Onko teillä muilla aviomiehiä, joita voisitte sanoa itsekkäiksi? Onko se normaalia? Olen jo toista kertaa naimisissa, ja sillä perusteella voisin sanoa, ettei vaihtamalla parane - ainakaan se itsekkyys.
Miehellä on aina oma etu - oma nautinto etusijalla. Esimerkkejä: kun tullaan ruokakaupasta kotiin, niin minä kannan painavimmat kassit. Kun päästään sisälle, niin mies menee heti ensimmäiseksi keittämään kahvia, ja sitten siinä kuuluvasti ryystää kahvia, kun minä saan purkaa kauppakasseja.
Eniten ärsyttää, kun aina eletään alkukuusta minun palkallani. Eli ensin maksetaan kaikki laskut ja ruoka niin kauan, kun palkkani riittää. Sitten kun rahani loppuvat, mies alkaa vastahakoisesti makselemaan kauppalaskuja. Mutta ei mitään ylimääräistä! Jos vaikka loppukuusta pyydän, että ostaisi saippuaa saunaan, niin se on ihan turhaa. Kaikki on ihan turhaa, ei lehtiä, makeisia, teetä, saippuaa. Kaikki mitä mies tarvitsee, vaikkapa kahvia ja makkaraa ja maitoa, on tuikitarpeellista.
Ja nyt pyydän anteeksi vuodatustani. Ottaa vaan niin päähän, että oli pakko purkautua.
Itsekäs mies
17
2073
Vastaukset
- kikka
Moi! Onko itsekkyys normaalia vai ei, en tiedä. Mutta ei kaikki miehet noin toimi.
Sopikaa ihmeessä laskujen maksaminen tasapuolisemmin. Tuntuu että miehesi ei nyt käsitä, että elätte yhdessä yhteisessä taloudessa. Meillä mies maksaa laskut ja minä ruoat (pääasiassa).
Ei mitään vuodatuksesta, siksihän nää palstat on! ;-)- masentaa...
mutta en todellakaan olisi tollasen kanssa.
- ei todellakaan!
Kyllä miehen pitää osallistua perheen arkeen samalla tavoin kuin sunkin! Meillä yhteiset rahat ja niitä käytetään niin kauan kuin niitä piisaa, laskut eka ja kaapit täyteen ruokaa, mies siitä ihana ettei kuljeskele pitkin kyliä kuin nuoret kollit, auttaa arkiaskareissa ja hoitaa autot, pihan, lapsia ym. ja kantaa ne kauppakassit sisään, joskus toki pitää pyytää mutta silloinkin sillä menossa joku homma. Minkä ikäinen miehesi on? Olisiko aika kasvaa aikuiseksi? Vai onko mahdoton ajatus? Minkälaisen kasvatuksen on saanut kotoaan... Jaksamista sen kans, toivottavasti ottaa järjenkäytön käyttöön.
- joskus tietenkin
vaihtamalla paranee kun ei todellakaan kaikki miehet toimi noin. en vaan ymmärrä miksi piti mennä naimisiin sitten tuollaisen kanssa. kannattaisi aina ensin tutustua toiseen ja asua yhdessä, ennenkuin ryntää naimisiin asti.
- tuollainen lapatossu
Ensi tilassa vaihdatte niin että miehen rahat käytetään ensin. Sitten kun olet valittanut kaikesta miehelle niin voitte alkaa maksaa laskuja yhdessä.
Älkää antanko miehille tilaisuutta olla törppö, vaan karsikaa jo seurusteluaikoina turha itsekkyys.- 'väsynyt'
No, eihän se mies tietenkään seurusteluaikana ollut tuollainen, vaan maailman ihanin prinssi valkoisella ratsullaan ;) ei vaan, vitsi, ei tässä nyt ihan nuoria ja sinisilmäisiä olla.
Olen kyllä miehelle räksyttänyt/nalkuttanut/kohteliaasti huomauttanut, mutta kaikki yhtä huonolla menestyksellä.
Herra kun haluaa olla herra talossaan (joka tosin on minun taloni). - kyllä taidat
'väsynyt' kirjoitti:
No, eihän se mies tietenkään seurusteluaikana ollut tuollainen, vaan maailman ihanin prinssi valkoisella ratsullaan ;) ei vaan, vitsi, ei tässä nyt ihan nuoria ja sinisilmäisiä olla.
Olen kyllä miehelle räksyttänyt/nalkuttanut/kohteliaasti huomauttanut, mutta kaikki yhtä huonolla menestyksellä.
Herra kun haluaa olla herra talossaan (joka tosin on minun taloni).vähän kuitenkin sinisilmäinen olla jos kerta sitten menit naimisiin sellaisen miehen kanssa. kannattais nyt kyllä pistää hanttiin, ettet enempää enää tossun alle joudu. vaikka ei kai ton enempää taida joutuakaan, jos vielä annat miehen leveillä sun talossa..
- se mies
tuollaiseksi muuttui? :-O
Kaipa hän on osoittanut itsekkään luonteensa jo aikaisemmin, oiskohan sun pitäny joko jättää sikseen jo alkumetreillä tai sitten alat nyt pistämään hanttiin ja vaatimaan tasapuolista kohtelua!!!!!! - sellaisia ne
Meillä vähän samaa, ensin tulevat miehen tarpeet ja sitten vasta minun ja lapsen. Jos MIES on väsynyt, hänen kyllä kuuluu saada nukkua ja sitä rataa, vaikka minä nousen joka aamu kuuden aikaan puuron keittoon...
Ja tuo rahapuoli... Meillä ainakin isäntä ostelee tietokoneroinaa ym. vaikka lapsen sairaalalaskukin on maksamatta. KAIKKI miehen ostokset ovat tarpeellisia, sitten kun hänelle iskee rahapula, valittaa minulle kun olen ostanut esim. lapselle vaatteita kirpparilta, ja tuhlannut rahamme. Jopa terveys-siteet ovat tuhlausta, vaikka olenkin siirtynyt jo ajat sitten halpis merkkeihin!
Kai se tilanne tasoittuisi, jos rahaa olisi enemmän, en tiedä... Tämä ainainen pennin venytys vetää itselläkin kyllä hermon kireälle, mutta kyllä todella miestenkin olisi joskus syytä ajatella muitakin kuin itseään!
Niin, ja ei meilläkään todellakaan tällaista ollut seurusteluaikoina, silloin sain toki lahjoja ja kukkia ja mies tarjosi herrasmiesmäisesti esim. ravintolassa. Mutta kun avioliitto alkoi, niin herra sanoi, että eihän sitä enää tarvitse kosiskella, kun ollaan kerran naimisissa!- 'väsynyt'
En siis olekkaan ihan ainoa...
Sama täällä, seurusteluaikana mies jopa kerran sanoi että sinun ei tarvitse enää koskaan tehdä työtä, koska hän elättää minut ja lapset (entiset 2 kpl, ja sitten syntyi yksi yhteinen). Vaan eipä sellaista touhua ole näkynyt, ihan toisinpäin mennyt.
Mistä noista miehistä tietää, puhuu mitä puhuu, mutta teot ei vastaa puheita.
- pyhä Sylvi
sentään!
Miksi olet tuollaisen tolvanan kanssa?
Itse olen elänyt 16 vuotta parisuhteessa ja neljä muksuakin on siunantunut perheeseemme,mutta koskaan minä en kanna kauppakasseja mikäli käydään yhdessä kaupassa,koskaan en tingi omista mielihaluistani koska hänkin saa mäyräkoiransa,mutta se,että jos mieheni kuvittelisi,että minä elättäisin ja maksaisin laskut,niin saattaisi loppua tämän naisen kanssa asuminen lyhyeen.
Tottakai maksan omanosani laskuista,mutta kuinka nykynainen on vielä noin avuton,ettei osaa puoliaan ja oikeuksiaan pitää.
Sano ukollesi,että jollei osta saippuaa tms,niin ei käytä kyllä sinunkaan ostamia,siinähän kahvilla ja makkaralla hinkkaa itteään saubassa seuraavalla kerralla.
huh huh,sanon minä - +++
Meillä on alusta asti mennyt vähän niin kuin päin vastoin. Minä oli yhteen muuttaessamme köyhä opiskelija, ja miehelläni oli vakityö. Hän on siis tottunut siihen ihan alusta asti, että jos ei halua muuttaa ruokatottumuksiaan, on hänen itse kustannettava syömisensä. Ennen yhteen muuttamistamme hän antoi jonkun kerran minulle rahaa, jotta minun ei tarvitse "sentään ruoassa säästää". Nykyisin mies käy yleensä työmatkalla kaupassa ja kantaa kassit kotiin. Hän myös maksaa laskut. Joskus minun pitää loppukuusta antaa hänelle rahaa, jotta hän saa tankattua auton. Ja aika usen silloin kun käydään koko porukalla kaupassa, minä maksan ostokset, koska se on nykyisin niin harvinaista, että minun tililläni on yleensä enemmän rahaa kuin mieheni tilillä, vaikka minä saan vain kotihoidontuen ja lapsilisät.
Silloin kun käydään yhdessä kaupassa, tuodaan kauppakassit autosta sisälle lastenrattailla ja vauva kannetaan, yleensä minä kannan vauvan ja mies tuo kassit.
Kotityöt jaetaan tasapuolisesti sen mukaan, miten on aikaa ja voimia. Mutta nyt minä lähden yksin kaupungille ostamaan itselleni kesävaatteita. - Pimpu
Tuollainen itsekkyys ei oloe normaalia. Meillä ies maksaa lainanlyhennyksen, munä laskut ja ruokaa ostetaan siltä tililtä missä rahaa on. Ja kyllä se on miehen homma kantaa kauppakassit!!
Joku tossa ihmettelikin että millaisen kasvatuksen on miehes saanu, sitä kyllä sopii miettiä. Nyt laitat ukolles kovan komennon ja sovitte menojen puolituksen. - Lyyli
Ihan kuin sympatia olisi kadonnut koko kaverista. Sanoisin, että miehessäsi on sellaista itsekkyyttä josta suurin osa oppii lapsuudessa pois.
Älä enää suostu!
Laske suurinpiirtein kuukausibudjetti ruokakauppaan. Vaadi yhteistä kauppakukkaroa budjetoidulle summalle johon molemmat laittavat yhtä paljon rahaa!
Laita tililtäsi menemään suoraveloituksena kakkostilille esim. 100 euroa kuussa. Näin säästät joka kuukausi itsellesi omiin menoihisi (tai pahan päivän varalle) ja miehelle EI todellakaan tarvitse kertoa jos toimii itse noin!
Maksakaa yhteiset laskut puoliksi (sähkölasku, päivälehti jne.) ja molemmat omanne (harrastuksiin liittyvät, lehtitilaukset jne.).
Pitäkää ehdottomasti erilliset tilit!
Oletteko naimisissa? Onko teillä avioehto? Sanoit että asunto on sinun... Jos ette ole naimisissa ja sellaista suunnittelette, niin vaadi ehtoa suojelemaan omaisuuttasi!
Muista että olet arvokas ihminen ja sinua tulee kunnioittaa. Toiseen huomioon ottaminen on juuri tätä!
Me muutimme yhteen aikoinaan suoraan lapsuuden kodeistamme ja siinä oli vääntämistä kun oma äiti oli pitänyt miestä hyvänä koko hänen siihen astisen ikänsä. Nykyään kuitenkin mies huomioi minua juuri kantamalla kauppakassit, auttamalla kotiaskareissa jne.
Laskut maksetaan vuorotellen ja minä maksan aina kaupassa, kun mies taas hoitaa autoon liittyvät kustannukset. Aina ei varmaankaan mene tasan, mutta suunnilleen kuitenkin. 10 vuotta yhdessä ja koskaan ei ole tarvinnut kummankaan visiteerata toisen kukkarolla.
Molemmat ollaan pienipalkkaisia, mutta säästöönkin vielä jää. molemmilta!
Saattaahan olla että kaikesta ikävästä huolimatta miehesi on vaan hyvin ajattelematon ja epätavallisen itsekäs, mutta että rakkaus sinua kohtaan auttaa häntä muuttamaan tapojaan, kun sinä teet muutoksen helpoksi! Eli teet käytännön järjestelyt!
Ja eikun tsemiä! - annette27
Ootko koskaan kokeillut sitä, että jätät kerrankin kauppakassit lojumaan. Iske ne sohvalle tai keskelle keittiön pöytää, ja anna niiden olla siinä niin kauan kunnes mies havahtuu. (Laita vaikka vaivihkaa pilaantuvat jääkaappiin heti.)
Ja sitten kun olette alkukuusta kaupassa, niin et ota lompakkoa mukaan. Hups, pääsi unohtuun... - mape
siis mies maksaa mitä huvittaa ja sinä kaiken muun?
Pitäisikö sopia vaikka ruokakassa tai jos ei niin sitten kumpikin ostaa omat ruuat? Aika kivaa parisuhteessa, mutta tuo vaikuttaa kuitenkin siltä että mies höplättää jatkuvasti.
Meilä on onneksi suhteen alussa ollut rahaa niin vähän, että sen rahoilla oltiin jolla sitä oli. Eipä sitten ole muutettu sitä tyyliä miksikään vaan niin on ollut hyvä jatkaa.
Toisaalta luulenpa että jos rahasta ei päästä sopuun suhteessa ja sen käytöstä niin taitaa tulla paljon muitakin asioita joista voi olla vaikea päästä yhteisynnärrykseen jos toinen ajattelee vain itseään..
Meillä kumpikin on itsekäs joissakin asioissa eli siitä käytetään sanontaa, että olemme sopineet asiat niin ja niin joissakin asioissa. Esim miehen harrastus vaatii paljon tilaa ja se ei ole ollut ihan ilmaista rakentaa ja ylläpiää. Minulla on sen sijaan sitten omat touhuni kuten askartelu, käsityöt, kirjat, ristikot, lehdet jne joiden menoihin hän ei puutu. Kummallakin on siis omat mulle tämä heti nyt juttunsa joista toinen ei piittaa saati ymmärrä yhtään..
Itsekäs tarvitsee puolisokseen kai sellaisen joka alistuu tilanteeseeen tai joka pistää kampoihin ja luo pelisäännöt joilla elämä tyydyttää kumpaakin. Ryhdistäydy ja ota härkää sarvista kun et kerran selvästikkään ole sitä kynnysmattotyyppiä.. - huonon tapauksen
Olisi ehkä kannattanut valita paremmin, katsoa hieman pidempään ennenkuin pistää hynttyyt yhteen. On niitä muunlaisiakin miehiä olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362749Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122537100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511535Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351528- 381463
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 241148
- 231097