Huolehtikaa hygieniasta hyvin jos sinne päin matkaatte,sain karmean taudin sieltä vaikka varoin vähän mitä syön ja muutenkin matkasin maalaisjärki mukana. Toivon ettei kukaan saa noin ikävää tuliaista sieltä matkaseurana takaisin.
Kampylobakteeri puerto de la cruzista
16
2028
Vastaukset
- epäilen
että kävitkö merialtailla? Olen jo pitkään epäillly niiden hygieeniaa?
- ihmettelen!!!
Olen matkannut viimeisen viiden vuoden aikana Puertossa yli kymmenen kertaa, syönyt ihan kaikkea, lämmintä ja kylmää, en tosin jäitä, enkä ole juonut paikallista vettä.. Ei mitään ongelmaa. Mistä ihmeestä onnistuit moisen pöpön hankkimaan. Oliko oma käsihygienia kunnossa?
Mulla on aina mukana apteekissa myytäviä desinfiointipyyhkeitä, joita käytän tarvittaessa sen lisäksi, että pesen käsiäni kuumalla vedellä ja saippualla aina kun on mahdollista. Teen saman myös kotona, enkä väitä olevani pöpöjen suhteen mitenkään hysteerinen. Ainostaan tarkka henk. koht. hygieniasta. Hyvin näytää toimivan. Ja matkalla, se pieni napanderi konjakkia aamulla on lääkärin (ystävänä, ei lääkärinä) antama ohje.
Siinä Kambylot, salmonellat ja muut ötökät saavat reippaasti kyytiä.- ei lasiin sylkevä
Oli suosittelijana lääkäri tai ei:
Alkoholi vain heikentää mahan oman bakteerikantaa ja sen taistelua ulkoisia pöpöjä vastaan. Vaikutus on vähän sama kuin antibioottikuurilla, sehän pistää mahan myös sekaisin tappaessaan haitallisten lisäksi myös hyödylliset bakteerit.
Jos haluat jotain mahan sisäistä suojausta käyttää, ota maitohappobakteereita. Niistä ei ainakaan ole haittaa (jos ei paljon hyötyäkään). - ed,kirjoittaja
ei lasiin sylkevä kirjoitti:
Oli suosittelijana lääkäri tai ei:
Alkoholi vain heikentää mahan oman bakteerikantaa ja sen taistelua ulkoisia pöpöjä vastaan. Vaikutus on vähän sama kuin antibioottikuurilla, sehän pistää mahan myös sekaisin tappaessaan haitallisten lisäksi myös hyödylliset bakteerit.
Jos haluat jotain mahan sisäistä suojausta käyttää, ota maitohappobakteereita. Niistä ei ainakaan ole haittaa (jos ei paljon hyötyäkään).Minulla on ainakin vatsa, mielestäni maha on vain lehmillä. Mutta asiaan.. Joo ei syljetä lasiin, muttei olla myöskään ryyppy päällä.
Jokainen tyylillään ja ihan vakavasti puhuen tuo ohje on lääkäriystävän antama. Kuten sanottu, ei lääkärinä vaan ystävänä. Ei mitään urbaanilegendaa. Hyvin on toiminut. Suon ne maitohapposysteemit mieluusti niille, jotka niihin uskovat. Hyviä reissuja vaan! - ei lasiin sylkevä
ed,kirjoittaja kirjoitti:
Minulla on ainakin vatsa, mielestäni maha on vain lehmillä. Mutta asiaan.. Joo ei syljetä lasiin, muttei olla myöskään ryyppy päällä.
Jokainen tyylillään ja ihan vakavasti puhuen tuo ohje on lääkäriystävän antama. Kuten sanottu, ei lääkärinä vaan ystävänä. Ei mitään urbaanilegendaa. Hyvin on toiminut. Suon ne maitohapposysteemit mieluusti niille, jotka niihin uskovat. Hyviä reissuja vaan!Niin, jos tarkkoja ollaan, niin suolistossa ne varsinaiset ongelmat yleensä tulee, jos on tullakseen.
Minäkin matkustelin 15 vuotta ja kymmeniä reissuja ilman mitään ongelmia. Nyt on viiden vuoden aikana ollut oksenteluyö noin kerran vuodessa niillä 3-4 reissulla, jotka vuodessa tehdään. Tyyliä ei ole muutettu, sattuma vain puuttui peliin.
Alkoholi tehoaa pöpöihin vasta yli 40%:na ja vatsassa se laimenee melko välittömästi alle tuon lukeman eikä mahaportti päästä eteenpäin yli kymmenprosenttista. Joten kyllä se urbaanilegendaa on!
- Edellinen kirjoittaja
Vastasinkin tähän jo toisessa ketjussa. Olen matkannut vuosia Puertossa, syönyt kaikkea mahdollista, lämmintä ja kylmää ilman mitään onglemia. En ymmärrä ollenkaan, mistä tämmönen ongelma on voinut tulla paikassa, jossa hygieniataso on ihan ok. Peräänkuuluttaisin vielä uudelleen ihan omaa käsihygieniaa. Saippuapesu kuumalla vedellä useita kertoja päivässä ja desinfioivat pyyhkeet matkassa missä sitten liikkuukaan. Niillä välttää pahimmat ongelmat.
- ruikuli
Kyllä vaan,sieltä sen sain ja käytin myös desinfioivia käsipyyhkeitä kohtalaisen paljon. Paljon olen reissannut enkä mistään ole ennen tällaista tautia saanut. Korostan vielä että se tuli taatusti sieltä. Oireet alkoivat heti kun saavuin suomeen. Ja kyllä,vietimme paljon aikaa merivesialtailla,kyseisen pöpönhän voi saada luonnonvedestä,jos ei ole kloorattua eli paljon mahdollista että sain sen sieltä vaikka uinkin siellä vain 2 kertaa. Huonoa tuuriakin siis matkassa.
- ruikuli
ruikuli kirjoitti:
Kyllä vaan,sieltä sen sain ja käytin myös desinfioivia käsipyyhkeitä kohtalaisen paljon. Paljon olen reissannut enkä mistään ole ennen tällaista tautia saanut. Korostan vielä että se tuli taatusti sieltä. Oireet alkoivat heti kun saavuin suomeen. Ja kyllä,vietimme paljon aikaa merivesialtailla,kyseisen pöpönhän voi saada luonnonvedestä,jos ei ole kloorattua eli paljon mahdollista että sain sen sieltä vaikka uinkin siellä vain 2 kertaa. Huonoa tuuriakin siis matkassa.
enkä suinkaan sukellellut niissä merivesialtaiden vesissä...
- reppu ja reissumies
ruikuli kirjoitti:
enkä suinkaan sukellellut niissä merivesialtaiden vesissä...
Merivesialtaistako tautia no voihan... Kymmeniä kertoja Puerto de la Cruzissa lomailleena ja paljon uimapäiviä merivesialtailla viettäneenä en ole mitään tautia saanut. Vesihän vaihdetaan joka toinen päivä, altaat puhdistetaan ja vesi on suolaista merivettä!
Varmaan aika harvinaista saada tauti juuri Puerto de la Cruzista. Normaalia käsihygieniaa pitää noudattaa ja myös ruokien suhteen seisovista pöydistä majoneesipohjaiset salaatit ovat ehkä järkevintä olla ottamatta. Jääpalat ovat puhtaasta vedestä tehtyjä, mutta joskus kyllä näkee kun baarimikot paljain käsin niitä paukkuihin laittavat, useimmiten en ota jäitä juomiini.
Minusta hygieniataso on Puerto de la Cruzissa erittäin hyvä verrattuna moneen muuhun etelän lomapaikkaan.
Vessat kahviloissa ja ravintolissa ovat siistejä jopa siisteimpiä kuin täällä kotimaassa.
Merivesialtailla on tehty remontti ja pesu-puku huoneet ovat hienoja ja samoin vessat.
Mutta saattaahan sitä taudin saada mistä vaan mutta ei pidä yleistää että Puerto de la Cruz on jotenkin tautipesä.
Oikein hyviä tulevia matkoja Puerto de la Cruziin - ookke-kara
reppu ja reissumies kirjoitti:
Merivesialtaistako tautia no voihan... Kymmeniä kertoja Puerto de la Cruzissa lomailleena ja paljon uimapäiviä merivesialtailla viettäneenä en ole mitään tautia saanut. Vesihän vaihdetaan joka toinen päivä, altaat puhdistetaan ja vesi on suolaista merivettä!
Varmaan aika harvinaista saada tauti juuri Puerto de la Cruzista. Normaalia käsihygieniaa pitää noudattaa ja myös ruokien suhteen seisovista pöydistä majoneesipohjaiset salaatit ovat ehkä järkevintä olla ottamatta. Jääpalat ovat puhtaasta vedestä tehtyjä, mutta joskus kyllä näkee kun baarimikot paljain käsin niitä paukkuihin laittavat, useimmiten en ota jäitä juomiini.
Minusta hygieniataso on Puerto de la Cruzissa erittäin hyvä verrattuna moneen muuhun etelän lomapaikkaan.
Vessat kahviloissa ja ravintolissa ovat siistejä jopa siisteimpiä kuin täällä kotimaassa.
Merivesialtailla on tehty remontti ja pesu-puku huoneet ovat hienoja ja samoin vessat.
Mutta saattaahan sitä taudin saada mistä vaan mutta ei pidä yleistää että Puerto de la Cruz on jotenkin tautipesä.
Oikein hyviä tulevia matkoja Puerto de la CruziinOlipa tuo bakteerijuttu aika outo, nimittäin että merivesialtailta, on kyllä käynyt ihmeellinen säkä. Olen kanssa käynyt Puertossa kymmeniä kertoja, ja ainoa ruikuli tuli 5 litrasta halpaa punkkua kerralla juotuna, mutta se onkin toinen juttu, itse olen uinut altailla kymmeniä kertoja, ja varmaan on tullut sitä hörpittyäkin jokunen litra, suolaista on, epäilen kyllä, että on voinut tulla jostakin muualta tämä pöpö. En ole kertaakaan syönyt minkäänlaisia pillereitä vatsan takia, mutta hyvä aamupala, ja pikku tilkka konjakkia on poikaa, oli se sitten huuhaata tai ei jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.
- ruikuli
ookke-kara kirjoitti:
Olipa tuo bakteerijuttu aika outo, nimittäin että merivesialtailta, on kyllä käynyt ihmeellinen säkä. Olen kanssa käynyt Puertossa kymmeniä kertoja, ja ainoa ruikuli tuli 5 litrasta halpaa punkkua kerralla juotuna, mutta se onkin toinen juttu, itse olen uinut altailla kymmeniä kertoja, ja varmaan on tullut sitä hörpittyäkin jokunen litra, suolaista on, epäilen kyllä, että on voinut tulla jostakin muualta tämä pöpö. En ole kertaakaan syönyt minkäänlaisia pillereitä vatsan takia, mutta hyvä aamupala, ja pikku tilkka konjakkia on poikaa, oli se sitten huuhaata tai ei jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.
Niin,eihän sitä voi mitenkään tietää mistä se nyt tarkalleen tuli,mutta lääkäriä uskon kun sanoo että on voinut yhtenä vaihtoehtona tarttua sieltä merivesialtailta,luonnon vedestä siis. Aika kummaltahan se toki kuulostaa. Tai sitten olen vaan syönyt jotain pilaantunutta, vaikka vältän aina etelässä majoneeseja yms. Mutta eipä silti, puerto de la cruz on kyllä muuten mahtava lomakohde enkä anna mokoman pöpön estää matkaamasta sinne uudestaankin :)
- vakavasti sairastunut
Itse sairastuin kanarialla todella vakavasti ruuan johdosta. Siellä makasin monta viikkoa sairaalassa. Pesin käsiä ja desinfioin myös. Katsoin tarkasti mitä söin. Siellä on ihan toinen hygienia taso kuin suomessa. Salmonellakin tuli kaupanpäälle. En enää lähde kanarialle.
- tiaxx
vakavasti sairastunut kirjoitti:
Itse sairastuin kanarialla todella vakavasti ruuan johdosta. Siellä makasin monta viikkoa sairaalassa. Pesin käsiä ja desinfioin myös. Katsoin tarkasti mitä söin. Siellä on ihan toinen hygienia taso kuin suomessa. Salmonellakin tuli kaupanpäälle. En enää lähde kanarialle.
...myös; minäkin olen kahdet ripulit siellä sairastanut...onneks meni ohi omilla lääkkeillä. Ei ole myöskään tietoo, että mistä sen sain...hygienia oli kunnossa. Eikä auttanut se paljon kehuttu konjakkikaan!
- Herkkävatsainen
tiaxx kirjoitti:
...myös; minäkin olen kahdet ripulit siellä sairastanut...onneks meni ohi omilla lääkkeillä. Ei ole myöskään tietoo, että mistä sen sain...hygienia oli kunnossa. Eikä auttanut se paljon kehuttu konjakkikaan!
Kyllähän noita ripulitapauksia sattuu jatkuvasti Suomessakin. Pari viikkoa sitten iso porukka Nordean työntekijöitä sairastui syötyään työpaikan juhlissa helsinkiläisessä korkean tason (?) hotellissa. Ruokamyrkytystapauksia täällä kotimaassakin sattuu jatkuvasti. On vain ollut huono tuuri aloittajalla. Otan osaa! Itse sain Benalmadenassa hirveän ripulitaudin luullakseni jäätelökioskin jäätelöstä. 5 päivää meni 39 asteen kuumeessa yhtä kuumassa hotellihuoneessa. Ei ollut kivaa sekään.
- Anski100
Herkkävatsainen kirjoitti:
Kyllähän noita ripulitapauksia sattuu jatkuvasti Suomessakin. Pari viikkoa sitten iso porukka Nordean työntekijöitä sairastui syötyään työpaikan juhlissa helsinkiläisessä korkean tason (?) hotellissa. Ruokamyrkytystapauksia täällä kotimaassakin sattuu jatkuvasti. On vain ollut huono tuuri aloittajalla. Otan osaa! Itse sain Benalmadenassa hirveän ripulitaudin luullakseni jäätelökioskin jäätelöstä. 5 päivää meni 39 asteen kuumeessa yhtä kuumassa hotellihuoneessa. Ei ollut kivaa sekään.
Ripuleita voi saada mistä vaan, itse olen saanut Turkista ja Tsekistä (!). Muuten olen matkustellut 15 aikana paljon eikä mitään ole tullut. Musta tuntuu että nuo kaksi tapausta on ollut vaan huonoa tuuria, enkä todellakaan kammoksu noita matkakohteita sen vuoksi.
- Anski100
Anski100 kirjoitti:
Ripuleita voi saada mistä vaan, itse olen saanut Turkista ja Tsekistä (!). Muuten olen matkustellut 15 aikana paljon eikä mitään ole tullut. Musta tuntuu että nuo kaksi tapausta on ollut vaan huonoa tuuria, enkä todellakaan kammoksu noita matkakohteita sen vuoksi.
... sitä piti vielä sanomani, että Puerto de la Cruzista en saanut mitään pöpöjä, vaan kaikki meni aivan loistavasti!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311746
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161452Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3291012- 611000
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66851
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668