Tarkkis tv-ohjelma

Tommia etsimässä

Hei!

En edes kysy, muistatteko tätä klassikkoa... ja kaikkihan tietävät Jarno Jokisen uran myöhemmät vaiheet...

mutta mutta!!! Missä vaikuttaa kovis-Tommia unohtumattomasti näytellyt Pasi Pitkäaho?!!

18

6927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pasi -fani!

      Oi! Legendaarista!! Mä muistan kanssa kakarana kun kattelin aina Tarkkista ja rakastuin ihanaan Tommiin alias Pasi Pitkäahoon...:) Olin todella rakastunut ja muistaakseni Pasi oli Tampereelta, joten kovasti oisin halunut muuttaa tamperellee itsekin..:D Olisi juu kiva tietää, mitä hänelle kuuluu nyt ja vieläkö on yhtä ihqu komistus kuin parikymmentä vuotta sitten (milloinkas se tarkkis tulikaan?? veikkaisin et joskus 80-luvun lopulla?)
      -Fani-74

      • ...aina Kasmasiinin yhteydessä. Oli kyllä loistosarja :D!


      • -Liitu-

        Joo mie lainasin kirjastosta kans tarkkiksen ja yllätyn kuinka hyvä se on ja Tommi on aivan yli paras


    • Tekstiä

      "Tarkkis (YLE 1986) on jäänyt monelle mieleen, eikä vähiten Tommia näytelleen Pasi Pitkäahon takia. Pasi näytteli vielä Tarkkiksen jatkosarjassa Kaatis pari vuotta myöhemmin, mutta sen jälkeen hän on jättänyt näyttelemisen ja elelee nykyisin Nokialla."

      http://muistikuvaputki.yle.fi/rouvaruutu/tarkkis

    • Kasma

      Tarkkis-pätkät....Juu,tuli aina sunnuntai-iltaisin Kasmasiinin yhteydessä joskus about 20 vuotta sitten. Siinä "riehui" pahanteossa kaksikko Tommi ja Ville.Eli Pasi Pitkäaho ja Jarno Jokinen.Olin tuolloin itse 2.-3.-luokkalainen ja katsoin joka ikisen jakson,odottelin sunnuntaita aina.Mutta tästä Kaatis-sarjasta muistakaan.

      • 5+2

        Tommia esitti Pasi Pitkäaho ja 90-luvun lopulla Pasi oli samaan aikaan kanssani töissä Nokian Renkailla ihan duunarina. Jo silloin Tarkkiksen ajoista oli yli 10v aikaa, mutta tunnistin äijän heti ja kysyessäni yhdeltä Pasin työkaverilta, onko kyseessä sama henkilö, en ehtinyt edes lausetta loppuun, kun sain vastauksen, että on se juuri se Tarkkiksen Tommi.


      • op
        5+2 kirjoitti:

        Tommia esitti Pasi Pitkäaho ja 90-luvun lopulla Pasi oli samaan aikaan kanssani töissä Nokian Renkailla ihan duunarina. Jo silloin Tarkkiksen ajoista oli yli 10v aikaa, mutta tunnistin äijän heti ja kysyessäni yhdeltä Pasin työkaverilta, onko kyseessä sama henkilö, en ehtinyt edes lausetta loppuun, kun sain vastauksen, että on se juuri se Tarkkiksen Tommi.

        vihdoinkin kuuluu jotain tästä sankarista! kiitti! tunnistit heti - onko "tommi" siis punkkari siviilissäkin? hieno homma muuten ettei ole julkisuudessa esiintynyt lainkaan, korostaa vain hahmon legendaarisuutta. kuten tästä ja parista muusta viestiketjusta käy ilmi, on tommi tosiaan yksi suurista mitä tulee tv-sarjojen pahiksiin


    • ofhjriytu

      Missäs hän vaikuttaa nykyään?

    • ---LLL---
      • Tarkkis-sarja

        Tarkkis-sarjan tuossa ensimmäisessä jaksossa 02.32 kohdassa huippucooli Pitkäahon purkka sylkäistään katon kautta suusta ulos-kohtaus. Heh, heh. Tulispa uusintana telkkuun näitä sarjoja iänikuisten reinikais tai kyllä isä osaa tai metsolojen sijaan !

        sarjan ope niin mahtava hahmo, että olisipa tuollaisia opettajia nykyäänkin.


    • Nuortensarja 10+

      Kaatis. Se oli jotenkin melankolisempi. Legendoja kaikki hahmot. Aina kun lainaan kirjastosta kasetin, huomaan osaavani jaksot ulkoa.

    • Kylmät kädet

      Muistan, kun pidin tosi pelottavana tuota Tommia. Hauska sattuma, sillä olin tuon Villen ikäinen, kun näin Tarkkis-sarjaa ekakerran.

      Mahtava, nostalginen fiilis tulee jo tuosta pelkästä alkutunnuksesta:

      http://www.youtube.com/watch?v=UZxfSRrXQkQ

      • Kylmät kädet

        Onkohan Pasi Pitkäaho ollut Hiukkavaarassa töissä 1996? Niin saman näköinen ja oloinen tyyppi oli, ja ikäkin täsmäsi. Itse olin varusmiespalvelusta suorittamassa, tämä oli siellä töissä.

        Harrasti kehonrakennusta.


      • Vaahtokassi.
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Onkohan Pasi Pitkäaho ollut Hiukkavaarassa töissä 1996? Niin saman näköinen ja oloinen tyyppi oli, ja ikäkin täsmäsi. Itse olin varusmiespalvelusta suorittamassa, tämä oli siellä töissä.

        Harrasti kehonrakennusta.

        Jos ylipainoin Ope vääntäisi minut kenttään noin helposti, alkaisin minäkin harrastamaan liikuntaa.


      • ihana sarja
        Vaahtokassi. kirjoitti:

        Jos ylipainoin Ope vääntäisi minut kenttään noin helposti, alkaisin minäkin harrastamaan liikuntaa.

        Tämä oli ihan paras sarja!
        Ja tuo sarjan opettaja mahtava tyyppi, olisipa nykyaikanakin noin symppiksiä opettajia ja rehtoreita.


    • Kuvittelija

      Oispa niin kiva tietää että miltä nykyään näyttää... En sitä osaa nytten kyllä kuvitella, mutta jos näkisin niin varmaan tunnistaisi heti ulkonäöstä, olemuksesta ja ihan äänestäkin helposti... Oisko kellään mitään tietoa sen nykysestä elämästä ja tyylistä, ulkonäöstä ja luonteesta tms??
      Siitä ois muuten tullu varmaan tosi hyvä näyttelijä jos ois halunnu jatkaa sillä uralla, ois saattanu saaha jotain kansanvälistäkin jos hyvä enkku ja sillee... Harmi että lopetti näyttelemisen...😭😭😪

    • Anonyymi

      Just kaivelin vanhoja valokuvia. Ja vastaan tuli Pasin kuvia vuodelta 1990. Hetken aikaa hengailtiin yhdessä, mutta enpä enää 30 vuoden takaa muista, mitä sitten tapahtui.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe