet samaistua?
        Iha nSimca,Chrysler,Talbot autoaj ne on ei mitään muuta.
        itell'kin olis tuolal vieläkin Horizonin moottori ym mutta eipä ole noutajaa läytynyt...

        Facebook ryhmässä joku etsi konetta just.


    • Anonyymi

      ...Nämä Talbotit oli - ovat hienoja. Varsinkin nykypäivästä katsottuna. Muotoilu edustaa aikakautensa "suora viiva". Tekesivätpä tänäpäivänä auton, jonka kuljettajalta on ympäristöönsä esteetön näkökenttä. Alkaen A-tolpasta.. ovat myös paksumpi peltisiä kuin moni aikalaisensa. Saab kenttä kertoo tekevänsä "kulttuuritekoa" pitäessään henkilävaunujaan liikenteessä, saman sanoisin Talbot harrastajista.
      Tuttavapiirissä ajettiin Horizonilla noin 600 tkm saakka, ilman mitään isompia tekemisiä. Vallan mainioita siis.

      • Anonyymi

        Tuo palkki oli näkö este monelle kun piti sivusta nähdä tuleeko joku risteykseen tultaessa..outoa ehkä liian paksu sisältä tai pitemmällä ,tämä yhden 173cm naisen kokemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo palkki oli näkö este monelle kun piti sivusta nähdä tuleeko joku risteykseen tultaessa..outoa ehkä liian paksu sisältä tai pitemmällä ,tämä yhden 173cm naisen kokemus

        Kyllä n e A-pilarit oli monessa muussakin aikasemmissa autoissa aika paksuja JA risteyksiinhän tulee pysähtyä jos et näe tuleeko ketään!
        Se ei auta jos kolahtaa sanoa että en nähnyt,autolla ajaessa kun pitää nähdä!
        Jos A-pilari on ohutta kamaa on se myös turvallisuusriski kolariissa!


    • Anonyymi

      Tietyt Talbotit, Saabit ja jopa Teijo kannattaa säilöä suomihistoriallisina. Ei siksi että ne olis ollu jotenkin erityisen hyviäkään. Meillä oli jopa moottoripetrooli kokeilu joka on osa historiaa. Kohta joku ei usko miten sosialistinen maa tämä on ja on aina ollutkin niin tämä kaikki autohistoriallinen todistelee sitä. Siinä missä abs-jarrut tulkittiin luksusvarusteeksi (ei turvatekijäksi) ja lisävaruste kello revittiin irti verosyistä ym. Sen kaiken lopputulos pitää vaalia varoittavana esimerkkinä ja todisteena jälkipolville.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2691
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      276
      1539
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1497
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1341
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      399
      1301
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      385
      1246
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      997
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      889
    9. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      812
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      316
      805
    Aihe