Haluaisin kysyä kuinka pitkä matka Lausteesta on Turun keskustaan ja millaista aluetta Lauste muuten on? Onko siellä paljon lapsiperheitä? Onko siellä narkkeja? Eikös Varissuo ole vähän sellaista narkkarialuetta?? Niin olen kuullut. Etsimme sellaista rauhallista aluetta, pieni lapsi, kun meilläkin on! Syksyllä viimestään olisimme muuttamassa Turkuun asumaan!
Suositelkaa jotain lähiötä mikä olisi hyvä ja mistä olisi lyhyt matka keskustaan?? Vielä jos olisi jokin linkki mistä saisin tietoa näistä Turun lähiöistä, niin HYVÄ!!=)
Ei viitsisi ihan summassa muuttaa mihinkään! KIITOKSIA VASTAUKSISTA!!!
Lauste+muut lähiöt??
24
6256
Vastaukset
- Peeämpee
Runosmäkeä. Bussi menee keskustaan 10min välein. Matka kestää yleensä semmoset 20min. Runosmäessä on paljon lapsiperheitä, sekä vanhuksia, myös tietysti jonkin verran nuoria. Kaikki palvelut löytyy, 3 kauppaa, 1 pankki, 3 kioskia, pari pankkiautomaattia, pari pizzeriaa, 3 ravintolaa, yms yms. Ei vuokratkaan pahat ja asunnot on siistejä! Tervetuloa tutustumaan. =) katso myös: www.runosmaki.com
- joku vaan
Hepokultaan kannattaa muuttaa,vaikka asunnon hinnat vähän kalliita.Siellä asuu pääasiassa lapsiperheitä ja vanhuksia siksi rauhallisena pysynyt lähiö.
Koulu (ala-aste),kioski,2x pubi,eläintarvikekauppa,seurakuntatalo ja kebabpaikka.Länsikeskukseen jossa on kaikki liikkeet melkein mitä ihminen tarvitsee on pienen kävelymatkan päässä. - citydiggari ...
Laustetta en kyllä suosittele, on sieltä Turun pahemmasta päästä, mutta ei ole omia kokemuksia siellä asumisesta.
Turussa on lähes kaikkialta lyhyt matka keskustaan, paitsi Jäkärlästä, Kakskerrasta ja Paattisilta..
Lauste on lähellä Varissuota, josta on loistavat yhteydet keskustaan. Lausteelta kiertää myös oma bussi.
Jos Lausteella ja Varissuolla olo tuntuu hurjalta, mutta parempaan ei ole varaa, niin kokeile Runosmäkeä, joka on asteen paremmassa maineessa kuin nämä kaksi edellä mainittua.
Runosmäestä on myös loistavat yhteydet keskustaan ja matka on lyhyt! Lyhyempi käytännössä kuin Varissuolta ja Lausteelta.
Yksinkertaisin neuvo on, että Lauste, Varissuo ja Halinen ovat Turun pohjakosketuksia, mitä huonoihin lähiöihin tulee, eli mitä vain muuta jos kokeilee, niin ei ainakaan joudu pahimpaan paikkaan. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö siellä voisi olla ihan hyvä asua! - joku vaan
Unohtui tämä:http://www.hepokulta.com/
- PAHOINVOIVA...
lauste on muuten hyvä mutta mamuja liikaa ja lapsenne tietenkin joutuvat lausteen kouluun jossa suomalaisten osuus on vähemmistönä -> kiitos tiikasalon...
- on ongelmia
Lapset joutuu maahanmuuttajakouluun jossa luokissa ei ole opiskelurauhaa ja muutenkin häiriötekijöitä on paljon. Itse maksaisin hiukan enemmän ja muuttaisin paremmalle alueelle missä näitä maahanmuuttajia ei ole. Ihan vaan lasten takia. mutta sinähän sen päätöksen teet.
- Varissuo
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=682&posting=22000000025504330
Tuossa viestiketjussa on juttua. Jos vuokra-asuntoa haet niin kyllä Varissuo on palvelujen ja hintatason suhteen hyvä vaihtoehto. Mamuja täällä tuntuu riittävän mutta eivät ne ainakaan minua ole häirinneet. Jos olet asuntoa ostamassa niin sitten on tilanne toinen. Asiaan vaikuttaa eniten oletko menossa vuokralle vai etsitkö omaa. - turkulainen 22 v. tyttö
Itse olen asunut lapsuuteni portsassa ja voin suositella sitä kaikille lapsiperheille. Siellä on rauhallista ja kesäisin meillä oli aina etuovi auki kun lapset leikkivät pihalla ja mitään ei ikinä sattunut. Toinen suosikkialueeni on vasaramäki. Molemmista on lyhyt matka Turun keskustaan ja molemmista alueista löytyy ala- ja ylä asteet
- kerta riitti
Lauste täynnä pulsuja suomalaisia, kiertäisin kaukaa!!!!
- Muuttaja1
Niin kuinka pitkä matka tuosta Runosmäeltä on keskustaan kilometreinä? Niin ja onko siellä päiväkotia?
- It's me..
Päiväkoteja löytyy kolme kappaletta. Yksi on jopa auki vissiinkin ihan iltamyöhään. Keskustaan on matkaa noin 5km.
- Marttilainen
It's me.. kirjoitti:
Päiväkoteja löytyy kolme kappaletta. Yksi on jopa auki vissiinkin ihan iltamyöhään. Keskustaan on matkaa noin 5km.
Niin, Runosmäkihän on siinä Pallivahan ja Mällikkälän välissä... eiks juu? =)
- Varissuolla asunut
Lauste ja Varissuo ovat melko ahdistavia paikkoja. Jos on edes jotain töitä ja tuloja, niin kannattaa katsella muualta. Hyviä alueita Turussa on kosolti.
Lausteelta saa kyllä halvalla toimivan asunnon, jos pelkkä hinta ratkaisee.- Muuttaja1
Tuntuu, että tuo Runosmäki olisi, kuitenkin paras vaihtoehto jos vertaa Lauste tai Varissuo?!!
Mikäs tuolla Runosmäellä on sellainen "paha" kadun nimi,osoite...ym mihin ei ainakaan kannata muuttaa??
Syksyllä oltais muuttamassa jos ei suunnitelmiin muutosta tule! - Peeämpeee
Muuttaja1 kirjoitti:
Tuntuu, että tuo Runosmäki olisi, kuitenkin paras vaihtoehto jos vertaa Lauste tai Varissuo?!!
Mikäs tuolla Runosmäellä on sellainen "paha" kadun nimi,osoite...ym mihin ei ainakaan kannata muuttaa??
Syksyllä oltais muuttamassa jos ei suunnitelmiin muutosta tule!Itse olen asunut Runosmäessä koko ikäni. Eli runsaat 20v. Myöskin vanhempani ovat asuneet ihan 70-luvulta asti, jolloin Runosmäki sai alkunsa. Itse uskallan liikkua täällä ihan vapaasti oli kello mitä tahansa. Automurtoja sun muita nyt sattuu joka paikassa, niin täälläkin. Nykyään sanotaan että Lipunkantajankadun aluetta pitäisi välttää, mutta tiedän myös paljon ihmisiä jotka tykkäävät siellä asua. Siellä on ns. määrätyt talot joissa voi asua jotain humpuukisakkia. Mutta suosittelen Runosmäkeä, täällä on erittäin hyvät bussiyhteydet ja palvelut ja yhteydet kauppakeskus Myllyyn. Taloja peruskorjataan koko ajan ja alueella toimii Runosmäki seura ry. jotka yrittävät kehittää aluetta. En osaisi nimetä mitään katua, mihin ei kannattaisi tulla tutustumaan.
- asukasA
Peeämpeee kirjoitti:
Itse olen asunut Runosmäessä koko ikäni. Eli runsaat 20v. Myöskin vanhempani ovat asuneet ihan 70-luvulta asti, jolloin Runosmäki sai alkunsa. Itse uskallan liikkua täällä ihan vapaasti oli kello mitä tahansa. Automurtoja sun muita nyt sattuu joka paikassa, niin täälläkin. Nykyään sanotaan että Lipunkantajankadun aluetta pitäisi välttää, mutta tiedän myös paljon ihmisiä jotka tykkäävät siellä asua. Siellä on ns. määrätyt talot joissa voi asua jotain humpuukisakkia. Mutta suosittelen Runosmäkeä, täällä on erittäin hyvät bussiyhteydet ja palvelut ja yhteydet kauppakeskus Myllyyn. Taloja peruskorjataan koko ajan ja alueella toimii Runosmäki seura ry. jotka yrittävät kehittää aluetta. En osaisi nimetä mitään katua, mihin ei kannattaisi tulla tutustumaan.
Itse olen asunut Lipunkantajankadun alueella kaksi vuotta, tässä lyhyessä ajassa alue on rauhoittunut kummasti. Naapuristossa on ollut runsaasti häätöjä, häiriköt ovat lähteneet.
Kyllä täällä uskaltaa liikkua ulkosalla milloin vain.
Mamuja on , mutta ei heistä ole haittaa, ainakaan minulle. Eivät ryyppää ja räyhää, elävät omissa oloissa.
Tämä talo on niin hiljainen, että tästä ei kerrostaloasuminen parane. Naapurit ovat mukavia, tuttuja on tullut, olen todella viihtynyt. Bussiyhteydet ovat kaupungin parhaita ja muut palvelut löytyy läheltä. - todellakaan ole
asukasA kirjoitti:
Itse olen asunut Lipunkantajankadun alueella kaksi vuotta, tässä lyhyessä ajassa alue on rauhoittunut kummasti. Naapuristossa on ollut runsaasti häätöjä, häiriköt ovat lähteneet.
Kyllä täällä uskaltaa liikkua ulkosalla milloin vain.
Mamuja on , mutta ei heistä ole haittaa, ainakaan minulle. Eivät ryyppää ja räyhää, elävät omissa oloissa.
Tämä talo on niin hiljainen, että tästä ei kerrostaloasuminen parane. Naapurit ovat mukavia, tuttuja on tullut, olen todella viihtynyt. Bussiyhteydet ovat kaupungin parhaita ja muut palvelut löytyy läheltä.Lipunkantajan alue rauhoittunut!
Jos omasta rapustasi on lähtenyt se alueen joka taloon kuuluva huumekämppä niin onneksi olkoon - eiköhän seuraava vankilasta vapautuva piripää ole jo tulossa!
Muutin Turkuun ja Lipunkantajankadulle (onneksi vain vuokralle) asioista tietämättömänä ja voi kamala! Pois pääsin pari kuukautta sitten.
Puolen vuoden aikana kellarikomerooni murtauduttiin kolmesti, polkupyörä varastettiin pihasta ja autosta vietiin vanteet alta! Auto seisoi perkele pukeilla aamulla kun piti töihin lähteä! Naapurin koko auto vietiin kahdesti - vanhempi mazda kun oli..
Poliisit ravaa pihassa päivittäin (öittäin myös) välillä raskaat luotiliivit päällä.. Ihan huvikseen varmaan vaan jotain harjoittelevat?
Niin ja pari kertaa kohtasin rapussa uhkaavan narkomaanin tai juopon joka alkoi vaatimaan rahaa!
Älä hyvä ihminen vie lastasi sinne!
- rehgredthr * * ** *
http://jaketsu82.blogspot.com/2007/04/monikulttuurinen-lhi-ennen-ja-nyt.html
- asuneena
Voin vahvistaa Jaketsun kirjoittaneen juuri kuten asiat ovat menneet ja juuri kuten ne nyt ovat. Suomalainen pulsu majailee Lausteella metsässä eli jos ne pelottavat, Lauste on sikäli hyvä paikka :D
En ikinä voisi suositella Laustetta asuinpaikaksi. - Crow-tribe
asuneena kirjoitti:
Voin vahvistaa Jaketsun kirjoittaneen juuri kuten asiat ovat menneet ja juuri kuten ne nyt ovat. Suomalainen pulsu majailee Lausteella metsässä eli jos ne pelottavat, Lauste on sikäli hyvä paikka :D
En ikinä voisi suositella Laustetta asuinpaikaksi.Kuka omistaa ne Lausteen vuokrakasarmit? TVT?
- Turussa asunut
Kirjoitit että Teillä on pieni lapsi.
Jos meinaatte vielä samassa paikassa asustella lapsen aloittaessa koulunkäyntinsä kannattaa olla tarkkana. Vaikeuksiinhan voi joutua kuka vaan, mutta verta ei varmaan kannata nenästä kaivaa.
Lapsinäkökulmasta kehottaisin vahvasti välttämään:
Varissuo
Lauste
Perno/Pansio
Jyrkkälä
Härkämäki
Halinen
Runosmäki on iso lähiö, mutta yllättävän rauhallinen. Paitsi Lipunkantajankadun talot! Taloissa suurin osa kaupungin vuokra-asuntoja mistä seuraa myös TODELLA PALJON HÄIRIKKÖASUKKAITA JA RIKOLLISIA!!! Lipunkantajankadun talot Turun pahimpia asuinpaikkoja!
Ongelmalähiöiden raunamilla kannattaa selvittää missä lähimmät koulut jne.
Välimatkoja voit ihmetellä vaikka eniron karttasivuilta tai Turun kaupungin karttapalvelusta mistä löytyy myös bussireitit.
Tervetuloa Suomen ehken kauneimpaan kaupunkiin!- turussa asuva
Ylläolevan kirjoittajan luettelo pitää täysin paikkaansa, _jokainen_ mainituista lähiöistä on aivan perseestä. Älä koskaan vie lastasi sinne, ja vaikka sinulla ei lasta olisikaan, vältä silti!
Turku on hieno kaupunki kunhan noista paikoista pysyy kaukana! - Pääsin sieltä pois huh huh
turussa asuva kirjoitti:
Ylläolevan kirjoittajan luettelo pitää täysin paikkaansa, _jokainen_ mainituista lähiöistä on aivan perseestä. Älä koskaan vie lastasi sinne, ja vaikka sinulla ei lasta olisikaan, vältä silti!
Turku on hieno kaupunki kunhan noista paikoista pysyy kaukana!Asuinmme perheemme kanssa jonkun aikaa Vaalassa. Sinne ÄLÄ muuta jos ei sinulla ole jo olemassa lastensuojelun asiakkaisuutta.niin siellä sen saat jos komennat lapsia/huudat heitä syömään pihalta. Siellä o kyttääjä porukka ne kyyli kaikki mitä me teimme ja raportoivat joka paikkaan, Luojan kiitos pääsin sieltä pois joku viikko sitten huh. Siellä asuu narkkeja ja muuta paska sakkia. Ikävää kun päästi lapset ulos oli kohta ongelmia pihalla. Naapurit juoksivat pitkin päivää ovella itkemässä milloin mistäkin lasten välisestä kahnauksesta. Kaikki rikottiin ja tuhottiin. Mutta jos ongelmia haet TERVE MENOA VAALAAN :D
- 10v täällä
Pääsin sieltä pois huh huh kirjoitti:
Asuinmme perheemme kanssa jonkun aikaa Vaalassa. Sinne ÄLÄ muuta jos ei sinulla ole jo olemassa lastensuojelun asiakkaisuutta.niin siellä sen saat jos komennat lapsia/huudat heitä syömään pihalta. Siellä o kyttääjä porukka ne kyyli kaikki mitä me teimme ja raportoivat joka paikkaan, Luojan kiitos pääsin sieltä pois joku viikko sitten huh. Siellä asuu narkkeja ja muuta paska sakkia. Ikävää kun päästi lapset ulos oli kohta ongelmia pihalla. Naapurit juoksivat pitkin päivää ovella itkemässä milloin mistäkin lasten välisestä kahnauksesta. Kaikki rikottiin ja tuhottiin. Mutta jos ongelmia haet TERVE MENOA VAALAAN :D
Uittamo mukava alua meren läheisyydessä. Tosin aika hintava, mutta ei järjestyshäiriöitä. Pieni lähiö 3-4 kilsaa keskustaan..riippuu mihin kohtaan on menossa. Välttämättömät palvelut pienestä koosta huolimatta. 2 kauppaa, posti, kukkakauppa,muutama parturi, koulu ja kaksi päiväkotia, srk talo, pankkiautomaati, Bub/ravintola, pizzeria /kebab. Uimaranta ihan vieressä. Tervetuloa vaan....Turkuun mihin sitten päätätkin muuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865