Työkaverin raivokohtaus

ahdistaa

Jouduin todistamaan työkaverin raivokohtausta. Olin hänen kanssaan kahden, kun hän menetti malttinsa täysin ja alkoi potkia tavaroita ja heitti mm. minua kohtaan pikkutavaroita. Raivokohtaus ei johtunut minusta vaan hänen ahdistuksestaan.

Tapahtumasta on jonkin aikaa, mutta se on alkanut ahdistaa vasta nyt. Aion mennä psykologille ensi tilassa.

Pitäisikö työkaverille tehdä jotain? Pitäisikö tuosta kohtaukessta kertoa jollekulle työturvallisuuden vuoksi? Kenelle?

4

4633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauko vaan

Kertoa kannattaa,ainakin luotettavalle esimiehelle muttei asiaa kannata kaikkien tietoon kuuluttaa.
      Tuollainen raivokohtaus saattaa olla luonnollinen vihan purkaus tai sitten se voi pahimmassa tapauksessa olla merkki mielenterveys ongelmasta.
      Kannattaisi hiemana sivusta tarkkailla tuota kaveria onko hänen käytöksensä normaalia ja jos on havaittavissa epänormaalia käytöstä asiasta kannattaa kertoa esimiehelle.

• esimiehetkös sitä

asioihin puuttuu...

Yleensä kun mitään ei ole vielä tapahtunut (eli kukaan ei ole saanut nenilleen), on vaikea mitään tehdäkään. Työmaaraivarit kannattaa silti yrittää kirjauttaa esimiesten kautta, työterveyshuollon henkilöstön avulla tai poliisille kertomalla, siltä varalta että jotain jälkiä jättävää joskus tapahtuu.

• jujuu

Lähtisin pääsääntöisesti ratkomaan työterveyden kautta ja sieltä työsuojeluvaltuutetun haltuun. Ihminen joak ei pidä aggressioitaan kurissa on henkisesti epävakaa tai työpaikall aon jotain pahasti vialla, joka taasen kuuluu hoitaa ylemmältä taholta. Ehkä tyypin hyvinvoinnin seuraaminenkin auttaisi jos oli väliaikainen tunteidenpurkaus.

• pikku hullu

olen sairastanut masennusta n.3 vuotta. sain lääkäriltä luvan lo pettaa masennus lääkkeet pikku hiljaa. olen tuntenut oloni sen jälkeen ihan oudoksi... olen haukkunut mm. minun sisareni ja saanut töissä ihan ihmeellisiä raivokohtauksia. mm. käyttäytynyt " pomona" , riidellyt työtovereiden kanssa ja en jaksa kiinnostua mistään. jos rakastat lähimmäistasi niin älä hylkää häntä!!! puutu ajoissa hänen elämään vaikka hän niin ei halua. saatat pelastaa hänen henkensä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe