opettajan pukeutuminen

sopimatonta

Kuinka opettajan tulee mielestänne pukeutua? Mietinpä vaan, kun tiedän erään opettajan, joka taitaa pitää työpaikkaansa catwalkina. Tuskin olen kahta kertaa nähnyt hänellä samaa paitaa! Hän pitää erikoisia vaatteita, jotka kieltämättä sopivat hänelle, mutta sopiiko tuollainen vaatteiden esittely kouluun? Hän käyttää myös jonkin verran koruja.

Muilla kun on farkkuja, trikoopaitoja ja mukavia kenkiä, niin hän kopsuttelee korkokengissä (työkengät hänellä on, mutta työmatkalla on saapikkaat tms.) kuviollinen hame päällä. Ei hänellä sentään paljastavia vaatteita ole eikä minihameita. Eikö työpukeutumisen tulisi olla hyvin neutraalia? Sitten vapaa-ajalla voi laittautua enemmän ja leikkiä mallinukkea!

33

6179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TYYLIKÄS...

Olen opettaja, enkä IKINÄ voisi mennä töihin T-paidassa! Farkut on jalassa joskus, ja kun kerran korkokenkiä käytän muulloinkin, niin miksen työmatkoilla?
      Korvakorut korvissa, sormukset, rannerenkaat jne. kuuluvat jokapäiväiseen pukeutumiseeni.
      Meikkaan aina ennen töihinlähtöä. Olenhan palveluammatissa ja mielestäni huolellinen ulkonäkö on itsestäänselvyys!

• ihan paras!

Haukut nyt siitä, että joku opettaja pukeutuu kauniisti ja fiksusti. Sinulla taitaa olla aika pienet murheenaiheet. Minusta tästä näkee, että tekee opettaja mitä hyvänsä, haukkujia riittää. Oikein hyvää vappua sinulle!

• tehtävä

on tukea oppilaiden yksilöllisyyttä. Miten se onnistuu, jos opet eivät voi olla omia itsejään? Eria asia on jos asu on liian paljastava tai muuten huonon maun mukainen esim. Koff-paita.

• pukeutuneita opettajia

Kyllä minusta pitää asiattomuuksiin puuttua. Joka työpaikalla niin tehdään.

• asiatonta