löytyi maaliskuun loppupuolella kotimme sisätiloista. Tietääkö kukaan nokkoskoisan "sielun elämästä". Olisiko se voinut tulla sisätiloihin lämmityspuiden myötä? En ole koskaan aikaisemmin samanlaista perhosta tavannut, ja sain kauan etsiä kuvia voidakseni sen tunnistaa. Kaunis otus kuin mikä. Onko se sisätiloissa tuhoa tuottava otus?
nokkoskoisa
3
651
Vastaukset
- *Nilla
on luonnossa sangen tavallinen laji, mutta silti harvoin nähty. Se on jopa hieman eksoottisen näköinen oranssisine kauluksineen.
Sen toukka elää mm. nokkosilla ja jos lähellä on jotain puutavaraa, niin toukka tekee kotelonsa usein siihen kiinni. Sitten, jos tuon puuesineen kantaa kotiinsa, kuoriutuu perhonen sisätiloihin.
Ei sen tarkoitus tietenkään ole kuoriutua ihmisasuntoon sisälle, vaan syynä on kotelon ajautuminen sen kannalta väärään paikkaan.
Itsekin olen E.hortulatan löytänyt työpaikaltani maaliskuun puolivälissä ja sen mahdollisti toimitiloissa tehtävät kaapelointityöt, joiden takia sisälle oli tuotu isoja puisia kaapelikeloja. Kotelo oli ollut kiinni jossain niistä. - Anonyymi00002
Se käy vain kukilla. Ei ole tuholainen.
- Anonyymi00003
Toukat syövät nokkosta. Siitä nimikin tullut. Aikuiset siis perhoset ahkerasti käyvät kukilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522