aamuyöllä herääminen

aikkis66

ärsyttää vaikka on nukkunut iltäyön hyvin menen nukkumaan 22,30 ja heään melkein joka yö klo 3 - 3,30 enkä saa unta ,elämässä ei suurempia ongelmia

6

1781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma hoito valmis

aamuyön heräämiset liitetään masennukseen ja/tai stressiin...

• joskus tämä harmittaa

Niin juuri, aivan, tuohan kuullostaa meikäläisen tavalta nukkua ja herätä.

En tiedä onkohan tressiä, kaikenlaisia ajatuksia yöllä päässä pyörii, mutta olenkin ottanut tämän jutun mahdollisuutena hommailla aamuyön tunteina jotain kivaa ja hiljaista.

Sänkyyn ei passaa jäädä kierimään.
        Poljen kuntopyörää ja katselen samalla yöchattia.
        Keittelen kahvia, luen lehtiä ja valmistaudun työpäivään.

Toki lauantain olen aivan tokkurassa ja nukunkin kunnon päikkärit.
        Kunnes taas kaikki alkaa alusta seuraavalla viikolla.

Mahtaisinko päästä lähtemään töihinkään enää parin tunnin ajalla, kun on tottunut kuhkimaan ajan kanssa kotona :)

• erez

Oletko tarkistuttanut kilpirauhasarvosi? Aamuheräily voi johtua myös yliaktiivisesta kilpirauhasesta tai Tyroxiini hormonin yliannostuksesta. Jos tämä asia on suljettu pois, niin voisit kokeilla b-vitamiinia ja magnesiumia. Joillakin apu voi löytyä Melatoniinista. Se on pimeähormooni, jota käpyrauhanen kehittää. Suomessa reseptitavaraa, mutta muualla maailmassa saa luontaistuotteena. Jotkut ovat löytäneet avun yksinkertaisesti Valeriaanasta, jota saa apteekista ilman reseptiä. Esim Sedonium on hyvä tuote ja tarpeeksi vahva. Luontaistuotteena saa esim Unihiekka nimellä.

• testit osoittavat

että taso on oikea.
        Kärsin vajaatoiminnasta.
        Kärsin aamuyön unettomuudesta.
        Olen syönyt myös beetä.

Mutta kumminkin kiitos vinkistä, menen ostamaan sitä unihiekkaa. :)

• kotikissa

Sama ongelma oli minullakin. En tiedä miksi välillä herään liian aikaisin. Olen saanut avun Imovane 7.5 mg nukahtamistabletista. Heti herättyäni otan suosiolla puoli tablettia ja nukun noin 3-4 tuntia ja herään pirteänä. Ei ole tullut riippuvuutta. Tämä aamuyön unettomuus kestää muutaman yön peräkkäin. Olen viime aikoina yrittänyt seurata kalenteria ja olen huomaavinani, että täysikuu saattaisi olla yksi syy heräilyyni.

• kuin kotona?

Oletko varma, että herääminen johtuu sinusta? Asutko kerrostalossa? Entä jos talostasi kuuluu tuohon aikaan jokin ääni, joka herättää sinut?

Luulin itse - useita kuukausia - kärsiväni uniongelmista. Pikku hiljaa selkisi, että naapurini tulee kotiin keskellä yötä ja jysäyttää ovensa kiinni. Herään siihen. Olen huomauttanut asiasta - ystävällisesti - mutta jotkut eivät välitä toisista.

Jos herää johonkin yhteen jysähdykseen, sitä ei ehdi kuulla, huomaa vain olevansa hereillä. Ja kas: minäkin olen heräillyt kolmelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe