Voisiko joku luusyöpää sairastava/sairastanut kertoa millaisia oireita tunsi ennen kuin meni lääkäriin? Ja missä tilanteissa oireet yleensä tulivat? Kauanko kestivät?
Luusyöpä lonkassa
12
47169
Vastaukset
- potilas x
Minulla on vielä diaknoosi hieman kesken mutta mutta vasemmassa jalassa polven yläpuolella näkyy röngtenkuvassa luusta ulospäin kasvava patti joka on kai jonkinlainen kasvain. Jalka on kipeytynyt pikkuhiljaa joulusta lähtien enemmän ja enemmän ja nyt se on jo huomattavasti turvoksissa. Kipua on lähinnä silloin jos on rasittanút jalkaa enemmän. Yöt saan vielä kivulta nukuttua mutta sellainen "outo" jomotus siinä kokoajan tuntuu. Välillä on jalkaterässä myös puutumista ja tunnottomuutta.
Kolmas lääkäri laittoi vasta tarkempiin tutkimuksiin. Edelliset otattivat vain verikokeet ja kun niissä ei näkynyt mitään niin eivät ryhtyneet tarkempiin tutkimuksiin. Nyt perjantaina käyn taas lääkärillä ja mietitään jatkotutkimuksia...
Olisin myös kiinnostunut kuulemaan miten sinulla itselläsi oireet alkoivat ja mikä tilanteesi nyt on? Oletko saanut jo tarkempaa tietoa?- walencia
Itse en ole vielä lääkäriin mennyt,vaikka olisi tietenkin pitänyt.Sitä on vaan aina ajatellut että jos se menisi taas ohi ku tässä vähän aikaa on aloillaan.
Mietin vaan,että mitähän muita mahdollisia syitä jalan särkemiseen on?Kipu tuntuu tosiaan lonkasta polveen asti jatkuvana vihlomisena.Istuessa sama homma.Lonkat naksuu koko ajan ja polvi,välillä lonkan naksahdus tuntuu selän puolella asti ja se jos mikä sattuu.
Rakastan lenkkeilyä ym. luonnossa liikkumista,joten tämä helvetinmoinen särky estää tekemästä tuota kaikkea..mitä nyt joskus käydä vähän kävelemässä ulkona mut sillonkin tosi rauhallisesti ja hitaasti. - käydä lääkärillä,
walencia kirjoitti:
Itse en ole vielä lääkäriin mennyt,vaikka olisi tietenkin pitänyt.Sitä on vaan aina ajatellut että jos se menisi taas ohi ku tässä vähän aikaa on aloillaan.
Mietin vaan,että mitähän muita mahdollisia syitä jalan särkemiseen on?Kipu tuntuu tosiaan lonkasta polveen asti jatkuvana vihlomisena.Istuessa sama homma.Lonkat naksuu koko ajan ja polvi,välillä lonkan naksahdus tuntuu selän puolella asti ja se jos mikä sattuu.
Rakastan lenkkeilyä ym. luonnossa liikkumista,joten tämä helvetinmoinen särky estää tekemästä tuota kaikkea..mitä nyt joskus käydä vähän kävelemässä ulkona mut sillonkin tosi rauhallisesti ja hitaasti.jo kipujen vuoksi.
- 123444
oireena on sama kun hampaassa on reikä, se vihloo. sama tuntuu molemmissa jaloissa. kipu ei ole kova mutta se ei johdu rasituksesta tai muusta. luita vihloo. luusyöpää tai jotain?
- ...
itselläni tulee kuluneeksi kohta kuusi vuotta siitä, kun sain diagnoosiksi pahanlaatuisen ja aggressiivisen osteosarkooman oikeassa polvessa.itselläni kipuja oli monen kuukauden ajan polvessa ennen diagnoosia, se oli turvonnut ja taisipa siihen tulla mustelmiakin.pahinta oli etten voinut suoristaa jalkaa tai vastoin koukistaa sitä, se vaihteli päivästä toiseen.kivut olivat jatkuvia niin lepoasennossa kuin liikkeessäkin.
- Pelottaa38
Hei! Osaisiko kukaan auttaa? Minulla on nyt joitakin vuosia ollut seuraanvanlainen vaiva: kävelylenkillä alkaa jo lyhyen matkan jälkeen sattua sääriluihin kovasti, tuntuu kuin lihaa revittäisiin luusta irti. On siis pakko pysähtyä tai vähintään hiljentää tahtia. Kävin nyt illalla kävelemässä ja nyt tässä istuessakin tuntuu sääriluissa sellainen jomottava, tylppä särky. Muualla ei kipuja. Ei tämä ihan normaalia voi olla. Olen 38v nainen, muuten terve. Voiko luusyöpä oireilla näin? Kenelläkään kokemusta tällaisesta?
Kiitos jos joku osaa auttaa! - Anonyymi
Hei, Olen 19v tyttö. Minulla todettiin pahanlaatuinen kondrosarkooma luusyöpä lantiosta. Kasvaimet ovat levinneet ja pahanlaatuistuneet 3v aikana milloin kasvaimia luultiin ensin enkondroomiksi. Sitä ennen minulla oli lantion ja lonkan jomotusta sekä kummallisia hermo särkyjä, mutta vain toisella puolella vartaloa missä kasvaimet sijaitsivat. Minun neuvoni on, että ikinä ei voi olla liian varma, sillä kipu ei kuulu ihmisen päivittäisiin elimistön toimintoihin.
- Anonyymi
Onko sinulla synnynnäinen luustosairaus mhe
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla synnynnäinen luustosairaus mhe
Onko kenellekään vaihdettu lonkka niveltä jolla on perus-sairautena mhe, kaipaisin kokemuksia.Minulla melko kipe lonkka sanovat lääkärit nivelrikoksi, odotan nivelen vaihtoa.Pääseekö mhe sairastava työkyvyttömyyseläkkeelle itsellä vaike amhe?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kenellekään vaihdettu lonkka niveltä jolla on perus-sairautena mhe, kaipaisin kokemuksia.Minulla melko kipe lonkka sanovat lääkärit nivelrikoksi, odotan nivelen vaihtoa.Pääseekö mhe sairastava työkyvyttömyyseläkkeelle itsellä vaike amhe?
Kyllä minulla on synnynnäinen mhe
- Anonyymi
Kipu pakaran yläosassa paheni pikkuhiljaa. Si-nivelessä luusyöpä. Röntgen ei paljastanut. Magneettikuvassa löytyi . Sädehoito poisti kivun. Tulossa sytostaatit.
- Anonyymi
Ikävä kuulla. Miten kauan kärsit kivusta ennenkuin pääsit kuvauksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218331Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771339
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2781285- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331030Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36958