Moikka
Olen syövän sairastamisessa vielä aivan alkumetreillä.
Minulla havaittiin mammografiassa patti oikeassa kainalossa. Ohut neulanäytteen perusteella syöpä luokka 4. Sen jälkeen se leikattiin, oli imusolmuke. Siitä todettiin että se on etäpesäke jostakin muusta syövästä. Ei imusolmukesyöpä.
Sitten alkoikin varsinainen ravaaminen sairaalassa. Verikokeita, tietokonetomografia ym. Vaan mitään ei ole löydetty. Aikaa on kulunut jo kaksi kuukautta näihin tutkimuksiin. Välillä epäilen että voiko minussa mitään olla? Veriarvotkin kun on tosi hyvät hemo 145 ja senkkakin 11. MUTTA kun kaksi patologia on tutkinut sen mun näytteen, se on etäpesäke. Nyt toukokuussa pet-kuvaukseen. Toivottavasti sitten selviää. Minua kun ei voida käydä hoitamaan kun ei tiedä mitä hoitaa. Onko kellään ollut tälläistä.
Tämä tietämättömyys on kamalaa. Yksi positiivinen asia on että siinä tomossa ei löydetty mitään, niin ei kai se ole hirveästi levinnyt.
Syöpä ei löydy
5
3534
Vastaukset
- kurjinta,
toivottavasti pian löytäisivät.
- odotus aikaa
joskus se piru on vaikea löytää....
Toivottavasti tajuavat testata heti maksan ja aivot. - samanlaista
etsimistä,kävi myös pet kuvauksissa 2 kertaa turussa(asumme porissa) kaikki samat missä itsekkin olet jo käynyt,mutta yllätys pet kuvaus ei näyttänyt mitään löydöksiä.sitten otettiin viipale kuvat missä näky kasvain ja sen jälkeen otettiin ohutneula näyte joka oli ikävä kyllä syöpää.Sytostaatti hoidot jatkuvat edelleen,kasvain on saatu huomattavasti pienennettyä ja viipale kuvauksia tehdään 3kk välein.Onnea ja kaikkea hyvää sinulle!!
- Nyt hoidoissa
Hei! Minulla oli sama tilanne. 1.11.06 otettiin ohutneulanäyte, kun kainalossa näkyi mammografiassa kaksi suurentunutta imusolmuketta. Lääkäri epäili niitä hyvänlaatuisiksi, mutta parin viikon kuluttua paljastui, että ne olivat V-luokkaa ja epäily kohdistui heti rintasyöpään. Parin viikon kuluttua sairaalassa poistettiin neljä imusolmuketta lankamerkkauksen jälkeen. Tammikuussa otettiin kokovartalon tietokonekuvaus, jossa ei löytynyt mitään muuta kuin ne kainalon imusolmukkeet, joita oli vielä runsaasti jäljellä. Asiaa mietittiin monessa meetingissä ja sitten vihdoin päätettiin poistaa oikea rinta ja tyhjntää kainalo. Lopputulos oli ärhäkkä HER-positiivinen rintasyöpä, joka oli levinnyt 14 imusolmukkeeseen, mutta rinta oli puhdas. Sieltä ei löytynyt mitään, ainoastaan diagnoosina oli mastopatia. Nyt olen saanut rankkoja sytostaattihoitoja kolme kertaa ja saan vielä kolme kertaa. Lisäksi tulee 25 kertaa sädettä ja sitten 5 vuoden antihormonihoito, koska syöpäni oli hormonipositiivinen.
Siis se syöpä varmistui niistä imusolmukkeista. Kyllä ne patologit sen varmaan Sinunkin kohdallasi osaavat selvittää, mistä se on lähtöisin. Se vaan valitettavasti vie aikaa enemmän kuin normaalitilanteessa, jolloin on olemassa selkeä alkuperäinen kasvain. Minullakin meni 4 kuukautta selkeästä syöpädiagnoosista, ennenkuin pääsin hoitoihin. Tosi kuluttuvaa ja piinaavaa aikaa. Mutta nyt olen hoidoissa ja tuntuu jo paljon helpommalta. Tähän tietoon ei ole vielä todettu muualle levinneeksi. Tosin minusta ei ole otettu luukartoitusta, mutta syöpälääkäri sanoi, että olisi näkynyt siinä kokovartalon TT-kuvauksessa, jos olisi jotain. Labrat oli kaikki normaalit eli tosi hyvät, hemoglobiinikin alussa 156, nyt se on laskenut hoitojen myötä 111. Myös maksa-arvot ja luustoa kuvaavat arvot olivat normaalit kun otettiin ennen hoitoja.
Ymnmärrän hyvin tunteesi. Minäkin olin ensimmäiset kolme kuukautta aivan paniikissa ja masentunut. Nyt olen ihan hyvällä mielellä ja hyväksynyt sairauteni. Mutta ymmärrän, että on vaikea hyväksyä sairautta, jos ei edes tiedä missä se alkuperäinen luuraa. Minulle kyllä sanottiin heti sen ohutneulabiopsian tuloksista, että luultavasti on rintasyöpää, koska oli rauhasperäinen ja rintasyöpä yleensä lähettää etäpesäkkeitä ensiksi kainaloon.
Syöpälääkäri sanoi että joskus on tällaisia tapauksia ollut hänenkin pitkällä urallaan. Epäili, että se syöpä on jossakin vaiheessa ollut, mutta on sitten kuihtunut pois, mutta ehtinyt lähettää imuteitä pitkin syöpäsoluja. Se on tosi harmillista, kun minäkin olen säännöllisesti joka vuosi käynyt 10 vuoden ajan mammografiassa ja ultrassa ja mitään ei ole löytynyt aikaisemmin, kunnes nyt yhtäkkiä se on jo 14:ssa imusolmukkeessa.
Voimia Sinulle. Uskon että se löytyy. Tosi raastavaa se odottamisen aika. Minulla oli varsinkin kun tiesin jo paljon ennen leikkausta että syöpäni on ärhäkää laatua elelen sen kanssa monta kuukautta, ettei tehdä leikkausta, vaikka kirurgi jo eka käynnillä sanoi, että luultavasti rinta joudutaan poistamaan ja olivat melko varmoja siitä että se on rintasyöpä.
Tulipa sepustus. Toivottavasti sait jotain tolkkua. - mihin uskoa
Äidilläni todettiin sama juttu 02/06. Hän oli ollut mammossa 12/05, kaikki ok, verikokeissa 01/06 ja meni gyn. helmikuussa ihan vain vuositarkastukseen. Löydös suurentuneet imusolmukkeet oikeassa kainalossa. Ohutneulanäyteen mukaan kaikki ok, karkeaneulanäytteen ja neljän patologin mukaan syöpä. Imusolmukkeet poistettiin, täysimääräinen sytostaattihoito ja sädetys. Veriarvot koko ajan hyvät paitsi Hb joka laski hoidoista. Magneettikuvaus ym. mistään ei löytynyt mitään. Lääkärin mukaan jopa 5% saattaa olla tällaisia syöpiä ettei löydöstä löydy. Silti pelottavaa. Tällä hetkellä äiti voi hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726303- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32889Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98864Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5819Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41769