Onko hyviä vinkkejä, mistä saisi kohtuuhintaisen vetokoukun E60:een sekä asennuksen? Paikallisella AD-korjaamolla ei tuntunut olevan mitään käsitystä siitä, miten asennus tehdään. Merkkiliikkestä saa kyllä, mutta 1150€ hinta ei houkuttaisi.
E60 vetokoukku
13
10492
Vastaukset
- Ricracing
E60:een ei niin vaan koukkua laiteta.
DSC (joka kontrolloi myös perävaunua) vaatii tietyt kytkennät ja muoviakin pitää nätisti leikata.
Tunti sitten Kehä 1:llä näin E60:n jossa oli nätti peite keskellä takapuskurin alalaitaa.
Säätätkö nyt väärässä paikassa? - Teutoni
KL-varaosista löytyy ainakin Westfalian koukkua kiinteänä ja irtonupilla sekä johtosarja.
www.kl-varaosat.fi- innocent-bystander
Ja kannattaa katsoa sitä johtosarjaa. merkkiliikkeestä saa varmaan melkein samalla hinnalla ja taatusti yhteensopivan.
Eikä DSc ole ainoa, joka mene sekaisin. Taatusti myös Check Control
Jaaha: eikös poju tullut ostettua vähän liian kallis auto vaikka vanhan taxin reilulla kolmella kympillä ostitkin, jos ei ole varaa laittaa parin tonnin koukkua. Jep jep... - Teutoni
innocent-bystander kirjoitti:
Ja kannattaa katsoa sitä johtosarjaa. merkkiliikkeestä saa varmaan melkein samalla hinnalla ja taatusti yhteensopivan.
Eikä DSc ole ainoa, joka mene sekaisin. Taatusti myös Check Control
Jaaha: eikös poju tullut ostettua vähän liian kallis auto vaikka vanhan taxin reilulla kolmella kympillä ostitkin, jos ei ole varaa laittaa parin tonnin koukkua. Jep jep...Uskallan väittää että ns. alkuperäiset koukku johtosarja eivät tule BMW:ltä itseltään vaan alihankkijalta eli OEM:ltä kuten tavataan sanoa...jos asioista yleensä mitään ymmärtää. Westfalia lienee tässä tapauksessa kärkiehdokkaita OEM:ksi...
Ihmetyttää nuo vittuilut, pyrkimys rahan säästämiseen ei ole huono piirre, eikä se yleensä kerro siitä ettei sitä olisi. Näin alalla toimivana.... - Elvis oli kala
Teutoni kirjoitti:
Uskallan väittää että ns. alkuperäiset koukku johtosarja eivät tule BMW:ltä itseltään vaan alihankkijalta eli OEM:ltä kuten tavataan sanoa...jos asioista yleensä mitään ymmärtää. Westfalia lienee tässä tapauksessa kärkiehdokkaita OEM:ksi...
Ihmetyttää nuo vittuilut, pyrkimys rahan säästämiseen ei ole huono piirre, eikä se yleensä kerro siitä ettei sitä olisi. Näin alalla toimivana....Et saa mistään vetokoukkua halvemmalla, missä on toimivat sähköt.
Vetokoukku pitää ohjelmoida autoon. 99,9 prosentin varmuudella pelkkä vetokoukun ohjelmointi ei riitä, vaan kaikki auton (yli 50) ohjainlaitetta pitää ohjelmoida. Ohjelmat ei näes tykkää siitä, että yhteen ohjainlaittteeseen laitetaan uusi softa ja loppuihin jää vanha softa.
BMW:ssä vetokoukun hinta ei ole vika, vaan ominaisuus. - H2H
innocent-bystander kirjoitti:
Ja kannattaa katsoa sitä johtosarjaa. merkkiliikkeestä saa varmaan melkein samalla hinnalla ja taatusti yhteensopivan.
Eikä DSc ole ainoa, joka mene sekaisin. Taatusti myös Check Control
Jaaha: eikös poju tullut ostettua vähän liian kallis auto vaikka vanhan taxin reilulla kolmella kympillä ostitkin, jos ei ole varaa laittaa parin tonnin koukkua. Jep jep...se on näköjään aina sama laulu tällä palstalla. eli kun on vähän satsannut kunnon autoon, niin pitäisi seteleitä levitellä joka puolelle hintoja kyselemättä ja vielä karvanoppatojotaräkänokat vittuilee.
- innocent-bystander
H2H kirjoitti:
se on näköjään aina sama laulu tällä palstalla. eli kun on vähän satsannut kunnon autoon, niin pitäisi seteleitä levitellä joka puolelle hintoja kyselemättä ja vielä karvanoppatojotaräkänokat vittuilee.
Mutta menköön tämän kerran:
Monille näyttää olevan aika vaikea myöntää, että automaailma on todellakin muuttunut jostakin 80-luvusta. Jolloin kaikki iloisina laittoivat niitä Kovilin pattikoukkuja autojensa perseisiin ja ryöstäjillä vetivät sähköt siihen.
Autot & määräykset vaan ovat muuttuneet niistä ajoista.
Ellen väärin muista 2002 jälkeisiin ei edes saa laittaa koukkua, ellei ole valmistajan hyväksymä.
Sinällään: Westfalia on BMW:n koukku, mutta orggis on alumiinia, jälkiasennus rautaa = painavampi.
Mutta: tee miten lystäät. Itsellä on koukku ollut jo uutena, sen suhteen ei ongelmaa.
PS ammattikoulua on ole käynyt päivääkään, meni aikoinani insinöörikoulutukseen suoraan lukiosta... - E61
innocent-bystander kirjoitti:
Mutta menköön tämän kerran:
Monille näyttää olevan aika vaikea myöntää, että automaailma on todellakin muuttunut jostakin 80-luvusta. Jolloin kaikki iloisina laittoivat niitä Kovilin pattikoukkuja autojensa perseisiin ja ryöstäjillä vetivät sähköt siihen.
Autot & määräykset vaan ovat muuttuneet niistä ajoista.
Ellen väärin muista 2002 jälkeisiin ei edes saa laittaa koukkua, ellei ole valmistajan hyväksymä.
Sinällään: Westfalia on BMW:n koukku, mutta orggis on alumiinia, jälkiasennus rautaa = painavampi.
Mutta: tee miten lystäät. Itsellä on koukku ollut jo uutena, sen suhteen ei ongelmaa.
PS ammattikoulua on ole käynyt päivääkään, meni aikoinani insinöörikoulutukseen suoraan lukiosta...Ei se alkuperäinen mitään alumiinia ole.
Ei ainakaan irroitettava malli, tiedän siksi kun se on tehtaalla omaani asennettu ja hyvin ruostuu siitä mistä maali on irronnut.
- 525d m-sport
Moi
Just olen laitattanut irroitettavan(alkuperäisen) vetokoukun bmw merkkihuollossa.autoni on bmw 525da m-sport,hintaa tuli koko hommalle 1450€ sisältäen kaikki osat ja muovien maalauksenkin.eli ei niin hirveen kallista kuitenkaan kun se tarpeeseen tuli. - ppartaveitsi
löytyy koukku ja sähkösarjan voin hommata sopuhintaan...orkkiksen. kytkentäkaavionkin voin hommata sulle, nimenómaan alkuperäiseen sähkösarjaan, jos sulla on joku joka ymmärtää sähkökaavioita, voitte asentaa itse. merkkiliikkeessä työhinta on noin 5,5-6 h. merkkiliikkeessä pitää kuitenkin vetokoukku yhteensovittaa autoosi, mutta se nyt ei enää paljon maksa
- JS_E60
Ostin alkuperäisen vetokoukun irroitettavalla nupilla Saksasta. Hintaa postikuluineen oli n. 470eur ja 3-4h asennusaikaa omassa autotallissa. Eli tuntipalkoille pääsi hyvinkin! Kädettömät voi viedä BMW-huoltoon.
- E61 koukku hakusessa
JS_E60 kirjoitti:
Ostin alkuperäisen vetokoukun irroitettavalla nupilla Saksasta. Hintaa postikuluineen oli n. 470eur ja 3-4h asennusaikaa omassa autotallissa. Eli tuntipalkoille pääsi hyvinkin! Kädettömät voi viedä BMW-huoltoon.
Tieto kiinnostaisi, kuulostaa järkevältä hinnalta. Alkuperäisen BMW koukun saa Suomen BMW:ltä n. 650 Euron hintaan tax free autoon. Rahaa palaa toista tonnia Suomeen myytävään autoon somoin kuin jälkiasennettuna kuten täällä on todettu.
- myyn
E61 koukku hakusessa kirjoitti:
Tieto kiinnostaisi, kuulostaa järkevältä hinnalta. Alkuperäisen BMW koukun saa Suomen BMW:ltä n. 650 Euron hintaan tax free autoon. Rahaa palaa toista tonnia Suomeen myytävään autoon somoin kuin jälkiasennettuna kuten täällä on todettu.
mul olis E60 irrrotettava kovil otin pois
autostani,voisin myydä!
Puh:0451368557
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753