hei!

rotikat

minä en oikeen tiedä näistä dogeista siksi ajattelin kysäistä täältä... ku mun kaveri on ottamassa tampereelta doggia ja sen pentueen vanhemmat on paperillisia ja värivirheellisiä... se kasvattaja sano ettei pennuille saa papereita sen värivirheellisyyden takia! pitääkö paikkansa?

16

2761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotikat

      vanhemmat on tuontikoiria, toinen saksasta ja toinen jenkeistä! ja tää pentue on toinen minkä se tästä yhdistelmästä on tehny

      • Tarke66

        kyseinen myyjä luvata lähettää kuvia pennuista ja oliko pennut kaikki periaatteessa varattuja mutta parin minuutin kuluttua pari olikin oikeastaan vapaana? Minkävärisiä ovat?


      • rotikat
        Tarke66 kirjoitti:

        kyseinen myyjä luvata lähettää kuvia pennuista ja oliko pennut kaikki periaatteessa varattuja mutta parin minuutin kuluttua pari olikin oikeastaan vapaana? Minkävärisiä ovat?

        aikoi laittaa pennuista ja vanhemmista kuvia ja kaks mustaa narttua oli vapaana muista en tiiä! mutta se mua mietityttää että eikö niitä pentuja saa muka minkäänlaiseen rekisteriin jos vanhemmilla on värivirhe? ja pentujen hinta 500€! katoin tanskandoggi yhistyksen sivuilta mutta en löytäny sieltä missä hinnoissa tanskandogit on?


      • .......................
        rotikat kirjoitti:

        aikoi laittaa pennuista ja vanhemmista kuvia ja kaks mustaa narttua oli vapaana muista en tiiä! mutta se mua mietityttää että eikö niitä pentuja saa muka minkäänlaiseen rekisteriin jos vanhemmilla on värivirhe? ja pentujen hinta 500€! katoin tanskandoggi yhistyksen sivuilta mutta en löytäny sieltä missä hinnoissa tanskandogit on?

        puhtaan,virheettömän pennun hinta on 1300e
        mutta huom, siis pennun, aikuisen rekatun saa tuohon 500euron hintaan..
        jos vähääkään epäilyttää kannattaa pentu jättää ottamatta.
        onko kyseessä ihan virallinen kasvattaja?


      • Tarke66
        rotikat kirjoitti:

        aikoi laittaa pennuista ja vanhemmista kuvia ja kaks mustaa narttua oli vapaana muista en tiiä! mutta se mua mietityttää että eikö niitä pentuja saa muka minkäänlaiseen rekisteriin jos vanhemmilla on värivirhe? ja pentujen hinta 500€! katoin tanskandoggi yhistyksen sivuilta mutta en löytäny sieltä missä hinnoissa tanskandogit on?

        tapauksissa dogeista pyydetään yli 1200 joka kyllä inspiroi katselemaan halvempia mutta tästä en oikein ole varma. Minullekin piti lähettää kuvia mitä ei koskaan tullut. Jälkeen päin soitin uudestaan toiseen ilmoitukseen ja silloin pentuja myytiin Tampereella. Jutustelun aikana tunnistin myyjän ja taas luvattiin lähettää kuvia mutta eipä tullut. Kaverilla oli kyllä melko lennokasta puhetta että olin itsekin hiukan äimänä. Kaveri kyllä puhui kans tuosta värivirhe jutusta mutta en kyllä muista mitä väejä vanhemmat edusti(ettei kertonu olevan musta ja harlekiini mutta tuossa yhdistelmässähän ei mitään vikaa ole). Mulle kauppas harmaaharlekiini poikaa.


      • rotikat
        ....................... kirjoitti:

        puhtaan,virheettömän pennun hinta on 1300e
        mutta huom, siis pennun, aikuisen rekatun saa tuohon 500euron hintaan..
        jos vähääkään epäilyttää kannattaa pentu jättää ottamatta.
        onko kyseessä ihan virallinen kasvattaja?

        minä en kyllä yhtään tiiä etä onko virallinen kasvattaja! mua vaan jäi häiritteen se ku sanoi sen värivirheen olevan syy ettei saa rekisteriin... tosiaan ku mun kaveri on sitä ostamassa... sillä kuoli oma paperiton rotikka n. 2viikkoa sitten ja nyt se doggi olis tulossa kesäkuussa, mutta miepä kyselen siltä onko se ollu yhteydessä siihen jätkään ja kyselen sitten täältä jos on jotain hämärää


      • rotikat
        rotikat kirjoitti:

        minä en kyllä yhtään tiiä etä onko virallinen kasvattaja! mua vaan jäi häiritteen se ku sanoi sen värivirheen olevan syy ettei saa rekisteriin... tosiaan ku mun kaveri on sitä ostamassa... sillä kuoli oma paperiton rotikka n. 2viikkoa sitten ja nyt se doggi olis tulossa kesäkuussa, mutta miepä kyselen siltä onko se ollu yhteydessä siihen jätkään ja kyselen sitten täältä jos on jotain hämärää

        joo, kaveri oli soittanu sille kasvattajalle ja tämä oli sanonu että "puolikkaat" paperit on koirilla... mitä lie tarkottaa? EJ paperit? ei kait mitään ongelmaa tässä sitten ollu...


      • tarkistaa
        rotikat kirjoitti:

        joo, kaveri oli soittanu sille kasvattajalle ja tämä oli sanonu että "puolikkaat" paperit on koirilla... mitä lie tarkottaa? EJ paperit? ei kait mitään ongelmaa tässä sitten ollu...

        "puolikkaita" papereita ei ole olemassakaan.
        Käske kysyä, onko ne EJ-paperit vai ei.
        En kyllä ottais tuollaiselta kasvattajalta sit millään ilveellä.

        Säästää vähän rahaa kasaan, ja saa sit jostain muualta varmasti ok pennun.


      • jompikumpi
        tarkistaa kirjoitti:

        "puolikkaita" papereita ei ole olemassakaan.
        Käske kysyä, onko ne EJ-paperit vai ei.
        En kyllä ottais tuollaiselta kasvattajalta sit millään ilveellä.

        Säästää vähän rahaa kasaan, ja saa sit jostain muualta varmasti ok pennun.

        vanhemmista on värivirheellinen (harmaa ),
        ei pentuetta pysty rekisteröimään ollenkaan,
        ei edes EJ-rekisteriin.


    • saksassa saa kauniin värise...

      jos vanhemmat, tai edes toinen niistä, on syystä tai toisesta (värivirhe, häntämutka.. ym ) rekattu EJ-rekisteriin ei niiten pentuja ei saa rekisteröityä.
      Taas tulee mieleen tää... ÄLÄ OSTA PIMEÄÄ PENTUA...

      • xxxxx

        jospa kunnon pennut olisivat hiukan halvempia. Niitäkin löytyy sillointällöin mutta tää ei kyl vakuuta! (Mua varmaan haukutaan taas persàukiseksi!)


      • kunnon kasvattajilta
        xxxxx kirjoitti:

        jospa kunnon pennut olisivat hiukan halvempia. Niitäkin löytyy sillointällöin mutta tää ei kyl vakuuta! (Mua varmaan haukutaan taas persàukiseksi!)

        voi ostaa erittäin hyvillä osamaksu sopimuksilla.
        joten...


      • sama eukko

        Joka viime kesänä myi monesta eri nro:sta pentuja Forssasta.
        Mutta ei kuitenkaan asu siellä.
        Syykin on selvä: hänellä on eläintenpito kielto, ja tälleen pakoilee eläinsuojeluviranomaisia jne. vaihtelemalla paikkakuntaa ja puh. nroa.

        Kotiin ei pääse pentuja katsomaan, vaan kuljettaa ne vaikka kaksiviikkoisina jollekin sopimallenne huoltoasermalle.

        EI SAA OSTAA PENTUA MISSÄÄN NIMESSÄ!
        Se vain edesauttaa hänen jatkuvaa ja tulevaa pentutehtailuaan.

        Ja jos vielä jotain jääkin kaivertamaan se, että "nehän on niin halpoja", niin muistuttaisin,että hän pitää koiriaan erittäin huonosti, eli tulevat eläinlääkäri laskut tulevien vuosien varrella varmasti sitten "kompensoivat" tuon halvan hinnan...


      • ja ihan niin!!!
        sama eukko kirjoitti:

        Joka viime kesänä myi monesta eri nro:sta pentuja Forssasta.
        Mutta ei kuitenkaan asu siellä.
        Syykin on selvä: hänellä on eläintenpito kielto, ja tälleen pakoilee eläinsuojeluviranomaisia jne. vaihtelemalla paikkakuntaa ja puh. nroa.

        Kotiin ei pääse pentuja katsomaan, vaan kuljettaa ne vaikka kaksiviikkoisina jollekin sopimallenne huoltoasermalle.

        EI SAA OSTAA PENTUA MISSÄÄN NIMESSÄ!
        Se vain edesauttaa hänen jatkuvaa ja tulevaa pentutehtailuaan.

        Ja jos vielä jotain jääkin kaivertamaan se, että "nehän on niin halpoja", niin muistuttaisin,että hän pitää koiriaan erittäin huonosti, eli tulevat eläinlääkäri laskut tulevien vuosien varrella varmasti sitten "kompensoivat" tuon halvan hinnan...

        Haisee tämä pennunmyynti niin pahalle että varmasti kyseessä sama akka joka miehensä kautta myy rekkaamattomia ja myös rekattuja pentuja perävalotakuulla!! Eläintenpitokielto edelleenkin voimassa!! Värivirheelliset saa EJ-rekisteriin mikäli vanhemmat ovat rekattuja FIN-rekisteriin. Muussa tapauksessa ei saa!!


      • on ollut
        sama eukko kirjoitti:

        Joka viime kesänä myi monesta eri nro:sta pentuja Forssasta.
        Mutta ei kuitenkaan asu siellä.
        Syykin on selvä: hänellä on eläintenpito kielto, ja tälleen pakoilee eläinsuojeluviranomaisia jne. vaihtelemalla paikkakuntaa ja puh. nroa.

        Kotiin ei pääse pentuja katsomaan, vaan kuljettaa ne vaikka kaksiviikkoisina jollekin sopimallenne huoltoasermalle.

        EI SAA OSTAA PENTUA MISSÄÄN NIMESSÄ!
        Se vain edesauttaa hänen jatkuvaa ja tulevaa pentutehtailuaan.

        Ja jos vielä jotain jääkin kaivertamaan se, että "nehän on niin halpoja", niin muistuttaisin,että hän pitää koiriaan erittäin huonosti, eli tulevat eläinlääkäri laskut tulevien vuosien varrella varmasti sitten "kompensoivat" tuon halvan hinnan...

        aikoinaan kyseisen ihmisen kasvattama doggi. Tuli mulle vuoden ikäisenä. Kuoli 2½ vuotiaana abskessin puhjettua aivoissa. Tuolla hetkellä koirasta tuli "raivohullu", silmät pyörähti päässä ja syöksyi tappomeiningillä toisen koirani päälle ja raateli sen melkein kuolleeksi. yritti käydä kurkkuuni kiinni ja puri minua käteen. Koiralta valui harmaata nestemäistä massaa korvista, sieraimista ja suusta. Koiran rauhotuttua, ei se pystynyt enää kävelemään suoraan, jos pysähtyi, niin meinasi kaatua, osa aivoista luultavimmin tuhoutui.

        Silloin kun tämä koira tuli minulle, ei hänellä ollut vielä eläintenpitokieltoa. Toivon totisesti, että miettisitte dogin ostoa huoltoaseman takapihalta useaan otteeseen. Itse olen aloitteleva kasvattaja ja tämän tarkoitus ei ole myydä omia pentuja, niitä ei nyt ole, joskus taas tulee niitäkin.

        Tanja


    • hauveliini

      nimittäin EJ-rekisteriin eli ei jalostukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe