"Seutukunnan jakaantuvat Suomen kartalla uudella tavalla voittajiin ja häviäjiin, jos muuttoliikettä tarkastellaan valikoivasti asukaslukuihin suhteutettuna"
"matalapalkkaisia, vähän koulutettuja, työttömiä ja ikääntyneitä saivat uusiksi asukkaiksi eniten Itä-Lapin, Siikalatvan, Koillismaan, Kaustisen, Nivala-Haapajärven ja kehys-Kainuun seutukunnat."
http://www.koillissanomat.fi/paakirjoitus1.php?id=787
alkuperäinen teksti ollut hesarissa viikonloppuna(?)
köyhät muuttavat Itä-Lappiin.. ja
7
1367
Vastaukset 7
- ei ole
onnistunut markkinoinnissaan oikein, te ootte näköjään omineet Vetelin imagon muitten silmissä.
- Aktuaari
Jossain vaiheessa 2000-luvun alkua ote kirposi.
- pyrkivät
muuttamaan parempi palkkaisille alueille ja kun eivät satu saamaan töitä , työttöminä sitten vääristävät alueen tulorakennetta .
Ikääntyneet taas kaipaavat parempi laatuista sairaala/terveyspalveluita ja viihtyisään asuinpaikkaa loppuelämän ajaksi. :D- mulli esteri
Köyhät muuttavat köyhällejoelle.
- Vaivainen
Kaustisella on hyvä kuolla - kaikessa rauhassa.
- Aktuaari
Kaustisten seutukunnassa ilmeisesti kohtuuttomat asunnonhintavaatimukset ovat rauenneet, koska perustuloisilla on "varaa" muuttaa Kaustisen seutukuntaan.
Köyhät on helppo varastoida ylpeiden ja pienikeskituloisten naapureiksi, koska on valokaapelit, joilla lähettää KELA:an anomuksia.
Kaustisten seutukunta voisi perustaa uusköyhyyden kehittämiskeskuksen, jossa call centereillä ja pätkätöillä elätettäisiin Euroopan unionin sisämarkkinoista syrjäytyvä väestö siten, etteivät high tech-ihmiset joutuisi maksamaan lisää tuloveroja heistä ja maataloudesta.- nen
omaä seutukuntaansa haukkuu.Ei ne pienet teot,vaan suuret puheet tsääh.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521063Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll211020Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 49811
- 46725
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan61596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560