Tuossa korjatettuani rikkimenneen kodinkoneen ja siitä pientä tyytyväisyyttä tuntiessa tuli mieleen että olenkohan nyt hieman vanhanaikainen. Ajattelin että osasinpas korjata tuonkin, isä aikanaan korjaili kaikenlaista mutta silloin koneet olivat yksinkertaisempia - ei ollut prosessoreita ja mekaniikka oli vielä kunnon materiaaleista tehty.
Mutta onko tuollainen ajattelu jo aikansa elänyttä? Olisiko pitänyt vain soittaa huoltohenkilö paikalle ja keskittyä itse siivoamiseen, ruuanlaittoon tai sisustuksen suunnitteluun? Onko moderni miehenkuva jo tehnyt minustakin vanhanaikaisen vaikken lökäpöksyissä kuljekaan, lapio tai ruuvimeisseli ovat kädessäni vain satunnaisesti ja puhun auttavasti rakkaudesta ainakin neljällä vieraalla kielellä.
-6päk-
Monitoimimies vai kodin henki?
8
556
Vastaukset
pikkurilli suorana kulkewa nykyneitimiäs tai sitten olet mies tjn
ei siinä ole waihtoehtoja :=)
ja kuitenkin saat ihan itse walita :=)
jos et sowi kaawaaan ole silti oma itsesi tjn
mitään häwettäwää ei sinulle jää tjn
ja ne jotka tän tajuaa :=)
walinta on wain sinun- valentain 64
Ole vain rauhassa tyytyväinen itseesi. Et ole sitä meitä seuraavaa pullamössösukupolvea, joka olisi soitanut huoltomiehen paikalle. Onnittelut :)!!!
- NainenVantaa
Jos sinua pikku korjailut kiinnostaa, miksi et saisi niitä tehdä ja nauttia hyvästä mielestä, jonka onnistuminen muassaan tuo?
Ei ole olemassa mitään muottia tai mallia, johon ihmisen pitäisi itseään mallata. Nuo vanhat sukupuoliroolit ovat aikansa eläneitä. Toki nainen saa osata ommella ja mies autoa korjata, mutta jos ei osaa eikä edes kiinnosta osata, niin keskittyy sitten sellaiseen, missä on hyvä ja mistä tyydytystä saa. Ei ole myöskään syytä tällätä itseään mihinkään moderniin malliin. Kyllä mies saa edelleen vasaraa ja kirvestä käyttää, jos se kerran luonnistuu ja hyvältä tuntuu. Vieläpä jos on vähänkin urbaanista yksilöstä kyse, voipi olla oikein ylpeäkin itsestään:) Kyllä meillä niitä uusavuttomia on muutenkin ihan tarpeeksi, ei sellaiseksi tarvitse tarkoituksella ruveta.
Kyllä tässä maailmassa joutuu muutenkin tekemään niin paljon "pakko"asioita, että kannattaa ottaa ilo sieltä mistä sen löytää. Minä teen naisellisia askarteluja siinä kuin kaadan mökillä puita moottorisahalla. Olenpa kuullut miehestä, joka kutoo ja virkkaa, mutta ei se tarkoita, että olisi homo eikä osaisi myös miehekkäämpiä hyötyhommia.
Minusta on lähes samantekevää, mitä kukin osaa ja missä asioissa on hyvä. Juuri niitä asioita hänessä pitää arvostaa eikä käyttää muita mittatikkuna. Erilaisia kun ollaan, toinen korjaa itse ja toinen soittaa huoltomiehelle. Se korjaaja taas puolestaan ei osaa jotain, mitä soittaja osaa, joten päikseen menee.
Ihan joutavia pohdiskelet - jatka vaan samaan malliin! - Kollee
Palautit uskoni miessukukunnan kykyyn nauttia arjen pikkuasioista ja elämästään. Olen viime aikoina törmännyt ihmisiin, jotka eivät ole tyytyväisiä aikaansannoksiinsa saatikka itseensä. Välillä mieliala tartuu itseenikin ja se on huolestuttavaa.
On erityisen hienoa, että pystyy, osaa, viitsii ja on vielä tyytyväinen omiin tekemisiinsä. Itserakkautta en kannata, mutta sitä hiljaista elämän tyytyväisyyttä....
Iloisen letkeää ja antoisaa päivää sinulle! - kotikottarainen
Minä en edes huolisi itselleni miestä, joka ei osaa käsillään tehdä mitään. Taputa vaan itseäsi molemmille poskille ja sano, että hyvä minä!
- Ninna*
..olen samaa mieltä . Kyllä miehen pitää osata pikku korjaus/remonttihommat...auton perushuollot jne...osaan jotain niistä kyllä itsekin, mutta jos mies ei, niin en katso hyvällä =)
- Inhimillistä.
Se,että nainen arvostaa miestä,joka osaa korjata juttuja !!! :DD Olet siis miehinen Mies !
- 1965
Mitä enemmän on avuja, sitä paremmalta tuntuu itsestäkin. Silloin on nääs mahis kokea noita onnistumisiakin vähän joka saralla.
; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2742445Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001314- 1081211
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831211Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581165Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811106- 44972
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67907Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33777