Minulla on alkanut olla kummallisia oireita eri puolilla kehoa, ja kun mitään syytä niille ei ole löytynyt, lääkärit ovat alkaneet epäillä työpisteeni ergonomiaa. Viimeisimmällä käynnillä lääkäri kysyi, eikö työterveydenhuollon puolesta ole käyty tarkistamassa asiaa. Vastasin ettei meidän firmassa ole tietoakaan työterveyshuollosta! Työasentoni on todella huono ja alan uskoa itsekin, että vaivani johtuvat siitä. Mutta mitä voin vaatia työnantajalta? Työterveyshuoltoa? Ergonomista työpistettä? Mikä on lain mukaan pakollista? Ja miten esitän asian ettei minusta tule vain liian vaativaa työntekijää...?
Toimiston ergonomia??
9
1409
Vastaukset
- työterveyshuolto
ole pakollista kaikissa yrityksissä, vaikka olisi vain yksi työntekijä. Otapa asia puheeksi.
- melissa
Joo tosiaan lakisääteinen. Olin työpaikassa jossa oli kyllä työterveyshuoltosopimus, mutta sitä oli kielletty käyttämästä. Kun on niin kallista...
- Pikku Myy
... työterveyshuolto. Itsekin olen minityöpaikassa jossa ei moista ole. Tuskin edes tietävät että olisi järjestettävä. Itse en ole tohtinut asiaa ottaa puheeksi.
- mr3
Heips!
Itselläni oli vastaavia vaivoja pitkän aikaa. Oli jopa sairaslomaa. Sitten kaveri totesi että vika voi olla niin yksinkertaisessa asiassa kuin työtuolissa. Siitä sitten esimiehelle asiaa toimittamaan ja pian koetuoli alla ja huolet takana. kannattaa kokeilla!
ps. tuoli oli www.malmstolen.fi - miimi
Meillä työpaikalla kävi alan ammattilainen tutkimassa paikan päällä työpisteeeni ja eipä ihme että on hartia/niska -vaivoja, kun työtuoli/pöytä olivat ihan väärin asennettu. Eihän se ole vaatimusta, vaan työnantajan etu ettei tule sairaslomia oireiden vuoksi... Täytyy ajatella omaakin etua, koska jatkuva oirehtiminen aiheuttaa epätietoisuutta, ellei syytä löydetä...
- Nimetön
Mistä se asiantuntija oli? Lääkäri sanoi minulle että työterveyshuollon kautta joku kävisi työpisteen ja sen ergonomian katsomassa, mutta ovatko he asiantuntijoita? Mistä sellaisen asiantuntijan saa paikalle?
Lobelia - H76
Nimetön kirjoitti:
Mistä se asiantuntija oli? Lääkäri sanoi minulle että työterveyshuollon kautta joku kävisi työpisteen ja sen ergonomian katsomassa, mutta ovatko he asiantuntijoita? Mistä sellaisen asiantuntijan saa paikalle?
LobeliaMeillä töissä käy muutaman vuoden välein kutsuttaessa(henkilöstön määrä kasvaa jatkuvasti) työterveyshuollosta fysioterapeutti tarkistamassa työntekijöiden työpisteet.
- roller
Itse tilasin tuolta uuden rollermousen ja kyynärtuen http://eco-toimistotarvikkeet.fi/tuotelistaus/ergonomia-ja-ensiaputarvikkeet nyt on helpompi työskennellä!
- ratsuni1
Oletko työtuolia vaihtanut milloin viimeksi? Itse kun vaihdoin niin olo helpottui kummasti! http://proficient.fi/tuotelistaus/satulatuolit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391