Välivuoden tulos!

jutem

10

4329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slutka

      ...itselleni kävi juuri noin...KOULUTTAUTUKAA JOS HALUATTE HYVÄN ELÄMÄN...

      • What u talking about

        Hyvä elämä ja korkea tulotaso eivät ole synonyymejä toisilleen.


    • meneillään

      välivuosi ja hyvin menee...Eikös niillä yliopisto-opiskelijoillakin sitä masennusta ole...Jos on suunnitelmat valmiina välivuodeksi,eikä opiskelu kiinnosta niin kannattaa pitää....

      • -hilla-

        kaiketi sitä masennusta on yliopistossa, kun sitä on jo lukiossakin. Itse olen koko lukioajan sairastanut keskivaikeaa masennusta...kolme vuotta terapiaa ja lääkettä, ja nyt pitäisi jaksaa jatkaa yliopistoon...ei oikein nappaa...

        Olisiko välivuosi ratkaisu...?


      • ihmeessä
        -hilla- kirjoitti:

        kaiketi sitä masennusta on yliopistossa, kun sitä on jo lukiossakin. Itse olen koko lukioajan sairastanut keskivaikeaa masennusta...kolme vuotta terapiaa ja lääkettä, ja nyt pitäisi jaksaa jatkaa yliopistoon...ei oikein nappaa...

        Olisiko välivuosi ratkaisu...?

        välivuosi, tee jotain mikä sinua todella kiinnostaa. Lähde ulkomaille tai puuhaa jotain kotimaassa. Itse lähdin vuodeksi töihin Saksaan ja Englantiin kun ei yliopistoon haku kiinnostanut sitten ollenkaan. Sen vuoden jälkeen oli jo vähän enemmän lukuhaluja ja yliopistossa ollaan. Mut välivuotta siis suosittelen :)


      • kaikkialla
        -hilla- kirjoitti:

        kaiketi sitä masennusta on yliopistossa, kun sitä on jo lukiossakin. Itse olen koko lukioajan sairastanut keskivaikeaa masennusta...kolme vuotta terapiaa ja lääkettä, ja nyt pitäisi jaksaa jatkaa yliopistoon...ei oikein nappaa...

        Olisiko välivuosi ratkaisu...?

        Mut hei, jotkut jää välivuodelle vaikka haluisikin opiskelemaan.
        Ja vissiin jään toisellekin, kun en jaksanut tarpeeksi aikaisin alkaa lukea. Ellen keksi jotain takaovea.
        Onneksi sitä jollain optimismilla saa asioita silti tehtyä.


    • Bamptsu.xxx

      Olin ala-asteen ensimmäisestä luokasta saakka niin kutsuttu kympin oppilas. Yläasteella tapahtui toki pieni notkahdus kuten monella murrosikäisellä, ja keskiarvokin laski yhdeksän pilkku kuuteen. Lukiossa taso kuitenkin palasi ennalleen, ja kirjoitin jo kolmannen vuoden syksyllä kahden ja puolen vuoden opiskelun jälkeen yhdeksän laudaturia, joiden joukossa myös pitkä matematiikka.

      Olin jo hankkinut edellisen vuoden lääkiksen, oikiksen ja kauppakorkeakoulun pääsykoekirjat ja olin niitä jo kovaa vauhtia lukemassa, kun joulukuun alkupuolella näin mainoksen edullisesta Tallinnan matkasta. En ollut koskaan käynyt ulkomailla, enkä ollut ikinä ollut edes yötä pois kotoa. Yhtäkkiä päätin kuitenkin lähteä matkaan. Jo tuolloin minut valtasi kummallinen tunne siitä, etten välttämättä haluasikaan samantien jatkaa opiskelua. Jaksaisinko taas puurtaa aamusta iltaan? Entä jos valitsen väärän alan? Mitä jos lääkis/oikis/kauppis ei olekaan minua varten?

      Tästä on nyt kohta puolitoista vuotta aikaa. Tallinan matka venyi odotettua pitemmäksi. Elämä on ollut yhtä alamäkeä. Ei ole työtä. Ei ole rahaa. Äiti sai hermoromahduksen ja joutui jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Isä ratkesi ryyppäämään. Pikkuveljeä kiusataan koulussa minun takiani, koska hänen kaverinsa olivat löytäneet kuviani netistä. Kaikki tämä huoli ja murhe yhden välivuoden takia.

      Hyvät ihmiset, älkää pitäkö välivuotta. Ajatelkaa tulevaisuuttanne. Ajatelkaa omaisianne. Sinulla on tulevaisuus. Minulla on sukupuolitauti.

      • Kuismanen

        Jos saa pelkkiä kymppejä (!) koko elämän niin luulisi että olisi jotenkuten järkevä ihminen. Mitä ihmettä sä oikein teit siellä Tallinnassa?


      • ....

        Kaikki ei tosiaankaan joudu samaan tilanteeseen kuin sä. Sitä paitsi monella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin välivuosi, no siis jos yliopistoon hakee...

        kuullostaa aika keksityltä toi juttu...


      • ....
        .... kirjoitti:

        Kaikki ei tosiaankaan joudu samaan tilanteeseen kuin sä. Sitä paitsi monella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin välivuosi, no siis jos yliopistoon hakee...

        kuullostaa aika keksityltä toi juttu...

        edellinen siis vastaus Bamptsu.xxx:n viestiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe