välijäähdytin

DTI

Mistä tietää onko välijäähdytin tarpeeksi jäähdyttävä. ja tarvitseeko yleensä tehopoxin jälkeen tehdä muutoksia välijäähyttimeen. ja erityisesti diisel autossa.

4

2211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janne**

Mittaa lämpötila välijäähdyttimen jälkeen.
      Pitäisi pysyä mieluusti alle 50-60 asteessa.

Lämpötilan kasvaessa ilmasta kun tulee harvempaa jolloin teho alkaa laskemaan. ns. taitekohta olis teoreettisesti jossain 0,6 bar paikkeilla eli paineen noustessa lämpötila nousee ja ilma harvenee jolloin paineen noususta ei ole enään apu. tai vastaavaa hyötyä..

valaisiko yhtään?

• DTI

joo valaisi, mitenkähän ois helpoin mitata lämpötilä välijäähyn jälkeen.

ainakin mustia putkia menee turbolle, jos laittas sinne jonku lämpömittarin johdonpään.

hokasin tuon 0,6 bar jutun että siitä isommat paineet tarvitsee välijäähyn ainakin.

onkos sillä iso merkitys jos osa välijäähyttimestä on puskurin takana ettei ilma suoraan virtaa siihen.
        ja liekkö vapaavirtaussuodattimesta apua.

• janne**
        DTI kirjoitti:

joo valaisi, mitenkähän ois helpoin mitata lämpötilä välijäähyn jälkeen.

ainakin mustia putkia menee turbolle, jos laittas sinne jonku lämpömittarin johdonpään.

hokasin tuon 0,6 bar jutun että siitä isommat paineet tarvitsee välijäähyn ainakin.

onkos sillä iso merkitys jos osa välijäähyttimestä on puskurin takana ettei ilma suoraan virtaa siihen.
        ja liekkö vapaavirtaussuodattimesta apua.

Vapaavirtaus suodattimesta ei ole apua tuohon lämmön nousuun. Ahtoilman lämpeneminen johtuu siitä kun ilma puristetaan kasaan.
        Koitahan viritellä jokin digi mittari siihen putkeen joka tulee välijäähdyttimeltä ja menee moottoriin.
        Mittaria pitäisi pystyä seuraamaan ajon aikana koska lämpö vaihtelee melko vikkelään.

• eieieie

ei välijäähylle tartte tehä mitään jos ei halua ei boksin tai lastun jälkeen. itellä vakiona 90hv ja nyt pitäis olla joku 160-180 ja vakio jäähy kiinni vieläkin. ja autossa ole mitään muuta vikaa kuin todella kuumalla ajo, ja sekin jos´htuu siitä ettei ilmastointia. mutta tietääkseni jäähyä ei tarvitse vaihdella tehojen kasvaessa ellei sen avulla halua kasvattaa vielä lisää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe