Miten lihotaan??

tyttöööööööööööö17

Oon 160cm ja 44 kg, haluaisin lihoa ainakin 10 kg. mitä pitäis syödä, vaikka ahmin kaiken mitä löytyy niin paino ei vaan nouse. näytän ihan joltain nälkää näkevältä.

231

57132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^

      Tunnetko muuten olevasi ihan terve? Onko sinulta tarkistettu, ettei sinulla ole kilpirauhasen ylitoimintaa eli hypertyreoosia? Jos on, voi lihominen olla vaikeaa. Tilaa aika lääkärille esim. terveyskeskukseen tai YTHS:ään jos olet korkeakouluopiskelija ja pyydä lähete kilpirauhaskokeisiin:TSH ja T4V. (Kokeeseen mennään aamulla syömättä ja juomatta ennen sitä.)
      Kilpirauhasen ylitoiminnan oireista voit lukea linkistä: http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=4

      • ex-"anorektikko"

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.


      • kokemusta on
        ex-"anorektikko" kirjoitti:

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.

        Joo toi on ihan turha, tietty yksilöllistä mut kannattaa sitä painoa saada terveellisesti eikä alkomaholia nauttimalla :D Oma mieheni on juuri sellainen, että syö mitä tahansa niin ei liho, olut ei liity asiaan, eihän muuta teekkään kun lipittää sitä jatkuvasti mutta yksinkertaisesti hänellä on "yli toimiva aineenvaihdunta"... lääkäri voi määrätä lääkkeitä tarvittaessa joka lisää ruokahalua, sen avulla voit saada påainoa, mutta muista, se ei tapahdu hetkessä.


      • LOPETA !

        OLe reilu älä oksentele pois mitä syöt !
        LIIKU enenmmän ja kulutat sen minkä syöt !


        Toi on yleinen vika kun pitää olla laiha... oksentelu.
        TIEDÄT SEN ITSEKIN !


      • etkä dokaisi..!!
        ex-"anorektikko" kirjoitti:

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.

        ... se on varmaan ylitsepääsemättömän vaikeeta kute opintosuoritusten aikaansaaminen sulle !!


      • meniköhän
        LOPETA ! kirjoitti:

        OLe reilu älä oksentele pois mitä syöt !
        LIIKU enenmmän ja kulutat sen minkä syöt !


        Toi on yleinen vika kun pitää olla laiha... oksentelu.
        TIEDÄT SEN ITSEKIN !

        multa vai sulta asiat sekasin? keskustelun aloittajahan nimenomaan haluaa LISÄÄ painoa, eikä laihtua.Kannattasko hankkii silmälasit jos menee kirjaimet ja sanat noin sekasin?:)


      • MirGG
        LOPETA ! kirjoitti:

        OLe reilu älä oksentele pois mitä syöt !
        LIIKU enenmmän ja kulutat sen minkä syöt !


        Toi on yleinen vika kun pitää olla laiha... oksentelu.
        TIEDÄT SEN ITSEKIN !

        Mistähän sulla viiraa? Kait viestin kirjoittaja tajuas ongelman olevan oksentelussa.. Jotku on vaan luonnostaan laihoja. Luuletko että semmonen joka ajattelee olevansa lihava ja oksentaa aina syönnin jälkeen, kirjoittaisi edes vitsillä tollasta? Syöminen on semmosille herkkä kohta.TOLLO!!


      • athlete
        MirGG kirjoitti:

        Mistähän sulla viiraa? Kait viestin kirjoittaja tajuas ongelman olevan oksentelussa.. Jotku on vaan luonnostaan laihoja. Luuletko että semmonen joka ajattelee olevansa lihava ja oksentaa aina syönnin jälkeen, kirjoittaisi edes vitsillä tollasta? Syöminen on semmosille herkkä kohta.TOLLO!!

        mä luulen että sulla ja aika monella bulimikolla viiraa PÄÄSTÄ !

        Sitten haetaan lisää huomiota kun ollaan laihoja, "kun en milläään liho "

        Itse pidän itseni lihaksikkaana syömällä säännöllisesti ja harrastamalla liikuntaa. Kyllä siinä ruoka maistuu, mutta ei liho liikoja. Naisellinen pyöreys säilyy.
        Kyllä laihuus on ihan itsestä kiinni jollei ole lapamatoa !


      • titi titi
        athlete kirjoitti:

        mä luulen että sulla ja aika monella bulimikolla viiraa PÄÄSTÄ !

        Sitten haetaan lisää huomiota kun ollaan laihoja, "kun en milläään liho "

        Itse pidän itseni lihaksikkaana syömällä säännöllisesti ja harrastamalla liikuntaa. Kyllä siinä ruoka maistuu, mutta ei liho liikoja. Naisellinen pyöreys säilyy.
        Kyllä laihuus on ihan itsestä kiinni jollei ole lapamatoa !

        Mistä ihmeestä sait päähäsi, että alkuperäinen kirjoittaja on bulimikko? Ei bulimikko missään nimessä halua lihoa. Alkuperäisen kirjoittajan ongelmahan on juuri sairaalloinen laihuus.

        Miten se voi olla niin vaikea tajuta, että ihmiset ovat perimältään, rakenteeltaan, ja aineenvaihdunnaltaan erilaisia? Liika laihuus voi olla ongelma siinä missä lihavuuskin.

        Ole iloinen omasta lihaksista muodokkaasta vartalostasi, mutta älä hauku muita siitä, etteivät ole kuin sinä. Olet tietämätön ja ylimielinen. Pullukoita ja ruipeloita on ollut aina ja mitkään lihotuskonstit ja kuntosalitreenit eivät johda jokaisen laiheliinin kohdalla ihannevartaloon.

        Tsemppiä alkuperäiselle edelleen!


      • Nimetön
        titi titi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sait päähäsi, että alkuperäinen kirjoittaja on bulimikko? Ei bulimikko missään nimessä halua lihoa. Alkuperäisen kirjoittajan ongelmahan on juuri sairaalloinen laihuus.

        Miten se voi olla niin vaikea tajuta, että ihmiset ovat perimältään, rakenteeltaan, ja aineenvaihdunnaltaan erilaisia? Liika laihuus voi olla ongelma siinä missä lihavuuskin.

        Ole iloinen omasta lihaksista muodokkaasta vartalostasi, mutta älä hauku muita siitä, etteivät ole kuin sinä. Olet tietämätön ja ylimielinen. Pullukoita ja ruipeloita on ollut aina ja mitkään lihotuskonstit ja kuntosalitreenit eivät johda jokaisen laiheliinin kohdalla ihannevartaloon.

        Tsemppiä alkuperäiselle edelleen!

        ...mistä tiedät varmasti haluaako tuo alkuperäinen kirjoittajakaan, silä ihan taatusti on keinot miten ihminen saadaan lihomaan JOS sitä todella tahtoo !
        Sairaalloinen laihuus on anorektikolla ja HE taas eivät tahdo lihoa.

        SE ei ole vaikea tajuta että ihmiset ovat perimältään, rakenteeltaan, ja aineenvaihdunnaltaan erilaisia.
        Olen ammattihenkilö näissä asioissa ja en ylimielinen.

        Missä vaiheessa haukuin, kun kerroin miten lihaa saa luiden päälle jos oikeasti tahtoo ja tekee hieman työtä sen eteen?
        Tsemppiä vain terveelliselle elämälle.


      • Jorma Teräs
        ex-"anorektikko" kirjoitti:

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.

        Teinixi.....


      • hernekeppi
        ex-"anorektikko" kirjoitti:

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.

        Ei se kaljanjuonti mitään auta, se poistaa nestettä ja paino vaan laskee. Kaljanlipittäjät yleensä lihoo vain koska syövät kaikkea moskaa tai on muuten taipumusta lihomiseen (esim. luonnostaan hidas aineenvaihdunta). Lääkäriin, tutkimuksiin ja jos ei 'vikaa' löydy niin salille. Ja eväät mukaan. Pitää syödä hyvin että jaksaa!


      • Pituuspoika
        ex-"anorektikko" kirjoitti:

        ja ala käymään salilla. Itse painoin yläasteella 40kg ja n. 166cm pitkä. Söin ku sika. Lukioon mentäessä paino vajaa 50kg, aloin juomaan ja kävin punttiksel. Nyt paino 65kg ja oon 168cm pitkä.. Nostele painoi mielummin ku juokset juoksumatol. Älä alota uintia! Se kuluttaa tosi paljon. Tissuttele pitkin päivää ja syö monta annost päivässä (jos kerral et jaks paljon) ja paljon välipaloi. Ite alotin syömään myös e-pillerei mut niist ei mul ainakaa paino noussu.

        Hei. Eihän se mitään haittaa jos olet 160 ja 44 jos olet muuten terve ja voit hyvin.

        Suomessa noilla mitoilla on laiha (suomalaisethan ovat liikalihavia), jossain muussa maassa ei niinkään laiha (esim. Japani).

        Ikää myöten painoa tulee kuitenkin lisää luonnollisesti. Ei siis huolta. Nauti siitä että olet laiha nyt, parin vuoden päästä et ehkä enää voi.


      • Anonyymi

        oon läski


      • Anonyymi
        meniköhän kirjoitti:

        multa vai sulta asiat sekasin? keskustelun aloittajahan nimenomaan haluaa LISÄÄ painoa, eikä laihtua.Kannattasko hankkii silmälasit jos menee kirjaimet ja sanat noin sekasin?:)

        HYVÄ! aina noita ns. Tietäjiä kummasti löytyy?!


    • kymmentä kiloa pidä lihoa

      herran jestas! Rupee liikkumaan ja hanki lihaksia kuntosalilla, jumpalla ja lenkkipolulla.

      Syö proteiinipitoisesti ja älä karta rasvaakaan. Sun ihannepaino on alle 50, kun oot noin lyhyt.

      • ihannepaino...

        on 51 - 63 kg. Silloin on normaalipainoinen. Olen lähes saman pituinen kuin kysyjä ja tähtään 60 kiloon, sinne on vielä reilusti matkaa. Silloin painoindeksini on n. 24 ja senhän pitää olla 20-25 että paino olisi normaali.


      • että normaalipaino
        ihannepaino... kirjoitti:

        on 51 - 63 kg. Silloin on normaalipainoinen. Olen lähes saman pituinen kuin kysyjä ja tähtään 60 kiloon, sinne on vielä reilusti matkaa. Silloin painoindeksini on n. 24 ja senhän pitää olla 20-25 että paino olisi normaali.

        ei ole sama kuin ihannepaino. Sirorakenteiselle naiselle BMI 24 on auttamatta liikaa.

        Itselläni on BMI 19 ja se on oikein hyvä minulle. 160-senttinen nainen ja 63 kiloa on aika lihava, ellei nyt joku kehonrakentaja ole.


      • titi titi
        että normaalipaino kirjoitti:

        ei ole sama kuin ihannepaino. Sirorakenteiselle naiselle BMI 24 on auttamatta liikaa.

        Itselläni on BMI 19 ja se on oikein hyvä minulle. 160-senttinen nainen ja 63 kiloa on aika lihava, ellei nyt joku kehonrakentaja ole.

        Kyllä ihannepaino on sama kuin normaalipaino. Painorajojen alapäässä lähellä 51kiloa on siroluisen naisen ihannepaino. 59-63kiloa on synnynnäiseltä rakenteeltaan lihaksikkaan ja isoluisen ihannepaino eikä mitenkään lihava. Omaan rakenteeseen suhteutettu sopusuhtaisuus on kaunista.

        Tsekkaa ne kilpirauhasasiat ja yritä lisätä painoa liikunnalla, hiilihydraattipitoisella ja pehmeitä hyvälaatuisia rasvoja sisältävillä ruoka-aineilla unohtamatta proteiineja. Pähkinät ovat terveellistä ja energiapitoista ruokaa. Niitä voi syödä sellaisenaan, rusinoiden kanssa tai sekoittaa jogurttiin tai muuhun ruokaan.

        Miellyttävän makuiset Cashew-pähkinät sopivat hyvin moniin lämpimiin ruokiin tai sellaisenaan. Parapähkinät ovat hyviä. Omia suosikkejani ovat saksanpähkinän sydämet, joita saa edullisesti siitä saksalaisperäisestä halpakauppaketjusta. Ne maistuvat muuten itselleni hyvin banaani kanssa.

        Onnea painon lisäykseen.

        Jos et saavuta sitä painoa, joka mielestäsi peilin edessä näyttää hyvältä näytti vaaka sitten mitä tahansa, käytä hoikkuutesi eduksesi pukeutumisessa. Vältä kireitä farkkuja ja t-paitoja. Sen sijaa käytä runsaita kangaspuseroita yhdessä leveän vyötäröllä olevan vyön kanssa. Puseroissa saisi aina olla pitkät tai lyhyet puhvihihat, jotka nyt ovatkin uusinta muotia. Edellisten kanssa sinulle sopisi helmaan levenevä hame. Yhdessä balleriinakenkien kanssa näytät varmasti hyvältä. :)


      • ihannepainoinen

        Siis millä kaavalla sinä ihannepainon oikein lasket? Jos painoindeksi on alle 20 niin henkilö on aina alipainoinen. Eli hänen pitäisi painaa yli 50 kiloa, että pääsis normaalipainoon. Tietysti lievästä alipainosta ei ole haittaa. Kävin laskemassa hänen ihannepainonsa laskurilla ja se olis vähintään 51 kiloa.


      • painoihanteet....
        että normaalipaino kirjoitti:

        ei ole sama kuin ihannepaino. Sirorakenteiselle naiselle BMI 24 on auttamatta liikaa.

        Itselläni on BMI 19 ja se on oikein hyvä minulle. 160-senttinen nainen ja 63 kiloa on aika lihava, ellei nyt joku kehonrakentaja ole.

        huhhuh, ei voikun ihmetellä.:) olen 166 pitkä ja paino pyörii vähän reilussa 60( miehen mielestä alan olla liian laiha). johtuen raskaasta työstä, jossa tulee 6 päivänä/vkossa liikuttua 5-6 tuntia päivässä, alkaa lihasmassa ylittämään rasvaisemman"tavaran" määrän. en koe olevani lihava enkä laiha, painoindeksi on noin 22. mikähän teidän mielestä olisi mun "ihanne"paino???ihan uteliaisuudesta kysyn ( hymyilyttää...).


      • painoihanne
        painoihanteet.... kirjoitti:

        huhhuh, ei voikun ihmetellä.:) olen 166 pitkä ja paino pyörii vähän reilussa 60( miehen mielestä alan olla liian laiha). johtuen raskaasta työstä, jossa tulee 6 päivänä/vkossa liikuttua 5-6 tuntia päivässä, alkaa lihasmassa ylittämään rasvaisemman"tavaran" määrän. en koe olevani lihava enkä laiha, painoindeksi on noin 22. mikähän teidän mielestä olisi mun "ihanne"paino???ihan uteliaisuudesta kysyn ( hymyilyttää...).

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.


      • alle
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        50 kg ja näytin lähinnä riisitautiselta. nyt mulla on hyvä ja kaunis olo.ja mies tykkää!;) ps.vaatekoko ei ole xl, vaan s tai m,riippuen haluunko rennompaa vai tyköistuvaa, ja suurin osa painosta on lihasta


      • mä vain....

        siis yritätkö tehä ihmisiä anorektikoiksi???? siis alle 50kg on alipainoinen ihminen, vaikka pituutta ei oo paljoa!!!! mieti vähän sanojasi! niillä on merkitystä.


      • menee yli
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        Siis luulen et oot mies joka rakstaa laihoja naisia! oon ite 161cm ja paino noin 58kg, rasva prosentti 10.lihaksia reilusti yli 30%, jos painaisn 'hemm'n, niin kaikki l'htis lihaksista. ei oo tervett' olla 166cm ja alle 50kg. M' en ymm'rr' tuommoista ajattelua, anorektikot kelpaavat vain, etenk''n kun se tulee miehen suusta. siet'ist todellakin h'et'!! ' merkki tarkoittaa aakosten toiseksi viimest' kirjainta n'pp'imist; hajonnu^


      • titi titi
        menee yli kirjoitti:

        Siis luulen et oot mies joka rakstaa laihoja naisia! oon ite 161cm ja paino noin 58kg, rasva prosentti 10.lihaksia reilusti yli 30%, jos painaisn 'hemm'n, niin kaikki l'htis lihaksista. ei oo tervett' olla 166cm ja alle 50kg. M' en ymm'rr' tuommoista ajattelua, anorektikot kelpaavat vain, etenk''n kun se tulee miehen suusta. siet'ist todellakin h'et'!! ' merkki tarkoittaa aakosten toiseksi viimest' kirjainta n'pp'imist; hajonnu^

        Nyt et lukenut edellistä viestiä oikein. Henkilö kertoi painaneensa pari vuotta sitten tuon 50 kg ja kertoi omin sanoin näyttäneensä "lähinnä riisitautiselta". Sittemmin hän on saanut lisää lihaa luittensa päälle, josta hyvä olo niin itsellä kuin miehellään. Että sillä lailla.


      • heleppoa kun sen osaa
        alle kirjoitti:

        50 kg ja näytin lähinnä riisitautiselta. nyt mulla on hyvä ja kaunis olo.ja mies tykkää!;) ps.vaatekoko ei ole xl, vaan s tai m,riippuen haluunko rennompaa vai tyköistuvaa, ja suurin osa painosta on lihasta

        1) Hidastuta aineenvaihduntasi syömällä pitkillä ruokailuväleillä supersuuria annoksia
        2) Lopeta liikkuminen, tv:n katselu voi olla mukavaakin
        3) Iltasyö
        4) Yösyö
        5) Juo paljon mehuja
        6) Harrasta leipomista, yhden viinerin sijasta ota kolme :)
        7) Aja autolla aina sinne minne voisit kävellä tai pyöräillä
        8) Tilaa pitsaa usein ja muulloin lähetä mies hakemaan
        9) Grillikausi on tulossa, makkaraa namnam
        10)Loikoile kaiket vapaa-aikasi

        Näillä ohjeilla olet muutamassa kuukaudessa tavoitepainossasi, muille sanoisin että älkää kokeilko tätä yksin kotona, tämä on ammattilaisten tekemä temppu lääkärin valvonnassa!


      • ja ruma äijä
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        "ei saa painaa", lässyn lässyn.
        sinäkö sen määräät mitä toiset saa painaa? voi näitä paskamahaisia äijiä, luulevat itsestään liikoja. vaikkei käy edes flaksi naismarkkinoilla.


      • Laske painoindeksi

        Juuri 50 kiloisena olisit ihannepainosi alarajoilla. Monta kiloa saisit olla sen ylikin. Älä aloittaja kuuntele niitä omituisia höpöttäjiä, joilla ei ole mitää käsitystä sopivasta, terveellisestä ja myös hyvännäköisestä painosta.

        Itse olen 168 pitkä, painan 57 kiloa. Olen siis hyvin hoikka, vaatekoko xs - s. Lihoa en ihmeemmin yritäkään, kun tunnen oloni reippaaksi ja terveeksi. Mutta toki paino vaihtelee. Itse olen huomannut, että paino nousee eniiten silloin, kun liikkuu paljon. Tulee automaattisesti syötyäkin enemmän!


      • Miksi muka
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        Minä olen 164cm pitkä, jos painaisin 50 kg olisin hirveän näköinen.
        Puhu vaan itsestäsi.


      • pituutta 166
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        ja painoa 51-52kg. miltei päivittäin saan kuulla kaakatusta siitä miten olenkin LAIHA. mieluusti ottaisin 5-7kiloa lisää ja oikeesti syön normaalisti, enkä peruslaiskana ihmisenä liiku kuin autolle ja takaisin. lisäksi oon täysin terve,en oksentele enkä kyttää syömisiäni. ongelma on ainoastaan siinä ettei ylipainoiset (kateelliset??) ihmiset tajua loukkaavansa kaakatuksellaan. ja mies varmaan tykkäis isommista tisseistä ;) niihin ei rasvakudosta tällä painolla hirveesti riitä. tsemppiä painon nostatukseen - kerro sitten reseptisi minullekin :)


      • reilu mies
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        165-senttinen nainen ei näytä hyvältä 50-kiloisena, tällä painolla puuttuu peppu, tissit ja muu naisellinen muoto!!

        Oma muija 165 senttiä ja 54 kiloa ja vieläkin vois lisää saada lihaa luiden ympärille johon hän pyrkiikin ;)

        Mikä nykyajan naisia vaivaa kun pitää näyttää laihalta luurangolta!!


      • laiheliini äiti
        heleppoa kun sen osaa kirjoitti:

        1) Hidastuta aineenvaihduntasi syömällä pitkillä ruokailuväleillä supersuuria annoksia
        2) Lopeta liikkuminen, tv:n katselu voi olla mukavaakin
        3) Iltasyö
        4) Yösyö
        5) Juo paljon mehuja
        6) Harrasta leipomista, yhden viinerin sijasta ota kolme :)
        7) Aja autolla aina sinne minne voisit kävellä tai pyöräillä
        8) Tilaa pitsaa usein ja muulloin lähetä mies hakemaan
        9) Grillikausi on tulossa, makkaraa namnam
        10)Loikoile kaiket vapaa-aikasi

        Näillä ohjeilla olet muutamassa kuukaudessa tavoitepainossasi, muille sanoisin että älkää kokeilko tätä yksin kotona, tämä on ammattilaisten tekemä temppu lääkärin valvonnassa!

        mulla oli melkein tuommonen kuuri kolmisen vuotta, että pääsin lähelle ihannepainoa. 41 kilosta 50 kiloon.
        Että ei se kaikilla niin helppoa ole.


      • tankero78
        painoihanne kirjoitti:

        No huh, mielestäni 166 pitkä nainen ei saa juuri yli 50kg painaa.

        olen 168 pitkä ja minua haukuttiin luuviuluksi painaessani 70kg.
        Ja olinkin todella laihan näköinen silloin, posket lommolla ja luut törrötti.
        80-kiloisena olin sopiva ja silloin miehetkin näytti olevan eniten kiinnostuneita minusta.
        Nykyään painan 110kg mikä onkin jo ihan liikaa, mutta moni ei silti usko, että painan niin paljon, vaan näytän kuulemma jotain 80-90 kiloiselta.
        Minulle myös sopii koon 42 vaatteet, vaikka painoni mukaan vaatekoko pitäisi olla yli 50.
        Kyllä se siis aika yksilöllistä on.
        Nyt yritän laihtua, mutta vain siihen 80 kiloon, koska silloin näytin parhaimmalta, uskokaa tai älkää 70-kiloisena olen liian laiha!


      • sgfhgfjtjg
        reilu mies kirjoitti:

        165-senttinen nainen ei näytä hyvältä 50-kiloisena, tällä painolla puuttuu peppu, tissit ja muu naisellinen muoto!!

        Oma muija 165 senttiä ja 54 kiloa ja vieläkin vois lisää saada lihaa luiden ympärille johon hän pyrkiikin ;)

        Mikä nykyajan naisia vaivaa kun pitää näyttää laihalta luurangolta!!

        Entä jos tissit ei kasva mihinkään suuntaan vaikka kuinka lihois? Geenitkin jo määrittää rintavarustuksen koon. Olen 168 cm pitkä ja painoin joskus 65 kg, silloin kuppikoko oli tyyliin AA... ja ny 15 kg laihempana rinnatkin ovat kasvaneet, nojaa, ei paljoa mutta kuitenki. Eli ei rintojen koko aina riipu painosta (tietty 100kg on isot tissit mut ne riippuukin jo navas asti et jihuu).
        Mieluummin olen laiha/hoikka lauta kuin läski lauta. Ja on mulla perse, näköjää kaikki rasva kerääntyy sinne alavartaloon ja ylävartalo on tikkumainen :DDD
        Näillä mennään :)


    • Kilpperi

      Tutllani on vajaa kilpirauhastoimintahäitiö. Hän on 162 cm pitkä tyttö ja laihtui 50 kiloon, jolloin oli tosi hoikka. Kaikki johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja kun se hoidettiin kuntoon, niin paino nousi terveeseen 55 kiloon.

      • titi titi

        Tuttusi kohdalla oli kyse varmasti yli- eikä alitoiminnasta. Alitoiminnassa henkilö lihoo. Lievä ylitoiminta on korjattavissa lääkkeillä.


      • Espoon Kilot

        Tuttavani painaa ja on koko ikänsä painanut 42 - 44 kg ja on 174 cm. Terve nainen joka syö kuin hevonen. Eipäs nimitellä!


      • suski4

        kilpirauhasen vajaatoiminta, aiheuttaa yleensä lihomista sillä aineenvaihdunta hidastuu. kilpirauhasen liikatoiminta aiheuttaa laihtumista. että tiedoksi vain.


      • ihmisestä
        titi titi kirjoitti:

        Tuttusi kohdalla oli kyse varmasti yli- eikä alitoiminnasta. Alitoiminnassa henkilö lihoo. Lievä ylitoiminta on korjattavissa lääkkeillä.

        Mullakin oli kilpirauhasen vajaatoimintaa ja laihuin tosi paljon, mutta nyt olen alkanut lihomaan kun on lääkitys. että ei se mene aina niin kun kirjoissa lukee vaan riippuu henkilöstä


    • ruokaa

      Syö paljon Italian hoikille ja paljon energiaa kuluttaville rakastajille tarkoitettua sapuskaa.

    • 222222222222222222222222222...

      No mee joka päivä heseen ja älä liiku

    • whilight

      Syöt aikast paljon, ja välil jotain karkkei viel siihen lisäks,ja sit ei kannata kauheesti liikkuu, ja jätät vähän lyhyeks noi yö unet...

      Eiköhän näillä toimil rupee paino kohoamaan..

      • Teho/paino-suhde kunnossa!

        Itse olen painanut viimeiset 15v. 69-74kg.
        Olen 182 pitkä mies ja treenaamalla lujaa, sain joskus painoni tuonne 74kg:n hujakoille.
        Muutoin mun aineenvaihduntani on sellainen, että syömällä paljon ei saa muuta aikaan kuin sen että p***a on isompi.


      • olet
        Teho/paino-suhde kunnossa! kirjoitti:

        Itse olen painanut viimeiset 15v. 69-74kg.
        Olen 182 pitkä mies ja treenaamalla lujaa, sain joskus painoni tuonne 74kg:n hujakoille.
        Muutoin mun aineenvaihduntani on sellainen, että syömällä paljon ei saa muuta aikaan kuin sen että p***a on isompi.

        mutta ole tyytyväinen itseesi ;)


      • kamla

        neuvosi varmaan muuten ihan hyvät, mutta onko se terveellistä?
        muuten varmasti toimii :)


      • aineenvaihdunta ym. hidastuu !
        Teho/paino-suhde kunnossa! kirjoitti:

        Itse olen painanut viimeiset 15v. 69-74kg.
        Olen 182 pitkä mies ja treenaamalla lujaa, sain joskus painoni tuonne 74kg:n hujakoille.
        Muutoin mun aineenvaihduntani on sellainen, että syömällä paljon ei saa muuta aikaan kuin sen että p***a on isompi.

        eli oot keskitason pituinen mies ja kun ikää tulee niin myös VARMASTI painoa nousee tuonne 85 kg paremmalle puolelle.
        Älä sure lihomaan kyllä tulet !


      • kadehtivat
        olet kirjoitti:

        mutta ole tyytyväinen itseesi ;)

        Sinua kaikki lihavat kadehtivat näköjään.


      • Whilight
        kamla kirjoitti:

        neuvosi varmaan muuten ihan hyvät, mutta onko se terveellistä?
        muuten varmasti toimii :)

        En usko että lihottaminen on missään muodossa terveellistä,koska se ottaa verisuonien ja sydämmen päälle,mutta tämä tietenkin pätee jos lihottaa todella paljon...


      • lihava

        jätä seksi pois ja syö suolaläskiä(SAAT SITÄ LAPISTA)


    • raindog

      alipainoinen. Viidentoista vuoden päästä tuskailet liikakilojesi kanssa niinkuin kaikki muutkin naiset.
      Jos välttämättä haluat lisää massaa jostain syystä, suosittelen proteiinipitoista ruokaa ja jotain lihasmassaa lisäävää liikuntaa, esim uintia tai punttisalia.

      • laittaa...

        Niinkuin kaikki muutkin naiset? Olen 35 vuotta enkä tuskaile kilojen kans, sorry vaan, jos se sun mielenrauhaa nyt järkyttää, että eivät kaikki naiset tuskailekaan kilojen kanssa. Kuten sun mielestä kai pitäisi?


      • raindog
        laittaa... kirjoitti:

        Niinkuin kaikki muutkin naiset? Olen 35 vuotta enkä tuskaile kilojen kans, sorry vaan, jos se sun mielenrauhaa nyt järkyttää, että eivät kaikki naiset tuskailekaan kilojen kanssa. Kuten sun mielestä kai pitäisi?

        hyvää loppuelämää


    • heh

      Olet niin sanotusti läpiP...kun syöt niin juokset tietenkin samantien paskalle.

      • yksi läpipasko

        Eipä pidä paikkaansa. Minä käyn paskalla keskimäärin viisi kertaa päivässä ja silti on ylipainoa reilusti. Pituutta 170 cm ja painoa 86 kiloa, joten selitäpä mistä minun kiloni ovat kertyneet.


    • ei koskaa olla tyytyväisiä

      Huomaan.;) Jos on liian laiha ei ole hyvä mutta tuskin siitä saa kuulla että syö syö syö. Vaan jos on pulska ja lihava huomautellaan että pitäisi laihtua. Mitäs jos on vaan tyytyväinen eikä halua laihtua. Koska se on aika vaikeaa. Vaikeaa ei ehkä niinkään, makeat vähemmälle yms rasvaiset ruuat vähemmälle, ei napostelua. Mutta toisilla on geeneissä lihavuusgeeni (valitettavasti)ja toinen on taas laiha vaikka söisi 10 donitsia päivässä vuoden ajan.

    • Mä vaan

      Kyl ihminen lihoo jos kuluttaa vähemmän mitä kuluttaa, ja se on kaikkien lekurien sanontakin! mut riippuu myös ihmisen muusta elin tavoista ja noin. mut eiköhän ne kilot tule ku syöt aamusta iltaa etkä liiku metriäkään, ja oot kui pulla sorsa.
      Mut minusta sun ei tarvi livoa ellet ite halua, ja sehän on jokaisen oma asia, mitä sitä muut neuvomaan, ku voita ja läslia vaan syömään ja koko pöivän jääkaapil olemista eikä liiku nii eiköhän kilot tule. Mut sitä en kannata
      kai ny jokainen osaa ja tietää miten lihotaan pullat pöytään ja noi mussuttamaan kui mitkäkin sorsat!

    • Mersu-Manne

      Neuvot tässä:

      1. Jätä työssä raataminen tykkänään pois

      2. Osta mersu, jonka nahkapenkillä istuskelet katsellen muiden kiireitä

      3. Ennen nukkumaan menoa juo sikspäkki

    • neponen87

      siihen auttaa puolen vuoden kebab ja hesemoska kuuri. ittellä autto, sain samantien 20 kg

    • toinen ahmatti

      Vaikka söisitkin paljon herkkuja, et välttämättä liho, jos ravinto on niin yksipuolista, että et saa vitamiineja. Jostain olen kuullut, että nuo vitamiinit auttavat rasvan imeytymisessä. Jos söisit vaikka pelkkää suklaata, etkä mitään muuta, niin et välttämättä liho. Kokeile siis tasapainoista ja terveellistä ruokaa.

    • kertyy

      (.)(.) suurentamisesta, repussa eväät jääkaapista kauemmaksi joutuessa ja tärkeintä olla ruokapöydässä oikeina aikoina.

    • äiti ikänsä kärsiny laihuud...

      söin joka 4tunnnin välein 2viikkoa yötä päivää.esim:lämmitin puoli lenkkiä ja lihapiirakan yöllä 1 aikaan.lihoin vähän mut lopetin itseni rääkkämisen jos kelle en kelpaa tälläisena,niin katsokoon muualle.tipahti ku lopetin yö syönnin.helpompi liikkua ole onnellinen saat syödä ja juoda mitä itse tykkäät.katson tyttöäni ei kiva ku kärsii liikakiloista ja terveydestä.pit:174 ja56kg.

      • jos tuo on sinun mielestä

        liikakiloja ( 174/56 )???huh minä oon varmaan sun mielestä tonnikeiju,166/62....vaatekoko on kyllä 36 tai 38.(38 yläkropassa,kun on siihen tota täytettä ikäväkyllä siunaantunu vähän liikaakin. suom. rinnat...pakko oli tarkentaa)


      • Nimetön
        jos tuo on sinun mielestä kirjoitti:

        liikakiloja ( 174/56 )???huh minä oon varmaan sun mielestä tonnikeiju,166/62....vaatekoko on kyllä 36 tai 38.(38 yläkropassa,kun on siihen tota täytettä ikäväkyllä siunaantunu vähän liikaakin. suom. rinnat...pakko oli tarkentaa)

        anteeks tarkoitin et itse olen kärsiny laihuudesta ikäni,katselen mielelläni sopivia et pyöreitä kaikki on jokainen ihminen on laulun arvoinen.ole iloinen ja hyvää vappua.


    • kasvaa

      Sul o varmaa lapamato!

    • ylensyömällä?

      Tästä saat itsellsi vain pahan olon...joillakin ihmisillä on yksinkertaisesti vaan niin hyvä aineenvaihdunta ettei liho vaikka mitä söisi. Suosittelisinkin sinulle lihasmassan kasvattamista. Eli syöt paljon sellaista mitä lihakset tarvitsevat "polttoaineekseen" ja ei muuta kuin salille! Näin saat kerrytettyä itsellesi "kiinteää lihaa" luiden ympärille etkä sellaista höllyvää ihraa. Kaiken kukkuraksi painosikin nousee lihasmassan kasvaessa, jopa enemmän kuin läskin kasvaessa...ja näytästää huomattavasti mukavammalta!

      • urheilua?

        Uinti ja lenkkeily ei kuulema ole hyviä, mutta miten olisi jalkapallo, koripallo tai tennis? Saako noissa lihasmassaa muttei laihdu?


      • -----------
        urheilua? kirjoitti:

        Uinti ja lenkkeily ei kuulema ole hyviä, mutta miten olisi jalkapallo, koripallo tai tennis? Saako noissa lihasmassaa muttei laihdu?

        "aika heikkoa lihoa
        Kirjoittanut: äiti ikänsä kärsiny laihuud... 28.4.2007 klo 06.06

           söin joka 4tunnnin välein 2viikkoa yötä päivää.esim:lämmitin puoli lenkkiä ja lihapiirakan yöllä 1 aikaan.lihoin vähän mut lopetin itseni rääkkämisen jos kelle en kelpaa tälläisena,niin katsokoon muualle.tipahti ku lopetin yö syönnin.helpompi liikkua ole onnellinen saat syödä ja juoda mitä itse tykkäät.katson tyttöäni ei kiva ku kärsii liikakiloista ja terveydestä.pit:174 ja56kg."

        Joo tota, tyttäres on alipainoinen. Painoindeksi 18,5. Taidan tietää kuka olet, tunnen yhen sairaan akan joka syyttää lastaan ylipainosta vaikka tämä on ihan langanlaiha... Saanko arvata, se ei saa ottaa napakorua ennenku on laihduttanu???


      • -----------
        ----------- kirjoitti:

        "aika heikkoa lihoa
        Kirjoittanut: äiti ikänsä kärsiny laihuud... 28.4.2007 klo 06.06

           söin joka 4tunnnin välein 2viikkoa yötä päivää.esim:lämmitin puoli lenkkiä ja lihapiirakan yöllä 1 aikaan.lihoin vähän mut lopetin itseni rääkkämisen jos kelle en kelpaa tälläisena,niin katsokoon muualle.tipahti ku lopetin yö syönnin.helpompi liikkua ole onnellinen saat syödä ja juoda mitä itse tykkäät.katson tyttöäni ei kiva ku kärsii liikakiloista ja terveydestä.pit:174 ja56kg."

        Joo tota, tyttäres on alipainoinen. Painoindeksi 18,5. Taidan tietää kuka olet, tunnen yhen sairaan akan joka syyttää lastaan ylipainosta vaikka tämä on ihan langanlaiha... Saanko arvata, se ei saa ottaa napakorua ennenku on laihduttanu???

        tarkotitko omaa pituutta/painoa?


      • oma itsensä
        ----------- kirjoitti:

        tarkotitko omaa pituutta/painoa?

        tarkoitin omaa pituutta ja painoa en tyttöäni.hyvää vappua kaikille.


    • luuviulu 58

      Niin, joka lehdessä neuvotaan miten laihdutaan.
      Mutta laihtumisesta ilman elimellistä syystä johtuva onkin toinen juttu.
      Minun pituuteni on 170cm paino n.50kg,10kg pudonnut vuoden aikana.Ikä 58v.
      Olen yrittänyt syödä normaalia "vanhan ajan" ruokaa,mutta turhaan.Alan olla niin heikossa kunnossa että vain väsyttää ja palelee.Kilpirauhaskokeet ym. otettu.
      Häpeän laihuuttani.
      Häpeään en apua tarvitse,mutta painon nousuun kyllä.Ikä ei syynä!!!

      • tulee kiloja

        Olin nuorena tosi laiha. Painoin n. 40 kg ja olin 161,5 cm pitkä. Raskauskaan ei tuonut grammaakaan lisää painoa. Tupakanpolton lopettaminen toi lisäpainoa 20 kg ja iän myötä painoa on tasaisesti tullut 2 kg/vuosi. Painan nyt 78 kg. Ongelmana onkin nyt, miten saada 20 kg pois, kun on niin lihava, ettei jaksa tehdä mitään!


      • luuviulu 58
        tulee kiloja kirjoitti:

        Olin nuorena tosi laiha. Painoin n. 40 kg ja olin 161,5 cm pitkä. Raskauskaan ei tuonut grammaakaan lisää painoa. Tupakanpolton lopettaminen toi lisäpainoa 20 kg ja iän myötä painoa on tasaisesti tullut 2 kg/vuosi. Painan nyt 78 kg. Ongelmana onkin nyt, miten saada 20 kg pois, kun on niin lihava, ettei jaksa tehdä mitään!

        Kiitos neuvosta,mutta en tupakoi.En käytä alkoholia.Vanhan ajan ruualla tarkoitan,erittäin paljon vihanneksia, perunaa kunnon voissa ruskea kastike lihoineen.
        Jätskiä,kahvit kermoinen ja sokerin kera.
        Olen painanut 3v sitten 70kg,painon putoaminen vain jatkuu herkuista (ei roskaruuista) huolimatta.
        Raskausaikoina paino nousi 10kg,nyt ei enää lapsenteko onnistu iän takia.


      • enää...

        Laihuus ja hoikkuus ovat kaksi eri asiaa!! Sinä olet HOIKKA ja vaikka olen nainen ja hetero, katson hoikkaa nätisti pukeutunutta naista pitkään.
        Sen sijaan läski-mähkä jää aina mietityttämään, mikä ongelma tuolla ihmisellä on kun ahtaa ruokaa ja lihoo? Ylipainoinen ihminen, varsinkin nainen on kuvottava näky.
        Hihansuista ja kaula-aukosta pursuu läskiä ja korut uppoavat ranteessa läskin sekaan. Ällöttävää!

        Uskon, että väsymyksesi ei johdu hoikkuudesta vaan jostain muusta syystä? Käypä labrassa verikokeissa ja puhu asiasta lääkärin kanssa.
        Sitä paitsi. Hoikilla ihmisillä on harvoin niin paljon sairauksia, kuin läskeille kanssasisarillaan.


      • sie..
        enää... kirjoitti:

        Laihuus ja hoikkuus ovat kaksi eri asiaa!! Sinä olet HOIKKA ja vaikka olen nainen ja hetero, katson hoikkaa nätisti pukeutunutta naista pitkään.
        Sen sijaan läski-mähkä jää aina mietityttämään, mikä ongelma tuolla ihmisellä on kun ahtaa ruokaa ja lihoo? Ylipainoinen ihminen, varsinkin nainen on kuvottava näky.
        Hihansuista ja kaula-aukosta pursuu läskiä ja korut uppoavat ranteessa läskin sekaan. Ällöttävää!

        Uskon, että väsymyksesi ei johdu hoikkuudesta vaan jostain muusta syystä? Käypä labrassa verikokeissa ja puhu asiasta lääkärin kanssa.
        Sitä paitsi. Hoikilla ihmisillä on harvoin niin paljon sairauksia, kuin läskeille kanssasisarillaan.

        piilolesbo..? Sellaisen käsityksen viestistäsi saa!


    • enää...

      hätäile painostasi. Se nousee omia aikojaan, kun vartut vielä.
      MUISTA, SUOMI ON TÄYNNÄ YLIPAINOISIA, LÄSKIPULLOKOITA. ÄLÄ HALAJA HEIDÄN SAIRASTAVAAN JOUKKOONSA??

      Kaikkialla on ns. ylipainosairauksia lisääntyvästi. Aikuistyypin diabetes, kolesteroli korkea, sydänvaivat ym.

      Sairastin suolistotulehduksen ja sen jälkeen jälkitarkastuksessa valitin lääkärille, kun paino ei nouse.
      Olin silloin 166/52 ja ikää 37 (yksi synnytys). Lääkäri tokaisi, te olette täysin normaalipainoinen pituuteenne nähden!
      Ylipainoisen hoitsun naama punehtui. Nyt olen jo 50-vuotias ja harrastan paljon liikuntaa. Pituus tietty tuo sama ja paino 56 kg.
      Minulla on kaunis vyötärö ja nätti vartalo.

      Olin itse sinun ikäisenäsi 166/42, eikä kukaan pitänyt sitä epänormaalina. Olen vain sukua, joka ei liho.
      Olen edelleen terve ja nautin kevyestä olosta ja siitä, kun jäännöserät (pienet vaatteet) mahtuvat hyvin ylle!
      Ps. älä vain lihota!!

      • voi olla

        korkea kolesteroli, sydänvaivoja ja diabetes. No, tällä en tarkoita, että pitäisi lihottaa tarkoituksella itseään, mutta tosiasiat on tosiasioita. Niinhän tällä palstalla on toitotettu, että pitää olla realistinen eikä elää missään lumemaailmassa, siksi vain huomautin tämän!


      • tervettä

        olla alipainoinen. Anemiaa, väsymystä ym. "kivaa".
        Ite yritän kehitellä jonkun ruokaohjelman, että saisin lisää (lihas)massaa ja painoa sen myötä. Vaan oon itekkin aina ollu alipainoinen, vuosi sitten sairastelu vei mennessään viitisen kiloa eikä oo tullu takasin. Äkkiä kyllä laihtuu, jos ei syö kunnolla, mutta se lihottaminen onkin oma lukunsa.

        T. nainen 170cm / 50kg


      • lihasmassa
        tervettä kirjoitti:

        olla alipainoinen. Anemiaa, väsymystä ym. "kivaa".
        Ite yritän kehitellä jonkun ruokaohjelman, että saisin lisää (lihas)massaa ja painoa sen myötä. Vaan oon itekkin aina ollu alipainoinen, vuosi sitten sairastelu vei mennessään viitisen kiloa eikä oo tullu takasin. Äkkiä kyllä laihtuu, jos ei syö kunnolla, mutta se lihottaminen onkin oma lukunsa.

        T. nainen 170cm / 50kg

        ei tule syömällä, vaan harrastamalla jotain lajia, jossa lihakset vahvistuvat. Mä käyn sauvalenkillä niin että hiki kunnolla valuu, kaksi kertaa viikossa ja vesiaerobicissa kanssa 2 kertaa viikossa.

        Olen lähes 5-kymppinen, mutta mulla on kaunis 3-kymppisen vartalo. Hoikka vyötärö, B-kupin rinnat ja lantio sopiva. Hoikat jalat ja kädet. Pituus 165 ja paino 58 kg.
        Olen tyytyväinen kauniiseen, hoikkaan (ei laihaan) olemukseeni!


      • tiedän
        lihasmassa kirjoitti:

        ei tule syömällä, vaan harrastamalla jotain lajia, jossa lihakset vahvistuvat. Mä käyn sauvalenkillä niin että hiki kunnolla valuu, kaksi kertaa viikossa ja vesiaerobicissa kanssa 2 kertaa viikossa.

        Olen lähes 5-kymppinen, mutta mulla on kaunis 3-kymppisen vartalo. Hoikka vyötärö, B-kupin rinnat ja lantio sopiva. Hoikat jalat ja kädet. Pituus 165 ja paino 58 kg.
        Olen tyytyväinen kauniiseen, hoikkaan (ei laihaan) olemukseeni!

        varsin hyvin, en nyt ihan niin tyhmä ole mitä kuvittelet. Ja harrastankin juoksemista ja punttaamista ja erinnäisiä sekalaisia lajeja toisinaan.


    • neuvo
      • Nimetön

        Kiitän kirjeestäsi,tulipa yksi kunnon vihje.

        Minkä hintainen tämä tehokuuri on,minä olen todellakin laiha,kumpa olisi edes muotoja jäänyt,nehän lähtevät ensimmäisenä.
        Olen todella avun tarpeessa,Lääkärit eivät osaa antaa neuvoja.Laihtumiseni alkaa olla heillekin jo ongelma.
        t.luuviulu 48


      • Urheilija_
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitän kirjeestäsi,tulipa yksi kunnon vihje.

        Minkä hintainen tämä tehokuuri on,minä olen todellakin laiha,kumpa olisi edes muotoja jäänyt,nehän lähtevät ensimmäisenä.
        Olen todella avun tarpeessa,Lääkärit eivät osaa antaa neuvoja.Laihtumiseni alkaa olla heillekin jo ongelma.
        t.luuviulu 48

        Ei massanlisääjää kannata rueta syömään jos et urheile. Kuntosalilla käynti on aika hyvä keino saada lisää lihasta. Painollahan ei sinäänsä ole mitään väliä.

        Ennen kuin alat käymään salilla, kannattaa käydä kysymässä neuvoja pakkotoisto sivustolta. Sieltä löydät terveen ohjelman ja enemmän lueskelemalla varmasti myös ruokavalion.


      • Urheilija_
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitän kirjeestäsi,tulipa yksi kunnon vihje.

        Minkä hintainen tämä tehokuuri on,minä olen todellakin laiha,kumpa olisi edes muotoja jäänyt,nehän lähtevät ensimmäisenä.
        Olen todella avun tarpeessa,Lääkärit eivät osaa antaa neuvoja.Laihtumiseni alkaa olla heillekin jo ongelma.
        t.luuviulu 48

        Ei tuo mikään massan lisäyksen tehokuuri ole. Se on vain ruokaa jauhon muodossa. Ei sillä mitään ihmeitä tehdä, vaan se on pelkästään lisänä normaalin ruuan kanssa, jotta saadaan tarpeeksi proteiineja ja muita tärkeitä aineita, jotka palauttavat treenistä.


    • ketju..

      vastauksia ja kohta lopussa ja vähän välilläkin riidelläänkin. Mutta aloittaja ei ota mitään kantaa keskusteluun, seuraileeko vain sivusta ja naureskelee..?
      Tällaisia nämä aloitukset nykyään näyttävät olevan tällä palstalla, eivät mitään oikeita keskustelun avauksia. Ei tänne varmaan enää edes tule oikeita kunnon keskusteluja, vaan aina asia menee siihen samaan: lihavat on sitä ja tätä...

      • MIKSI SITÄ ON VAIKEA HYVÄKSYÄ?

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Toisaalta tässä keskustelussa on viljelty niin paljon suoranaista ilkeilyä, mikä pahoittaa alkuperäisen kirjoittajan ja hänen kohtalotoverinsa mielen, joten ei ole ihme, jos alkuperäinen kirjoittaja lopetti keskustelun seuraamisen muutaman loukkaavan ja epäempaattisen puheenvuoron jälkeen.

        Henkilökohtaisella tasolla laiha voi kärsiä laihuudestaan yhtä paljon kuin lihava läskeistään, vaikka laihuus ei olekaan yhteiskunnassamme niin halveksittu ominaisuus kuin ylipainoisuus. Lihavienkaan morkkausta ei tällä palstalla ja tässä keskustelussa ole jätetty väliin.

        Miten monien ihmisten on niin vaikea tajuta, että ihmiset ovat erilaisia. Toisilla on pitkä nenä, toisilla pikku peruna. Toisilla isot silmät, toisilla pienet. Toiset ovat pitkiä, toiset pätkiä. Toiset atleetteja, toiset pygnikkoja jne. Toiset syövät kuin hevoset, mutta ovat luuviuluja eivätkä saa itseään millään lihomaan. Toiset ovat pullukoita, vaikka syövät jatkuvasti erittäin terveellisesti ja kaloreita niukasti - ja harrastavat liikuntaa.

        Kaikki lihavat eivät syö roskaruokaa, runsaasti rasvaa ja hiilihydraatteja sisältäviä aterioita, juo limsoja, kaljaa tai syö makeisia, mutta taistelevat silti ylipainon kanssa. Tänä päivänä ei sallita ihmisen rotuun, uskontoon tai etniseen alkuperään perustuvaa syrjintää. Miksi lihavat ovat vapaata riistaa? Miksi heitä saa pilkata ja ivata? Juuri hiljattain, suomalaisten tiedemiesten tutkijaryhmä löysi lihavuutta aiheuttavan geenin, jonka arviolta 16% suomalaisista on perinyt molemmilta vanhemmiltaan. Vielä useammalla geeni on peritty vain toiselta vanhemmalta. Heillä laihdutus ei onnistu kuten TV:n laihdutuskilpailuissa, joihin valitaan terveitä ihmisiä, jotka ovat lihottaneet itsensä uskomattoman epäterveellisillä ja lihottavilla ruokailutavoilla. He edustavat lihavien vähemmistöä.

        Te lihavia pilkkaavat, muistakaa, että myös te voitte lihoa. Vaikka perimänne perusteella olisitte tänä päivänä hoikkia, voitte tulevaisuudessa sairastua sellaiseen sairauteen, joka lihottaa ja/tai turvottaa. Mitenkäs suu sitten pannaan? Odotatko sitten lihavilta empatiaa?


    • terkkari 2

      Oikean painon saa vähentämällä pituudesta sata cm ja siitä vielä 10 %.

      Kysyjän kaava: 160 cm - 100 = 60 - 10% = 6. Kysyjän tulisi painaa 44 kg, eli paino on täysin normaali, jos luut eivät ole kovin suuret?

      Itselläni 164/57 eli tuon kaavan mukaan olisi paino normaali. 600 g jää puuttumaan, mutta se selittyy pienellä luustolla.
      Kaava: 164 - 100 = 64 - 6,4 = 57,6 kg.

      Olen testannut tätä laskentatapaa monelle tutulleni ja ovat todenneet toimivammaksi, kuin varsinainen pituus/paino indeksi!

      Nauttikaa HOIKKUUDESTA, kesä on tulossa!

      Ps. laskutapaan vaikuttaa ruumiinrakenne. Pieni- ja isoluinen, sekä kroonisesti sairas eivät välttämättä "asetu" näihin mittoihin oikein.

      • luuviulu 48

        Pahimmillaan painoin 43.7kg jos paino nousee 3kg ,niin viikossa laskee 5kg,vaikka syön hyvin aamupuuroineen.
        Se ei voi olla normaalia,luustokartoitus oli normaali.
        samoin kaikki muutkin kokeet,psygiatrista lähtien,siis pääkin "tyhjä" eli ongelmia painosta alkaa kyllä tulla.
        Miten tällaisesta voi laskea painoindeksin?


      • luuviulu 58
        luuviulu 48 kirjoitti:

        Pahimmillaan painoin 43.7kg jos paino nousee 3kg ,niin viikossa laskee 5kg,vaikka syön hyvin aamupuuroineen.
        Se ei voi olla normaalia,luustokartoitus oli normaali.
        samoin kaikki muutkin kokeet,psygiatrista lähtien,siis pääkin "tyhjä" eli ongelmia painosta alkaa kyllä tulla.
        Miten tällaisesta voi laskea painoindeksin?

        Minulla ei kasva kuin tukka ja kynnet,rinnat kuin rusinat,tee siitä huumoria,en kyllä pidä isoista rinnoista vaan ihan normaalista.
        t.luuviulu 58 jo onneton


      • sulla

        kaavasi mukaan ihanne paino olisi 160-senttisellä kylläkin 54 kg, ei 44.


      • olet oikeassa...
        sulla kirjoitti:

        kaavasi mukaan ihanne paino olisi 160-senttisellä kylläkin 54 kg, ei 44.

        niin tietty, siis 54 kg. Painovirhe-paholainen?

        Mutta tuo 54 kg tuntuu kyllä 17-vuotiaalle liialta? Mielestäni tytön ei tarvitse olla huolissaan. Ikä tuo kiloja tullessaan ja myös raskaudet.
        Itse painoin 17-v. 42 kg ja pituus 166 cm. Raskaus nosti 10 kg ja siitä jäi jotain pysyvää, joten nyt painan 56 kg ja olen tosi tyytyväinen, hoikkaan, kauniiseen olemukseeni!


      • oikein, oikein
        olet oikeassa... kirjoitti:

        niin tietty, siis 54 kg. Painovirhe-paholainen?

        Mutta tuo 54 kg tuntuu kyllä 17-vuotiaalle liialta? Mielestäni tytön ei tarvitse olla huolissaan. Ikä tuo kiloja tullessaan ja myös raskaudet.
        Itse painoin 17-v. 42 kg ja pituus 166 cm. Raskaus nosti 10 kg ja siitä jäi jotain pysyvää, joten nyt painan 56 kg ja olen tosi tyytyväinen, hoikkaan, kauniiseen olemukseeni!

        tyytyväinen, kun voit esitellä itseäsi juuri lihavuuspalstalla!!


      • palsta...
        oikein, oikein kirjoitti:

        tyytyväinen, kun voit esitellä itseäsi juuri lihavuuspalstalla!!

        ollut ns. laihuuspalsta? Milläs ihmeen lihavuuspalstalla minä sitten itseäni esittelen?


    • liisa56

      syö voita

    • ansku89

      Moi!

      Olen itse kanssa n. 160cm ja 45kg, olen myös itse yrittänyt lihottaa, mutta mikään ei tartu vaikka joka päivä söisi paljon..Isosiskoni oli ikäisenäni samoissa mitoissa mutta nyt kun hän on vanhempi niin on lihonnut pari kolme kiloa.. En itse jaksa yrittää ees enää lihottaa,, syön kyllä terveellisesti,mut minkäs omille "geeneilleen" voi kun ei lihoa, toisaalta hyvätkin puolensa siinä on, saa syödä periaatteessa mitä lystää=)).

      • ja katsele..

        itseäsi peilistä. Sieltä katsoo takaisin hoikka, siro ja kaunis nuori nainen. Ajattele, kuinka moni ylipainoinen kadehtii sinua?

        Katsoitko mallikisan? Kaikkein kauneimmat tytöt olivat HOIKKIA ja kauniita, ei laihoja!
        Hoikalla on tulevaisuus, mahdut kauniisiin muotivaatteisiin ja keräät miesten katseet. Nauti ja elä iloisesti elämääsi! Ei läskikasojen perään kukaan katso, ainakaan ihaillen??


      • dfgfdg
        ja katsele.. kirjoitti:

        itseäsi peilistä. Sieltä katsoo takaisin hoikka, siro ja kaunis nuori nainen. Ajattele, kuinka moni ylipainoinen kadehtii sinua?

        Katsoitko mallikisan? Kaikkein kauneimmat tytöt olivat HOIKKIA ja kauniita, ei laihoja!
        Hoikalla on tulevaisuus, mahdut kauniisiin muotivaatteisiin ja keräät miesten katseet. Nauti ja elä iloisesti elämääsi! Ei läskikasojen perään kukaan katso, ainakaan ihaillen??

        Se oli televisiota - käsikirjoitettua. Jos sinä olet niin tyhmä että otat mallia viihteen ja akkainlehtien trendeistä niin miehet katselevat sinua siksi koska sinä olet silminnähde tyhmä eli helppo pano.

        Pursuavien läskikasojen ja epäseksikkäiden huippumallien väliin mahtuu montaa painoluokkaa ja muotoa.


    • Hei hei

      Terveellinen ruoka on aina parhain vaihtoehto. Kyllä tulee kiloja, jos syö liikaa.
      Hiilihydraatteja....TUMMAA RIISIÄ JA LEIPÄÄ. Puuroa. Kun ei syö suolaa, niin nesteet saattavat olla vähissä. Ei ole mihin imeytyä. Hoikentaa. JUO siis RIITTÄVÄSTI. Kaikki vaalea leipä yms yleensä lihottaa, kun katsoo päinkin. Epäterveellistä. Kaikkea voi syödä joskus, mutta ei liikaa. Spagetti ja jauhelihakastike. Mausteena smetanaa myös tai kermaa. Kyllä lihoo, jos on hiukankin taipumusta. Vaaleat pullat, karkki ja jäätelö. Piirakat ja kakut. Minkä ikäinen olet? Painoin 22 v. asti paljon vähemmän kuin nyt. ;) Lihasmassaa proteiineilla. Oletko käynyt lääkärissä? Jos syöt kupillisen jotakin, niin ei ole paljon. Syöminen paljon on suhteellista. Jotkut eivät ole muka syöneet mitään. Ruokapäiväkirjasta näkyy totuus. Kirjoita ylös kaikki mitä syöt viikon aikana ja liikunta myös. Tilaa aika lääkärille, niin hän kertoo mikä on. Kaikki eivät liho. Miten voit muuten? Huimaako ym. Käy ruokapäiväkirjan kanssa lääkärissä. Ovatko vanhempasi hoikkia? Geenit vaikuttavat kiloihin myös.

    • reilusti

      Kaikkea mikä sisältää paljon energiaa. Toimii
      itse olen kahdessa ja puolessa vuodessa lihonnu 103kg yli 130kg pitäs saaha takas alle sataan. mut ollu joskus yli 18v sitten viimeks.

    • kohtalotovereita

      ketjun täydeltä.. Mulla pituutta 158 paino 41 kg painavimmillaan. Inhoan olla laiha. Tissejä ei juuri enää ole (imetysx2), muuttu b-kupista aa-kupiksi ja lihominen olisi tosi nastaa. Vaan kun ei onnistu millään keinolla.. On kokeiltu kaikenmaailman 3500kcal ruokavaliot, proteiini-kuurit jne. Ei pysty lihomaan, niin ei pysty. Ois vaan kiva pitää nättejä vaatteita, mutta ku pitää verhoutua ja peitellä laihuutta. Ja hassulta näyttää ku ei oo niitä tissejä. Seppälä kyllä myi kunnon geeli-rintsikoita, mut nyt niitäkään ei tahdo löytää mistään.. Onko näkyny super-täytteillä varustettuja liivejä??

      Ja vituttaa ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen kommentoida laihuutta, mutta lihavillehan ei saa huomauttaa.. Eikä kyllä tekis mielikään, mut ärsyttää joka kerta kun laihuuttani kommentoidaan.

      • on niin totta

        Olen huomannut saman. Laihuutta voidaan päivitellä ja paheksua suureen ääneen, lihaville ei sanota mitään. Päätin, että joka kerta kun laihuudestani mainitaan niin sanon takaisin saman verran paksuudesta... menee väki hiljaiseksi kun "ootpa sie kamalan laiha!" kommentin jälkeen sanoo "ja sulla se pers vaa levenee.."


      • yx pullukka

        Kyllä se yhtä lailla satuttaa, arvostellaanko ulkonäköä liiasta laihuudesta tai lihavuudesta. Koska laihuus on nyky-yhteiskunnassa niin ihannoitu ja tavoiteltava ominaisuus, moni lihava tai normaalivartaloinen ei päivitellessään ääneen laiheliinin fyysistä keveyttä ymmärrä, että se voi olla arka paikka arvostelun kohteelle. Päivitelkää hiljaa mielessänne. Jokaisen ulkonäkö on ihmisen oma asia.

        Hauskaa vappua kaikille koosta huolimatta! :)


      • Kärpix
        yx pullukka kirjoitti:

        Kyllä se yhtä lailla satuttaa, arvostellaanko ulkonäköä liiasta laihuudesta tai lihavuudesta. Koska laihuus on nyky-yhteiskunnassa niin ihannoitu ja tavoiteltava ominaisuus, moni lihava tai normaalivartaloinen ei päivitellessään ääneen laiheliinin fyysistä keveyttä ymmärrä, että se voi olla arka paikka arvostelun kohteelle. Päivitelkää hiljaa mielessänne. Jokaisen ulkonäkö on ihmisen oma asia.

        Hauskaa vappua kaikille koosta huolimatta! :)

        Ei se mitään vaikka läskejä ihmisiäkin löytyy. Näyttääpä itse vain paremmalta. Mariah Carey jakoi 50 euron seteleita läskeillä&rumille ihmisille, jotta he eivät häiritsisi hänen esteettistä silmää. Itse en lähtisi tuolle linjalle. Onhan läskeillä työllistävä merkitys elintarvikete- ym karkkiteollisuudelle. Niille ei tarvitse maksaa eläkettäkään niin pitkään, kun kuolevan keskimäärin nuorempina pois kuin hoikat.


    • lihosin

      osta vaikka puhdasta kreatiiniä ja käy salilla

      • eii

        lihota. parantaa vain lyhytkestoisia suorituksia ja jonkin verran palautusta. syömällä tavallista ruokaa normaalisti ja ottaa lisänä vaikka kolme kertaa päivässä proteiinia niin alkaa kiloja tulemaan. tietenkin täytyy treenata jos haluaa kilot lihaksena. itsellä tullut lihasta kymmenen vuoden aikana 20kg ja jokainen kilo on ollut kovan työn takana.


      • Urheilija_
        eii kirjoitti:

        lihota. parantaa vain lyhytkestoisia suorituksia ja jonkin verran palautusta. syömällä tavallista ruokaa normaalisti ja ottaa lisänä vaikka kolme kertaa päivässä proteiinia niin alkaa kiloja tulemaan. tietenkin täytyy treenata jos haluaa kilot lihaksena. itsellä tullut lihasta kymmenen vuoden aikana 20kg ja jokainen kilo on ollut kovan työn takana.

        Kreatiini sitoo nestettä ja turvottaa hieman. Tosin minulla tuon merkitys on aika mitätön, joillakkin sen vaikutus on suurempi. Kyllä sitä kannattaa ainakin kokeilla kun alkaa salilla käymään.

        Sama juttu laihuuden kanssa kuin lihomisen. Kun syö ja treenaa oikein, niin lihaa tarttuu. Jos ei niin kyse on jostain sairaudesta.


    • Laiheliini

      Ei sitä kasvuiässä helposti lihokkaan. Kyl sä tosta varmasti sellasel ahmimisella rupeet turpoon pikkuhiljaa ku kasvuikä alkaa olla ohi ja sillai.Ja seuraavaks tuut itkeen tänne että "yhyy miten mä saan itteni laihax ku en osaa loåpettaa ahmimista"

    • Lento-Jätkä

      Sikanautaa, ruisleipää, perunoita,pullaa,makkaraa,kaljaa,viina ja Tv katselua ja muut ajat lepäillet. kyllä toimi jos et ole sairas. Syöt itsesi aina ähkyyn ja ruuan jälkeen 1.5h lepo.Saat vaikka 150 kiloseksi.

    • olisi hyvä

      Kerta lihasmassaa kannattaa hankkia jos painoa haluaa lisää, ja uiminen ja lenkkeily ei kuulema ole hyviä, vaan salilla pitäisi käydä, mutten pidä salilla käymisestä eikä ole rahaakaan, joten olisivatko tennis, jalkapallo ja koripallo sellaiset lihasmassan ja siten painon nostattajat?

      • iuyiuyb

        Tuskin. Katso vaikka, minkä näköisiä ko. urheilijat ovat. Kyllä se kuntosali on paras. Jos olet nainen, mene sellaiselle salille, jossa on paljon ja erityisesti naisille sopivia laitteita. Kun on kivoja laitteita, saliharrastuskin tuntuu mukavalta.


      • Urheilija_

        Kyllä uimisessakin lihakset varmasti kasvaa jos niitä ei ennestään käytännössä edes ole. Lenkkeily ei kyllä tosiaan ole paras vaihtoehto. Kuntosali, niin kuin tuossa edelle mainittiin, on selvästi paras vaihtoehto.


    • Luppaulla

      varaa aika lääkäriin, sieltä labraan ja niin edelleen...

    • tyttöööööööööööö17

      mitä persettä, tää ketju on jo näin pitkä :D kun jään tän verran kookasta keskustelua lukemaan loppuun niin kai tässä pari kiloa tulee lisää istuskellessa, hehee :P

      • kynekoloki

        wagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagner


      • ybynim,
        kynekoloki kirjoitti:

        wagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagner

        Liian laihan voi olla vaikea edes tulla raskaaksi. Yleensä kuukautisten alkamiseen ja raskauteen tarvitaan noin 50kg paino. Sirorakenteisilla painoraja ei ihan pidä paikkansa. Toisaalta raskaudesta seuraisi vain väliaikainen vatsan seudun pyöristyminen. Imettäessä voi sitten loputkin rasvat häviä.


      • neuvoa...
        kynekoloki kirjoitti:

        wagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagner

        että miten raskaax hankkiudutaan? Pitääks siinä tehä ite jotain. Vai tuleeko se vaa jostain purkista, siis pillereistä?


      • pötyä...
        ybynim, kirjoitti:

        Liian laihan voi olla vaikea edes tulla raskaaksi. Yleensä kuukautisten alkamiseen ja raskauteen tarvitaan noin 50kg paino. Sirorakenteisilla painoraja ei ihan pidä paikkansa. Toisaalta raskaudesta seuraisi vain väliaikainen vatsan seudun pyöristyminen. Imettäessä voi sitten loputkin rasvat häviä.

        näin vapun kunniaksi. Kuukautisten alkamiseen tarvitaan n. 40 kg painoa. Ei viittäkymmentä. Nuoren tytön paino saa olla alhainen, kyllä ikä tuo mukanaan kiloja! T: terkkari


      • maallikoiden neuvoihin!
        kynekoloki kirjoitti:

        wagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagnerwagner

        Tosi huono neuvon, koska jotkut laihtuu silloin, lähipiiristä on ainakin kaksi esimerkkiä!

        Että tämäkin nyt sitten vielä :) Mutta perinnetieto arvoon, vahtimestareilta: talkkuna. Omakohtainen hyväksi koettu keino on olla rakastumatta, rakastuminen kun laihduttaa! - takuuvarmasti.

        Mäkkärin ja Hesen tuotevalikoimaa voi kokeilla, silloin kun siis ei ole rakastunut.


    • Habbe

      Eihän toi mitään ydinfysiikkaa ole, rupee lappaa laardia naamariin oikein urakalla.
      Kunnon kaloripommeja kun latoo soppaputkeen rouskuteltavaks ja limetit päälle, johon rupee paino nousee.

      Päivän settiin kuuluu tietysti roiskeläpät(pizza), spudarilta mättöö(taksarit,hampurilaiset,etc) ja tätä rataa. Kurlausosastolla putoo bisset, siiderit ja limsat.
      Aina lisää heti kun mahtuu pötsiin lillumaan ja vielä pystyy liikkumaan, sitte kun ei sängystä ylös pääse niin pidä 3.min tauko ja alota taas.


      Tota "kuuria" kun noudatat pari kuukautta niin rupee vaaka näyttää vähän toisia numeraaleja, takaan sen.
      Kroppa tosin voi olla vähän eri mieltä tonkin projektin järkevyydestä, painon nostamisesta nopeesti ja paljon kerralla...funtsis vähän !!

      • Habbe

        Painon muokkaaminen yksinkertaisuudessaan:

        Mikäli kaloreita/energiaa laitetaan kehoon enemmän kuin kulutetaan, tapahtuu painon nousua.

        Ota huomioon kehon tarvitsemat ainesosat, voit tarkastella niitä esim, http://www.leipatiedotus.fi/default.aspx?path=4;283;287-sivustoilta

        Suosittelen tutustumaan tuohon uuteen suomalaiseen ravinto-oppaaseen, muillekkin kuin laihduttajille/painoa nostaville.


    • kokemusta on!

      he osaavat auttaa ja kertoa mitä sinun pitää tehdä ja mikä sinun on jos et liho. he löytävät sinulle varmasti sellaisen ruokavalion jonka toivotaan auttavan. kysy omalta lääkäriltäsi tai sairaanhoitajilta yms lähetettä tai apua kuinka pääset ravintoterapeutille. ja kerro mistä kiikastaa. kokemuksen vankka ääni takana.

    • voihan vinetto

      Sulla voi olla kreatiinin puute. Oletko kasvisyöjä? Kreatiini on aminohappo joka saa lihakset kasvamaan.

    • Lihaksikas

      Ala syömään soijaproteiinia,se kasvattaa lihaksia ja tulet vahvemman näköiseksi ja jaksat myös kuntoilla.Monet alipainoiset ovat saaneet siitä avun.

    • Ei laiha

      Itselläni on pituutta 164 senttiä, ja painan 44, mutta olen hoikka, en laiha. Enkä ole oksennellut, kuin mahataudissa...

      Eikös lihota niin, että syödään enemmän kuin kulutetaan?

      Omakin viestini on väärällä palstalla, mutta kun sinun kysymyksesikin on väärällä palstalla, niin kirjoitinpahan tänne.

      Mukavaa vappua kaikille !!!!

      • nekkut

        ite oon 163cm pitkä ja paino vaihtelee 40-45kg. ikää 18v. haluisin kans lisää painoa mutta minkäs geeneillensä mitään voi. porukat sanonu et kyllä se paino sitten nousee ku synnyttää, mut ei sekään mitään varmaa ole ku monet laihtuu synnyttämisen jälkeen samoihin mittoihin. oon koko ikäni joutunu kärsiin siitä ku ihmiset luulee et mulla on joku bulimia tms. harmi vaan et syön todella paljon kokooni nähden mut ei se paino mihinkään nouse. ikinä en oo oksentanu ruoan jälkeen ja todellakin haluisin vähän muotoja tähän pieneen kroppaan. :D


      • Yuko Ogura -fani

        Jos on siroluinen niin ei 160cm 44kg kuulosta huolestuttavalta, eri asia jos on luolamiehen luut (ja lihakset). Eihan luustojen painoissa ole merkittavasti eroja mutta sanoohan maalaisjarkikin etta ohuiden luiden ymparilla ei yleensa ole eika tarvi olla niin paljon lihaksia ja laskia kuin norsunluiden ymparilla. Ma esim oon 178cm jatka ja oon painanut 59kg, enka ma ollut mikaan auschwitz-tapaus jolla ei ollut grammaakaan rasvaa kropassa vaan oon yksinkertaisesti kapeaharteinen kynaniska jolla on linnunluut. Kun ma painoin 80kg, mita moni vois pitaa hyvana painona munpituiselle, olin ihan turvonnut, oli kunnon maha ja hengitys katkeili nukkuessa. Oma ihannepaino on siis yksilollista, painoindeksilukuja ei aina tarvitse ottaa niin vakavasti.
        Tiedatteko kauniin Yuko Oguran? 162cm ja 43kg. Ei ole anorektikko, on vaan niin jumalaisen naisellisen siro.


    • Hullu treenaaja

      niin että näillä keinoilla voit näyttää ihan normaalilta tytöltä ja tulla vahvemmaksi tytöksi

      • una puna puuma apu

        Höpö-höpö. Liikunnalla ei laihdu! Mutta onhan se silti muuten hyödyllistä, kun näyttää kiinteältä.

        Taulukot kertovat, kuinka paljon yhden munkin kuluttamiseen täytyisi juosta.


    • bob-m

      hommaat kannabista ja nautit sitä iltaisin niin alkaa ruokamaistuun:)

    • Iloa kehiin

      Olet varmaankin yksi niistä harvoista jotka saavat syödä mitä tahansa eikä paino ole moksiskaan. Nauti siitä äläkä mieti joutavia. Jos muuten voit hyvin ja elämä sekä ruoka maittaa niin useimmat kadehtisivat vain sinua. Asioilla on tapana järjestyä ajan kanssa :)

    • valkolaisille

      Jäikö mainitsematta se tärkein: talkkuna!

      Mutta jos geenit eivät ole suotuisat, mitään ei ole tehtävissä. Kylmä totuus.

      Ja heimolta terveisiä!

    • Hernekeppiäijä.

      Tarkoitan, että ei läskin keräämisessä ole mieltä.
      Itse olen 168 cm:n äijänkäppyrä, ja välillä alkoi tuuli viskomaan, kun painoa oli vain 52 kg.
      Painoa saa muutenkin lisää, kuin läskivuorauksella.

      Usko vanhan neuvoa:
      Aloita säännöllinen, koko elämäsi kestävä liikunta. Laji voi olla mikä hyvänsä, mutta niin, että myös ylävartalo kuormittuu. Pelkkä kävely ei riitä, kun vain alavartalo on pelissä.
      Itse voimistelen, ja samalla heiluttelen vain 2 kg:n puntteja yli sata erilaista sarjaa joka päivä. Punttien suuri paino ei ole tärkeä, vaan toistojen määrä. Sinulle riittää 1 kg:n puntit ja paljon sarjoja.
      Lisäksi kävelyä, uintia, pyöräilyä.
      Näillä eväillä ruokahalu lisääntyy, kunto nousee huimasti, elämänlaatu paranee, ja huom. PAINON NOUSU EI OLE LÄSKIÄ, vaan paremmat ja voimakkaammat lihakset.
      Näin painon nousu on hidasta, mutta nousee, ja olotila ja energisyys paranevat koko ajan.
      Itselle on tällä konstilla tullut painoa lisää jo 6 kg ja olen elämäni kunnossa.

      PS. Nakerra joka päivä terveellisiä pähkinöitä, ne ovat oikea kaloripommi.

      • totuus esiin

        Itselläsi tuo voi toimia koska olet saanut lisättyä lihasmassaa, mutta hyvin usein jo ennestaan laiha saa lisäliikunnalla vain lisää tuhoa aikaan, elikkä kaloreiden kulumisen myötä painonnousukin vaikeutuu. Todennäköisesti jo ennestään laiha laihtuu lisää ja sitähän hän ei halua?? =)

        Jokainen ei sitä oikein osaa toteuttaa...


    • seikku

      älä sure,ole onnellinen,meitä lihavia on ihan tarpeeksi ja tämä vasta on tosi inhottavaa itsestä ja toisten katsella !!!!!!

    • Auttaja :D

      Kun syöt, syö jotain rasvaista ja kun olet syönyt, älä liiku. istu vaikka vain tietokoneella! :D :D

    • neuvoja sinulle

      Olen ollut aina sairaalloisen laiha, muistan kun yläasteen alussa painoin 38kg ja olin kaiketi joku 162cm. Tuntui todella pahalta kun kaikki huomauttivat painostani, sanoivat bulimikoksi ja anorektikoksi. Opettajat ottivat joskus esimerkiksi, mikä oli todella vastuutonta näin jälkeenpäin ajatellen.
      Yritin monta vuotta lihottaa itseäni, sain n. 2kg vuodessa, ei mikään hurja vauhti siis.
      Joten en voi sanoa muuta kuin tsemppiä ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!

      Olen tällä hetkellä 167cm ja 52kg. En ole vielä taoitepainossani, mutta matka jatkuu.
      Olen erittäin tyytväinen kuitenkin lihomiseeni, näytän paljon paremmalta, olen terveempi jne :)

    • olin koulu

      ikäisenä laiha mutta,olin hyvässä kunnossa,en sairastellut ja harrastin kaikenmoista liikuntaa.Olin niin laiha että koulun terveydenhoitaja kävi kotona kysymässä vanhemmiltani saanko ruokaa kotona kun oon niin laiha.Söin ihan normaalisti ikäisekseni mutta en lihonut.Sitten tulin murrosikään ja painoni alkoi nousta,sen jälkeen olenkin sitten taistellu jatkuvasti ylipainon kanssa.

    • Nimetön

      Mulla on sama ongelma.Olen 159 cm pitkä ja painoin ennen 50 kg. Laihuin pikkuhiljaa huomaamatta ja nyt painan saman verran kuin sinä. Yritin hankkia lihasmassaa painon lisäämiseksi, mutta ei auttanut. Syön aina kun nälkä ja kaks lämmintä ateriaa. Herkkujakin tulee syötyä ihan mukavasti muttei se jää mihikää. Ois tosiaan kiva saaha muutama kilo lisää. Oon jo miettiny onko mulla joku kaks metrii pitkä mato suolistossa joka syö kaiken mitä sisälleni tungen... =)

    • .......

      Lääkäriltä voi pyytää lääkettä, joka lisää ruokahalua. Jos tavallinen lekuri ei osaa auttaa, varaa aika psykiatrille ja kerro ongelmasi. Saat lääkityksen, joka todella auttaa lihomaan, mutta muista myös varoa, ettei mene överiksi, sillä laihduttaminen se vasta vaikeaa onkin.

    • vs. pienet luut

      Moni lihava väittää olevansa ns. suuriluinen. Tosiasiassa luiden paino ei paljoakaan vaihtele. Suuriluisuus kuulostaa toki paremmalta kuin paksu ihrakerros.

      • 15 kg liikaa

        no ei suurilla luilla välttämättä tarkoiteta luiden painoa vaan ruumiinrakennetta. tosiasiahan on, että samanpituisilla luiden painoero voi olla vain n. 1 kg. jotkut ovat laihana todella paljon pahemman näköisiä kuin toiset samanpituiset ja -painoiset, jos on leveät luut. luiden pituuskasvuhan pysähtyy murrosiän jälkeen, mutta leveyttä luut voivat kasvaa myöhemminkin. on aivan turhaa väittää, etteikö ihmisillä olisi erimuotoisia luustoja. myös rasva kertyy eri osiin eri ihmisillä perinnöllisten seikkojen ja iän vaikutuksesta. siksi ns. omenatyypin ylipainoinen (rasva kertyy vatsaan) voi näyttää lihavammalta kuin päärynätyypin ylipainoinen (rasva kertyy reisiin ja lantioon).


    • ÄLÄ LIHOA

      Just tommonen naisen pitää olla, unohda noi pullukat !!!

    • Nimetön

      Oletko kokeillut suklaata?
      Se toimi anakin minulla

    • onnellinen kiloistaan

      Olen 165 senttinen ja 50 kiloinen ollut koko ikäni. Eli aika anorektisen näköinen. Lihomiseen ei löytynyt mitään keinoa moneen vuoteen, mutta sitten löysin laihdutusjuomat. Yleensähän niitä käytetään aterian korvikkeena, mutta kokeileppa niitä jälkiruokana. Minulla ainakin tehosi muutaman kilon verran.
      Myös tupakan polton lopettaminen on kuulemma joillain tehonnut hyvin.
      Tsemppiä sinulle kilojen keräämiseen!

    • minä80

      Menehän käymään vaikka terveydenhoitajalla. Voisi olla syytä tarkistaa, ettei sinulla ole mitään sairautta (esim. ruoka-aineiden imeytymishäiriötä tms) joka aiheuttaa sen ettet liho.

    • fgjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

      minkä ikäinen?
      ethän polta?

    • uyoyjfj

      Mul on iha sama juttu viellä ku oon ite 16 ja pituus on 155,5! ja saman painonen ku sä eli 44. Mullaki on ihan sama tunne et haluisin oikeest lihoo mut en liho millään!:D

    • Poikaaaaaaaa26

      Pituuteni on 179 ja painoni liikkuu 59 ja 61 välillä. Haluaisin painaa enemmän.
      Tämän mittainen ja painoinen olen ollut jo vuodesta 2000 jolloin saavutin täyspituuteni.
      Harrastan lenkkeilyä ja voimistelen.
      Syön ihan hirveästi, mun mahaan jopa mahtuu paljon enemmän, kuin monen muun.
      Yleensä ku käyn kavereiden kans pizzalla, he eivät jaksa syödä pizzasta puoliakaan ku mulla menee tuosta vain.
      On ihan sama, syönkö vai en, paino ei nouse.
      Haluaisin saada massaa, mutta miksi en saa sitä vaikka syön kuinka paljon.
      Suklaakin näkyy lähinnä vain finneinä, joten suklaata en enää käytä siihen. Yritin nimittäin takavuosina suklaalla saada massaa.
      Voimistelussa lihakset kyllä näyttävät kasvavan. En sitten tiedä, mikä on, ku paino ei kuitenkaan nouse.
      Pitkän ajan tavoitteeni on päästä ainakin 65 kiloon. Kuinka sen voisin saavuttaa?

    • HessuHopo_23

      Olenkin jo pitkän aikaa ihmetellyt, että eikö ketään muuta haittaa olla laiha. Eli tästä ei oo kauheasti puhuttu missään.

      Itse olen muutamaa senttiä vajaa 190cm ja painan n.67kg. Olen lihonut n.2kg viimeisen 2,5 vuoden aikana. Syön paljon ja mässäilen vielä enemmän, mutta painossa se ei näy.

      En pidä itseäni mitenkään vastenmielisen laihana, mutta toivoisin silti muutamaa lisäkiloa.

      Ja se on muuten totta, että laihuudestaan saa kyllä kuulla milloin missäkin, mutta ylipainoisille kavereilleni harvoin mainitaan mitään painoon liittyvää. Tulee perus "syötkö sä ollenkaan?" ym. juttuja, joihin alkaa jo vähitellen väsyä vastaamaan ja selittelemään...

      Liikuntaa harrastan jonkun verran, mutta en siis ole mikään himourheilija.

      Täälläkin varmaan pyörii hieman ylipainoisia ihmisiä, joten eiköhän laiteta kilot jakoon? :D
      Itse voisin ottaa vaikka 5-6kg.

    • Sirpukka

      Oletko kokeillut sitä, että vain syöt ja syöt, etkä yhtään liiku. Kaikki matkat autolla ja viikonloput pelkästään telkkua katsoen ja mutustellen. Äläkä syö hedelmiä ja vihanneksia vaan sipsejä ja suklaata.

    • kohtalotoveri

      olen sua vähän pietmpi, ja vähän painavampi, mutta suhteessa ihan samankokoinen, en osaa kyllä auttaa sua koska mulla on itellä sama ongelma, ja oon saanu ikäni kärsiä ihmisten tuijotuksista ja ennakkoluuloista että en syö mitään.ei lihaville kukaan mene sanomaan että oletpa lihava, kuinka monta hampurilaista syöt päivässä,koska se on loukkaavaa, mutta en ymmärrä miksi kukaan ei ajattele miten loukkaavaa se on jos joku tulee sanomaan että ala syödä, oot niinkö joku kukkakeppi.
      mua on kiusattu painon takia ala-asteelta asti. ja ihmiset vieläkin huomauttelee, vaikka olen jo aikuinen. edelleenkään ei paina kerry vaikka söisi mitä, ja miten paljon tahansa. kerro ihmeessä minulle jos onnistus lihomaan jotenkin.
      ois kiva ku pääsis eroon etuliitteestä "tosi laiha". ja ihmiset ei kiinnittäis ensimmäisenä huomiota siihen.

    • VALERI

      Mie olin sun painoinen ,ja tykkään rahkasta,eli vatkattu kerma,rahkaa ja hilloa,mutta jos liikut niin pitää painon kurissa.Mie ennen juoksin oikein lääkärissä kun en liho vaan luut paistaa läpi.Ottivat näytteitä,ei mitään vikaa.Mutta on hyvä aineen vaihdunta,ei jää kehoon mitään,nyt painan 62 kg.Ei tunnut missään ja sain naiseuden ..

    • Jasu

      Minulla sama onkelma. Painan aivan saman verran ku sinä, mut oon 2 cm lyhyempi. Voisin mäki haluta vähä ympärille jtn .. =/ Mut tuskin mitkää vinkit auttaa ..

      • 15 kg liikaa

        jos laihoja (alipainoisia) kohdeltaisiin kuten ylipainoisia, niin jonkin ihrakoplan pitäisi ryhtyä näitä avuttomia kukkakeppejä haukkumaan, he kun ovat niin tyhmiä etteivät osaa edes lihottaa itseään. sitten niille pitäisi tolkuttaa moneen kertaan että kyllä sitä lihoo ihan helposti normaalimittoihin, kun vaan syö enemmän kuin kuluttaa! jos ei liho, niin on tyhmä ja laiska. sitten vielä voisi todistella, miten alipainoisuus liittyy tyhmyyteen ja alhaiseen koulutustasoon. lopuksi voi esittää huolensa aliravitsemuksen aiheuttamista haitoista yhteiskunnallemme, esim. osteoporoosi.

        itse en näin ajattele todellakaan, mutta aloin vain pyöritellä typerää ideaa mielessäni. anteeksi nyt jos jotakuta loukkasin, se ei ollut tarkoitukseni. toivoin vain tämän ideani antavan jotakin uutta näkökulmaa lihavuus&laihuuskeskusteluun.


      • Nimetön
        15 kg liikaa kirjoitti:

        jos laihoja (alipainoisia) kohdeltaisiin kuten ylipainoisia, niin jonkin ihrakoplan pitäisi ryhtyä näitä avuttomia kukkakeppejä haukkumaan, he kun ovat niin tyhmiä etteivät osaa edes lihottaa itseään. sitten niille pitäisi tolkuttaa moneen kertaan että kyllä sitä lihoo ihan helposti normaalimittoihin, kun vaan syö enemmän kuin kuluttaa! jos ei liho, niin on tyhmä ja laiska. sitten vielä voisi todistella, miten alipainoisuus liittyy tyhmyyteen ja alhaiseen koulutustasoon. lopuksi voi esittää huolensa aliravitsemuksen aiheuttamista haitoista yhteiskunnallemme, esim. osteoporoosi.

        itse en näin ajattele todellakaan, mutta aloin vain pyöritellä typerää ideaa mielessäni. anteeksi nyt jos jotakuta loukkasin, se ei ollut tarkoitukseni. toivoin vain tämän ideani antavan jotakin uutta näkökulmaa lihavuus&laihuuskeskusteluun.

        Hyvä näkökulma! Vaik en kyl itekkää ajattele noin. Ja ehkä ei pitäiskää, vaik on tietynlainen lauhuuskin sairaus, niiku ylipaino. Silti se vaa näyttää olevan kauniimpaa olla luusäkki ku makkaramaha ..


    • 15 kg liikaa

      no se on aika normaalia, että noin nuori on hoikka koska tuossa iässä kasvaa pituutta. sitten paino alkaa tasaantua, kun pituuskasvu loppuu ja murrosikä on täysin ohi. monet lihovat jopa lievästi ylipainoisiksi pituuskasvun päätyttyä.

      olet kyllä aika pahasti alipainoinen, painoindeksisi on vain 17 (19 on normaalipainon alaraja). 49-63 kg painossa olisit normaalipainoinen. Terveydenhoitajalla käynti ruokapäiväkirjan kanssa olisi hyväksi, jotta saisit selville syötkö tarpeeksi. pidä kirjaa myös liikunnasta. tosin luulisi että tuon ikäinen osaisi jo itsekin ottaa selvää, syökö liian vähän ja huonosti vai ei? netistä ja tuotepakkauksista löytyy infoa ravintosisällöistä. netistä löytyy jostain myös kalorilaskuri, jolla voi laskea oman energiatarpeensa. lukion terveystiedon kirjoista löydät perustiedot liikunta- ja ravintosuosituksista.

    • rassua

      "nyyyh en osaa lihoa" :´D No syö enemmän ja liiku vähemmän kunnes olet mielestäs hyvän painoinen... hei haloo :D

    • parappa

      Joo sairastu vakavaan ja epätyypilliseen masennukseen.

      Se autttaa tohon alipainoon.

    • ryynis

      tuu tänne niin saat kiloja, ruis ryynäri on hyvää ja varmaan auttaa sua tossa ongelmassa. itse syön sitä harvoin ja nyt painan n;90 kg ja pituus on n; 185cm, mutta voin kertoo että se on älyttömän hyvää. hienoo kun tulee kesä, voi grillaa ja chillaa..

    • -Mies-

      Olen kuullut naimisiin menneiltä kavereiltani, että hääkakku lihottaa naista hyvinkin helposti sen haluamasi 10 kg.

    • Hoikka nainen, vaimo, äiti...

      Kyllä se siitä vuosien myötä.
      Olen itse 160 cm ja paino 42-43 kg vuosikaudet (yli 20 vuotta), jopa ensimmäisen lapsen jälkeen heti paino oli 45 kg ja kotona sitten 42 kg.
      Toisen lapsen jälkeen yli 10 vuotta myöhemmin painon sain väkisin pidettyä 45 kg, vaikka välillä tuippui alle sen.
      Täytettyäni 50 kg olen saanut muutaman kilon lisää eli painan nyt noin 50 -52 kg, mikä tuntuu hyvältä, kun muutenkin tässä iässä rypyt näkyy helposti, niin on edes pari kiloa lisää painoa.

      Ei se syömällä tule se painonlisäys. Mulle syötettiin pikkutytöstä asti kermaa ja munaa ja kaikkea mahdollista, enkä vain lihonut. Koulussa olin aina alipainoinen jne. Mutta se oli sitä ja nautin oikeastaan siitä, että söin suklaatakin joka ikinen ilta yhden levyn ym. ja jälkiruokia ahmin kuin pieni porsas. Samassa pöydässä ihmiset kireään sävyyn arvostelivat ja kertoivat, kuinka he kohta viimeistään maanantaina alkavat dietin jne.
      Ei se niin pahaa ole. Ei minulla ainakaan. Olen hyvin hento ja pieniluinen, kovin hoikka olin kylläkin, mutta nätin näköinen.

      Ostin kerran (yli 40-vuotiaana pienten naisten vateliikkeestä itselleni ensimmäisen sopivan jakun, ei ollut liian iso, jakku oli kokoa 30).
      No nyt käy jo koot 32 - 34 ja ihan hyvä, kun olen jo moninkertainen isoäiti.

      Mutta monesti nuo "haluaisin lihoa, mutta en liho" ovat tänä päivänä sellaista itsensä tehostamista, että huomatkaa ihmiset, varsinkin te kilojen kanssa kamppailijat ja osatkaa arvostaa minua!
      En sano, että olisit tuota ryhmää, mutta heitä on turhan paljon itsetehostusta hakemassa.

      Jos olet terve, käynyt lääkärissä ja kaikki on kunnossa, ei sinulla ole hätäpäivää. Nauti hoikkuudestasi(niinkuin varmaan usein teetkin).
      Minusta on ihanaa olla nukkemaisen siro ja pieni (vaikka en ihan lyhyt olekaan) ja kun vyötärö on paikallaan ja lantio kauniisti pyöristyy, niin kyllä se minut ainakin on pitänyt tyytyväisenä. Ja miehiä on pyörinyt ympärillä ihastelemassa.

      Tietenkin se hankala puoli on ollut, että jos sairastuu, niin paino putoaa 40 kg ja ehkä alle ja sitten on kova työ saada paino takaisin 42-43 kg.

      Nauti itsestäsi, olet varmaan hyvän näköinen ja sinut huomataan varsinkin tänä tukevien ja laihdutuskuureja täynnä olevien ihmisten joukossa.

      • jos sairastuu,

        niin paino putoaa 40 kg... No voi, mitä sinusta jää, jos laihdut 40 kg?! Et ainakaan osaa kirjoittaa, vaikka laiha oletkin!


      • Kateus ei laihduta
        jos sairastuu, kirjoitti:

        niin paino putoaa 40 kg... No voi, mitä sinusta jää, jos laihdut 40 kg?! Et ainakaan osaa kirjoittaa, vaikka laiha oletkin!

        Miten kateellisia ja katkeria osa teistä lihavista oikein voi olla? Hoikka ihminen kirjoitti tuossa aivan asiallisen ja ystävällisen kommentin ja sinä älypää hyökkäät kateellisena jonkun aavistuksen verran epäselvän kirjoitusasun takia kimppuun kuin äksy rakki. Jokainen normaalilla ymmärryksellä varustettu toki tajuaa, että kirjoittaja tarkoitti painon putomista ALLE neljänkymmenen kilon. Tajusit toki sinäkin, mutta halusit vain purkaa kaunaasi ja kateuttasi.


      • rähjää!
        Kateus ei laihduta kirjoitti:

        Miten kateellisia ja katkeria osa teistä lihavista oikein voi olla? Hoikka ihminen kirjoitti tuossa aivan asiallisen ja ystävällisen kommentin ja sinä älypää hyökkäät kateellisena jonkun aavistuksen verran epäselvän kirjoitusasun takia kimppuun kuin äksy rakki. Jokainen normaalilla ymmärryksellä varustettu toki tajuaa, että kirjoittaja tarkoitti painon putomista ALLE neljänkymmenen kilon. Tajusit toki sinäkin, mutta halusit vain purkaa kaunaasi ja kateuttasi.

        Ensinnäkään en ole lihava, vaan normaalipainoinen ja toiseksi: tämä on lihavuus-, eikä laihuuspalsta! Pitäisi ihmisten koettaa pysyä asiassa ja palstan aiheessa, koska niin säännöissä kehoitetaan. Minulle sillä tuskin on mitään merkitystä. Huvittaa, sillä minun puoleltani se oli HUUMORIA, heitin tuon 40 kg aivan huumorilla. Joskus naurattaa kun lukee ihmisten kirjoituksia, tai vaikkapa omia kirjoituksiaan, joihin on huomaamattaan kirjoittanut huvittavuuksia. Kylläpä te laihat olette kireitä, hei löysää vähän..!


      • mutta ?
        rähjää! kirjoitti:

        Ensinnäkään en ole lihava, vaan normaalipainoinen ja toiseksi: tämä on lihavuus-, eikä laihuuspalsta! Pitäisi ihmisten koettaa pysyä asiassa ja palstan aiheessa, koska niin säännöissä kehoitetaan. Minulle sillä tuskin on mitään merkitystä. Huvittaa, sillä minun puoleltani se oli HUUMORIA, heitin tuon 40 kg aivan huumorilla. Joskus naurattaa kun lukee ihmisten kirjoituksia, tai vaikkapa omia kirjoituksiaan, joihin on huomaamattaan kirjoittanut huvittavuuksia. Kylläpä te laihat olette kireitä, hei löysää vähän..!

        naurattaako silloin kun katsot peiliin ?


    • on taas näitä..

      "Syön tosi hyvin.. melkeen joka päivä!!"-juttuja. Paino nousee jos saat enemmän energiaa kuin kulutat. Syö normaalisti, mutta vedä päälle iltaisin karkkipussi ja sitten käy välipalan sijaan vaikkapa Hesen Giga-aterialla mahdollisimman usein (taloudellisesti ei joka päivä välttämättä ole mahdollista, mutta väh. 3 kertaa viikossa). Sitäpaitsi karkin mässyttely iltaisin on ihan kivaa. Ja tämä mässyttely siis normaalin syömisen päälle, lisäksi.

      Tällä karkki giga-ateria-dieetillä sain kaksi "en mä liho vaikka söis mitä"-kaveriani lihomaan 10 kiloa. Alkoivat pojat näyttää kukkakeppien sijasta oikeilta miehiltä.

    • 46v hoikka

      Minä olen 166cm ja painanut koko aikuisikäni 45-47 kg, joten painoindeksini olisi samaa luokkaa kuin sinulla. Minä en näytä "nälkäänäkevältä", olen vain solakkarakenteinen. Jos olisin rotevarakenteinen niin olisin varmaankin laiha, mutta nyt en ole. Pitäisi vain oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, jos muuten tunnet itsesi terveeksi.

    • Ja hampurilaisia

      Mikäli ikää tulee riittävästi, myös olut turvottaa. Eiköhän näillä eväillä pääse tyypillisen, mätisäkin näköisen Suomi-tytön mittoihin. Ajattele; ihraa tirsuvat jenkkakahvat, pallomaha, riipputissit.. Kaikki se vielä suonikohjuineen ja paksuine nilkkoineen on tulevaisuuttasi! Jo miljoonat Suomi-Naiset sen tietää. Me Ulkomailla syntyneet olemme saaneet paremmat geenit.

      • suomalainen.

        nyt kun olet kerran hyvässä kunnossa voit lähteä uimaan kohti synnyinmaatasi.


    • tosi helppoa

      heips ..
      syö päivässa 2 kermaviiliä runsaalla sokerillla, ota ruokaillessasi pari ylimääräistä perunaa ja mussuta aina paljon makeisia . Muista myös jättää liikunta vähemmälle . 2 kuukaudessa on painosi noussut varmasti haluamasi määrän, tällee :) onnea yrityksellesi.

    • Lihavuori

      Kuuleppas kun minä olen kaksikymmentä kiloa ylipainoinen, enkä oikein tiedä mitä minä tällä lihavuorella tekisin, niin nytpä minä voinkin lahjoittaa sinulle ne puuttuvat kilot, mitä sinulta puuttuu, että ihan ilomielin luovun ja mitään ei tarvitse maksaa, että oleppa hyvä vaan :)

    • käytöön

      Pikkusen hormonia niin tulee painoa tai sitten kortisooniakin voi kokeilla. Ensimmäisellä lihoo varmasti ainakin mies puolinen.

    • Sopivan pehmeä

      Laihuuden poistamiselle ja lihavuuden saavuttamiseksi on 'eta tragon bonbon' erinomainen keino. Nauttimalla tabletteja lisääntyy ruumiinpaino 4-12 kiloon muutamassa viikossa. Samalla hankitte itsellenne myöskin hermovoimaa ja verta. Rasia jälkivaatimuksella Smk 35:-. Ainoa myyntipaikka TEKNILLINEN LIIKETOIMISTO, Helsinki. :)))

    • Ketkula

      Olen aina ollut laiha, siihen ei mitkään ruokavaliot ole pystyneet vaikuttamaan. Läskiä ei kerry laisinkaan. Mutta olen saanut painoa nousemaan ja vartaloa vahvistumaan hankkimalla lihaksia. Ajatella, moni normaalivartaloinen tyttö maksaisi maltaita saadakseen sen kropan jota me kuikelot itse pidämme sairaan näköisenä...

    • koko ajan

      vähän väliä ja äläkä liiku.

    • tosion2

      Juo öljyä veden sijasta.
      Syö sipsejä.
      massan lisääjiä.
      jos noilla ei ala toimiin niin jo on ihme!

    • Vinkki-Virpi

      Muuta ensi alkuun kaikki juomasi juoksevaksi rasvaksi. Janoon litkit lasin vettä sekä 2-3 litraa sulaa rasvaa. Kaupassa on käteviä "juomapulloja" johon on pakattu juoksevaa margariinia. Voit myös kokeilla Rypsiöljyä ym.
      Toisekseen levität leipien päälle n.1cm voita tai margariinia.
      Tällä tehokuurilla, jolla sinua neuvon lihoin itse 2kk kuurilla 4kg.
      Olen huomannut häpykumpuni turvonneen erityisesti. Onkohan margariineissa jotain hormoneja??

    • Nimetön

      qwervjvhkqfbv
      asdljlasdjkhv
      öasjdlvjasld


      asdjcvlasdjvklasvj


      äsdvjosdvjosadv

    • Sitä tuleee

      paljon shipsii pullaa ja rasvaa ! Valkoista leipää kermaa monta kertaa päivässä aina ähkyks ja ja lepoa ja taas ähkyks ja läski on hyvää..

    • lisää lihaksia

      Tee töitä lihasmassan kasvattamiseksi, sillä lihas on paljon läskiä tiheämpää.
      Olet vielä melko nuori (17v ?) ja moni asia muuttuu vielä lähivuosina. Seuraa kehittymistäsi, sillä liian laihalla ei hormonitoiminta välttämättä ole kunnossa.

      Ota myös huomioon, että pituuden toisen potenssin mukaan lasketut painoindeksit ovat HUUHAATA. Ne asettavat lyhyille lihomispaineita ja pitkille hirveitä laihduttamispaineita.

      Kakkoseen ovat lääkärit aikoinaan päätyneet, kun ovat huomanneet, ettei lineaarinen riippuvuus ole oikein, mutta perusfysiikkaa eivät ole osanneet miettiä ja taskulaskimistakin on valmiina löytynyt neliönäppäin.

      Oikea indeksi on mieluumminkin 3, sillä ihmisen massa on verrannollinen tilavuuteen eikä mihinkään pinta-alaan. Minkä tahansa geometrisesti samanmuotoisten kappaleiden massat suhtautuvat pituusmitan kolmannen potenssin mukaisesti toisiinsa.

      160 cm pitkän aikuisen ihmisen ihannepaino kolmannen potenssin kaavalla laskettuna on jossain välillä 51-58 kg. Olet vielä melko nuori, joten mieluummin lähellä tuota ala-rajaa, mutta kaikki tuolta väliltä on OK.
      Reilusti alipanoiseksi katsoisin 160 cm pitkän aikuisen ihmisen, jonka massa on alle 44-45 kg ja vastaavasti ylipainoiseksi sellaisen, jonka massa on lähempänä 70 kiloa.

      Seuraa siis kehittymistäsi, syö monipuolisesti ja terveellisesti ja harrasta järkevässä määrin liikuntaa. Jos ei 3-4 vuodessa paino nouse luokkaan yli 50 kiloa eikä lääkäritkään löydä sinusta varsinaista vikaa, niin todennäköisesti olet jotain erityisen hoikkaa rotua.

    • sinä kerroit ettet liho vaikka ahmit mitä niin sanoisin ensin että pyri lopettamaan ahmiminen niin siitä sitten jatketaan

    • Konstit on monet

      Meikäläinen on 164 cm pitkä (24-v) ja pari kuukautta sitten lihotin itseni 48 kilosta 53 kiloon, koska halusin saada lisää muotoja. Luonnostani olen ollut aina varsin hoikka.

      Lihotuskuurini oli varsin yksinkertainen. Tavallisesti olen syönyt kaksi ruisleipää aamupalaksi, niin nyt lisäsin aamupalaan kaksi omega-kananmunaa. Aluksi oli vaikeuksia saada syötyä noin paljon aamupalalla, mutta siihen tottui.

      Sitten rupesin syömään aina kello kymmenen aamulla banaanin. Helppo, hyvä ja energiapitoinen välipala. Puoliltapäivin sitten aina kunnon monipuolinen lounas koulun ravintolassa.

      Seuraavan kerran söin yleensä vasta kotona tavallista kotiruokaa viiden-kuuden maissa. Juomaksi aloin juoda appelssiinituoremehua, koska siitä saa hyvin energiaa. Rupesin myös syömään pieniä määriä Malto energy-ravintolisää, lähinnä siten että lisäsin sitä aina tuoremehuun ruokalusikallisen tai kaksi.

      Hankin myös jääkaappiini kylmäpuristettua rypsiöljyä, jota lisäsin aina hieman esim. jogurtteihin mitä söin. Lisäksi rupesin syömään avokadoja iltapalaksi ja aina välillä muutenkin, niistä saa hyvää rasvaa ja iho pysyy hyvänkuntoisena. Ruokakaappiini ostin myös energiapatukoita (esim. gutzy energy bar) joista söin puolikkaan tai kokonaisen aina silloin tällöin kahvin kanssa.

      En tiedä oliko mikään maailman monipuolisin ja paras ruokavalio, mutta paino nousi n. viisi kiloa ehkä puolentoista kuukauden aikana. Tällä hetkellä ruokavaliostani on jäänyt pois ylimääräinen rypsiöljyn lorauttelu, energialisä ja -patukat ja juomaksikin juon enemmän vettä kuin tuoremehua. Myös kananmunia en syö aamiaisella muuta kuin yhden silloin tällöin. Paino on pysynyt hyvin 53 kilossa, ja olen paljon tyytyväisempi ulkomuotooni kuin ennen.

      Eli konsti oli suurinpiirtein se, että lisäsin hyvien rasvojen saantia ja muutamia muita elementtejä ruokavaliooni ja painoni nousi mielestäni ilman mitään suuria kikkailuja.

    • oluen

      päivittäinen kittaaminen lihottaa... Kokemusta on...

    • JUTTUTUTTU

      Sellasta se on toisilla, kai se on sit joku hyvin toimiva aineenvaihdunta tai jotain. Mä oon 16 vee jätkä, 172cm ja 52kg..

      • tuon ikäisenä

        Suunnilleen samat mitat oli itsellänikin tuon ikäisenä. Oli paljon kulutusta ja ruoka maistui.
        18-vuotiaana olin saavuttanut nykyisen pituuteni 185 cm ja painoin n. 70 kg.
        Muutamaa vuotta myöhemmin massaa oli n. 78-80 kg ja niissä lukemissa pysyin kutakuinkin 40-vuotiaaksi. 100 kg puhkaisin 48-vuotiaana ja nyt 54-vuotiaana massaa on 106-110 kg.
        Aineenvaihdunta on varmaan iän mukana muuttunut, liikunta on selvästi vähentynyt, mutta ruokahalu on tainnut koko ajan lisääntyä.


    • nukkumaan menoa

      kunnon ruokaa ja kun syöt, niin aina niin paljon kuin napa vetää ja pikkuisen päälle & äläkä unohda välipaloja ja jälkiruokia;) Itsellä tepsi tällainen keino, 15kg tuli lisää painoa, mutta loppujen lopuksi aika kallista hommaa toi lihottaminen.

    • erkkipenaseppo

      Syö pikaravintolassa niin siellä on rasvaista ruokaa nii varmasti lihot!! :) Älä liiku ollenkaan vaan kulje autolla tai linkkurilla!

      • kysynyt, kuinka

        sairastua, sydän-ja verisuonitauteihin, vaan normaaliin painon nostamiseen, risuja sulle.


    • Tervettä painoa..

      Tietynlainen painohan siunaantuu geeniperimän kautta josta voit itse muokata painoasi haluamaasi suuntaa.

      En suosittele "lihomaan" vaan nostamaan painoasi terveesti. Sillä tarkoitan sitä että annat kehollesi viestin että se tarvitsee enemmän massaa tietyllä fyysisellä aktiviteetilla.

      Sain itse painoani ylös 15 kiloa seuraavanlaisella aktiviteetilla jonka itseoppinut asiantuntija minulle neuvoi.

      Tähän liittyy ravinto ja liikunta jolla saat lihasmassaa enemmän kehoosi (ja samalla myös rasvapsrosenttia).

      Sinun tulee syödä 6 kertaa päivässä ja huolehtia että saat proteiinia (liha, kala ,muna, soija..), laadukkaita hiilihydraatteja (vilja, riisi, peruna, pasta..) ja ravintorasvoja rasvoja (kasvikset,oliiviöljy,rapsi,kana eläinkunnan rasvoja..)

      Syö kaikkea tasapainoisesti, sinulla ei saa olla nälkä koskaan! Verensokeri pysyy myös tasaisesti hieman plussanpuolella..

      Harjoittelu: Jos et ole harjoitellut aikaisemmin , tämä on hieman vaikea selventää.

      Sinun pitäisi harjoitella kehosi joka toinen päivä "pumppiin" käyttäen isoja lihasryhmiä kerralla.

      Esim. Käy salilla ja tee kyykkyjä: Painoa sen verran että pystyt tekemään 20-25s sarjan ylös alas liikettä rennolla tasaisella tahdilla. Viimeinen kerta tulee olla rajoilla , että saat sen tehtyä. Maastavedot/ punnerrukset samalla periaatteella , mutta vain maks. 2 sarjaa lihasryhmää kohden. esim. 3 eri harjoitetta yläkeholle ja 3 alakeholle. Harjoitus on yllättävän lyhyt!
      Ensin sinun täytyy totutella kehosi salilla käyntiin, pyydä osaavalta apua!

      Juokseminen: juokse 1-2 kertaa viikossa seuraavalla tavalla.

      ( 50- 100 m) x 7 kertaa(lämmittelyn jälkeen) niin kovaa että jalat on hyytelöä. Ylämäki antaa haastetta.. Käytä yliampuvasti käsiä mukana.

      Koko jutun filosofia: Ärsyttää elimistöä ajattelemaan että sen tulee olla vahvempi tulevaisuudessa. Riittävä ravinto antaa mahdollisuuden elimistölle rakentaa lihasmassaa ja jatkuva (korkean tasainen) verensokeri sitouttaa rasvoja elimistöön terveellä tavalla.

      Vältä valkoista sokeria, se on hiilihydraattia mutta erittäin huonoa sellaista. Antaa kylläisyyden tunteen mutta ei kestä pitkään.

      Kokeile ja kommentoi , sinun tulee syödä ennemminkin liikaa kuin liian vähän. Banaanit , rusinat, pähkinät (ilman suolaa) , ja muut luonnolliset energiaa sisältävät välipalat ovat hyödyllisiä olla tarjolla melko jatkuvasti.

      Harjoitusten jälkeen sinun tulee HETI syödä ilman poikkeusta! (maks. 10 min harjoituksen jälkeen)

      Juo myös reilusti vettä, vältä kahvia ja teetä (poistavat nestettä kehosta), jos olet väsynyt ota vapaapäivä harjoittelusta mutta ei syönnistä!

      Kokeile ja kommentoi :)

    • rrr

      Aloita e-pillerit.Aluksi tulee vaan isot tissit,mutta puolen vuoden päästä alkaa perse levitä ja maha kasvaa,sillä kyseiset pillerit lisäävät kummasti ruokahalua.En tiedä mistä se johtuu mutta ehkä joku viisaampi osaa selvittää :)

      • totta...

        oon syönnyt e-pillereitä kohta 3 vuotta ja rinnat on pienentynyt ja olen laihtunut 10 kiloa!!! että ei se kaikille toimi samalla tavalla, valitettavasti :(


    • Keliakia

      Jos sinulla on allergia kotimaisilla viljoille, niin se on tuhonnut ohutsuolen nukan. Ja kun nukkaa ei ole, niin eipä syödystä ravinnosta mitään hyötyä ole, kun se ei imeydy verenkiertoon.

      Lääkärissä ne testaa myös onko sinulla keliakia. Hoitona on vain muutos gluteenittomaan ruokaan.

    • proteiinit?

      Ehkäpä ongelmasi ei olekaan yksinkertainen: olisi mielenkiintoista tietää, miten monipuolista on ruokasi, jota tällä hetkellä syöt. Eli onko puutteita ruoan laadussa vai onko kyse vain imeytymispuutteista suolistossasi? Voitko syödä mitä tahansa ilman vatsan oireilua?

      • keliakia

        Jos olet löysävatsainen saattaa sinulla olla keliakia. Se voi olla muuten huomaamaton. Paino ei vain nouse


    • Pieni muija

      Itse olen 152cm pitkä ja painan tarkalleen 40kg. Olen aina ollut pieni ja *alapainoinen*. Mutta minkäs teet kun kiloja ei tule lisää. Ennen olen kyllä tuntenut itseni ihan terveeksi ja laihuus ei ole minua niin haitannut. pienet ja kevyet luut joten massaa kuitenkin on (ettei kylkiluut enää törrötä). Nyt on ollut heikkoa oloa ja muutenkin kaikenmoista sairastelua... Aloin katsoa tuota kilprauhasen ylitoiminta systeemiä ja ehkä saan itseni vielä oikein tohtoriakin tervehtimään. P.s. En tästä enää kasva kun ikää on sen verta kertynyt.

    • omppu123

      Lahjotan sulle mieluusti 10kg tai vaikka 15 samantien :)

    • kaikkea turhaa p*skaa kylläkin

      Karkit, suklaa, limpparit, alkoholi... nuo ainakin luulis auttavan
      Yleensäkin kaikki sokeriset ja rasvaiset ruuat

    • Rupsahdat varmasti!

      Paras keino saada itsesi rivi-Suomalaisen naisen näköiseksi on hankkiutua raskaaksi.
      Siinä olotilassa siroinkin ja kauneinkin Suomi-tyttö muuttuu läskiperseiseksi, riipputissiseksi hirviöksi joka huutaa, syö, rääkyy, syö, polttaa tupakkaa, syö, juo kaljaa, syö- monsteriksi. Taattu keino saada myös kunnon jenkkakahvat ja muodottomat reidet!!

      • Siis kuinka

        Olen kuvitellut että raskaus on naiselle luonnollinen ja elämän kannalta välttämätön olotila.

        Mutta aletaanpa naiset synnytyslakkoon että säilytetään samat muodot kun teini-iässä.
        Ei pilata kroppaa lapsenteolla, ollaan paljon esteettisemmän näköisiä.

        Samalla ainakin suomen osalta väestönkasvu pysähtyy.
        Sitten onkin enää eläkeläisiä ja hekin kuolevat hoidon puutteessa pois.


    • ja VARMANA tulet paremman n...

      Eli käyt hesessä jokapäivä, ja liikut silti.... esim. kävely on hyväksi.

      juo maitoa ja syö muutakin roskaruokaa, terveellistähän tämä ei pidemmänpäälle ole mutta kaloreita ja rasvaa näistä kyllä irtoaa ;)

    • ooonkuulusia

      NO OPETTELE VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      EI VAA HELVETIN HEINÄSEIVÄS!

    • lihottaa

      syö suklaata kertaistumalla iso levy tai muuta karkkia iso pussillinen joka päivä sekä sipsiä ja kermaviili-dippiä, limsaa kyytipojaksi ja pizzaa huikopalaksi ja tietysti normaalit ruoat päälle niin eiköhän paino nouse, ainakin mulle on tullut.

    • Tasapainoinen keho

      Moi!

      Laitappa sähköpostiosoite, johon voin vastata sinulle, kuinka se onnistuu terveellisesti ja luonnollisella tavalla.

      J

    • Nimetön

      Painoindeksisi on 17,2 mikä on hiukan alakanttiin, mutta ei hirvittävästi. normaalipainon alaraja on joidenkin mukaan 20, toisten 18. Painolla 51 kg painoindeksisi olisi n. 20 ja jo 46 kilolla 18. Painoindeksi ei kuitenkaan juurikaan ota huomioon erilaisia vartalotyyppejä. Voi olla, että vartalotyyppisi on hyvin kevyt.

      Entä tarkoittaako nimimerkkisi, että olet vasta 17-vuotias? Siinä tapauksessa laihuus saattaa liittyä ikääsi; kenties vartalosi ja lihaksistosi eivät vielä ole kasvaneet täyteen mittaansa.

      Painon lisäämisestä...lihasmassan kasvattaminen on yksi vaihtoehto, mutta ei aina välttämättä paras. Lihasmassaa taitaisi tulla lähinnä raskaasta painoharjoittelusta, moni liikuntamuoto saattaa vain laihduttaa lisää (vaikka onkin tietysti muuten terveyttä edistävää!) Toisaalta täytyy ottaa huomioon, että naiselle myös alhainen rasvaprosentti on haitallinen. Eli jos saat lihasta, sinun täytyisi myös saada rasvaa. (Onko kuukautiskiertosi muuten normaali? Jos on, tämä on hyvä merkki; silloin et voi olla ainakaan pahasti alipainoinen.)

      Varsinaiseen lihomiseen lienee tehokkainta rasvainen ruoka...MUTTA valitse terveellisiä rasvoja. Kerma ja voi lihottavat kyllä ja niitä kannattaa syödä, mutta ei ylettömiä määriä. Suosi näiden sijaan öljyisiä ruokia (jos vatsasi vain kestää niitä) ja rasvaista kalaa, esim. lohta. Ja suklaata; suklaan rasva on myös erittäin hyvälaatuista, ja lisäksi suklaassa yhdistyvät sokeri ja rasva, jonka pitäisi olla hyvin lihottava yhdistelmä. Koita myös muita makean ja rasvaisen yhdistelmiä.

      Saattaa kuitenkin olla, että vika ei ole ruuan laadussa vaan ruokailurytmissäsi. Tarkkaile sitä: oletko päivän aikana pitkiä aikoja syömättä? Koita silloin syödä useammin. Älä ole myöskään aamulla tai illalla ennen nukkumaanmenoa pitkää aikaa syömättä. "Ahmin kaiken mitä löytyy" on hyvin subjektiivinen kokemus; voi olla hyödyksi sittenkin tutkia sekä syömänsä ruuan laatua että ruokailurytmiä.

      Yhteenvetona...alhainen painosi saattaa olla sinulle täysin normaali ja, jos tosiaan olet vasta 17, vartalosi ei ehkä ole vielä saavuttanut täysiä mittojaan. Monen naisen vartalo kehittyy vielä murrosiän jälkeenkin (esim. rinnat kasvavat usein lisää). Mutta jos asia huolestuttaa sinua, toivottavasti neuvoistani on jotain hyötyä.

    • Kokeile

      ...käyttö parantaa vatsasi toimintaa, jolloin ravinteet imeytyvät kehoosi. Liiku ja elä terveellisesti.
      Kokemuksia on, sillä olin itsekin samassa tilanteessa muutama vuosi sitten. Söin kuin hevonen, mutta laihduin ja paino putosi.B/12 vitamiinin puutostila aiheutti esim. haavaumia suuhun. Kyseinen vitamiini joudutaan panemaan nykyisinkin 2 kuukauden välein pistoksina.
      (tutkituta asia kohdaltasi)
      Kuntoilen ja olen nykyisin loistavassa kunnossa. Hiihtelin lapissa 50-60 kilometrin päivälenkkejä.

      • Nimetön

        Maitohappobakteereja tarvitaan todellakin tähän, ja paljon erilaisia bakteerikantoja, jotta ruoan pilkkomiseen tarvittavien entsyymien tuotanto voisi käynnistyä. Niihin puolestaan tarvitaan vielä useita hivenaineita (ja vitamiineja) tukemaan tuotantoa, josaa rakennusaineina käytetään mm. välttämättömiä aminohappoja - varmistu siis myös niiden saannista. Myös B12-vitamiinin tuotanto ja imeytyminen korjautuvat em. konsteilla.


    • toukka

      Sinä lihotat itsesi varmasti kun syöt vehnäjauhoja ...siis pannareita , leipää pizzaa, kakkuja ja muita leivonnaisia ...ja palanpainikkeeksi tietenkin olutta ja ilta herkuksi perunaa perunaa...sokeria...
      jos vastaavasti haluat laihtua jätä nämä tuotteet pois:)

      • Nainen, 29 vuotta

        Ihan pelkät hiilihydraatit (mitä yllä mainituissa ruuissa on runsaasti) eivät yksinään ole kovin tehokkaasti lihottavia. Sen sijaan jos ruuassa on myös rasvaa, hiilihydraateistakin tulee tehokas tapa lihoa. Tällöin elimistö käyttää helpommin molempien sisältämää energiaa juuri lihomiseen.

        Proteiinia elimistö tarvitsee toki myös (lihasten rakennusaineeksi), kunhan ruuassa on tarpeeksi vuorostaan niitä toukan (sokeritoukan?) mainitsemia hiilihydraatteja :-) muuten elimistö ei hyödynnä proteiinia.


    • tyttö 14

      mä olen kans jotain 163cm ja painan 41 kg. MITEN LIHOTAAN?? minulla on myös toi sama juttu et vaikka mitä söisin paino ei nouse ja näytän langan laihalta vaik en haluisi.

    • syöt paaljon

      etenkii makkaraa, sipsiä, karkkia, limua, suklaata, leivoksia, jne. Kyl rupee kilot nousee. Ite n. 160cm ja painan n.46.6kg

    • Maryjane -80

      En tiedä lukeeko tätä viestiketjua enää kukaan, mutta oli pakko kirjoittaa. Yllätyin kovasti, että meitä minun kanssa samassa tilanteessa olevia on näin paljon. Viimeksi tänään peiliin katsoessani, mietin näyttäväni kamalalta. Olen laihtunut niin, että edes lempipaitani, joka ennen istui minulle niin kauniisti, ei istu enää. Yhtäkkiä muserruin, kun tajusin, ettei minulla ole enää paljon rinnoistakaan jäljellä. Liikuntaa en voi vähentää työni takia. Sen lisäksi, että liikun työni puolesta, harrastan myös tanssia. Minäkin olen saanut kuulla, kuinka olen niin laiha (jopa silloin, kun en ollut näin laiha 167/51). Selvästi ihmiset ovat ottaneet oikeudekseen laihuuden toitottamisen suureen ääneen, vaikka lihavia ei koskaan saa sanoa lihavaksi. Nyt olen päättänyt aloittaa kunnon lihotuskuurin, mutta minua vain harmittaa, että kaupoista nykyään löytyy vain kevyttuotteita. Haluaisin aina välillä ostaa kunnon rahkaa, mutta olen huomannut, että kaikki rahkatkin ovat vähärasvaisia, samoin jugurtit ja kermat. Pitäisi varmaan syödä kermakakkuja, mutta ei vaan ole oikein rahaa ostaa niitä, kun muutenkin rahat ovat aika tiukalla, ja pitäisi vähän laskea mitä ostaa, kun kaikki on niin kallista nykyään.

      • mm

        ...yläasteella ja lukiossa että en koskaan liho normaalipainoiseksi, mutta toisin kävi:
        olin lukion 1. luokalla 170cm/47kg, mutta murrosikä pisti yhtäkkiä vauhtia kehooni ja vaikka olen aina harrastanut liikuntaa, aloin lihoa ja yhtäkkiä olinkin lukion 2.luokalla jo 63 kiloinen. sain rinnat ja naisellisen pepun, enkä osaa sanoa mitä on tapahtunut.. ruokailutottumukseni ei ole muuttuneet eikä myöskään liikkuminen.. melkeinpä liikun enemmän nykyään kuin 47kiloisena...


    • Tee pirtelöitä tehosekoittimella. Rasvaista jäätelöä (ei mitään kasvirasvapaskaa), banaani, pari kananmunaa keltuaisineen, desi sokeria, kaakaojauhetta... Tuosta tullee joku puolen litran satsi. 1-2 tuollaista päivässä ja vähennät liikuntaa, niin avot, et tarvi enää naurupeiliä, kaverit nauraa sun puolesta.

    • Rasvamaha

      Ihte oon 165/80, kavelen vah. 3 tuntii paivasaa, lisaks punttisali ja aerobic, mutta laskit ei lahe. Olen lisaksi kasvissyoja, eli salaattia menee.

      Elama on epareilua!

    • 4-kymppinen mies

      Lihota ihan pikkuhiljakseen, muuten voi käydä toisinpäin. Syöt ja juot enemmin energiaa aamusta iltamyöhään ja toistuvasti joka ainoa päivä puolesta vuodesta vuoteen. Vain säännöllisillä toiminnoilla lihoo tai laihtuu! 10-12kg kun lihoisit niin olisit hyvännäköinen ja terve.

      • hoikka ja terve

        Tuokaa kaikilla, itse olen 160 ja painoa on 47 kg, vaikka syön joka päivä, aamupuuronkin, muutenkin teen itse ruoan ja syön paljon, mutta ei tule painoa, edes raskausaikoina ei kertynyt, mutta meillä onkin hoikka suku. Muuten olen hyvä kuntoinen, lenkillä käyn joka päivä jne. paino ei vaan nouse.


    • lihotaan yhdessä

      Sama ongelma. Painan 46kg ja olen 169cm pitkä. Tykkään vaan syödä terveellisesti, eikä mässäys hirveämmin kiinnosta. Jostain luin, että kilon lihomiseen tarvitsee 7000 ylimääräistä kaloria. Eli jos syö 500 kaloria ylimääräistä päivässä, kahdessa viikossa lihoo kilon. :)

      Tsemppiä.

      • ninni42

        Jos terve,ei tarvitse olla huolissaan alhaisesta painosta!Itse olen 170cm,49-50kg!terve nainen ja yli nelikymppinen,syön normalia ruokaa,sekä suklaata kuluu paljon!Liikuntaa harrastan päivittäin,joten sen,minkä syön,niin myös kulutan!Olen tyytyväinen painooni!


    • mk

      lisää eli kilo lihaa joka toinen päivä ja lisukkeet päälle ja muina päivinä vaikka uunipellinen pitzaa kunnon täytemäärällä ja 5-10 pulloa olutta tai pullo viiniä kyytipojaksi niin kuukaudessa saa 10-20kg lisää painoa ja punttitreeniä niin fysiikkapysyy kunnossa. Jos alkoholijuomat ei maistuniin makeaa limpsaa 3 litraa päivässä niin pitäisi auttaa. Tällä ruokamäärällä syöminen ei ole terveellistä mutta saat painoa lisää. Jos syöt 5000 kilokaloria ja kulutat 2000 niin varmastilihot kun saat 3000 kaloria ylimääräistä. Jälkiruuaksi kilo jäätelöä tai taytekakku niin tulos on varma muuta voi terveys mennä.

    • laihuusdoctor

      syö aina välillä joitain pieniä annoksia ja syö ainakin 1 lämminruoka päivässä ja harrasta liikuntaa myös

      pidä myös uni/valvomis rytmi tasaisena sekin hiiukan edistyttää lihomista

      ja älä oksenna ruokaa tai et varmastikkaan tule lihomaan

      tsemppiä

      • näin,-

        Liikunta ei auta, jos kehosta ei poistu ylimäärä tavara. Liikunta polttaa ainoastaan energiaa. Liikunnan seurauksena pitäisi saada liikunnan aikana, aikaiseksi kehon eritteiden ulos tulemisen tai muuten liikunnasta ei ole mitään hyötyä lautumisen kannalta.


    • ohje

      4 tuntia päivässä kuntonyrkkeilyä, aluksi.

      Sen jälkeen tennispallon kanssa, on kumma jos ei tunneista nälkä tule.

      Tietenkin kananmunia kannattaa syödä kiloittain.

    • pähkinänsärkijä_

      Popsi puolen kilon säkki pähkinöitä päivään. Paras tapa nostaa painoa, saat rutkasti proteiinia ja hyvää rasvaa! Eikä mitään paahdettuja suolapähkinöitä, vaan maustamattomia ja paahtamattomia pähkinöitä. Cashew, manteli, para-, hassel-, pekaani-, saksan- ja makadamiapähkinä.

    • ei nouse ei

      Laitanpa lusikkani myös tähän soppaan. Nimittäin osaako joku neuvoa, olen 47 pituutta on 165 ja painoa 46. Harrastan aktiivisesti liikuntaa, syön paljon ja rupean kyllästymään tähän painooni. Lihaksia kyllä löytyy joten siitä voi päätellä että painan oikeasti liian vähän. Enkä saa lisää painoa vaikka söisin norsun.
      Olen joskus lievästi ylipainoinen ja kun laihdutin, niin sen jälkeen paino ei ole noussut, ei vaikka välillä tosissani yritänkin.

    • Kärpix

      Hyvä vinkki lihomiseen, jotka sain näköhavointejeni perusteella kahdesta pulskasta mammasta, joista toinen työnteli lastenvaunuja. Eli käydään Helsingin rautatieasemalla metron portaiden yläpäässä olevassa karkkikaupassa. Sitten ostetaan vaan kilotolkulla kaikkea ns. mättämix namuja ja ihan vaan vaikka maapähkinöitä, joita voi napsia - vähän väliä - karkin syönnin ja ruokailun välissä.

      Tota kuuria kun vedät muutaman kuukauden, niin rupeaa hyvin massottuu. Heitetään tommosen kilo viikkotahdilla = 12 kg lisää massaa 3 kuukaudessa. Kuurilla on tosin haittapuolensa. Jäät sokerikoukkuun, joka tulee tod.näk. jatkumaan seuraavat 20 vuotta. Tulet lihoamaan noin 60 - 100 kiloa lisää. Jäät sairaseläkkeelle, saat tules-vaivat riesaksesi, mahdollisesti uniapneas, masennus on takuuvarma ja elämänhalun katoaminen.

      Se mättäminen on kuitenkin niin Kivaa, että se on Melkein sen arvoista! Harmi vaan, kun tulevaisuus on eläkkeellä vaipoissa ja nosturilla ne kait mut nostavat kerran - kaksi viikossa suihkuun, jolloin kumiasu riisutaan pois ja samalla huuhdelleen maximipaineelle vesiletkulla ripulinräippeen pois!

      Onnea lihotukseen!!

    • BMI 33

      Eli siis kerron omista kokemuksistani.Olen 16v poju,pituutta tällä hetkellä n.175 cm ja massaa puntarin mukaan n.100-102kg(viimeinen arvo ehkä syöneempänä),ja tuntuu hieman sellaiselta...hankalalta saada lisää massaa,koska tähtäisin johonkin...115-120 kg mutta paino pysynyt liki samana ellei vuodes ole joku...10 kg tullu lisää mutta päivittäin kyllä menee kaloreita ainakin 10 000 ja ihan eeehhh...maito tuotteita ja kotiruokaa jne.ettei mitään karamöllejä.Harrastan hieman tällaista voimanurheiluakin,mikä kenties tekee minusta ulkomuotoni perusteella hieman kevyemmän näköisen jos käsitätte :) mutta sen sanon,että jos nyt sellaista perus...lyllertelymassaa halunnee niin kai useille jo suuri sokerikarkkien syönti riittää,mutta juuri sitä en suosittele kun kaikenlaisia mielentilojakn tullee j silleen...perunoita taasen ja sellaista josuosittelen vaikka lihan yms.kanssa.

    • Anonyymi

      söin kolkyt burilaista ja nyt painan sata kiloo

    • Anonyymi

      ja nyt tuli ripuli

    • Anonyymi

      Aivan sama vika minulla! Painan 42 ja 157 lyhyt 63v. Syön kuin hevonen mutta mikään ei auta? Nuorena pituus 160cm ja enimmillään painoin jopa 67kg. Olen tosi onneton kun paino vain tippuu eikä mitään sairautta löytynyt?

    • Anonyymi

      Opiskele terveydenhoitajaksi kolme neljästä oli tänäänkin ylipainoisia

    • Anonyymi

      Aloitus oli vuodelta 2007 eli 15 vuotta sitten. Ilmoitit iäksesi 17.v nuori nainen.
      Oikeasti olit ko. vuonna 65 vuoden ikäryhmään kuuluva eläkeläismies.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8255
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4736
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3552
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1797
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      362
      1582
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1253
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1148
    Aihe