ajokoiran kevät

Onko ajokoirasi kevät ja alkukesä toimelias vai elääkö se toimettomuudessa? Minkälaista ohjelmaa olet ajatellut koirallesi?

14

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Tyttönen-

      Kevät ja kesä meinaa pitempiä lenkkejä, uintia ja metsäsamoilua.
      Suunnitelmissa ollut pitempiä lomareissuja pohjoiseen ja siellä sitten patikointia koirien kanssa.
      Itselläni suomenajokoira ja norjanharmaa nartut.

    • harmaa parta

      Dreevereillä ainakin rotujärjestön toimesta suositellaan mejä-koulutusta ja -harjoittelua.

      Itse aion kokeilla tämän sulan aikana 7-vuotiaalla suomenajokoirallani, oppiiko se vielä sillä iällä seuraamaan jälkeä. Etukäteen olen ainakin toiveikas.

      • jori 15

        Siitä vain harjoittelemaan.


      • Tomme
        jori 15 kirjoitti:

        Siitä vain harjoittelemaan.

        Nyt on ajokilla lomakausi menossa. Eli aika vähän lenkkeillään, käydään toki joka päivä tekemässä lenkki, enemmän kylläkin nuuskuttelua ja merkkailua. Kerran viikossa hakua. Ostettiin kickbike, jonka kans on pikkusen opeteltu kulkemaan, treeniä ruvetaan lisäämään tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa, lenkin matkaa pidennetään pikkuhiljaa ja vauhtia lisätään kävelystä hölkäksi.
        Muuten käydään loman aikana patikoimassa, tehdään jälkeä (pakastimessa on pari jäniksennahkaa ettei totuus unohtuisi), uidaan...


      • jori 15
        Tomme kirjoitti:

        Nyt on ajokilla lomakausi menossa. Eli aika vähän lenkkeillään, käydään toki joka päivä tekemässä lenkki, enemmän kylläkin nuuskuttelua ja merkkailua. Kerran viikossa hakua. Ostettiin kickbike, jonka kans on pikkusen opeteltu kulkemaan, treeniä ruvetaan lisäämään tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa, lenkin matkaa pidennetään pikkuhiljaa ja vauhtia lisätään kävelystä hölkäksi.
        Muuten käydään loman aikana patikoimassa, tehdään jälkeä (pakastimessa on pari jäniksennahkaa ettei totuus unohtuisi), uidaan...

        Sinulla on oikea meininki. Hyvää jatkoa harrastukseen.


    • lumori

      Ensin lomaa ja vaihtelevaa kevyttä liikuntaa eri paikoissa varsinkin keväthangilla.

    • taputtelija

      Pienet kävely- tai pyörälenkit tekevät hyvää kuin myös muunlainen yhdessäolo.

    • pikkuhiljaa kuntoon

      Joko koiranne ovat kevätlenkkeilyn aloittaneet?

    • raiku1

      Harjoitus etenee sunnitelmien mukaan koiran vointia tarkkaillen.

      • ajokin omistaja

        Ehdottamasti niitä koiria lenkille! Muistakaa kuitenkin että älkää juoksuttako asfaltilla tulee nimittäin aika äkkiä nivelrikkoa, joten paras juoksutus alusta on hiekka tai asfaltin viereinen nurmi alue jos vaan siellä ei olisi näitä kaiken maailman lasinsiruja.Ja uiminen myös yksi hyvä vaihtoehto jos koira vaan suostuu uimaan, oma ajokoira ei nimittäin ui kun jäniksen perässä joten se jää meiltä pois. Ja mellä koiralle järjestetään myös muun laista aivojumppaa esim. aktivointipallo ja etsi leikkiä ja uusia koulutus käskyjä ja pääsee myös aina sään salliessa mukaan autoon kauppareissuille ja mattopyykille ja muutenkin yleensä aina kaikkialle minne itsekin menemme joten tylsää ei pääse olemaan ei jahtikautena eikä myöskään sen jälkeen. Myös kaikki tuo äskeinen auttaa luomaan parempaa suhdetta koiraan.


    • riihiriku

      Kohti syksyä menemme pikkuhiljaa treenaten.

    • kilihakka poika

      Reilu kaksi viikkoa vielä metsästyskautta ajokoiralla ja sitten taas treenikauteen.

    • heikkihenteri

      Nyt vain hangille hiihtämään koira valjaissa ja pitkässä talutushihnassa.

    • valmentajavallu

      Kesä on jo ovella. Vähän yli kolme kuukautta H-hetkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe