opettajan pukeutuminen

sopimatonta

Kuinka opettajan tulee mielestänne pukeutua? Mietinpä vaan, kun tiedän erään opettajan, joka taitaa pitää työpaikkaansa catwalkina. Tuskin olen kahta kertaa nähnyt hänellä samaa paitaa! Hän pitää erikoisia vaatteita, jotka kieltämättä sopivat hänelle, mutta sopiiko tuollainen vaatteiden esittely kouluun? Hän käyttää myös jonkin verran koruja.

Muilla kun on farkkuja, trikoopaitoja ja mukavia kenkiä, niin hän kopsuttelee korkokengissä (työkengät hänellä on, mutta työmatkalla on saapikkaat tms.) kuviollinen hame päällä. Ei hänellä sentään paljastavia vaatteita ole eikä minihameita. Eikö työpukeutumisen tulisi olla hyvin neutraalia? Sitten vapaa-ajalla voi laittautua enemmän ja leikkiä mallinukkea!

33

6179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TYYLIKÄS...

Olen opettaja, enkä IKINÄ voisi mennä töihin T-paidassa! Farkut on jalassa joskus, ja kun kerran korkokenkiä käytän muulloinkin, niin miksen työmatkoilla?
      Korvakorut korvissa, sormukset, rannerenkaat jne. kuuluvat jokapäiväiseen pukeutumiseeni.
      Meikkaan aina ennen töihinlähtöä. Olenhan palveluammatissa ja mielestäni huolellinen ulkonäkö on itsestäänselvyys!

• ihan paras!

Haukut nyt siitä, että joku opettaja pukeutuu kauniisti ja fiksusti. Sinulla taitaa olla aika pienet murheenaiheet. Minusta tästä näkee, että tekee opettaja mitä hyvänsä, haukkujia riittää. Oikein hyvää vappua sinulle!

• tehtävä

on tukea oppilaiden yksilöllisyyttä. Miten se onnistuu, jos opet eivät voi olla omia itsejään? Eria asia on jos asu on liian paljastava tai muuten huonon maun mukainen esim. Koff-paita.

• pukeutuneita opettajia

Kyllä minusta pitää asiattomuuksiin puuttua. Joka työpaikalla niin tehdään.

• asiatonta

ko. opettajan vaatteissa sitten on? Alkuperäisessä viestissä kerrotaan opettajan käyttävän kuviollista hametta ja työkenkiä. Lisänä jonkin verran koruja. Työmatkalla saapikkaat. EI minihameita eikä paljastavia vaatteita. Mitä asiatonta siinä on, mihin mielestäsi pitäisi puuttua? Taivas, minusta tässä mennään aivan liian pitkälle. Hommatkaa jo opettajille uniformut niin ei tarvitse tällaisesta kirjoittaa.

• fednm,.öl

mikähän vika niissä vaatteissa sit on??? tuolla joku laitto että miten lapset voivat koulussa oppia yksilöllisyyttä jos opettajat eivät uskalla olla omia itsejään? eiköhän tuo opettaja ole juuri oma itsensä pukeutumisellaan, tuskimpa vaan se pukeutuu hyvin vain muiden mielipiteiden takia vaan siksi että pitää niistä vaatteista ja tykkää pukeutua niin. Onko se nyt niin väärin että jotkut osaavat pukeutua hienosti? eikö töissä saa näyttää fiksulta ja siististi pukeutuneelta??

• jos laitat

minihameen ja verkkosukat, viestit että olet isekemässä miehiä. Jos sulla on tuulipuku, olet kunnon ihminen liikunallinen.
      Jos sulla on pitkämekko ja pitsipaita, olet konservatiivinen.
      Farkut ja collegepusero tai paitapusero on hyvät varusteet. Sopii tavalliseen päivään.
      Kopokengät tai pitkävartiset saapikkaat ei myöskään kuulu arkeen.
      Terveyskengät ovat hyvät, jos joutuu paljon kävelemään. Hyväksi havaittu kouluissa, kaupoissa, sairaaloissa.
      En ymmärrä miski työpaikalle pitäs laittautua kuin illanviettoon? Itse käyn töissä paikassa, jossa on asiakkaita, ja en todellakaan tälläydy kuin amerikkalainen malli.
      Siisti on ok, mutta ylipukeutuminen arkeen, oudoksuttaa.

• Korkokenkäinen

Vai niin! Farkut ja collegepaita siis pitäisi laittaa töihin. Minulla taas on erikseen työvaatteet ja kotivaatteet. Kotona farkut, töissä hame tai ns. siistit housut sekä pusero, neule tms. Ja melkein aina korkeakorkoiset kengät! Liikuntapäivinä sitten tietysti verkkarit ja lenkkarit. Minusta on yksinomaan hyvä, että nuoret näkevät ihmisten päällä muitakin vaatteita kuin farkkuja ja collegepaitoja, joita he itse pitävät.

• "tyylikäs"

Itselleni hame ja paitapusero, sirot kengät, hillitty meikki, kaulakoru jne. ON arkipäivää.
        Juhliin laitan kunnon kampauksen, rohkeamman meikin ( riippuu tietysti "juhlista"), juhlavammat vaatteet, näyttävämpiä koruja...

ps. miksei pitkävartiset saappaat voi kuulula arkipäivän työmatkaan?

• silmäniloa kaikille

Tekstistäsi paljastuu kateus..sinulla itselläsi ei ole mahdollisuutta pukeutua ja meikata ko.opettajan tavoin, joten kadehdit häntä.Myönnä pois!
      Minulla ei ole koskaan ollut aihetta arvostella opettajien pukeutumista.Kukin pukeutuu tyylillään,ja open ammatti on kuin asiakastyöskentelyä; ei kouluun ihan missä rääsyissä sovi mennä.Hyvin pukeutunut ihminen on ilo silmälle!! Eikä tyylikäs pukeutuminen,meikkaaminen,huoliteltu ulkoasu välttämättä tule edes kalliiksi.

Sen sijaan OPPILAIDEN pukeutumisessa olisi useinkin parantamisen varaa!En tarkoita tietenkään että pitäisi kalliita merkki/muotivaatteita olla,vaan asianmukainen pukeutuminen on useilla vaikeaa..

• Anonyymi

Kateus? No voihan sen noinkin sanoa. Yleensäkin vaatetus, myös ne farkut ja joku pusero, on ihan ok, kun on puhtaita ja ehjiä ja miten sinne töihin menet? Omalla autolla kulkiessa esim jalkineet voi olla piikkikorot, muttei ne mukavimmasta päästä ole, jos kävelet, juokset bussiin ja päällä tyyliin minihame.
        Eikö riitä, että vaatteet on puhtaat ja ehjät ja jokainen pukeutuu niin, minkä tuntee omakseen?
        Itse en voisi edes töissäni pitää muutakuin mukavia vaatteita, collarit jalassa jne.. Toki käyn samalla sitten kaupassa työpäivien ohella niissä työvaatteissani ja keräähän ne.pitkiä katseita varsinkin naisten keskuudesta. En näe mitään järkeä, että kävisin ensin kotona vaihtamassa kuteet ja sitten vasta kauppaan , kun työmatka on sen verran pitkä tai pitämässä ns parempaa vaatekertaa mukana ja käydä vaihtamassa jossain huoltiksen vessassa ennen kauppaan menoa privaattikuteet päälle.

• ihmiset kuin alkuperäinen

millään uitettua yhteen saareen, sinne vois panna kaikki alkkikset ja pöljät samaan paikkaan. Pois ihmisten ilmoilta.

• katteellien

kun tuolla opettajalla on silimää pukkeutua viksummin kun sinä ite.
      Ei kait sitä opettajankaan tarvihe säkkiin ja tuhkaan verhoutuo, vaekka pienipalakkanen onnii.

• pukeutuneita

opettajia kyllä riittää. Mielestäni muodikas ja siisti pukeutuminen on silmälle ilo. Itse en voisi ikinä mennä vanhassa, virttyneessä villapaidassa opettamaan. Värikäs hamonen tai kiva, uusi paita on piristys itselle

• haluan pukeutua
        pukeutuneita kirjoitti:

opettajia kyllä riittää. Mielestäni muodikas ja siisti pukeutuminen on silmälle ilo. Itse en voisi ikinä mennä vanhassa, virttyneessä villapaidassa opettamaan. Värikäs hamonen tai kiva, uusi paita on piristys itselle

töihin nätisti ja samalla käytännöllisesti,sen sanelee työni luonne erityisluokanopena. JOudun kumartelemaan, kyykkimään, pukemaan, auttamaan päivittäisissä taidoissa jne. silti en pukeudu pelkästään liehuviin t-paitoihin ja vanhoihin farkkuihin. VAatteeni ovat mielestäni pirteitä, mukavia pitää ja muodikkaitakin, ja lisäksi helppohoitoisia. Enkä mene töihin niitä esittelemään vaan oma mieli on eri tavalla valoisa kun päällä on kivat vaatteet joissa viihtyy. Minusta on myös mukavaa nähdä kollegat kauniisti pukeutuneina arkisinkin.

• on hame väärinpäin
        pukeutuneita kirjoitti:

päällä! Sattui kerran minun opelle kouluaikana. Ja kyllä luokka nauroi makeasti ja ope juoksi punaisena luokasta! Että taisi tulla kiire aamulla..!

• löaskfdj

Minulle on itsestään selvää, että jos lähden kodin ulkopuolelle, niin olen huolitellun näköinen. Minulle muoti on myös hauska harrastus, on kiva lukea muotilehtiä, yhdistellä kivoja asuja ja osan vaatteistani ompelen itse. Koulussa en koskaan pidä toppeja tai muita olkapäitä avoimeksi jättäviä systeemejä, en myöskään käytä alle polven meneviä hameita tai muuten liian paljastavia asuja. En ole ikinä voinut edes aavistaa, että pukeutumiseni voisi olla joillekkin ongelma, luulen ennemmin, että ihmisistä on mukava katsella kauniita vaatteita : )

• kuitenkin

opettaa, että vaikka sana lausutaan "joillekkin" se kuitenkin kirjoitettaan "joillekin". Toivottavasti teit vain lyöntivirheen.

• näköjään
        kuitenkin kirjoitti:

opettaa, että vaikka sana lausutaan "joillekkin" se kuitenkin kirjoitettaan "joillekin". Toivottavasti teit vain lyöntivirheen.

itsellenikin sattui lyöntivirhe 8)

• xxxxoooo

Että viitsit valittaa opettajan kauniista pukeutumisesta!! Muualla Euroopassa on TÄYSIN NORMAALIA että naiset huolehtivat itsestään ja pukeutuvat naisellisesi ja muodikkaasti. Mitä se sinua haittaa, jos opettajalla on joka päivä eri vaatteet??
      Ei viitsitä olla kateellisia ja puhua pahaa toisiatamme.

• Anonyymi

Jos se ei olekkaan vaihtanut kalsareita?

• opetetaan

suvaitsevaisuuskasvatusta. Osa suvaitsevaisuuskasvatuksesta tulee opettajien jokapäiväisen käyttäytymisen, suullisen puheen, pukeutumisen jne. kautta. Jokainen opettaja on oma yksilönsä, aivan kuten kaikki oppilaatkin ja aivan kaikki ihmiset tässä maailmassa. Joku tykkää pukeutua hieman paremmin kuin toiset; itse kuulun tähän rupusakkiin, eli en itse pukeudu viimeisen muodin mukaan ja kuljen koulussa useimmiten sukkasillani. Jos mulla on ns. hienommat vaatteet päällä, en tunne itseäni kotoisaksi ja en osaa olla luokan edessä. Kun mulla on omat, tavalliset, rennot vaatteet päällä, olen oma itseni ja opetuskin sujuu. Tosin vanhempainiltoihin ja koulun juhliin pyrin pukeutumaan hieman siistimmin...

Aivan vastaavalla tavalla jos joku opettajakollegani, jolla on korkokengät ja tosi siistit, uudet, hienot vaatteet, yritettäisiin saada pukeutumaan minun mallin mukaan, tulos olisi katastrofi. Kukin pukeutuu omalla tyylillään, ei ole hyvä, että kaikkien opettajien tulisi olla kuin malleja tai sitten aivan renttuja. Tällä viestitetään oppilaille, että kaikkien ei tosiaankaan tarvitse näyttää samalta.

Kyllä ne on ne opetustaidot, joilla luokassa pelataan, ulkoisella näöllä ei ole mun mielestä paljonkaan merkitystä oppilaitten silmissä. Eivät he opi pukeutumisen perusteella!

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

• tais olla

PROVO.

• sopimatonta

Ette taida ymmärtää minua... En ainakaan myönnä olevani kateellinen, minua vaan häiritsee suunnattomasti tämän opettajattaren alituinen vaatteiden ja korujen vaihtaminen. Hän on aina tälläytynyt. Olen miettinyt, millaisen mallin hän antaa tyttölapsille meikeillään ja vaatteillaan? Että pitää meikata ja vaihdella vaatteita monta kertaa vikossa? Olen myös miettinyt, että mistäköhän hän saa rahat vaatteisiin ja koruihin...

• Mitä????
        sopimatonta kirjoitti:

Ette taida ymmärtää minua... En ainakaan myönnä olevani kateellinen, minua vaan häiritsee suunnattomasti tämän opettajattaren alituinen vaatteiden ja korujen vaihtaminen. Hän on aina tälläytynyt. Olen miettinyt, millaisen mallin hän antaa tyttölapsille meikeillään ja vaatteillaan? Että pitää meikata ja vaihdella vaatteita monta kertaa vikossa? Olen myös miettinyt, että mistäköhän hän saa rahat vaatteisiin ja koruihin...

Että vaihtaa vaatteita monta kertaa viikossa??? No eiköhän se ole ihan kanssa ihmisten huomioonottamista, että vaihtaa vaattteita useamman kerran viikossa, eikä tule likaiset vaatteet päällä töihin... Kaikesta ne jotkut ongelmia repii.... Ja eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka paljon vaatteita omistaa, mitä töissä pitää, ellei ne hameet tosiaan ole juuri kusirajan peittäviä tai paidat enemmän paljastavia kuin peittäviä tai ellei hän mainosta esim. Koffia t-paidassa. Ja opettajatko eivät saisi meikata tai käyttää koruja??? Pitäisikö heidän aina näyttää saunapuhtoisilta elovena-tytöiltä??? Mistä muuten tiedät, mitä opettajalla on milloinkin päällä? Käytkö joka päivä koululla tarkistamassa? Huolehtisit itsekin ulkonäöstäsi, niin ei tarvitsisi muille kateellinen olla!

• juu juu
        Mitä???? kirjoitti:

Että vaihtaa vaatteita monta kertaa viikossa??? No eiköhän se ole ihan kanssa ihmisten huomioonottamista, että vaihtaa vaattteita useamman kerran viikossa, eikä tule likaiset vaatteet päällä töihin... Kaikesta ne jotkut ongelmia repii.... Ja eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka paljon vaatteita omistaa, mitä töissä pitää, ellei ne hameet tosiaan ole juuri kusirajan peittäviä tai paidat enemmän paljastavia kuin peittäviä tai ellei hän mainosta esim. Koffia t-paidassa. Ja opettajatko eivät saisi meikata tai käyttää koruja??? Pitäisikö heidän aina näyttää saunapuhtoisilta elovena-tytöiltä??? Mistä muuten tiedät, mitä opettajalla on milloinkin päällä? Käytkö joka päivä koululla tarkistamassa? Huolehtisit itsekin ulkonäöstäsi, niin ei tarvitsisi muille kateellinen olla!

Kuulostaa vähän siltä, että aloittaja on ihastunut jonkun opettajan tyyliin, ja haluaa nyt vääntää siitä puheenaihetta. Ihan ymmärrettävää.

• huomioon
        sopimatonta kirjoitti:

että koulussa oikein opetetaan PUKEUTUMISTA! Kuuluu nimittäin käsityön opetussuunnitelmiin. Tytöille opetetaan minkälaisille vartaloille sopii tietyt vaatteet, opetetaan että kaikki värit ei sovi kaikille, opetetaan mikä ero on hyvälaatuisilla kankailla jne.

• oikeesti olet
        sopimatonta kirjoitti:

kateellinen, muutenhan se olis sulle ihan sama.Ei siihen tyylikkääseen pukeutumiseen tarvita rahaa niinkään paljon kuin silmää ja harkintaa ostoksissa.

• Anonyymi
        sopimatonta kirjoitti:

Jos sillä on rikas mies? Opettajat marisee huonosta palkasta, niin aiheellisedti funtsit tuotakin puolta.

• Anonyymi
        sopimatonta kirjoitti:

Kyl määkin vaihdan vaatteita viikon mittaan. Nehän likaantuu vaikka tekis sitä siistiä sisätyötä, jos ei muuta, niin hiki haisee.
        Joskus mäkin ihmettelin ex-työpaikassani (ei koulu), että mitähän noi naiset pukee juhliin päällensä, kun töissäkin olivat koristeltuja kuin joulukuuset ja hajuvesipilvi leijaili ympäriinsä, et henkeä ahdisti.. No jokainen taaplas tyylillään.

• Anonyymi

Nayhanauhan avaimet bopettajat aina ketju tai avaimet kaulassa caade avaimet

• Anonyymi

Meillä koulusssa vuonna 80 opet pukeuimpaljon nahkaam

• Anonyymi

Eikös se ole pääasia, että on vaatteet päällä?
      Toki ehdottomasti olen sitä mieltä, että naisilla hiukset näkireällä nutturalla, musta, nilkkoihin adti oleva hame ja napit kurkkuun asti kiinni. Samoin miesopet. Nykyäänhän ei tiedä, onko mies vai nainen, joten pukeutumiskoidi sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      491
      3384
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      160
      2400
    3. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      138
      2237
    4. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1705
    5. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      38
      1697
    6. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      213
      1456
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1444
    8. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      17
      1317
    9. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      9
      1242
    10. Millaiset hiukset kaivatullasi on?

Hiusten pituus, väri, suorat vai kiharat?
      Ikävä
      57
      1146
    Aihe