Hei!
Näin mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen, jossa pyydettiin palkkatoivomusta. Missäköhän summissa liikkuu pk seudulla ohjaajan peruspalkat lastensuojeluyksiköissä?? et mitä summia vois alkaa miettimään...Kiitos=)
Ohjaajan palkka yksityisessä lastenkodissa
4
4699
Vastaukset
- talentiasta.
www.talentia.fi. ne kertoo sieltä. :)
- Vastauksista kiitollinen!
Sattumalta itsekin haeskelin kyseistä tietoa aivan äsken. Googletin muistaakseni sanat sosiaalisen palvelualan työehtosopimus. En ole aivan varma noista sanoista, mutta itse löysin tuon työehtosopimuksen, jossa on mukana myös palkkataulukko, josta voi katsoa palkkansa omilla tiedoilla. Pääkaupunkiseudulle on oma taulukkonsa.
Onko sinulla muuten kokemusta lastenkotityöstä esim. opiskeluajalta? Kuulisin siitä mielelläni jotakin, jos siitä ei ole liikaa vaivaa. En ole pääkaupunkiseudulta, joten en havittele kanssasi samaa työpaikkaa :), mutta vastaavaa kuitenkin. Itselläni ei ole sosionomin koulutusta, mutta koulutukseni voisi kuitenkin soveltua työhön. En vain tiedä käytännön työstä mitään... Minkälaisia asioita kuuluu esim. lastenkodin päivärutiiniin? Poikkeavatko lapset paljon "tavallisista" lapsista? Harrastetaanko lasten kanssa paljon eri juttuja? Jne. Vastauksista olisin hyvin kiitollinen!- Saija
Olen sosionomi ja työskennellyt opiskelujeni aikana kahdessa lastenkodissa sijaisena jonkin aikaa. Kokemukseni ovat siis lyhyeltä aikaa. Kyseiset paikat ovat olleet keskenään hyvin erilaisia paikkoja, säännöt ja käytännöt ovat aina paikkakohtaisia. Tietysti yhtäläisyyksiäkin löytyy. Perusrutiineihin kuuluu koulussa käynti tai kotikoulu, läksyjen teko, yhteiset ruokailut ja nukkumaan meno tiettyyn aikaan. Ohjaajat laittavat ruuan, missä nuoret avustavat paikan käytäntöjen mukaan. Myös siivoukseen osallistuvat kaikki.
Toisessa paikassa jossa olin töissä oli pelkästään poikia. He touhusivat paljon omissa oloissaan, pelasivat ja leikkivät sisällä ja ulkona, katsoivat tv:tä, jne. Toisen paikan nuoret eivät oikein innostuneet mistään, istuivat pääasiassa tv:n ääressä. Narisivat aina siitä ettei ole tekemistä, mutta kun jotain ehdotti, niin ei kelvannut. Jos lähdettiin ohjaajien päätöksestä edes joskus johonkin, valitus oli lähes jatkuvaa. Eli vapaa-ajan vietto riippuu ihan nuorista itsestään. Joissain paikoissa harrastetaan paljon koko porukalla. Joillain nuorilla on myös henkilökohtaisia harrastuksia, joissa he käyvät. Nuoria koetetaan kannustaa erilaisiin harrastuksiin ja järkeviin vapaa-ajan viettotapoihin.
Lasten ja nuorten poikkeavuus "tavallisista" lapsista on sekin hyvin henkilökohtaista. Riippuu millaiseen paikkaan menet töihin. Toiset paikat ovat toisia "helpompia". Tottakai jokaisella lapsella on jokin syy, miksei voi kotona asua. Tämä syy vaikuttaa lapseen ja hänen elämäänsä eri tavoin. Toiset ovat hyvinkin "normaalin" oloisia, toiset taas esim. hyvin väkivaltaisia.
Toivottavasti sait edes jotain ajatusta työstä lastenkodissa. Ei kun sekaan vain, se on hyvin antoisaa ja mukavaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109