Tuli sutarinkanssa erimielisyyksiä aika hassusta asiasta. ja pääsin kuittaamaan hänelle aika pahasti :) mutta miten on onko nuohooja päästettävä sisään vai riittääkö että itse vastaa mihin noet menee ja sutari putsaa vain piipun? kuka tietäisi asiasta ja vaikka jossain mustaa valkoisella ni kiitän jo etukäteen..
Sutari koville
19
3112
Vastaukset
- NokiSutari
Ei ole pakko päästää sisään ja vielä halvemmalla pääsee kun ei tilaa sutaria lainkaan, minulla tuli myös kinaa autokorjaamolla kun huoltomies halusi avata konepellin, pääsin kuittaamaan tosi hyvin ja konepelti pysyi kiinni, nyt olen hitsauttanut sen konepellin pysyvästi kiinni ettei sinne kurkita
Teeppä sille sutarille jäynää kun se seuraavalla kerralla tulee käymään, laita piippu täyteen uretaanivaahtoa ja katso miten sen naama venähtää- oli äly
hyvä vastaus :) Juuri oikeenlainen tuollaisille ihme tikaajille!! Hyvän sotkun sais aikaan jos ei päästä sutaria sisäänasti, vaikka tuskin kukaan alka noin töitänsä tekemäänkään...
- suorittaa
hormin kunnon valvontaa eikä voi sitä tehdä pelkästään piipun päästä katsomalla.
Pakko päästää sisälle tai rikot lakia. - Hyvä.................
Tuskin se sutari sua narauttaa vaikka pannu porisee lauteilla.
- sutarit joo
no minua ainakin nauratti kun sutari tekee suuren ammattivirheen. ja sitä enne yritti niin vittuilla minulle että sulkupelti pitäisi olla lähellä tulipesää eikä yläkerrassa katonrajassa. Näin piippu pysyy isommalta alalta lämpöisenä, koska tulipesä on alakerrassa ja pelti yläkerran yläpuolella. Tähän ei missään pykälässä määrätä mitään... ja näin suuttui sutari ja suuttui vielä siitäkin kun nimitin häntä sutariksi. mutta sitten se ammattivirhe saatanan SUTARI jätti tyhjentämäsä tuhkat kuistille. Eli kysymys puolustelijoille kummasta lähtee helpommin palo jos ei sutaria päästä sisään vai että sutari tyhjentää tuhkatkin pesästä ja sitte jättää ne puiselle terassille talonviereen... että näin.
- tuhkat voi
sutarit joo kirjoitti:
no minua ainakin nauratti kun sutari tekee suuren ammattivirheen. ja sitä enne yritti niin vittuilla minulle että sulkupelti pitäisi olla lähellä tulipesää eikä yläkerrassa katonrajassa. Näin piippu pysyy isommalta alalta lämpöisenä, koska tulipesä on alakerrassa ja pelti yläkerran yläpuolella. Tähän ei missään pykälässä määrätä mitään... ja näin suuttui sutari ja suuttui vielä siitäkin kun nimitin häntä sutariksi. mutta sitten se ammattivirhe saatanan SUTARI jätti tyhjentämäsä tuhkat kuistille. Eli kysymys puolustelijoille kummasta lähtee helpommin palo jos ei sutaria päästä sisään vai että sutari tyhjentää tuhkatkin pesästä ja sitte jättää ne puiselle terassille talonviereen... että näin.
laittaa vaikka talosi alle. Ja jos syttyy niin eipähän tarvitse enää temppuilla nuohouksen kanssa. Ja vakuutus hoitaa mitä hoitaa.
- nuohoojaa
siitä, että hän tekee lakisääteistä työtä sun talossas? en oikein ymmärrä... jos sulla ei ole nuohoustodistusta, ei myöskään palovakuutuksesi ole voimassa, ja itse kai noet pois kuljetat tontiltas, mitäs se sutari niillä tekee...
- ei vaadi
Kukaan ei ole kysynyt nuohoustodistusta palovakuutukseen
ei vaadi kirjoitti:
Kukaan ei ole kysynyt nuohoustodistusta palovakuutukseen
jos sulla tulis tulipalo, ja nuohoukset on jätetty tekemättä, niin yllätys yllätys, palovakuuteuksesi EI ole voimassa..
- asdasdasdfsd
kenkkunuen kirjoitti:
jos sulla tulis tulipalo, ja nuohoukset on jätetty tekemättä, niin yllätys yllätys, palovakuuteuksesi EI ole voimassa..
Kyllä se voimassa on mutta jos tulipalo johtuisi nuohoamattomuudesta vakuutusyhtiö voi suorittaa korvauksen alennuksen.
- niinn
asdasdasdfsd kirjoitti:
Kyllä se voimassa on mutta jos tulipalo johtuisi nuohoamattomuudesta vakuutusyhtiö voi suorittaa korvauksen alennuksen.
jos pystyy dokumentoimaan et oli nuohottu,mikään pakko ei ole käyttää "virallista nuohoojaa" vain nuohoaminen on suoritettava....
- itse tehty
niinn kirjoitti:
jos pystyy dokumentoimaan et oli nuohottu,mikään pakko ei ole käyttää "virallista nuohoojaa" vain nuohoaminen on suoritettava....
nuohous pelkäälä omalla paperilla. Virallinen lupa pitää olla.
- noki-mikko
itse tehty kirjoitti:
nuohous pelkäälä omalla paperilla. Virallinen lupa pitää olla.
Jos olet nuohonnut itse piipun, ja tarkastanut sen kunnon, niin ei siitä mitään nokipaloa tule. Mitä vittua teet sillä todistuksella jos kämppäs syttyy palamaan esim. Vikanaisesta sähkölaitteesta, kynttilästä ym. Miten se liittyy hormin nokisuuteen???
- oli...
noki-mikko kirjoitti:
Jos olet nuohonnut itse piipun, ja tarkastanut sen kunnon, niin ei siitä mitään nokipaloa tule. Mitä vittua teet sillä todistuksella jos kämppäs syttyy palamaan esim. Vikanaisesta sähkölaitteesta, kynttilästä ym. Miten se liittyy hormin nokisuuteen???
Jos tulipalo syttyy nokipalosta ei vakuutus korvaa.
Eli nuohous ok. Mutta sutarit on sutareita ja hinnat nousussa kokoajan. - sfgsgfs
oli... kirjoitti:
Jos tulipalo syttyy nokipalosta ei vakuutus korvaa.
Eli nuohous ok. Mutta sutarit on sutareita ja hinnat nousussa kokoajan.Missä täällä kukaan ole mitään puhunut mistään vi*un nokipalosta.. Ja jos se nokikolarin homma niin herkkua on niin ei muuta kuin alkakaa itse tekemään hommaa, niistähän ukoistahan on vissiin vähän pulakin.
Meille ovat ainakin aina olleet tervetulleita. - tuleva nuohooja
sfgsgfs kirjoitti:
Missä täällä kukaan ole mitään puhunut mistään vi*un nokipalosta.. Ja jos se nokikolarin homma niin herkkua on niin ei muuta kuin alkakaa itse tekemään hommaa, niistähän ukoistahan on vissiin vähän pulakin.
Meille ovat ainakin aina olleet tervetulleita.Mielelläni rupeaisin nuohoojaksi. Ovat vaan jakaneen Suomen alueisiin joissa jokasessa oma nuohooja. Alueet sitten jaetaan hyväveli periaatteella kavereille. Eli se siitä vapaasta markkinataloudesta.
- eskomatti!
On toi nyt järkyttävää vääntöä! Aivan satavarma, että hormista johtuvan tulipalon korvauskäsittely tulee olemaan vaikeaa jos piippua ei ole nuohonnut sitä laillisesti harrasva henkilö. Suomessa on palanut taloja tänä vuonna ihan tarpeeksi ja on aivan varma, että vakuutusyhtiöt on jatkossa vaan tarkempia mitä korvaavat. Meillä käy ainakin Nokialla hyvä nouhooja ja vie tuhkat roskiin. Hinnasta on turha itkeä, aina meitä rokotetaan jollakin maksulla ja ei se nyt komkurssia tee.
- Onko teillä
kantikas hormi?
Jos on niin nuohous on yhtä tyhjän kanssa, en ole koskaan nähnyt sutareilla kanttisiä harjoja, vai onko? Sinne piippuun jää ylipuolet siitä palavasta piestä, eli se siitä nuohouksesta.
Puilla lämmitettävässä keskuslämmityksessä nuohoojan käynti kerran vuodessa ei riitä, täytyy nuohota itse ja lisäksi tehdä (muokata) semmoiset harjat jotka myös puhdistavat. Ei nokipalo ole vaarallinen jos hormit on kunnossa. Itselämme on tulitiilistä tehty sisäpiippu ja torppa jo 31v.
Miellä on ollut monta nokipaloa, siinä vaan laitetaa veto kokonaan pois ja odotellaan kun sammuu. Onko teillä kirjoitti:
kantikas hormi?
Jos on niin nuohous on yhtä tyhjän kanssa, en ole koskaan nähnyt sutareilla kanttisiä harjoja, vai onko? Sinne piippuun jää ylipuolet siitä palavasta piestä, eli se siitä nuohouksesta.
Puilla lämmitettävässä keskuslämmityksessä nuohoojan käynti kerran vuodessa ei riitä, täytyy nuohota itse ja lisäksi tehdä (muokata) semmoiset harjat jotka myös puhdistavat. Ei nokipalo ole vaarallinen jos hormit on kunnossa. Itselämme on tulitiilistä tehty sisäpiippu ja torppa jo 31v.
Miellä on ollut monta nokipaloa, siinä vaan laitetaa veto kokonaan pois ja odotellaan kun sammuu....mistä näitä sikiää ;))
Katsotaans vähän mistä se nokipalo johtuu:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokipalo
Nokipalo aiheutuu, kun epätäydellisen palamisen seurauksena savuhormiin kertyy liiallinen määrä nokea, joka kovan tuulen, lämmön, tai kipinän vaikutuksesta syttyy palamaan. Nokipalolle tyypillistä on kova kuumuus savuhormissa (n. 1200 celsiusastetta), minkä takia savuhormi on vaarassa vaurioitua. Nokipalo voi myös kipinöidä ympäristöön.
Nokipalosta on aina ilmoitettava aluehälytyskeskukseen, numeroon: 112.
Nokipalon voi välttää huolehtimalla savuhormin säännöllisestä nuohouksesta ja polttamalla tulisijoissa vain kuivaa puuta riittävällä ilma-määrällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat257198Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."333489Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi
Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks223065Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k202740Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!
🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S3331775- 941174
- 94993
Tikkunenällä on kovat luulot itsestään
Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani13953- 79939
Hei sinä (m)
Meidän välinen tunnepyörremysky alkoi viime syksynä eikä ainakaan mun taholta ota laantuakseen. Tulet mun mieleen päivit1937