Tietääkö kukaan?

...........

Meillä on noin 3-vuotias neitokakadu, joka elelee yksikseen. Viime aikoina se on alkanut käyttäytyä kummallisesti: kulkee aina välillä hiljalleen häkin katon päällä hieman etukenossa ja vikisee oudosti..
Ja sitten yhtäkkiä käyttäytyy taas ihan normaalisti.

Muutoin lintu on todella pirteä, syö, liikkuu, viheltelee ja ulostaa normaalisti. Ei nypi itseään tai mitään.

Mistähän mahtaa olla kyse?

5

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undulatus

      Noiden oireiden perusteella on aika hankala sanoa mitään, mutta seuraile tilannetta ja soita eläinlääkärille jos lintu alkaa käyttäytyä kovin omituisesti ja alkaa sairastella.
      Yksinäisyyskin voi olla syynä, neitokakadujakin kun pitäisi aina olla vähintään kaksi. Yksinäinen lintu tylsistyy helposti, eikä ihminen voi mitenkään korvata lajitoveria.
      Suosittelisin lämpimästi, että nyt ensiavuksi hankkisitte lintuselle elämänkumppanin.

      • Undulatus

        Tässä vielä parit sivut joilta voi löytyä vastauksia ja tietoa paremmin kuin täältä.
        Sivuilta löytyy keskustelufoorumit, joilla liikkuu kokeneita lintuharrastajia.

        www.papukaijayhdistys.fi

        www.papukaijat.net


      • rtyuioiu
        Undulatus kirjoitti:

        Tässä vielä parit sivut joilta voi löytyä vastauksia ja tietoa paremmin kuin täältä.
        Sivuilta löytyy keskustelufoorumit, joilla liikkuu kokeneita lintuharrastajia.

        www.papukaijayhdistys.fi

        www.papukaijat.net

        kaveria suosittelisin hankkimaan. tuo on ihan normaalia neitsikoille varsinkin jos uros, se on sitä "kutuviettiä"/kosiskelua/mahtailua mikä sana nyt kuvaisi paremmin.
        että tietoa nyt rohmimaan lajista urakalla!:)


    • Undulatus tietoa

      toi undulatus on kovaa vastamaan kaikille mut ei kannattais ,sä et todellakaan tiedä linnuista yhtään mitään jos tuohon et tiedä vastausta,sillä hormoonit hyrrää kun kevättä on ja se on ihan normaalia

    • neitokakadupf :)

      Meillä on ollut samanlaista käytöstä toisella neitokakadullamme. Menee vaan etukenoon ja vikisee kummasti. Sitä tapahtuu joskus kun kosken sen selkään (ei aina) ja joskus kun rapsutan sitä. se on kesy todella kesy :) Heti kun lopetan rapsuttamisen, se vinkaisee ja lopettaa vinkumisen. Se haluis että rapsuttaisin sitä koko ajan :D. me todettiin että se ääni on jonkin lainen nautinto-, tai haaveiluääni jota lintu käyttää saadakseen mm. huomiota yms. Se etukenoon menemis asento viittaa paritteluasennon tapaiseen asentoon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe