Fordin suojissa Jaguar on lähtenyt toden teolla testaamaan brandinsa rajoja. Nopeista urheiluautoistaan ja loistoluokan sedaneistaan tunnettu valmistaja on tuonut markkinoille diesel-mallin ja heti perään myös farmarimallin. Jaguaarin tuottama etuvetoinen kansanmalli X-type puolestaan perustuu pitkälti Ford Mondeon tekniikkaan.
Tätä samaa reseptiä on menestyksekkäästi käyttänyt myös Alfa Romeo. Hauska nähdä milloin kupla puhkeaa...
Lisää asiasta:
http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/titaanien-taisto.html
Jaguar vs Alfa Romeo
6
1864
Vastaukset
- ja audi
Artikkelin maksanut Audi perustuu taas Volkkariin ja Skodaan.... mutta sitä ei tietenkään muistettu mainita. Milloin kupla siis puhkeaa?
- ymmäetämätön
Nyt en oikein ymmärtänyt? Niin mikä kupla puhkeaa? Tarkoititko VW-kuplaa vai vai mitä?
- nyt ulos
lähdetään marssimaan tai jotain...
- hyvä yhdistelmä
Nyt Jaguaria voi harkita myös käyttöautoksi kun se on varustettu kestävällä Fordin tekniikalla. Mikäs sem parempi yhdistelmä kun Jagen mukavuus ja Fordin kestävyys. Lisäksi hinta on saatu järkevälle tasolle.
- nolo juttu
Jaggen kuplahan on jo puhjennut joten sitä ei tarvitse enää odotella.
Positiivista asiassa on se että tosiasiat vihdoin myönnettiin ja jagge tekee jatkossa yksinomaan brändinsä mukaisia ylellisiä ja urheilullisia autoja. Vahinko oli kyllä niin perusteellinen että menee vuosia ennekuin brändin maine on saatu palautettua entiselle tasolle. - bursting bubbles
Aika jännä artikkeli sikäli,että Audin ja Bentleyn "brändin rajojen" testaamisesta ei puhuttu mitään.Bentleyn uudet mallit jakaa tekniikan ja koko pohjalevyn VW Phaetonin kanssa(näistä Phaeton oli ensimmäisenä markkinoilla ja koko juttu VW:n suunnittelua...).
Audit taas on tehty samoista osista,joita käytetään kaikissa muissakin Volkswagen Groupin(VAG tästä eteenpäin) merkeissä,siis muun muassa Skodassa.Muotoilu,sisustus suurimmalta osin ja tietysti imago ja hintalappu erottaa ne sitten toisistaan."Premium-urheiluauto" Audi TT tehdään VW Golfin ja muiden saman kokoisten VAG autojen käyttämälle pohjalevylle Unkarissa...
Lisäksi Lamborghini Gallardossa kaytetään Audi A8:n moottoria ym.komponentteja jne.
Tuosta nyt vaikka yksi esimerkki "brändin rajojen koettelemisesta"
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_A_platform
Kyllä nimenomaan VAG on Euroopassa se konserni,jossa tuo osien käyttö ristiin eri merkkien kesken on viety kaikkein pisimmälle.
BMW yritti tuota Roverin kanssa,mutta kun Roverin mallisto oli etuvetoista ja BMW:llä takavetoista,niin jaettavaa ei paljon löytynyt.BMW:n katumaasturien nelivetotekniikkaa ja maasto-ominaisuuksia kuitenkin kehitettiin Land-Roverin mallien ja tietotaidon pohjalta.
Ihmetellä täytyy myös,että millä laskukaavalla Daimler-Chrysler on yhtäkkiä muuttunut maailman toiseksi suurimmaksi autonvalmistajaksi?Sen nimistä firmaa ei edes ole enää,kunhan tuo Chryslerin myynti saadaan hoidettua.Mutta ei se kyllä koskaan ole edes kovin lähellä toiseksi suurinta ollut...
Tuolta voi katsella hiukan faktoja aiheesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automaker
Siis joko kirjoittajan asiantuntemuksessa on hivenen parannettavaa,tai sitten artikkelin puolueettomuus ja tarkoitusperät täytyy asettaa kyseenalaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423424- 362034
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301759- 161547
- 231518
- 91401
- 241387
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781165- 221122